fbpx

תמלול פרק #1 - הקילומטר הנוסף

ברוכה הבאה לפודקאסט מאנונימית למותג. אם את בעלת עסק או אמא עצמאית ובוער בך לבנות עסק גדול, רווחי ומצליח, סביב הדבר שאת הכי אוהבת לעשות, הגעת למקום הנכון.

היי, אני מאשה בר. יועצת ומאמנת עסקית, יוצרת של קורסים ומוצרים דיגיטליים ובעלים של סטודיו לעיצוב ובניית אתרים והכי חשוב, אני אמא עצמאית שמלאת תשוקה לעשות טוב בעולם, להשפיע ולייצר שינוי חיובי בעסקים קטנים בישראל. 

אז ברוכה הבאה לפודקאסט שלי, איזה כיף שאת כאן. הרעיון הזה ליצור פודקאסט כבר מסתובב לי מלא זמן בראש מלא זמן ואני מזה מתרגשת שהוא סוף סוף רוקם עור וגידים. 

אז מה מצפה לך בפודקאסט הזה? 
מי שקצת מכירה אותי יודעת שאני מאמינה גדולה שההצלחה שלנו בחיים מגיעה קודם כל מהמיינדסט שלנו, ל-State Of Mind שלנו יש השפעה עצומה עצומה עצומה על ההצלחה שלנו בחיים. לכן יהיה לנו כאן בפודקאסט הרבה מאוד מיינדסט, עם סיפורים מהעסק שלי, כלים מעשיים ופרקטיים לעיצוב, מיתוג ושיווק העסק ועוד. 

אני בן אדם מאוד מאוד פרקטי אז תצפו ממני להרבה כלים מעשיים ותובנות מעשיות שאתם יכולים ליישם בעסק שלכם. בנוסף אני אדבר הרבה מאוד איך מנהלים עסק מצליח במקביל לכל שאר הדברים שיש לנו בחיים – ילדים, משפחה, חברים, תחביבים ופנאי. 

מדי פעם אני יתארחו כאן בפודקאסט בעלות עסקים מצליחות עם סיפורים מעוררי השראה וסיפורים על הדרך שהן עברו כדי להקים את העסק שלהן.

את בטח שואלת את עצמך למה יצרתי את הפודקאסט הזה?
 אני מקליטה לך את הפרק הזה כשהבת שלי ליאנה בת 4 חודשים וקצת. זו הילדה הראשונה שלי והיא הביאה איתה כל כך הרבה שמחה, אושר, יצירתיות ושינויים בחיים ובעסק שלי. 

מצד אחד ילדה זה נורא כיף, זה דבר כל כך חם ומתוק, מלא אהבה. מצד שני זה משהו שדורש הרבה זמן ודורשת תשומת לב המלאה שלי. היכולת שלי להפיק תכנים ולהוציא ידע החוצה מאוד מאוד הצטמצמה בתקופה הזאת. 

ללמד, להעביר ידע להיות בסביבה של בעלות עסקים אחרות זה אחד הדברים שאני הכי הכי אוהבת לעשות, אני אוהבת ללמד זה – ממלא אותי באנרגיה, זה עושה לי טוב. עכשיו בתקופה שאני הפכתי לאמא זה מתאפשר לי הרבה הרבה פחות. ככה הפודקאסט הזה נוצר, מתוך רצון לשתף את הידע שלי, את הרעיונות והכלים ולהוציא אותם החוצה לעולם. 

Breakfast and Baking styled stock photography by Shay Cochrane for the SC Stockshop.
הפודקאסט הזה נוצר מתוך רצון לשתף את הידע שלי,
את הרעיונות והכלים ולהוציא אותם החוצה לעולם

הקילומטר הנוסף
את הפרק הראשון של הפודקאסט אני רוצה להקדיש לנושא לקונספט שתמיד מוביל אותי שאני מייצרת מוצרים חדשים בעסק ובשירותים החדשים. הקונספט הזה נקרא הקילומטר הנוסף, the extra mile. עכשיו אני לא שמעתי הרבה מדברים על הקונספט הזה אבל הוא תמיד תמיד מסתובב לי בראש, תמיד מוביל אותי שאני מתכננת השקה של מוצר, כשאני בונה קורס חדש, כשאני בונה שירות חדש, קונספט, כל דבר בעסק.

מה זה הקילומטר הנוסף? מה זה אומר ללכת את הקילומטר הנוסף? המקור שהקונספט זה מגיע מהבנה שלכולנו יש ציפיות. כשאני רוכשת קורס מסוים, אני קוראת את הדף מכירה, אני צופה בסרטון השקה, אני קוראת מיילים. תוך כדי נבנית בתוכי איזה שהיא ציפייה לגבי על מה יקרה בחיים שלי אחרי, איך תהיה החוויה שלי, איך יראה הקורס, האם אני הולכת להתלהב מהדבר הזה, איך זה הולך להיראות.

נוצרת לי איזה שהיא ציפייה בפנים והמטרה שלנו כבעלי העסקים לענות על הציפיות של הלקוח, כלומר שהלקוח יקבל מה שהבטחנו לו ואנחנו רוצים לעשות הרבה מעבר, ללכת את הקילומטר הנוסף, לתת הרבה מעבר למה שהלקוח ציפה לקבל. למה? זה מאוד מאוד פשוט. כי אם יש לי ציפיות מסוימות ובנינו באז בשיווק,  אז אם הלקוח מקבל פחות ממה שהוא ציפה, הוא יגיד “טוב הבטיחו לי ככה וקיבלתי פחות. לא ממליצה, לא מתלהבת, חשבתי שזה יהיה הרבה מעבר לזה”. 

אם ההבטחה שלי היא מסוימת ועניתי בדיוק להבטחה ולא מעבר, יגידו שזה מוצר מעולה אבל לא תהיה התלהבות כי זה בדיוק מה שציפינו. הייתה לי ציפיה והיא נענתה – אחלה.  אבל, כשהלקוח מקבל את הקילומטר הנוסף, כשאנחנו הולכים הרבה מעבר למה שהבטחנו, אז יהיה אפקט ה-“וואו”. הלקוח אומר “וואו, אני ציפיתי למשהו מסוים, קיבלנו כך הרבה מעבר. היה שם גם את זה וגם את זה”. 

החבילה הזאת, שהיא הרבה יותר גדולה ממה שהלקוח ציפה – זה מה שגורם ללקוח הזה להפוך מסתם לקוח למעריץ של העסק שלנו למעריץ של המותג שלנו. זה מה שהופך את הלקוח לשליח של המותג שלנו, מישהו שמפיץ את הבשורה,  ממליץ לאנשים אחרים. 

הרבה פעמים לקוחות באים אליי לקורס קנבה, לקורס עיצוב לבעלות עסקים והם אומרים “וואו תקשיבי, המחיר שלך, יותר מדי נמוך, עם כל ערך שאת נותנת בקורס את יכולה לגבות ככה ככה וככה המתחרות שלך, תראי הן נותנות הרבה פחות והמחיר הרבה יותר גבוה”. אני תמיד אומרת נכון, אבל המטרה שלי היא לא להיות כמו המתחרות שלי, המטרה שלי היא לא להיות כמו כל השאר, המטרה שלי לעשות הרבה מעבר בשביל הלקוחות שלי, המטרה שלי לתת להם פתרון מלא ושלם. 

אגב אני ממש ממש שונאת את המושג מתחרות או מתחרים, אני לא מאמינה בתחרות אני מאמינה שיש לנו קולגות וכל אחד יחודי ומיוחד ולא צריך להשוות את עצמנו לאחרים אלא לייצר משהו ייחודי משלנו, להביא את עצמינו במוצרים ובעסק שלנו במקום כל הזמן להתעסק בתחרות. אבל, זה כבר נושא לפרק נוסף בפודקאסט. 

אם נחזור רגע לנושא של המחירים, הסיכון בהעלאת מחירים למחיר יותר מידי גבוה ומפוצץ זה שהלקוחות יגידו “וואו שילמתי כל כך הרבה כסף וקיבלתי כלום וחצי”. אני אגיד לכם את האמת בתור מישהי שהיא קונת קורסים סידרתית, באמת קונה קורסים סדרתית, אני חושבת שיש לי במלאי מאות אלפי שקלים שהוצאתי על קורסים אם לא יותר, לדעתי כבר הגעתי למיליון. באמת, אני לא צוחקת, אני אני קונה קורסים ואני צורכת קורסים כל הזמן, לומדת ומתפתחת ואני מאוד אוהבת את זה.

אבל הרבה מהקורסים שרכשתי, דווקא קורסים יקרים יותר שנמכרו ב-3 ,4 ,5 ,6 אלף שקל, הרבה פחות התלהבתי מאשר מהמוצרים הזולים שנתנו לי פתרון לבעיה ומעבר. למה? כי במחיר ששילמתי ציפיתי להרבה יותר וקיבלתי הרבה פחות. לקוחות שמשלמים מחיר גבוה מצפים לחוויה מאוד מאוד טובה, גדולה, כמו קתרזיס ש-“וואו זה שינה לי את החיים, אני לא מאמינה”, זה לא תמיד קורה במוצרים היקרים. 

אני לא אומרת שבמחיר שאת גובה על השירותים שלך, את צריכה לתת משהו שאת לא שלמה איתו. לתת הרבה מעבר לא אומר לתת משהו שגוזל ממך הרבה יותר זמן, אנרגיה. 

אבל, לפעמים אנחנו יכולים לעשות בשביל הלקוח משהו קטן שעושה בשבילו שינוי גדול כמו אם יש לי קורס דיגיטלי אז לתת איזה שהיא חוברת אקסטרה או איזה משהו אקסטרה, או הרחבה מסוימת, או חוברת עבודה שהופכת את החיים יותר קלים שלא הזכרתי שהיא תהיה, או קבוצה, או  שידור לייב מיוחד שלא אמרתי שהוא יהיה. 

אצל ג’ף ווקר, הבחור שמלמד השקות דיגיטליות בארצות הברית, יש את הקורס שמלמד השקות product launch formula, קורס באמת מדהים. בסילבוס של הקורס הוא מבטיח משהו מסוים, אבל כשנכנסים לקורס פתאום מגלים כל כך הרבה בונוסים. יש את המיני קורס על ההשקה כזאת ויש לי סידרת מיילים, יש הסברים על הווינרים וזה מצטבר כל כך הרבה הפתעות קטנות לאורך הדרך שאנחנו אומרים “וואו כי הוא שילמתי 4.5 אלף דולר וקיבלתי יותר ממה שחשבתי”. 

 לתת ללקוח הרבה מעבר ממה שהוא שילם, זה מה שהופך את החוויה מסתם עוד משהו ל-“וואו”, למשהו שהוא אחר כך מרוצה ממנו. עכשיו כשאני בוחרת לתת אקסטרה ללקוחות שלי, בשירותים ובמוצרים שלי, אני לא עושה את זה כדי לסמן וי ולהגיד הנה נתתי עשיתי קילומטר נוסף. המטרה האמיתית שלי זה לתת פתרון שלם ללקוח, ליצור חוויה טובה עם העסק שלי, עם השירותים שלי ולגרום לו להתלהב ממה שהוא רכש ממני. 

זה גורם לו לאהוב את השירות שאני נותנת לו, או את המוצר שאני מעניקה לו. אני לא מנסה לעשות איזה שהוא טריק פסיכולוגי אבל אני משתמשת בעיקרון הזה בתור קו מנחה ליצירה של השירותים והתמחור של המוצרים שלי. לי אישית חשוב לתת שירות איכותי, חשוב לי להציע פתרון מלא, שלם, ללקוחות שלי. לכן אני תמיד דואגת לי ללכת את הקילומטר הנוסף.

מעבר לזה אנחנו נמצאות בפודקאסט “מאנונימית למותג” ומה זה בעצם מותג? מותג זה התפיסה שלנו של עסק מסויים, אנחנו מחזיקים סט של רגשות ואמונות כלפי עסק מסוים ובוחרים בו בתור ברירת המחדל שלנו בתחום מסוים. למשל – טלפון אנחנו חושבים ישר על אייפון וכן הלאה. כשאנחנו רוצים למתג את העסק שלנו ולהפוך אותו למותג לברירת המחדל בתחום, אנחנו חייבים לייצר חוויית לקוח שהיא “וואו”, שהיא מלהיבה ומרגשת ועושים את זה בעזרת הקילומטר הנוסף, בעזרת לייצר חוויית לקוח טובה איכותית שגורמת לאנשים באמת להפוך מעריצים של העסק שלנו ולרצות להפיץ את זה או להעביר את זה הלאה.

 זה הקונספט של הקילומטר הנוסף. תמיד כשאתם מייצרים קורסים ,מוצרים, שירותים תשאלו את עצמכם איפה אתם יכולות ללכת קילומטר נוסף. גם בשירותים פיזיים כמו אימון אימון אחד על אחד,ייעוץ, אפשר ליצור פתרונות שנותנים את האקסטרה כמו חוברות, תרגילים. מענה בוואטסאפ, איזה שהם הדרכות שהקלטתן אותן ואתן מעניקות על הדרך לאורך התוכנית.

אם את קוסמטיקאית ואת עושה טיפולי פנים ומגיע אליך מישהו לסדרת טיפולים, תני לו בהפתעה עוד איזה שהוא טיפול או איזשהו מוצר משהו, משהוא מפתיע שהלקוחה לא ציפתה לו באמת ויגרום לה להגיד “וואו לא מאמינה שאת עושה את זה בשבילי,איזה כיף”. באמת ההתלהבות הזאת שאנחנו מייצרים, זה מה שגורם ללקוח להיות מאושר, פשוט מאושר שהוא קונה מאיתנו, כי הוא מרגיש שהוא קיבל שירות ליגה ולא כמו עוד איזה מישהו שהולך ובא.

 אני מאוד אוהבת להפוך את הדברים שאני מלמדת לפרקטיים ואני רוצה לשאול אותך שאלה שתעזור לך ליישם את מה שדיברתי עליו בעסק שלך. 

שאלות ליישום והטמעה של הקילומטר הנוסף בעסק שלך

  • איפה את יכולה ללכת הקילומטר הנוסף בשביל הלקוחות שלך?
  • איך את יכולה להפוך את השירותים והמוצרים שלך למעל ומעבר לציפיות? 
  • איפה את יכולה לתת משהו מפתיע שלא הבטחת בהצעה השיווקית שלך והוא יכולת לתת פתרון נוסף ללקוח ומענה נוסף על הצרכים שלו?

זה היה הפרק הראשון של הפודקאסט מאנונימית למותג. איזה כיף, וואו מרגש מרגש מרגש. תודה רבה שבחרת להקשיב לי ואם אהבת את הפרק הזה אני מזמינה אותך לקבוצת הפייסבוק מאנונימית למותג. אני מזמינה אותך להגיד, לשתף לדבר, לחלוק מה חשבת על הפרק, איזה רעיונות לקילומטר נוסף עלו לך בעקבות האזנה.

 אני מזמינה אותך כמובן כמובן לעקוב אחרי הפודקאסט באחת הפלטפורמות המועדפות עלייך כדי לא לפספס שום פרק נתראה ממש בקרוב ביי ביי.

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
גלילה למעלה