fbpx

איך בונים חנות אינטרנטית או במילים אחרות אתר מכירות ממיר ומוצלח?

חשבתם להקים לעצמכם חנות אינטרנטית או במילים אחרות אתר מכירות דיגיטלי בכדי להרחיב את הפעילות העסקית שלכם. כדי שאתר כזה “יעשה את העבודה” ובאמת ימשוך לעסק יותר לקוחות צריך לדעת איך לבנות אותו נכון. 

תמיד כדאי ורצוי ללמוד לעשות את זה ממי שכבר עשה זאת בעבר והצליח. תכירו את מסיבתא, חנות אינטרנטית מצליחה לעיצוב אירועים ומסיבות.

ענבר, המייסדת של מסיבתא, הגיעה אלינו בשיא הקורונה על מנת לנצל את ההזדמנות ולייצר הכנסה נוספת לעסק מהדיגיטל. 

מסיבתא אתר מכירות עיצוב עמוד ביית

ה-Case study השלם לאתר מכירות רווחי

מסביתא היא יבואנית מטריפה שמוכרת ציוד חד פעמי למסיבות ההופכים כל אירוע לבלתי נשכח. 

אפשר למצוא אצלה כל מה שאפשר לחלום עליו:
זה מתחיל מציוד לאירוע החל מ- קישוטים, ציוד חד פעמי, מתנות, ועד ל- אביזרים ואקססוריז יפים לבית. הכול כמובן מעוצב לפי נושא ו90 אחוז מהמוצרים שלה מתכלים וידידותיים לסביבה.

אולי נתקלתם כבר במוצרים שלה, שחיפשתם לארגן מסיבת נושא לכם/ לילד או לבעל ליום ההולדת. המוצרים שלה נמכרים בתפוצה נרחבת ברחבי הארץ בחנויות של חד פעמי בחנויות לאביזרי מסיבות. עסק מוצלח ובצמיחה לכל דבר ועניין. 

ואז הגיעה הקורונה. העסק המשגשג של ענבר חטף מהלומה. החנויות היו סגורות, לא היו אירועים כמו בעבר, היתה ירידה חדה במכירות והכל כמובן סגור. הפתרון ברור- צריך להיכנס עכשיו ומהר לדיגיטאל. אין ברירה, לפני שמאבדים את קהל הלקוחות- צריך למצוא דרך להגיע אליהם ישירות ולא היתה דרך אחרת מלבד האינטרנט. היא קיבלה את ההחלטה להקים חנות אינטרנטית ולמכור ישירות ללקוח שיושב בסלון. 

היה לה אתר שהיא בנתה בעבר, אך מכיוון שהאתר מעולם לא היווה מקור ההכנסה עיקרי/צידי או משלים אפילו-הם לא טרחו להשקיע בו. כל זה מובן לחלוטין. הקורונה נתנה להם בוקס בבטן ובלחץ של הרגע הם ניסו להזרים לאתר הישן לקוחות מקמפיין ממומן של גוגל- זה לא עבד כלל. 

בצעד אמיץ הם החליטו שלצד הלחץ יש להם גם הזדמנות חד פעמית ואת הזמן לפתוח ולפתח את האפיק הזה של מכירות אונליין בצורה טובה, יעילה ונכונה. ואולי, רק אולי הם יצליחו בעזרתו להרים את הראש מעל המים ואפילו להפוך אותו בהמשך למקור ההכנסה העיקרי שלהם. 

מסיבתא
דף הבית לפני המהפך

עם מה היינו צריכים לעבוד?

  • העיצוב- לא עובד בשום צורה. לא אסתטי, לא מזמין, לא עכשווי, פשוט לא נכון. 
  • אסטרטגיה של חווית משתמש- לא היתה:
    היו 1600 מוצרים: למצוא את מה שאנחנו צריכים היה מאתגר מאוד, הניווט היה מסורבל- 20 כפתורים בתפריט, בלי מערכת סינון טובה, כל קטוריה היתה מלאה בעוד תתי קטגוריה. 
  • לא היתה התאמה למובייל, במידה וגולש חדש שהיה מבקר באתר הוא היה מאוד מהר מתייאש ויוצא מהאתר במקרה הטוב, או מקבל רושם ראשוני רע על המותג במקרה הפחות טוב. 
  • לא היתה רשימת תפוצה/ מועדון חברים/ מועדון הטבות- שום דרך לתקשר ולנהל מערכת יחסים עם הלקוחות לאורך זמן.
  • כאשר הם ניסו להרים קמפיין ממומן – לא היתה המרה של לקוחות, הלקוחות נטשו את האתר ולא מהרו לחזור אליו. 
2מסיבתא
תפריט האתר לפני השינוי

מה עשינו?

  • עיצוב מחדש: ניקיון וסדר ויזואלי+ חשיבה אסטרטגית מכוונת על חווית המשתמש של הגולש כאשר הוא נכנס לאתר לראשונה. תפריט מעוצב, מזמין, ברור עם אייקונים להמחשה.
  • סידור מחדש של הקטגוריות: במחשבה על חווית המשתמש באתר: תכנון נראות האתר ממבט על= חילקנו קטגוריות לפי מסיבות נושא עם דוגמא של איך נראית מסיבה בתמונה ליד. וכך ניתן לראות איך נראה התוצאה לאחר המסיבה.
  • הכנסנו מערכת חכמה של סינון מוצרים לפי צבע וסוג מוצר. לפתע היה ניתן לראות אילו מוצרים יש (הוספנו תמונות להמחשה לכל אחד בפני עצמו). 
  • סידור ועיצוב מחדש של התפריט לניווט מהיר ונוח באתר, שמשקף את כל התכנים שיש באתר בצורה ויזואלית ומסודרת.
  • הכנסנו רשימת תפוצה ומועדון חברים: (והרבה מהלקוחות מנצלים את המועדון)- חיברנו אותה לקמפיינר- חברת שיווק שמתמחה במסחר אלקטרוני ועכשיו יש קמפיינים שרצים כל הזמן והמכירות הגיעו מהר מאוד, והיום עיקר הפרנסה שלה הוא האתר. 

החנות הדיגיטלית החדשה שבנינו

Play Video

מה חשוב לזכור כשאתם מקימים חנות אינטרנטית:

כאשר אתם בתהליך הבנייה לאתר שהולך לשרת אתכם כחנות אינטרנטית חשוב מאוד לזכור את הדברים הבאים:

  • להכין את הקרקע לפני: מי הוא הגולש שלכם? מה הוא מחפש כשהוא מגיע אליכם? מה דחוף לו לראות? איך האתר צריך להתפרש לפניו? איך אני מקל עליו את תהליך הרכישה?
  • אסטרטגיה של חווית משתמש: מה הוא רואה דבר ראשון שהוא מגיע אליכם? איך הוא מוצא במהירות את מה שהוא מחפש? האם האתר מותאם מובייל? האם הוא צריך להקליק יותר מ3 פעמים כדי להגיע לאן שהוא צריך באתר שלכם? האם צור- קשר זמין ונגיש?
  • אסטרטגיה שיווק נכונה: איך אני שומר איתו על קשר לאורך זמן לאחר הביקור/ הרכישה/ ההתעניינות במוצרים שלי? מה הוא הדרך שאני רוצה להעביר אותו מתחילת ההיכרות הראשוני מולי ועד פיתוח אמון מולו והרכישה אצלי?
  • אסטרטגיה של מיתוג: איך אני מציג בפניו את העסק שלי? מה אני רוצה להציג לו דרך העיצוב של המותג שלי? איזה פן חשוב לי להדגיש מולו? איך אני יוצר חוויה עיצובית בלתי נשכחת? איך אני מצליח לקשר אותו רגשית למותג שלי?

חשבתם להקים לעצמכם חנות אינטרנטית או במילים אחרות אתר מכירות דיגיטלי בכדי להרחיב את הפעילות העסקית שלכם. כדי שאתר כזה “יעשה את העבודה” ובאמת ימשוך לעסק יותר לקוחות צריך לדעת איך לבנות אותו נכון. 

תמיד כדאי ורצוי ללמוד לעשות את זה ממי שכבר עשה זאת בעבר והצליח. תכירו את מסיבתא, חנות אינטרנטית מצליחה לעיצוב אירועים ומסיבות.

ענבר, המייסדת של מסיבתא, הגיעה אלינו בשיא הקורונה על מנת לנצל את ההזדמנות ולייצר הכנסה נוספת לעסק מהדיגיטל. 

לסיכום,

חנות אינטרנטית אמורה וצריכה להפוך לנכס מניב שמייצר הכנסה גבוהה מידי חודש. אתר מכירות אונליין צריך להיות ממוקד לקוח. תבנו אותו בהסתכלות מתוך מבט הלקוח שבא לקנות וכך תצליחו לצור חווית משתמש כיפית ומהפנטת ההופכת כל גולש ללקוח נאמן. 

גם אתם רוצים שנייצר עבורכם חנות אינטרנטית שמוכרת? צרו איתנו קשר כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא