fbpx

שיווק בטיקטוק המדריך למתחילים – הטוב, הרע והמכוער ברשת TikTok

שיווק בטיקטוק הוא הטרנד החדש והחם בעולם השיווק הדיגיטלי

אנחנו כל יום שומעים על כוכב רשת חדש שנולד בטיקטוק, ילדים ונערים שזוכים למיליוני ציפיות וטרנדים שכובשים את העולם שנוצרים בטיקטוק.

אז מה כל הסיפור? על מה כל המהומה? ויותר חשוב מזה…האם זה מתאים לשיווק העסק שלכם? על כל זה ויותר נדבר בפוסט הזה. 

שיווק בטיקטוק - זה לא רק לילידים

שימו לב! שבוע שעבר פרסמתי מאמר מקיף על שיווק ברשתות החברתיות למתחילים. הסברתי קצת על כל הרשתות החברתיות הכי פופולריות בארץ, לאלו קבוצת גילאים הן פונות, ונתתי לכם קצת טיפים ואזהרות מסע לכל אחת מהן בנפרד. 

אם לא קראתם את המאמר הקודם, אני ממליצה מאוד לקרוא אותו לפני שאתם מחליטים לעבור למאמר הזה בו נצלול לעומק לעולמה של טיקטוק.

הטוב מאחורי שיווק בטיקטוק

טיקטוק היא פלטפורמה חדשה דנדשה. 

אין בה כמעט תחרות, זה הזמן להיכנס!!! נו אתם שם?! מה עדיין לא?! אבל אמרתי לכם שזה הזמן!!!… טוב אני מחכה….אתם שם? נו פתחתם? יופי… ממשיכים.

לעומת פלטפורמות אחרות שעלול לקחת הרבה זמן עד שיתנו לכם את 15 דקות התהילה שלכם בשמש, בטיקטוק אתם עדיין יכולים להפוך להיות כוכבי רשת בין לילה!

החשיפה האורגנית לקהל בטיקטוק תלויה רק בכם! אפשר להגיע לחשיפה רחבה בעזרת פרסום ממומן ב-TikTok Ads, אבל בהחלט אפשר גם להצליח אורגנית ממש כמו פעם.

בעזרת פרסום של תוכן איכותי, שמעניין את קל היעד, תוכן עכשווי, רלוונטי, עדכני, בעל מכנה משותף, מעורר הזדהות, מרתק ומושך…תוכלו להגיע למאות אלפי ואפילו מיליוני ציפיות.

בחרתם בפרסום ממומן? מעולה! רק שימו לב שזה צריך להיראות כמה שיותר “מקומי” לטיקטוק (צילום ביתי, לא התאורה הכי טובה, לא הדוגמנ/ית הכי פיין, כמה שפחות “עשוי”). 

שיווק בטיקטוק 2

בא לכם “לרכב” על חומרים פופולריים? יש את אייקון “גלה” בתפריט למטה. שם תראו את כל מה שחם!!!

יצא פיצ’ר חדש לטיקטוק? יש סאונד סופר פופולרי? השתמשו בו! טיקטוק דוחפת את כל מה שחדש ורלוונטי לכמה שיותר צופים בדף – ולכם? יש הזדמנות פז להיחשף להרבה אנשים בבת אחת עם מלא קלאס ובאפס מאמץ… 

ראיתם האשטגס, אתגרים או סאונד ממש שווה וטרנדי שרלוונטי אליכם? או שאתם יכולים להפוך להיות רלוונטי לעסק שלכם? השתמשו בו ותזכרו לחשיפה מוגברת.

הרע בטיקטוק

טיקטוק פונה בעיקר לקהל צעיר מאוד, בגילאי ה 13-21. יותר ויותר מבוגרים מאמצים אותה היום והיא עולה לאט לאט לטווח גילאים סביבות ה-29.

אבל עדין, רוב המשתמשים בטיקטוק צעירים מאוד. לכן, אם הקהל שלכם בוגר יותר או נוטה לאמץ את השירות שלכם בגיל מבוגר יותר, TikTok כנראה לא מתאימה לכם. 

התרבות של טיקטוק היא תרבות Instant – אם אתם מדברים לאט או המסר שלכם גולש מעבר לטווח של ה-15 שניות, איבדתם את הקהל שלכם. במקרים כאלה עדיף לשקול פלטפורמות עם יותר אורח רוח למסרים ארוכים כמו יוטיוב, אינסטגרם ופייסבוק.

הקהל בטיקטוק מריח כל ניסיון מכירה מרחוק. אתם צריכים להיות מאוד זהירים ועדינים עם קידומי מכירות. מומלץ לתת ערך בסרטונים או להדגים את המוצר / השירות שלכם ולשלוח את הגולש לקישור שנמצא בביו למידע נוסף. 

מכירה ישירה ב TikTok, זה Big No No.

הנה עוד טיפ לקינוח….החלטתם להשתמש בסאונד פופולרי בטיקטוק? מעולה! בא לכם לעלות משהו אחר משלכם שאולי הורדתם מיוטיוב? לא מומלץ בכלל. בטיקטוק יש עניין של זכויות יוצרים! מה שלא חינמי, צריך לשלם עליו. 

בנוסף אם תצמידו סאונד שיש עליו זכויות יצרים לפוסט מכירתי, אתם עלולים להפר זכויות יוצרים ואתם לא רוצים להסתבך עם כך. לכן מומלץ להשתמש בסאונד שזמין לכם באפליקציה או לעלות סאונד מקורי משלכם. 

DANCE TIKTOK

והמכוער

באותה מידה שטיקטוק נותנת במה היא יודעת גם לקחת. גם אם יש לכם מלא עוקבים ברשת והפכתם לסנציציה, ברגע שמישהו מגדיר אתכם (גם בטעות) כגורם סיכון או שאתם עושים טעות אחת (האשטג אחד יותר מידי שלא קשור לתוכן הסרטון) – ביי ביי.

טיקטוק יכולה גם בלי סיבה להחליט שאתם כבר פחות רלוונטיים ולהוריד לכם את אחוזי הצפייה…זה נכון באופן עקרוני לכל רשת חברתית. התוכן שאתם מעלים שם, והצופים שלכם אף פעם לא באמת “שלכם”. רוצים שרשימות העוקבים שלכם תהיה אצלכם? תעבירו אותם לרשימות תפוצה, כלומר למנויים שלכם במייל. 

לבסוף, הנה משהו טריקי שכדאי לדעת. 

יכול להיות שתעלו פוסט מגניב ממש על מוצר חדש שיש לכם בחנות לחיטוב הישבן. הכל נהדר, אבל טיקטוק עלולה להחליט להציג את הסרטון שלכם בדיוק אחרי שידור חי של גבר מטריד אישה ברחוב…כמה שיש שם צנזורה, היא עדיין ברמה נמוכה מאוד ולא תוכלו לדעת לצד איזה תוכן תופיעו.

טיקטוק מנסים לטפל בזה ולעבוד על זה, אבל המערכת עדיין בחיתוליה.

מסקנות על שיווק בטיקטוק

הפוטנציאל של טיקטוק הוא אדיר! והוא יכול להיות פתרון מדהים לבעלי עסקים שממש בתחילת הדרך ואין להם יכולת כלכלית להשקיע מלא כסף בפרסום ממומן או את הסבלנות לצבור עוקבים לאט לאט.

יש לכם את הכסף? לא רוצים להיות בפרונט? תוכלו לתת למשפיען שיש לו כבר את הכוח ואת עוקבים לפרסם או להמליץ על המוצר שלכם! רק שימו לב, זה יכול לנוע בין לשלוח למשפיען מוצר בחינם לבין לשלם עשרות אלפי שקלים. הכל עניין של פרסום – ככל שהמשפיען מפורסם יותר זה יעלה יותר…

יחד עם כל הטוב שבא עם חשיפה בחינם, חשוב לזכור שטווח הגילאים בטיקטוק יכול להיות לא רלוונטי לעסק שלכם. למרות שטווח הגילאים בטיקטוק רק הולך ועולה, היום הוא עדין לא רלוונטי לחברות שפונות לגילאים של 40 ומעלה. 

החלטתם בכל זאת ללכת על זה? נצלו ושחקו עם הפלטפורמה תקופה מסוימת ותלמדו על התרבות של טיקטוק לפני שאתם מחליטים לעלות שם משהו. 

רשמו לעצמכם: מה אהבתם בסרטון שראיתם? מה עשה לכם את זה? מה פחות? איך אני יכול לשחזר את האלמנטים האלה בטיקטוקים שאני מעלה בדף אצלי? ושחקו עם זה, אם לא תנסו איך תדעו?

רוצים שיצרו איתכם קשר מהטיקטוק? שימו את הפרטים שלכם בביו בדיוק מתחת לשם שלכם. שימו לב שרוב בעלי העסקים שם שמים קישור לאינסטגרם ולא לדפים אחרים.

רוצים להיות רלוונטיים ופופולריים בטיקטוק? יחס 80-20 מכירים? 80 אחוז תוכן איכותי ו20 אחוז הפנייה למדפי מכירות (מעורבב בתוכן התוכן האיכותי), ישמרו לכם את העוקבים שלכם מרוצים.

אתם יכולים להחליט אילו שלושה סרטונים שלכם מוצלחים במיוחד ו”להצמיד” אותם אליכם בפיד. ככה שמי שאוהב אתכם ורוצה לראות עוד תוכן מכם יוכל לראות את הסרטונים שאתם רוצים שהוא יראה, ישר איך כשהוא נכנס לעמוד שלכם!

אז יאלה למה אתם מחכים? נתראה בטיקטוק!

tiktok

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא