fbpx

איך לעצב זהות מותג ייחודית בעזרת אפליקציית CANVA?

נראות ויזואלית עקבית, או בשמה המקצועי זהות מותג, עוזרת ללקוחות שלכם לזהות אתכם בקלות, מבלי לראות את השם שלכם. במילים אחרות היא הופכת אתכם למותג מוכר ומובהק בעני הלקוחות שלכם.  

קנבה היא כלי נהדר שיוכל לעזור לכם לצור נראות ויזואלית עקבית, כלומר לעצב את זהות המותג שלכם, מבלי להיות תלויים במעצבים גרפיים.

מותג טוב צריך לא רק לאפשר לאנשים לזכור מי אתם, אלא גם לשקף את כל המהות, ההיסטוריה והערכים שלכם בבת אחת.

אז איך עושים את זה? הכנתי לכן מדריך מפורט.

למה לעצב זהות מותג דווקא ב-Canva?

Canva זה כלי שיווקי נהדר עבור עסקים קטנים. 

מדובר בפלטפורמה אינטואיטיבית, משתלמת שמקלה מאוד על יצירת עיצובים לעסק שלך. Canva קלה מאוד לשימוש ומאפשרת לכל אדם גם בלי רקע בעיצוב גרפי להתחיל לעצב ומכסה את כל היסודות שעסק קטן זקוק להם לשיווק העסק בצורה אפקטיבית.

בנוסף, מתוך האפליקציה אפשר לפרסם ולתזמן תוכן לכל הרשתות החברתיות ואפילו להכין את העיצוב לדפוס. 

design anything with canva
היום ניתן לעצב כל דבר שתרצו עם Canva

מהי זהות מותג ומדוע כל עסק חייבת לבנות זהות מותגית ייחודית?

אתם בטח כבר יודעים שקשה לתפוס את תשומת ליבו של הלקוח המודרני. 

בשוק דיגיטלי צפוף, העסקים והזהויות שלנו יכולים להיבלע מידית בין מיליוני פיסות התוכן שמושכות יותר את העין. 

בין אם אתם עסק קטן שמייצר נעליים בעיצוב אישי או שאתם בעלים של בית קפה מקומי – היעדר מיתוג יעיל כמעט מבטיח שתפלו במהירות לאפלוליות של הרשת.

אם המסר שלכם לא מועבר במהירות ובזווית מרתקת, סביר להניח שתתאמצו לבנות קהל או שתאבדו את רוב הקהל הקיים שלכם בדרך. 

מיתוג עוזר לייצר רושם ראשוני נהדר אצל הלקוחות שלכם. הוא עוזר להציג אתכם בצורה אפקטיבית בפני קהל היעד שלכם: מה אתם עושים ואיך עושה את זה אחרת.

מיתוג מעביר ללקוחות סט רגשות ומחשבות – במה אתם מאמינים? מה את מייצגים? אם קיים מיתוג קולע, ניתן לענות על כל השאלות הללו במבט מהיר על לוגו או דף האינטרנט שלכם – וזה בדיוק כוחו של המיתוג. 

מה כוללת זהות מותג?

לוגו ופלטת צבעים בלבד אינם קובעים זהות המותג. 

כשאתם מעצבים את הזהות שלכם, עליכם ליצור שפה ויזואלית מקיפה שניתנת ליישום על דפי נחיתה, האתר, הפרופילים החברתיים ועד לאריזה של המוצרים שלכם. 

בהתאם למותג שלכם (וסוג התוכן שאת מתכננת ליצור), הצרכים עשויים להיות רחבים יותר, אך זהות מותג בסיסית כוללת את הדברים הבאים: 

  • לוגו
  • צבעים 
  • טיפוגרפיה 
  • אלמנטים גרפים
  • תמונות
  • טקסטורות
  • אייקונים
השפה הזו לאחר מכן מוכלת על כל אלמנט גרפי שקשור לעסק שלכם:
  • אריזות
  • לרשתות חברתיות 
  • דף נחיתה
  • אתר האינטרנט
  • כרטיס ביקור
  • פלייר
  • ועוד
Screenshot (4)
karen-perry

שפת מותג מתורגמת לתוצרים גרפים

איך עיצוב של זהות המותג עובד בתוך אפליקציית Canva?

#1 בחרו את הטיפוגרפיה הנכונה

טיפוגרפיה אולי נראית כמרכיב פשוט בזהות המותג הכוללת, אבל זה יכול להיות מסובך למצוא את הגופן המדויק שיתאים למותג שלכם ושמעביר את מה שאתם רוצים להעביר. 

לכל פונט יש אישיות משלו וכיום בקאנבה פרו יש מבחר ענק של גופנים נהדרים לבחירה, אבל יש גם הרבה שפחות יתאימו לעסק שלכם. 

כמה דברים שכדאי לזכור:

דוגמאות לשילובי פונטים Canva בעברית

#2 בחירת פלטת צבעים

צבע נותן למותג שלכם את היכולת להביע מצבי רוח שונים ולעורר רגשות. 

למעשה, יש לו את הכוח לבטא את תכונותיו וערכיו של המותג, ועל פי מחקרים, להגדיל את ההכרה במותג בעוד 80% (!). 

בשימוש יעיל, פלטת הצבעים של המותג אמורה לעורר רגש שמשקף את זהות המותג שלכם. הנה כמה דוגמאות למשמעויות צבעים במיתוג:

רוצה להכיר את כל המשמעויות של צבעים במיתוג? הכנתי מדריך מפורט על פסיכולוגיית הצבעים ובחירת הפלטה המושלמת, לחצי כאן כדי לעבור למדריך. 

color palette 02
color palette 01

#3 עיצוב לוגו

עיצוב הלוגו הוא אבן דרך חשובה בזהות המותג שלכם! 

ללוגו תהיה השפעה עצומה על הרושם הראשוני שהעסק שלכם ייצור: זה יעניק ללקוחות שלכם מידע על המותג ויידע אותם אם זה מתאים להם.

זה הדבר הראשון שהלקוחות שלכם יראו באתר האינטרנט, על האריזות וכרטיסי הביקור שלכם. בנוסף לכך שהוא הולך לייצג את מה שאתם עושים ואת מהות העסק – הוא הולך להיות גם חלק משמעותי ברושם הראשוני ויעזור לכם להתבלט בין המתחרים. 

בגלל שהלוגו הוא דבר כל כך חיוני במותג שלכם, סביר להניח שתרצו לוודא שהוא נעשה בדרך הכי מקצועית – לכן, אם אין לכם יותר מדי ניסיון בעיצוב, אני כן ממליצה לשקול להיעזר במעצב גרפי מקצועי שיוכל לעצב לכם באופן המדויק ביותר לוגו נהדר שתואם את העסק שלכם. 

אם אתם מתכננים לעצב לוגו יחסית פשוט ומעדיפים לעשות את זה לבד, עם קאנבה זה אפשרי ואפילו פשוט יותר! תוכלו להשתמש בתבניות ואלמנטים מוכנים שאתם רק צריכים לגרור לדף שלכם.

זכרו שהלוגו שלכם צריך:

לוגו אינטרקטיבי

#4 צורה

כשמדובר בעיצובים שלכם, אתם גם רוצים לחשוב על הצורה שתייצג את המותג שלכם. אלמנט עדין אך יעיל זה שניתן להשתמש בו כדי לחזק את התגובה הרצויה מלקוחותיך. לדוגמה, לוגו שמורכב בעיקר מעיגולים וקצוות רכים יעורר תגובה מאוד שונה מלוגו חד ומרובע. 

צורה מסוימת לא תתבטא רק בלוגו שלכם, אלא גם בשאר העיצובים, באתר, במודעות, בפוסטים ועוד. זוכרים שדיברנו על חשיבות העקביות במותג? צורה היא חלק משמעותי בכך. 

מה משמעות הצורות במיתוג? 

#5 הרחיבו את המותג שלכם בעזרת הדפסים ותמונות

בשלב זה עליכם להמשיך להרחיב את המותג שלכם על ידי חשיבה על אלמנטים חזותיים אחרים כמו הדפסים ותמונות. 

בעוד שהלוגו, הצבעים והגופים שלכם עשויים להישאר קבועים בתכנים השיווקיים ובאתר שלכם, התמונות שבהם אתם תשתמשו כדי להעביר מסרים מסוימים, כמו מבצעים מיוחדים, מודעות או אריזות ספציפיות, ישתנו בהכרח. 

כשאתם משתמשים בתמונות שונות, עליכם לוודא קודם כל שיש ביניהן אלמנט של עקביות. לדוגמה, זה יכול לבוא לידי ביטוי בגוונים מסוימים בתמונות שחוזרים על עצמם, בסגנון הצילום, אלמנט ייחודי מסוים שחוזר על עצמו. 

לוח השראה

כמה מילים אחרונות...

זהות המותג שלכם היא זו שמבדילה אתכם מהים האינסופי של המתחרים שלכם ומראה ללקוחותיכם מי אתם ומה הם יכולים לצפות מהעבודה אתכם. 

אם אתם רוצים שהמותג שלכם ייתפס באור חיובי, חשוב שתהיו עקביים עם זהות המותג שלכם ושתייצרי עיצובים שמתאימים ומספרים את הסיפור שלכם בדרך המדויקת ביותר. 

עכשיו כשאתם יודעים איך להגדיר את הזהות שלכם, הגיע הרגע להתחיל לעבוד 😊 

אם אלה צעדיכם הראשונים ואתם מעוניינים ללמוד איך להפוך מאנונימיים למותג, אני מזמינה אתכן להירשם לקורס CANVA הדיגיטלי שלי, בו תלמדו שלב אחר שלב איך להשתמש בקאנבה כדי לייעל את עבודתכם, לייצר נראות אחידה ועקבית למותג שלכם ולעצב כל דבר בעסק, בקלות. 

לפרטים נוספים לחצו כאן

 אשמח לשמוע ממך אם המדריך עזר לכם? האם יש אתגרים מסוימים שאתם נתקלתים בהם בעיצוב בCanva? יש מדריך מסוים שהייתם רוצים שאני אכין? 

שתפו אותי בתגובות! 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא