fbpx

איך לעבוד נכון עם מעצב גרפי? 7 טיפים שיחסכו לך הרבה זמן וכסף

כשעוברים תהליך מיתוג בפעם ראשונה עם מעצבים גרפים, זה ללא ספק יכול להיות קצת מאיים.

באיזה שהוא מקום את מוסרת את כל זהות המותג והמוניטין שלך לאדם זר לחלוטין, גם אם שמעת שמדובר באיש מקצוע אמין שחברייך המליצו עליו בחום עדיין יכולות לעלות חששות רבים. 

ובכל זאת, תהי בטוחה שאת עושה צעד נכון מבחינה עסקית. 

ריכזתי לך כמה טיפים חשובים כדי לעזור לך לקבל חוויה מוצלחת בעבודה המשותפת מול המעצב גרפי וכמובן ליהנות מהתוצר הטוב ביותר – גם אם את לא מבינה דבר בעיצוב. בואי נתחיל!

משולחנה של מעצבת גרפית
משולחנה של מעצבת גרפית

#1 נתחיל מההתחלה
באיזה תחום המעצב גרפי מתמחה?

זו טעות ענקית להאמין שרק בגלל שמישהו מוגדר כ”מעצב” זה אומר שהוא מתמחה בכל תחומי וצרכי העיצוב שלך. 

בדיוק כמו שתוכלי למצוא קופירייטרים שמתמחים בענפים או סוגים שונים של עסקים כך תוכלי למצוא גם מעצבים עם סוגי התמחות שונים.

 כמובן שיש בשוק גם מעצבים שמתמחים ונוגעים בכל העולמות אך עדיין חשוב לוודא שאיש המקצוע שאת בוחרת יוכל לתת לך את המענה המתאים לצרכים שלך ושיספק לך תוצר סופי לא פחות ממושלם.

#2 תיאום צפיות זה חשוב

תיאום צפיות הוא המפתח להצלחת הפרויקט ויותר מזה – יכול למנוע אכזבות מיותרות. לפני שאתם מתחילים– חשוב מאוד לוודא שיישרתם קו ושהבהרתם נושאים חשובים גם מצד שלך וגם מצד המעצב. 

לדוגמא, מומלץ לוודא תוך כמה זמן מוגשת הטיוטה הראשונה? מה צפי סיום הפרויקט? מה קורה במצב שצריך תיקונים? 

חשוב להבין שיש דברים בעיצוב גרפי שלוקחים זמן רב יותר ממה שאת חושבת. לדוגמה: לקוחות רבים נוטים לחשוב שזה לוקח “רק שניה” לנקות את הרקע הזה כשלמעשה זה יכול לקחת למעצב הרבה יותר זמן.

תיאום ציפיות בינך לבין המעצב זה המפתח להצלחת הפרוייקט
תיאום ציפיות בינך לבין המעצב זה המפתח להצלחת הפרוייקט

#3 השראה זו תמיד התחלה טובה – ספקי דוגמאות

מתן דוגמאות והשראה לסגנון עיצוב שאת אוהבת תהיה הדרך הטובה ביותר לייעל את תהליך המיתוג, לא סתם אומרים שתמונה אחת שווה 1000 מילים. 

נכון, את אולי יכולה לחשוב שזאת בכלל “לא העבודה שלך” וזה תפקידו של המעצב להביא את הקראטיביות לידי ביטוי בפרויקט, אבל חשוב שתביני שתהליך המיתוג הוא שיתוף פעולה וככל שתוכלי להעביר את החזון שלך בצורה טובה ובהירה יותר – זה יוכל לתת למעצב נקודת פתיחה נהדרת.

#4 אל תצפי לשלמות מהטיוטה הראשונה

ש סיבה למה זה נקרא “טיוטה ראשונה” – הסתכלי על זה כצעד ראשון בדרך ליצירה הסופית, אל תלחצי אם זה רחוק ממה שדמיינת. 

לאחר שהמעצב מעביר אליך את הסקיצה הראשונה – זה המקום שלך לתת פידבק, עצות וביקורת בונה.

# 5 לתת משוב כמה יותר מפורט

לפעמים כלקוחות בלי רקע בעיצוב זה יכול להיות מאתגר לתת משוב. אם את מוצאת את עצמך לא סגורה על הסקיצה הראשונה ואת לא בדיוק יודעת על מה להצביע – אני כאן בשביל לעזור לך להגיע להבנות מול המעצב 😊

משוב בסגנון “לא אהבתי את העיצוב” יקשו מאוד עלייך ועל המעצב (שתאמיני לי…מאוד רוצה להוציא אותך מרוצה).

פירוק העיצוב למרכיבים יוכל להקל עליך ולזהות מה את בדיוק לא אוהבת ומה את כן. במקום “לא אהבתי” תוכלי להגיד למעצב מה הם הדברים הספציפיים שלא אהבת ומה היית משנה. תהיי כמה שיותר ברורה ותנסי לדייק בדברים שמפריעים לך. 

הנה חמשת המרכיבים העיקריים בעיצוב גרפי שיוכלו לסייע לך לפרק את העיצוב לגורמים ולספק משוב ברור:

• צבע
• גופן
• תמונות
• אסתטיקה
• סידור האלמנטים

אל תחסכי במילים, תהיי ספציפית ומדויקת ותתני משוב מלא עם התייחסות לפרטים, זה יכול לעזור להמשך הדרך ולחסוך לך עוד התעסקות בהמשך.

Ivory Mix Stock
ככל שהמשוב מדוייק יותר, ככה תהליך העבודה הופך לקצר יותר

#6 Don't be too bossy

יש לקוחות שמסיבות כאלה ואחרות מאבדים האמון במעצב – בין אם זה בגלל שלא היה תיאום צפיות ברור או חוויות גרועות מול מעצבים אחרים. 

במצבים הללו הלקוח יכול למצוא את עצמו מרגיש צורך להשתלט על העבודה ולנהל את המעצב בדברים הקטנים ומבלי ששמים לב המעצב מאבד ומוותר על החלק הקריאטיבי והאומנתי שבתהליך. 

כאן הפרויקט עלול להחליק במדרון תלול. 

אם את מרגישה שזה קורה, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לעצור, לחזור אחורה, לדבר עם המעצב ולתת לו קצת יותר שליטה. 

תוכלי להראות לו דוגמאות שמזכירות את הכיוון שלך ולתת לו להוסיף את נקודת המבט העיצובית שלו. תהי בטוחה שעם שיתוף פעולה וסיעור מוחות טוב הפרויקט יחזור למסלולו מהר מאוד.

#7 But be the boss…

נכון, זה חשוב לתת למעצב לבטא את היצירתיות שלו. 

אבל, אל תשכחי שבסופו של דבר את הבוס ומה שלא מסתדר לך בעין או במסר הכללי סביר להניח שלא יסתדר גם לקהל היעד שלך. 

אל תתביישי לשאול את המעצב שלך שאלות ולבקש ממנו להסביר את הבחירות וההחלטות שלו, להציע רעיונות ולשלול אם צריך. 

זה הפרויקט שלך והוא חייב להיות מושלם.

bossbabe-love-pt2(3)
ככל שהמשוב למעצב הגרפי מדוייק יותר, ככה תהליך העבודה הופך לקצר יותר

#8 אחרון והכי חשוב – סמכי על התהליך

הסעיף האחרון ושהכי קשה לנו לשחרר – לסמוך על תהליך היצירה. עיצוב גרפי ומיתוג לא שונה מבניית בית: אנחנו יודעות מה אנחנו מחפשות בבית, אבל מעטות מאיתנו מבינות את רמת הפירוט והמיומנות שנדרשת בשביל לבנות בית מאפס.

כאשר אנחנו מתחילות בהליך הבניה אנחנו סומכות על הצוות שבחרנו ויודעות שדברים לא יהיו תמיד מושלמים, אבל לומדים לאורך כל הדרך. 

בנוסף, צריך לזכור שמדי יום אנחנו נחשפות לעיצובים מרהיבים – העולם שלנו מוצף במותגים יקרים שמשקיעים תקציבי עתק בנראות שלהם. חוויה זו יכולה לתת לחלקנו רעיון לא מציאותי לגבי האופן בו תהליך העיצוב עובד. 

אני רואה הרבה לקוחות מודאגות כאשר הן מבינות שהעיצובים הראשונים לא מושלמים, אבל אני יכולה להבטיח לך שאם את תעקבי אחרי כל השלבים שפירטתי בפוסט הזה – את תוכלי ליצור מערכת יחסים בריאה ופורה עם המעצב שלך ולהוליד יחד מותג נוצץ ומושלם, בדיוק כפי שחלמת 😊

זכרי

תתחילי עם בחירה נכונה של מעצב גרפי,
תגיעי עם חזון ברור וספקי דוגמאות ,
תני משוב חיובי או שלילי אך שיהיה מפורט,
והכי חשוב...סמכי על התהליך ותיהני מהדרך!

לסיכום,

אני מקווה שהטיפים הללו יעזרו לך ליצור תקשורת ברורה מול המעצב שלך וליהנות משיתוף פעולה נהדר שיצמיח לך את העסק 😊 אם בא לך להעמיק וללמוד עוד על תהליך מיתוג והגרפיקה אצלי את מוזמנת להיכנס לכאן.

שיהיה בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
גלילה למעלה