fbpx

איך לעבוד נכון עם מעצב גרפי? 7 טיפים שיחסכו לך הרבה זמן וכסף

כשעוברים תהליך מיתוג בפעם ראשונה עם מעצבים גרפים, זה ללא ספק יכול להיות קצת מאיים.

באיזה שהוא מקום אתם מוסרים את כל זהות המותג והמוניטין שלכם לאדם זר לחלוטין. גם אם שמעתם שמדובר באיש מקצוע אמין שחבריכם המליצו עליו בחום, עדיין יכולים לעלות חששות רבים ובכל זאת, תהו בטוחים שאתם עושים צעד נכון מבחינה עסקית. 

ריכזתי לכם כמה טיפים חשובים כדי לעזור לכם לקבל חוויה מוצלחת בעבודה המשותפת מול המעצב גרפי וכמובן ליהנות מהתוצר הטוב ביותר – גם אם אתם לא מבינים דבר בעיצוב. בואו נתחיל!

משולחנה של מעצבת גרפית
משולחנה של מעצבת גרפית

#1 נתחיל מההתחלה
באיזה תחום המעצב גרפי מתמחה?

זו טעות ענקית להאמין שרק בגלל שמישהו מוגדר כ”מעצב” זה אומר שהוא מתמחה בכל תחומי וצרכי העיצוב שלכם. 

בדיוק כמו שתוכלו למצוא קופירייטרים שמתמחים בענפים או סוגים שונים של עסקים כך תוכלי למצוא גם מעצבים עם סוגי התמחות שונים.

 כמובן שיש בשוק גם מעצבים שמתמחים ונוגעים בכל העולמות אך עדיין חשוב לוודא שאיש המקצוע שאתם בוחרים יוכל לתת לכם את המענה המתאים לצרכים שלכם ושיספק לכם תוצר סופי לא פחות ממושלם.

#2 תיאום צפיות זה חשוב

תיאום צפיות הוא המפתח להצלחת הפרויקט ויותר מזה – יכול למנוע אכזבות מיותרות. לפני שאתם מתחילים – חשוב מאוד לוודא שיישרתם קו ושהבהרתם נושאים חשובים גם מצד שלכם וגם מצד המעצב. 

לדוגמא, מומלץ לוודא תוך כמה זמן מוגשת הטיוטה הראשונה? מה צפי סיום הפרויקט? מה קורה במצב שצריך תיקונים? 

חשוב להבין שיש דברים בעיצוב גרפי שלוקחים זמן רב יותר ממה שאתם חושבים. לדוגמה: לקוחות רבים נוטים לחשוב שזה לוקח “רק שניה” לנקות את הרקע הזה כשלמעשה זה יכול לקחת למעצב הרבה יותר זמן.

תיאום ציפיות בינך לבין המעצב זה המפתח להצלחת הפרוייקט
תיאום ציפיות בינך לבין המעצב זה המפתח להצלחת הפרוייקט

#3 השראה זו תמיד התחלה טובה – ספקו דוגמאות

מתן דוגמאות והשראה לסגנון עיצוב שאתם אוהבים תהיה הדרך הטובה ביותר לייעל את תהליך המיתוג, לא סתם אומרים שתמונה אחת שווה 1000 מילים. 

נכון, אתם אולי יכולים לחשוב שזאת בכלל “לא העבודה שלכם” וזה תפקידו של המעצב להביא את הקראטיביות לידי ביטוי בפרויקט, אבל חשוב שתבינו שתהליך המיתוג הוא שיתוף פעולה וככל שתוכלו להעביר את החזון שלכם בצורה טובה ובהירה יותר – זה יוכל לתת למעצב נקודת פתיחה נהדרת.

#4 אל תצפו לשלמות מהטיוטה הראשונה

ש סיבה למה זה נקרא “טיוטה ראשונה” – הסתכלו על זה כצעד ראשון בדרך ליצירה הסופית, אל תלחצו אם זה רחוק ממה שדמיינתם. 

לאחר שהמעצב מעביר אליכם את הסקיצה הראשונה – זה המקום שלכם לתת פידבק, עצות וביקורת בונה.

# 5 לתת משוב כמה יותר מפורט

לפעמים כלקוחות בלי רקע בעיצוב זה יכול להיות מאתגר לתת משוב. אם אתם מוצאים את עצמכם לא סגורים על הסקיצה הראשונה ואתם לא בדיוק יודעים על מה להצביע – אני כאן בשביל לעזור לכם להגיע להבנות מול המעצב 😊

משוב בסגנון “לא אהבתי את העיצוב” יקשו מאוד עלייכם ועל המעצב (שתאמינו לי…מאוד רוצה להוציא אתכם מרוצים).

פירוק העיצוב למרכיבים יוכל להקל עליכם ולזהות מה אתם בדיוק לא אוהבים ומה אתם כן. במקום “לא אהבתי” תוכלו להגיד למעצב מה הם הדברים הספציפיים שלא אהבתם ומה הייתם משנים. תהיו כמה שיותר ברורים ותנסו לדייק בדברים שמפריעים לכם. 

הנה חמשת המרכיבים העיקריים בעיצוב גרפי שיוכלו לסייע לכם לפרק את העיצוב לגורמים ולספק משוב ברור:

• צבע
• גופן
• תמונות
• אסתטיקה
• סידור האלמנטים

אל תחסכו במילים, תהיו ספציפיים ומדויקים ותתנו משוב מלא עם התייחסות לפרטים, זה יכול לעזור בהמשך הדרך ולחסוך לכם עוד התעסקות בהמשך.

Ivory Mix Stock
ככל שהמשוב מדוייק יותר, ככה תהליך העבודה הופך לקצר יותר

#6 Don't be too bossy

יש לקוחות שמסיבות כאלה ואחרות מאבדים האמון במעצב – בין אם זה בגלל שלא היה תיאום צפיות ברור או חוויות גרועות מול מעצבים אחרים. 

במצבים הללו הלקוח יכול למצוא את עצמו מרגיש צורך להשתלט על העבודה ולנהל את המעצב בדברים הקטנים ומבלי ששמים לב המעצב מאבד ומוותר על החלק הקריאטיבי והאומנתי שבתהליך. 

כאן הפרויקט עלול להחליק במדרון תלול. 

אם אתם מרגישים שזה קורה, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לעצור, לחזור אחורה, לדבר עם המעצב ולתת לו קצת יותר שליטה. 

תוכלו להראות לו דוגמאות שמזכירות את הכיוון שלכם ולתת לו להוסיף את נקודת המבט העיצובית שלו. תהיו בטוחים שעם שיתוף פעולה וסיעור מוחות טוב הפרויקט יחזור למסלולו מהר מאוד.

#7 But be the boss…

נכון, זה חשוב לתת למעצב לבטא את היצירתיות שלו. 

אבל, אל תשכחו שבסופו של דבר אתם הבוס ומה שלא מסתדר לכם בעין או במסר הכללי סביר להניח שלא יסתדר גם לקהל היעד שלכם. 

אל תתביישו לשאול את המעצב שלכם שאלות ולבקש ממנו להסביר את הבחירות וההחלטות שלו, להציע רעיונות ולשלול אם צריך. 

זה הפרויקט שלכם והוא חייב להיות מושלם.

bossbabe-love-pt2(3)
ככל שהמשוב למעצב הגרפי מדוייק יותר, ככה תהליך העבודה הופך לקצר יותר

#8 אחרון והכי חשוב – סמכו על התהליך

הסעיף האחרון ושהכי קשה לנו לשחרר – לסמוך על תהליך היצירה. עיצוב גרפי ומיתוג לא שונה מבניית בית: אנחנו יודעים מה אנחנו מחפשים בבית, אבל מעטים מאיתנו מבינים את רמת הפירוט והמיומנות שנדרשת בשביל לבנות בית מאפס.

כאשר אנחנו מתחילים בהליך הבניה אנחנו סומכים על הצוות שבחרנו ויודעים שדברים לא יהיו תמיד מושלמים, אבל לומדים לאורך כל הדרך. 

בנוסף, צריך לזכור שמדי יום אנחנו נחשפים לעיצובים מרהיבים – העולם שלנו מוצף במותגים יקרים שמשקיעים תקציבי עתק בנראות שלהם. חוויה זו יכולה לתת לחלקנו רעיון לא מציאותי לגבי האופן בו תהליך העיצוב עובד. 

אני רואה הרבה לקוחות מודאגים כאשר הם מבינים שהעיצובים הראשונים לא מושלמים, אבל אני יכולה להבטיח לכם שאם את תעקבו אחרי כל השלבים שפירטתי בפוסט הזה – אתם תוכלו ליצור מערכת יחסים בריאה ופורה עם המעצב שלכם ולהוליד יחד מותג נוצץ ומושלם, בדיוק כפי שחלמתם 😊

זכרו

תתחילו עם בחירה נכונה של מעצב גרפי,
תגיעו עם חזון ברור וספקו דוגמאות ,
תנו משוב חיובי או שלילי אך שיהיה מפורט,
והכי חשוב...סמכו על התהליך ותיהנו מהדרך!

לסיכום,

אני מקווה שהטיפים הללו יעזרו לך ליצור תקשורת ברורה מול המעצב שלך וליהנות משיתוף פעולה נהדר שיצמיח לך את העסק 😊 אם בא לכם להעמיק וללמוד עוד על תהליך מיתוג והגרפיקה אצלי אתם מוזמנים להיכנס לכאן.

שיהיה בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא