fbpx

מה הקורונה והסגר לימדו אותנו על החשיבות של בניית אתר?

לפני קצת יותר משנה, העולם נעצר בגלל מגפת הקורונה. ברחבי העולם נשמעו המילים “הישארו בבית, שמרו על ההורים והסבים” וללא ספק זה תרם הרבה לבריאות ולבטיחות כדי למנוע מהנגיף להתפשט עוד יותר.

יחד עם זאת, עסקים וחברות רבות ספגו מהלומה קשה, במיוחד כאלה שלא אימצו את העולם הדיגיטלי או כאלה שהסתמכו בעיקר על לקוחות שמגיעים פיזית לחנות או לעסק.

אז מה הקורונה הצליחה ללמד אותנו בשנה הזו?

כשהודיעו לנו שכל דלתות העסקים ננעלות עד להודעה חדשה, קיווינו או הנחנו שזה יסתיים תוך מספר שבועות. כעת אנחנו יודעים שנגיף הקורונה כאן כדי להישאר עוד תקופה ארוכה – וכך גם השפעותיו על העסק.

בתקופה הזו למדנו שהאתר שלנו צריך להיות ברמה הכי גבוהה שהוא יכול להיות, אם דחיתם את הריענון לעיצוב האתר שלכם, לא יכול להיות זמן טוב יותר לשפר אותו מאשר עכשיו.

העסקים שהצליחו לשרוד השנה האחרונה ואפילו לפרוח – אלה היו אותם עסקים שדאגו לפתח אתר ממיר ושבאמצעותו יכלו להסתגל במהירות למצב. הקורונה גרמה לעליה פנומנלית ברכישות אונליין וצורת הקניות המוכרת השתנתה ככל הנראה לנצח – האם האתר שלכם יכול להתמודד עם כל שינוי שיבוא בעתיד?

Bye-Bye Corona
הסרנו את המסכות - אבל העולם השתנה לתמיד

איך הפאניקה במרץ 2020 שינתה את פני האינטרנט?

עם התפשטות הידיעה על COVID-19 וברגע שנשמעה ההכרזה הרשמית של ארגון הבריאות העולמי על מגפה, אנשים הגיבו קודם כל בפאניקה – שהתבטאה בעיקר בהצטיידות. 

אנשים בישראל (ובעולם) קנו ציוד רפואי כמו חיטוי ידיים, מסכות, תרופות ומצרכים ביתיים כמו נייר טואלט, לחם ושימורים. עד מהרה חנויות שונות בתחום נלחמו כדי לעמוד בקצב הביקוש והמחירים החלו להשתולל. ברגע שלא היה ניתן להזמין בארץ אנשים החלו להזמין מאתרים בינלאומיים, וגם שם באיזה שהוא שלב היו חוסרים גדולים במוצרי יסוד.

בני אדם מגיבים למשברים בדרכים שונות – אחרי הכול מתי שאנחנו נתקלים במצב מסוכן שאין לנו שליטה עליו, אנחנו ננסה בכל זאת להרגיש בכל דרך אפשרית שיש לנו שליטה מסוימת כדי להירגע.

פול מרסדן, פסיכולוג צרכנים מלונדון אמר: “ניתן להבין את הקניה ההיסטרית כמשחק בשלושת צרכי הפסיכולוגיה הבסיסיים שלנו, צרכים אלה הם אוטונומיה (או הצורך להרגיש שליטה במעשיכם),  קרבה (הצורך להרגיש שאנחנו עושים משהו לטובת משפחותינו), וסמכות (הצורך להרגיש כמו קונים חכמים שעושים את הבחירה הנכונה).

שינויים בהכנסות של אתרי מסחר אלקטרוני

מאחר ואנשים אימצו את ההתרחקות החברתית כדרך להאט את התפשטות המגפה, באופן טבעי חלה ירידה בקניות בחנויות רגילות. כתוצאה מכך, חלה עליה בקניות המקוונות ובענפים רבים היו עליות משמעותיות בהכנסות. 

בתחילת המגפה אלה היו בעיקר חנויות מקוונות שמכרו מוצרים ביתיים ומצרכים – החל ממוצרים חשמליים, רהיטים, פריטי עיצוב וכמובן מזון ושתייה, שכן הקונים פנו לאתרים כדי למצוא את הסחורה שהם זקוקים לה כי לא היו זמינים בחנויות ומכלות המקומיות.

ככל שחלף הזמן ומפלס הפאניקה ירד, אנשים רבים הבינו שהשינוי כאן כדי להישאר ולכן יש להסתגל כמה שניתן למצב ולהפיק ממנו את המיטב. בנקודה הזו הצרכנים חזרו להזמין מאתרי איקומרס גם מוצרים ושירותים שלא מוגדרים “כחיוניים” – בעיקר כדי לבלות את זמנם בסגרים בנעימות.

מוצרים כמו בגדים, איפור, משחקים לילדים, ציוד ספורטיבי, צמחים וכמובן גם מוצרים דיגיטליים כמו קורסים והכשרות שנעשות אונליין. עסקים שלא הנגישו בתקופה זו את המוצרים/שירותים שלהם בדיגיטל חוו (עד היום) ירידה דרסטית במכירות וחלקם נקלעו גם למשברים כלכליים קשים ואף סגירת העסק.

Influencer Videographer27
זה הזמן להנגיש את העסק לדיגיטל ולהנות משפע לקוחות חדשים

למדנו הרבה על הצרכים של הלקוחות שלנו – שכולם מתחילים באתר שבנוי נכון ומותאם באופן אישי לעסק

אז הקורונה הוכיחה לנו שעסקים שמסוגלים להעביר את השירותים דרך האונליין – מתאקלמים טוב יותר במשבר לעומת עסקים אחרים. זה נכון, חנויות איקומרס היו גם לפני הקורונה, אבל המגפה ללא ספק האיצה את התהליך באופן דרמטי.

#1 לעיצוב האתר יש משמעות ענקית על כמות ההמרות

עיצוב אתרים יעיל משרת מספר מטרות לעסקים קטנים בתקופת המגפה ובכלל. ראשית, האתר של העסק הוא אחד מהצורות הבלעדיות שלכם לייצג את המותג באור חיובי, במיוחד עם המגבלות שהקורונה מציבה. 

לפני המגפה, ייתכן והאתר שלכם שימש בעיקר כייצוג משלים של המותג, או יותר כמו חלון ראווה. אבל עכשיו, חלון ראווה זה בהחלט לא מספיק ולמעשה זו הדרך העיקרית בה הלקוחות יכולים להגיע אליכן בתקופת המגפה. זה שבשנה האחרונה יותר ויותר עסקים בחרו לשפר את העיצוב שלהם והבינו שזהות המותג שלהם חייבת להדהד בכל אלמנט באתר.

#2 שיפור חווית משתמש

הדרך הטובה ביותר שעסקים וחברות הצליחו לענות על הצרכים המשתנים של הלקוחות בתקופה זו הייתה באמצעות בניית אתרים עם עיצוב ידידותי למשתמש. 

כל אתר, במיוחד אתרי איקומרס צריכים להיות יעילים , עם ניווט אינטואיטיבי, עיצוב חזותי, נגישות ומידע שימושי שמוצג בצורה פשוטה. מעצבי אתרים מנוסים מכירים את השיטות המומלצות שצריך ליישם כדי להבטיח שהאתר שלכם יבלוט תוך מתן חווית משתמש מצוינת, כזאת שתגרום לגולשים שלכם לרצות להישאר ולהמשיך להעמיס את העגלה הווירטואלית שלהם.

liat main2
כדי למכור יותר - חייבים להתחיל מחווית משתמש בטלפון הנייד

כמה מילים אחרונות,

ברור שמגפת הקורונה היוותה ומהווה עדיין אתגר חסר תקדים עבור עסקים בארץ ובכל רחבי העולם. אם אתם בעלי עסק קטן, סביר להניח שהרגשתם חלק מהשפעות של האתגרים הללו.

 אחת הדרכים היעילות ביותר למתן את ההשלכות של המגיפה על העסק שלכם היא על ידי בניית אתר שמותאם למותג שלכם באופן אישי – אז אם יש לכן עדיין אתר איטי ומיושן שמפריע לקדם את המוצרים והשירותים שלכם, עליכם לוודא שהוא מעודכן, מסוגנן ומסוגל להמיר כל גולש ללקוח חדש כדי שתוכלו להמשיך לשגשג ולהתאקלם לכל שינוי שיבוא.

 

אשמח לשמוע ממך, איך הקורונה השפיעה על העסק שלך? איזה לקחים הצלחת ליישם בעסק שלך? מה היית רוצה עוד לשפר? שתפו אותי בתגובות! 😊

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא