fbpx

שיווק באינסטגרם – איך להגדיל את כמות העוקבים והקהילה באינסטגרם?

הגדלת עוקבים ובניית קהילה באינסטגרם בהחלט יכולה להיות משימה מאתגרת אבל זה המסלול לשיווק באינסטגרם. יש כמה טיפים וטריקים אסטרטגיים שאני ממש ממליצה לכם לנסות. 

בפוסט הבא אסקור כמה מהדרכים הטובות להגדיל עוקבים בשנת 2021. מוכנים? 😊 יצאנו לדרך! 

#1 השתמשו באינסטגרם רילס

אם עוד לא הספקתם לשתף רילס באינסטגרם השנה – אתם עלולים להחמיץ הזדמנות ענקית עבור העסק שלכם! 

רילס או Reels באנגלית זה פיצ’ר ווידיאו חדש באינסטגרם שניצב כיום במרכז הבמה ודרכו ניתן להקליט קליפ עד 30 שניות עם מוזיקה וכלי עריכה. 

אם תשימו לב, רילס כרגע נמצא במרכז סרגל הניווט באינסטגרם, המשמעות היא שאינטסגרם דוחפת משמעותית את המשתמשים שלה לשתף סרטוני רילס וגם מקדמת אותם ביותר קלות. 

בדומה לסרטוני הטיקטוק, לסרטוני רילס באינסטגרם יש סיכוי להפוך לוויראליים במהירות מהסיבה הפשוטה שאנשים שצופים ברילס נחשפים למשתמשים חדשים עם תחומי עניין דומים.

עיצוב של רילס לאינסטגרם
איך מצלמים סרטוני רילס?

#2 שיווק באינסטגרם מתחיל בהכרת הקהל שלכם

תשאלו את עצמכם כמה שאלות לגבי קהל היעד שלכם: 

  • בני כמה הם?
  • איפה הם גרים? 
  • במה הם עוסקים?
  • מה תחומי עניין שלהם?
  • מתי ואיך הם משתמשים באינסטגרם? 
  • מה נקודות הכאב והאתגרים שלהם? 

מענה על שאלות אלו יוכל לעזור לכם לעצב את התוכן האינסטגרמי הנכון כדי להגיע לאותם אנשים שככל הנראה יעניקו לכם עוקב. 

זה גם ישמור אתכם ממוקדים סביב הצרכים של קהל היעד שלכם, כך שתוכלו לספק להם באופן תמידי תוכן שיגרום להם לרצות להמשיך לעקוב אחרייכם גם לטווח הרחוק. 

#3 השתמשו בהשאטגים כדי להגיע למשתמשים חדשים

האשטגים – הם איתנו כבר הרבה שנים ועדיין אני רואה הרבה אנשים שלא מנצלים את הפוטנציאל שלהם. מדובר בדרך הבטוחה ביותר להשיג עוקבים חדשים ורלוונטיים שעשויים להתעניין בתוכן שלכם. 

לא רק שאנשים יכולים להגיע אליך דרך חיפוש ההאשטאג עצמו (לדוגמה: #כובעים_מעוצבים), אלא גם אנשים שעוקבים אחרי ההאשטאג עצמו יכולים להיחשף לתכנים שלכם. 

מחקר האשטגים
כדאי לבצע מחקר תגיות האשטאג מעמיק

ניתן לכלול עד 30 האשטאגים, כשההמלצה היא להשתמש ב-15. זכרו שהיעילות של האשטאג תהיה על סמך האיכות ולא הכמות. 

הימנעו מכל מיני גימיקים כמו כגון #likeforlike, #tagsforlikes או #followme – ראשית, כי סביר להניח שהם לא פונים לקהל היעד שלכם אלא יותר לבוטים ולילדים ושנית – אינסטגרם יכולה להעניש על שימוש בהאשטגים אלו ולתת לכם SHADOWBAN (מצב בו אינסטגרם מפחיתים את החשיפה האורגנית שלכם). 

במילים אחרות – זה לא מה שיעזור לכם לבנות קהילה משמעותית ומעורבת. במקום זאת, התמקדו בשימוש בהאשטגים ממוקדים סביב נושא התמונה, למוצר או לעסק שלכם. 

#4 צרו סטוריז מעניינים ועקביים

בין אם אתם רוצים לעורר קצת סקרנות למתרחש מאחורי הקלעים בעסק שלכם, לשתף את נקודת המבט שלכם כבעלי עסק או להאניש מעט את המותג שלכם – אתם חייבים לעלות סטוריז לחשבון שלכם. 

האפשרויות הן בלתי מוגבלות ובסטוריז אין יותר מדי חוקים, אתם יכולים לשתף את העוקבים שלכם בסקרים, שאלות, במתרחש בעסק שלכם, בתהליך של ייצור מוצר חדש, בחיים הנוספים שלכם – זו למעשה ההזדמנות שלכם ליצור חיבור חזק ללקוחות שלכם (והעוקבים שלכם). 

גם כאן, תוכלו להיחשף לקהלים חדשים באמצעות שימוש בהאשטגים ואף תיוג לוקיישן. 

רוצים ללמוד לעצב סטוריז ממותגים בעצמכם? אני מזמינה אתכם לקורס שלי “עיצוב גרפי לבעלי עסקים באפליקציית Canva” בו אלמד אתכם לעצב בקלות, בפשטות ובחינם בעזרת קנבה. למידע נוסף על הקורס לחצו כאן.

#5 ביו מדויק וקולע

כשני שליש מהביקורים בפרופיל העסקי שלכם הם של משתמשים שעוד לא עוקבים אחרייך. המבקרים החדשים הללו הם בהחלט עוקבים פוטנציאלים – אך זה יקרה רק אם הביו והפרופיל שלכם ישכנעו אותם ללחוץ על כפתור המעקב. 

הם לא יעשו זאת אם הפרופיל שלכם לא ברור, משעמם או לא מושך. לכן, אחד הדברים החשובים שתוכלו לעשות זה לכתוב ביו תמציתי, מרתק שיגרום לאנשים מבחוץ לרצות לגלול לכם עוד קצת בפיד. יש לכם סף של 150 תווים שעומדים לרשותכם, המשימה לא פשוטה – אך לגמרי אפשרית! 

#6 צרו אינטראקציה אמתית עם קהל היעד שלכם

כמו בכל רשתות המדיה החברתית – אינסטגרם עוסקת הרבה ביצירת קהילות.

אם אתם רוצים להשיג עוקבים שהם רלוונטיים לתחום שלכם וכאלה שעשויים להיות גם הלקוחות שלכם – עלייכם ליצור מולם אינטראקציה אמיתית ואמינה.

מה זה אומר בעצם? שיתוף תכנים, תגובות ולייקים לתכנים של משתמשים שעשויים להתעניין בתכנים שלכם. הימנעו מתגובות גנריות (כמו: “פוסט מדהים!) שאלה פעמים רבות נראות כאילו הן מגיעות מבוטים.

הגיבו באמת מהלב, תתנו ערך בתגובות שלכם. תגיבו גם לסטורי של משתמשים אחרים – כך למעשה אתם יוצרים קשר אישי, חושפים את הדף שלכם ומגבירים את הסיכוי לקבל יותר עוקבים וליצור קהילה סביב המותג שלכם. 

צרו שיח עם הלקוחות שלכם
צרו שיח אמיתי עם העוקבים שלכם באינסטגרם

#7 עקבו אחר חשבונות רלוונטים

אחת הטעויות הנפוצות של משתמשים באינסטגרם זה לעקוב אחרי משתמשים רנדמוליים באינסטגרם, בתקווה שאלה יחזירו להם עוקב. 

זה יכול לעבוד – כלומר, להביא לכם הרבה עוקבים, אבל לטווח הרחוק זה לא באמת משתלם, למה? כשאתם עוקבים אחרי משתמשים ללא מחשבה ותכנון, הסיכוי שאתם תגיעו לקהל היעד שלכם הוא מאוד קטן. 

לעומת זאת, אם תענו על השאלות בסעיף 2, תלמדו את קהל היעד שלכם ותמצאו אותו – אלה המשתמשים שתרצו לעקוב אחריהם, כיוון שהם באמת עשויים להתעניין בתוכן שלכם ולהיות מעורבים יותר. 

איך מוצאים את קהל היעד שלכם? בהתאם לאפיון שלהם, חפשו האשטגים שעשויים לעניין אותם, לוקיישנים ואפילו מעקב אחרי עוקבים של מתחרים – אם הפיד שלכם עשיר בתוכן משכנע ורלוונטי לתחומי העניין שלהם, הם עשויים להחזיר לך עוקב. 

#8 שיתוף חשבון האינסטגרם שלכם בפלטפורמות אחרות

שתפו את חשבון האינסטגרם שלכם בפלטפורמות אחרות כמו פייסבוק, חתימת הדוא”ל שלכם, ניוזלטרים וכמובן באתר שלכם. 

אני ממליצה להיכנס לקבוצות שרלוונטיות לתחומי העניין של קהל היעד שלכם בפייסבוק ולהציע להם לעקוב אחרייכם (הוסיפו צילום מסך של הפיד + השם של החשבון שלכם).

צילום תוכן לאינסטגרם
השקעתם ביצירת תוכן, שתפו אותו במגוון פלטפורמות

#9 תעבדו עם משפיענים בנישה שלכם

הנה נתון חשוב לכל מי שרוצה להשיג יותר עוקבים באינסטגרם: 60% מהצרכנים אומרים שהם יעקבו אחרי מותג לאחר שהם ראו אותו מקודם על ידי משפיען שהם סומכים עליו. 

תתחילו לחפש אחר חשבונות כאלה באינסטגרם, לרוב הם יהיו עם 10K עוקבים ומעלה, שימי לב – חשוב שתפנו למשפיענים שבאמת עשויים להתעניין בקידום הנישה שלכם, שכן קהל היעד שלהם עשוי להיות דומה לשלכם מה שיגביר את הסיכוי שתקבלו יותר עוקבים שרלוונטיים לעסק שלכם.

#10 הפיקו את המיטב מהפיצ'ר של סטורי היילייטס

ההיילטס של הסטוריז שלכם זה הזדמנות להציג את המותג שלכם בפני אנשים שמבקרים בפרופיל. 

אני ממליצה מאוד להעשיר את ההיילטס עם תוכן שימושי, שעשיר במידע מעניין וטיפים כדי להראות למבקרים החדשים מדוע עליהם ללחוץ על כפתור ה- Follow.

השתמשו בתמונות שער אטרקטיביות עם אייקונים מותאמים אישית – תוכלו זאת בקלות באמצעות קאנבה.

דוגמאות לעיצוב של הייליטס
תוכלו להיות יצירתיים בעיצוב של היייליטס בעזרת קנבה

#11 פרסמו באופן עקבי

העוקבים הקיימים שלכם רוצים לראות ולשמוע ממך בתדירות – זו הסיבה שהם עקבו אחרייך מלכתחילה. 

כאשר משתמשים מקיימים אינטראקציה עם הפוסטים שלכם, המעורבות המוגברת מעניקה לכם קצת אהבה מהאלגוריתם של אינסטגרם והוא חושף את הפוסט שלכם בפני עוד קהלים חדשים.

באיזו תדירות כדאי לפרסם? זה משתנה ממותג למותג, אבל ההמלצה היא בין 2 ל-4 פוסטים בשבוע. סטוריז, כדאי לעלות כל יום ואפילו מספר פעמים ביום.

כמה מילים אחרונות,

אני מקווה שהטיפים הללו יעזרו לכם להגביר יותר את המעורבות סביב החשבון העסקי באינסטגרם שלכם 😊 אם יש לכם עוד שאלות את יותר ממוזמנים להשאיר לי תגובה ואני אדאג לחזור אליכם עם תשובה!

2 תגובות על “שיווק באינסטגרם – איך להגדיל את כמות העוקבים והקהילה באינסטגרם?”

  1. מאשה, כמו כל מוצר שאת מציעה תמיד הוא מצוין, מלא תוכן ודרכים ליישם את הנלמד.
    תודה רבה על הנדיבות שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא