fbpx

עיצוב עם קנבה – 10 הדברות עשו ואל תעשו ב-Canva

עיצוב עם קנבה יכול להיות תהליך קל ופשוט. אלו מבינכם שמכירים אותי, כבר בטח יודעים שאני משתמשת באפליקציית קנבה לעיצוב של כל דבר בעסק. 

אני באמת מאמינה ש-Canva זה אחד מכלי העיצוב העוצמתיים ביותר שכל אחד יכול ללמוד. אבל, זה קל לעשות טעויות עיצוב שיהפכו את התמונה המושלמת שיצרתם לבלאגן ויזואלי.

אם אתם רק התחלתם להכיר את הכלי הנפלא הזה, ישנם מספר כללים שחשוב שתכירו כדי להגיע לתוצאות טובות במהירות. 

בין אם אתם רוצים להשתמש בקנבה לעיצוב זהות המותג שלכם, הכנת מודעות, פוסטים, או קאבר לפייסבוק…אני מאמינה שהטיפים שלי יוכלו לעזור לכם בצעדייכם הראשונים.

אז שנתחיל? 

Canva מאפשרת לעצב מכל מכשיר וכל מסך
עיצוב עם קנבה מכל מכשיר - מחשב, טאבלט וטלפון

Canva היא פלטפורמת עיצוב DIY שעשירה באלפי תבניות שיצרו אנשי מקצוע בתחום העיצוב כדי להקל על חייכם. במקום להתחיל לייצר עיצובים מאפס – בקנבה תוכלו פשוט ללחוץ על תבנית שאהבתם ולעצב אותה בדיוק כפי שאתם רוצים ומבלי להסתבך לרגע (ולמי שממש רוצה, אפשר גם לייצר שם עיצובים מאפס). 

השימוש בה הוא פשוט, נוח ואינטואיטיבי מאוד, כך שגם לאלה שבינכם שמגיעים בלי ידע בעיצוב יהיה קל להשתלב ולהתחיל להפוך רעיונות לעיצובים מדהימים.

אז בואו נתחיל מרשימת הדברים שחשוב להקפיד עליהם, ואחר כך – על הדברים שיש להימנע מהם בעיצוב עם Canva.

עיצוב עם קנבה - עשו ואל תעשו

#1 – תיצמדו לזהות של המותג שלכן

אחת הטעויות הגדולות ביותר שאנשים עושים באמצעות קנבה, זה להשתמש ביותר מדי עיצובים, שלא קשורים אחד לשני. אם אתם רוצים להתלבט וליצור עיצובים שיתפסו את העין ויגרמו לקהל היעד שלכם לזכור אתכם – זה להקפיד על עיצובים עם אותה זהות מיתוגית. 

במילים אחרות: השתמשו באותם צבעים, פונטים ואסתטיקה עיצובית.

עיצוב עם קנבה של פלטת צבעים
מומלץ לבחור פלטה אחת וסגנון אחיד שילווה אתכם בכל התכנים ב Canva

#2 השתמשו במספר פונטים קבועים

שימו לב שאתם בוחרים בכמה גופנים פשוטים, קריאים ומעניינים שילוו את כל העיצובים שלכם. 

הבעיה מתחילה כשבוחרים יותר מדי גופנים בעיצוב אחד, העין האנושית לא בנויה לקרוא גופנים מרובים בבת אחת, זה גורם לעומס ופוגע במסר שלכם. לכן, כשאתם משמשים בקאנבה תחליטו על 3 גופנים בלבד שתשתמשו בהם ושיהיו תואמים למותג שלכם.

דוגמאות לשילובי פונטים Canva בעברית
דוגמאות לשילובי פונטים Canva בעברית

#3 צרו עיצובים פשוטים

אחד הכללים המובילים בעיצוב אומר שפשטות היא הפתרון האולטימטיבי. אתם ממש לא צריכים “להמציא את הגלגל מחדש” כדי להתבלט. למעשה, הרבה מהעיצובים שיצא לי לראות שמקבלים הכי הרבה שיתופים ואחוזי מעורבות גבוהים ברשתות חברתיות היו פשוטים, עם צבעים מוגבלים וגופנים פשוטים.

#4 בחרו את הצבעים שלכם בחוכמה

ראיתי אנשים רבים שמתעלמים מחשיבות בחירת ערכת צבעים טובה עבורם, אך למעשה יש לכך חשיבות גדולה בגלל שהצבעים הם אלה שיקבעו את רוח המותג שלכם ואת הרגשות שתעוררו אצל הקהל שלכם. 

לצורך העניין, אם אתם מותג לצעצועי ילדים את לא תרצו להשתמש בצבע אדום, כיוון שהוא דומיננטי מדי ועשוי במקרים מסוימים לייצג סכנה מסוימת, או צבע צהוב – אומנם מקושר לאופטימיות אך מחקרים שונים כבר הוכיחו שהוא מעורר חרדה אצל פעוטות. 

אם מעניין אותך ללמוד על פסיכולוגיית הצבעים לעומק, כתבתי מדריך מפורט על כך עם בונוס שווה במיוחד בסוף.

עריכת תמונות בקנבה

# 5 סדרו ותקנו את התמונות

סעיף זה מתייחס בעיקר למעצבים שבינכם שמשתמשים בתמונות מקוריות, אבל אני גם תמיד ממליצה לפעול כך עם תמונות מאגרים. 

ברוב המקרים, כל תמונה זקוקה “לשיפוץ” קטן לפני שנשתמש בה לעיצוב. שחקו מעט עם איזון הצבעים והתאורה שלהן, זה יאפשר לתמונות להתבלט בין שלל האלמנטים האחרים בעיצוב. 

שימו לב לצבעים המנחים בתמונה וכיצד הם יוכלו להחמיא לצבעים בהם תשתמשו בשאר העיצוב. בדרך זו, התמונה לא תיראה מנותקת ותשתלב היטב.

טיפ בונוס!

תישארו רגועים😊 אני יודעת שרשימת הכללים הזו עשויה מעט להלחיץ…ולפעמים יש רצון חזק “לא ליפול” לטעויות. אבל חשוב לזכור שרוב הסיכויים שלא תהפכו למעצבים מדופלמים ביום הראשון – וזה בסדר גמור! עיצוב גרפי הוא תהליך מהנה, ואם תהיו במתח מכל פעולה שאתם מבצעים, רוב הסיכויים שזה ישתקף בעיצוב שלכם. תיהנו מהדרך וגם מהטעויות!

עיצוב עם קנבה - רשימת האל תעשו

#1 אל תשתמשו בשילובי טקסטים שקשה לקרוא

הרבה מעצבים שמשתמשים בפעם הראשונה בקנבה מתלהבים וממבחר הגופנים שקיימים בה, במיוחד בקנבה פרו בה מוצע יש יותר אפשרויות בעברית

אני מבינה את ההתלהבות שלכם 😊 אבל זכרו את המטרה העיקרית של העיצוב שלכם – להעביר מסר ממוקד ועקבי לקהל היעד שלכם. ריבוי גופנים בעיצוב עלול לבלבל את הקוראים, לכן, שימו לב שהגופנים שאתם כן בוחרים בעיצוב משתלבים היטב יחד.

#2 אל תעתיקו מעסקים אחרים

זה נכון, קאנבה מציעה תבניות עיצוב מוכנות שללא ספק מקלות לנו על החיים, אבל בקורס קנבה שלי אני תמיד מעודדת את התלמידים שלי לחשוב מחוץ לקופסה. 

מה זה אומר? שנו את הצבעים, הוסיפו אלמנטים משלכם, תהיו נועזים ותמיד תחשבו מה הכי יחמיא למותג שלכם. זה דבר אחד לשאוב השראה, ודבר אחר להעתיק מאנשים אחרים רעיונות שלא בטוח מתאימים לכם.

#3 אל תשתמשו יותר מדי בתמונות סטוק

מכירות את התמונות הללו – משפחה אמריקאית מטופחת, עם כלב לברדור שמחייכים חיוך קולגייט למצלמה? בטוח אתם יודעים למה אני מתכוונת. 

אז תנו לי לחדד משהו לפני שאמשיך – תמונות סטוק הן לא דבר רע, הן יכולות להיות אפילו יעילות כשמשתמשים בהן נכון. יחד עם זאת, שימוש מרובה בתמונות מאגרים יכול לגרום לעיצובים שלכם להיראות זולים. 

אני תמיד ממליצה לנסות לצלם תמונות מקוריות – אתם תתפלאו מה יכולה לעשות מצלמת הטלפון שלכם. אם אינכם בטוחים ביכולות או בטלפון שלכם, תשתדלו לבחור בתמונות שנראות אותנטיות יותר ממאגרים.

#4 אל תתעלמו מקהל היעד שלכם

לעולם אל תשכחו למי אתם משווקים. לפני שאתם מסתערים על קנבה, קחו כמה דקות (או ימים) לבצע את המחקר שלכם בשוק היעד שלכם. 

זה חשוב מכיוון שהמסר שלכם עלול להתפספס כשאתם לא יודעים למי ולאן לכוון. עיצוב, מגניב ככל שיהיה לא יעבוד אם הוא לא מותאם ללקוחות הפוטנציאלים שלכם. 

אם נשתמש בדוגמה מקודם – בעלת חנות צעצועים – תעדיף להשתמש באלמנטים עיצוביים מהנים שימשכו ילדים. זה יכול לכלול פלטות צבעים מהנות ושובבות, אייקונים, פונטים וערכות נושא שימשכו את העין של הילדים הקטנים.

בניית אתר מסחר אלקטרוני
גם בתהליך של בניית אתר נדאג לבחור את הצבעים הנכונים לתחום שלנו

#5 אל תשתמשו בצבעים מסיחי דעת

האם שמעתם פעם על מונח שנקרא עומס חושי? ובכן, כשאתם מנסים להשתמש ביותר מדי צבעים בולטים בעיצובים שלכם, זה מה שיקרה. עיצוב עם עומס בצבעים יגרום לו להיראות לא מושך ויבריח אנשים. צבעים לא תואמים עלולים לגרום לצופה שלכם להחמיץ לחלוטין את המסר שניסיתם להעביר.

כמה מילים אחרונות...

אלה היו כללי הבסיס של Canva 101, הם חיוניים גם למעצבים מתחילים וגם לכאלה מתקדמים ויוכלו לעזור לכם לשפר את כישורי העיצוב שלכם משמעותית.

זכרו תמיד שלכל מעצב גרפי יש סגנון ייחודי, וכשזה נוגע לעסק שלכם הכישרון שלכם יתפרץ בכל פרויקט – אז אל תפחדו להביע את היצירתיות שלכם! 

אם אתם עדיין מוצאים את עצמכם נאבקים בעיצוב גרפי ומיתוג, יש לי מספר סדנאות דיגיטליות שיעזרו לך להתחיל. מוזמנים להציץ כאן >>

אשמח לשמוע מכם אם יצא לכם כבר להשתמש בקנבה? האם יש משהו שמאתגר אתכם והייתם רוצים שאכתוב עליו מדריך?

מוזמנים לשתף אותי בתגובות.  
מקווה שהטיפים שלי עזרו לכם, תודה שקראתם!

10 תגובות על “עיצוב עם קנבה – 10 הדברות עשו ואל תעשו ב-Canva”

  1. היי,
    האם תוכלי להסביר קצת על שיתוף חברי צוות בקנבה?
    רכשתי מנוי וראיתי שיש אופציה להוסיף עוד 4 חברים.
    מה זה אומר מבחינת הרשאות, הגדרות כדומה?

    1. הי הילה,
      זה אומר שאפשר לשתף את החשבון שלך עם עוד אנשים ולתת להם להשתמש ביכולות PRO שרכשת.
      עם האנשים האלה אפשר לשתף גם פרוייקטים שעיצבת.

  2. היי רציתי לדעת
    רכשתי מנוי
    ואני משתמשת בקנבה ליצירת כרטיסים, משתמשת בתמונות מהמאגר.
    האם יש בעיה שאמכור את הכרטיסים עם התמונות? זה כלול במנוי ?
    תודה לך!!

  3. היי מאשה, תודה על ההנגשה החשובה!
    האם מותר להשתמש בתמונות מהמאגר של קנבה לאתר שאני מקימה בוויקס?
    ואותה השאלה לגבי אלמנטים גרפיים שיש בקנבה- איורים, אייקונים וכדומה.
    תודה!!

    1. הי, מותר לעלות לאתר תמונות שהרישיון עליהן מוגדר כחינם.
      תמונות שמוגדרות תחת רישיון פרו, מותג לעלות אם טיפה ערכת אותן – שינית צבעים, הוספת כיתוב וכו’.

  4. היי האם ניתן להוסיף קשור למספר ואצאפ? הכוונה שלוחצים על סימן בתוך הPDF ומשם עוברים לשליחת הודעה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא