fbpx

איך לעשות מחקר מילות מפתח לקידום אתר בגוגל?

גוגל אומנם כל הזמן מעדכנת את האלגוריתם שלה, אך דבר אחד נשאר עקבי למדי עבור כל מקדם אתרים וזה מחקר מילות מפתח. 

הרבה מכם שואלים אותי איך עושים את זה נכון? כי זה שיש לנו רשימה של מילות מפתח, זה לא אומר כלום – איך בוחרים מתוכן את מילות המפתח שבאמת רלוונטיות לעסק? אלה שיצליחו לקדם אותנו ולהביא תוצאות אורגניות מעולות? 

במאמר הבא אני אתן לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לבצע מילות מפתח ולבחור ולסנן מילים שידחפו אתכם לעמודים הראשונים בגוגל, יצאנו לדרך 😊 

רעיונות למחקר מילות מפתח

מהו מחקר מילות מפתח?

מחקר מילות מפתח הוא תהליך של מציאה וניתוח שאילתות חיפוש שאנשים מכניסים למנועי חיפוש במטרה להשתמש בנתונים למטרה מסוימת – לרוב לצורך ביצוע קידום אתרים אורגנית במנועי חיפוש או לשיווק בגוגל. 

מחקר מילות מפתח יכול לחשוף שאילתות פופולריות לפי נישה ולדרג אותן לפי רמת תחרות ונבכי חיפוש. 

למה מחקר מילות מפתח כל כך חשוב?

מחקר מילות מפתח מספק תובנות חשובות בשאלות שקהל היעד שלכם מחפש בפועל בגוגל, הוא גם יכול להראות לכם באילו נושאים אנשים מתעניינים ועד כמה התחום שלכם פופולרי ותחרותי בגוגל.

בעזרת מחקר נכון ומקיף תוכלו לייצר אסטרטגיית תוכן וקידום ממוקדת שתביא תוצאות ומבוססת על נתונים מהשטח.

כיצד לבחור מילות מפתח לאתר שלכם?

אז, הגענו לשאלה שלכבודה התכנסו כאן 😊

ברגע שיש לכם את רשימת מילות המפתח (מגוגל אדס, SemRush, Ahrefs או מכל כלי שאתם עובדים איתו), הגיע הזמן לבחון את הרשימה ולבחור את מילות המפתח המדויקות ביותר עבור קידום האתר שלכם. 

#1 תכירו את שלושת הגורמים העיקריים לבחירת מילות מפתח טובות

מתוך הרשימה הענקית שעומדת לרשותכם, עלייכם לבחור מילות מפתח לפי הגורמים הבאים: 

  • רלוונטיות: גוגל מדרגת תוכן לפי רלוונטיות, כאן נכנס המושג כוונת חיפוש. התוכן שלכם ידורג רק עבור מילת מפתח שבחרת אם היא עונה על הצורך של המשתמשים שלכם.

    בנוסף, התוכן שלך חייב להיות המשאב הטוב ביותר – אחרי הכול, למה שגוגל תדרג את התוכן שלך גבוה יותר אם הוא מספק פחות ערך מתוכן אחר שקיים באינטרנט? 

  • סמכות: גוגל תעניק משקל רב יותר לעמודים שהיא רואה בהם כמקור “סמכות”. המשמעות היא שעליכם לעשות כל מה שביכולתכם כדי להפוך למקור סמכותי על ידי העשרת האתר שלכם בתוכן אינפורמטיבי מועיל והוספת קישורים חיצוניים (דרך אתרים חזקים אחרים), זה מה שיראה לגוגל שלאתר שלך יש “סמכות” במילות המפתח שבחרת לקדם. 
  • נפח חיפוש: אתם יכולים להגיע לעמוד ראשון עבור מילת חיפוש מסוימת, אבל אם אף אחד לא מחפש אותה- זה לא יביא תנועה לאתר שלכם. זה בערך כמו להקים חנות בעיר רפאים.

    הנפח שאתם רואים בגוגל אדס מצוין במספר והוא מבטא את כמות החיפושים שנערכים בחודש למילת מפתח. לכן, אני ממליצה לכם לבחור מילים שיש להם נפח חיפוש יפה, אך גם לא תחרותי מדי.

    לצורך העניין, יהיה לכם קשה מאוד לקדם בהתחלה מילת מפתח עם 5000 נבכי חיפוש בחודש, לעומת מילת מפתח עם 500, 100 או אפילו 50 נבכי חיפוש.

    תתחילו לקדם מילות מפתח ממוקדות לעסק שלכם עם מספר ריאלי של נבכי חיפוש ולאט לאט התקדמו לביטויים התחרותיים יותר. 

#2 בדקו שילובים של מילות מפתח עם זנב ארוך

אם אתם לא יודעים מה ההבדל בין מילות מפתח זנב קצר למילות מפתח זנב ארוך, תנו לי להסביר 😊

מילות מפתח זנב קצר הכוונה היא לרוב לביטויים קצרים וגנריים יותר. כמו לדוגמה: חנות נעליים. הם בדרך כלל באורך של עד שלוש מילים, תלוי באיזה תחום. 

מילות מפתח זנב ארוך לעומת זאת, זה ביטויים ארוכים יותר של מילות מפתח שמכילות לרוב שלוש מילים או יותר, כמו לדוגמה – חנות נעלי ספורט לנשים בתל אביב ויש להם נפח חיפוש נמוך יותר ממילות מפתח קצרות. 

חשוב לבדוק שיש לכם שילוב של ביטויים שכוללים מילות מפתח עם זנב ארוך כי זה יאפשר לכם ליצור אסטרטגיית קידום מאוזנת עם יעדים לטווח הקצר וארוך.

הסיבה לכך היא שבדרך כלל משתמשים מחפשים ביטויים עם זנב קצר בתדירות גבוהה יותר, מה שהופך אותם לתחרותיים וקשים יותר לדירוג לעומת מילות מפתח זנב ארוך. 

אבל, אל תתייאשו, בעוד שמילות מפתח זנב קצר מתהדרות בנפחי חיפוש גדולים יותר (כלומר, בעלות פוטנציאל גדול יותר לשלוח תנועה לאתר שלך), בכנות – התנועה שתתקבל ממונח כמו “חנות נעלי ספורט לנשים בתל אביב” תהיה ממוקדת ורלוונטית יותר, כלומר עם סיכויי המרה גבוהים יותר. 

מחקר מילות מפתח - זנב ארוך מול קצר
מחקר מילות מפתח - זנב ארוך מול קצר

#3 תראו כיצד מתחרים מדורגים עבור מילות המפתח שבחרתם

נכון, רק בגלל שהמתחרה שלכם עושה משהו, זה לא אומר שגם אתם צריכים. כך גם לגבי מילות מפתח. רק בגלל שמילת מפתח חשובה למתחרה שלכם, זה לא אומר שהיא צריכה להיות חשובה גם לכם.

יחד עם זאת, להבין אילו מילות מפתח המתחרים שלכם מנסים לדרג – זה דרך נהדרת לעזור לכם להכין רשימת מילות מפתח ששווה לכם להתחרות עליהן יותר. 

אם מתחרה שלכם נלחם עבור מילות מפתח שנמצאות ברשימה שלכם, בהחלט הגיוני לעבוד קשה יותר עבורן (לייצר יותר תוכן בנושא, לדאוג ליותר קישורים חיצוניים ועוד).

עם זאת, אל תתעלמו ממילות מפתח שלמתחרים שלכם לא אכפת מהן, זו יכולה להיות הזדמנות נהדרת בשבילכם להחזיק בנתח שוק בתנאים נוחים יותר, בלי יותר מדי מלחמות. 

איך אפשר להבין איזה מילות מפתח המתחרים שלכם מקדמים? מלבד חיפוש ידני של מילות מפתח בדפדפן גלישה בסתר ובחינת המיקומים הנוכחיים שלהם, הכלי Ahrefs מאפשר לך להריץ גם כמה דוחות בחינם והוא יציג לך את מילות המפתח המובילות עבור דומיין מסוים שאת נכנסת אליו. זו הדרך המהירה ביותר להבין איזה ביטויים המתחרים שלך בוחרים לקדם. 

הבנת כל המרכיבים הללו יעזרו לך למצוא את האיזון המושלם לקידום האתר שלך עבור מילות מפתח רלוונטיות, זכרי שהמטרה היא בסופו של דבר רשימת מילות מפתח שיספקו לך כמה תוצאות מהירות, אך גם שיעזרו לך להתקדם לעבר יעדים גדולים ומאתגרים ביותר בקידום האתר. 

אז מה הן מילות המפתח הטובות ביותר?

תבינו שאין דבר כזה מילות מפתח “הכי טובות”, אלא רק מילות מפתח שקהל היעד שלכם מחפש. 

כאמור מילות המפתח הטובות ביותר לאסטרטגיית קידום האתר שלכם יהיו תלויות ברלוונטיות שלהן, בסמכות של האתר שלכם, בנפח החיפוש, ברמת התחרות שאתם מתמודדים איתה וביכולת שלכם לייצר תוכן איכותי שיוכל לנצח את המתחרים שלכם בדירוגים! 

כמה מילים אחרונות,

אז הנה! עכשיו אתם יכולים להכין רשימה של מילות מפתח שיעזרו לכם להתמקד בנושאים הנכונים עבור העסק שלכם ולהביא לכם תוצאות בטווח הקצר והארוך. 

תקפידו תמיד לעשות הערכה מחודשת למילות המפתח שבחרתם כל כמה חודשים – אחת לרבעון לצורך העניין, כך תוכלו לוודא שאתם עדיין עובדים על ביטויים רלוונטיים שנכונים לכם ולהוסיף במידת הצורך חדשים. 

אני מקווה שהמדריך הזה עזר לכם, אם יש לך עוד שאלות מוזמנים להשאיר לי תגובה ואני אדאג לחזור אליכם עם תשובה 😊

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא