כשאנחנו מגיעים לנקודה בה אנחנו מחליטים להקים אתר אינטרנט, אנחנו עושים החלטה מודעת לקחת צעד לעבר התרחבות העסק.
אתר יכול לעזור לנו בתחזוקת הקשר שלנו מול הלקוחות, מכירה של מוצרים ושירותים וככלי חזק מאוד לשיווק יעיל ומתקדם.
אך כדי שאתר תדמית יעשה את העבודה שהוא אמור לעשות, הוא צריך להיבנות נכון.
בדיוק בשביל זה הקמנו עבורכם את הצ’ק ליסט המלא ליצירת אתר תדמית יעיל ומניב. הצ’ק ליסט כולל בתוכו את שלב ההכנה, בחירת האדם המתאים לעבודה, ומה האתר צריך לכלול על מנת לעבוד בצורה אופטימלית.
כאשר לקוחות מגיעים אלי בפעם הראשונה, הם לרוב לא מדברים את שפה הטכנית ולא יודעים מה צריך להקמת אתר לעצמם או לעסק.
אך גם לא ניתן לצפות מהם לדעת, זה לא המקצוע שלהם.
בעולם אידיאלי – הם היו מתקשרים לבונה אתרים הראשון שהם נופלים עליו והוא היה עושה את העבודה וכאן הסיפור היה נגמר.
אך זה לא כך בכלל…
כמעט רבע מהלקוחות שלנו בסטודיו מגיעים אלינו עם אתר לא מתפקד. הגולשים שמגיעים לאתר, מתברברים בתוכו במקרה הטוב ונוטשים אותו אחרי 20 שניות במקרה הרע.
האתר לא שלהם לא מספק מידע ראוי על השירותים שלהם ואיך העסק יכול לפתור את הבעיה של הגולשים. פערי המידע הללו גורמים לתקיעות בבניית האתר ופוגעים בכל תהליך קבלת ההחלטות מול בעלי המקצוע בפרויקט שכזה.
בעלי עסקים מבזבזים זמן יקר, משאבים וכספים שיכולים להיות מושקעים בבנייה של מקור הכנסה נוסף בעל פוטנציאל צמיחה ענק. כי יש לדעת איך ליצור אתר מתפקד, ויש לדעת איך ליצור מקור ליצירת מתעניינים שרוצים את המוצר או השירות שלנו.
אז אל דאגה! אני כאן כדי לעזור לכם לדעת בדיוק מה כדאי להכניס באתר, איך להתכונן לתהליך נכון ולדבר עם האיש מקצוע שמולכם בגובה העניים.
מה צריך להכין לפני שניגשים להקמת אתר?
- מסר מרכזי לדף הבית - הסבר של שורה, מי אני, מה אני עושה ולמי זה מיועד.
- תוכן - מידע על השירותים והמוצרים, תיאור מה הם כוללים בצורה שיווקית וברורה.
- אודות - זה הזמן לספר את הסיפור שלנו. ספרו מה החזון שלכם, מה מניע אתכם, מי הלקוחות שלכם, אילו פתרונות אתם מציעים ומהם ההצלחות הגדולות שלכם.
- תמונות תדמית - תמונות מקצועיות של בעל העסק, המוצרים והעסק עצמו.
- המלצות - לאסוף לפחות שלושה ממליצים המסכימים לפרסם את שמם ואת תמונתם.
- בלוג / מאמרים - תוכן מעניין שיבנה אתכם בתור מומחים בתחומכם.
- מדיניות שימוש באתר - מומלץ להכין מדיניות דיוור / משלוחים / החזרים / ביטולים - מסמך משפטי שיגן עליכם מבחינה משפטית (מומלץ להתייעץ עם עו"ד).
תוספים שחייבים להכיר
בנוסף להוצאות על הקמת אתר, חייבים להיות מודעים להוצאות על התוספים שאנחנו חייבים לרכוש כדי שהאתר יעבוד. ההוצאות אינן גבוהות מאוד, מדובר על כמה עשרות עד מאות שקלים בודדים בחודש.
חלק מן התוספים הכרחיים לתפקודו הרציף והחלק של האתר וחלקם בגדר מותרות. אנחנו נתמקד בעיקר בתוספים שהם בגדר “חובה” ובתוספים שהם “מומלצים מאוד”.
על התוספים שהם בגדר מותרות, נוותר כי יש המון והם משתנים כל הזמן. מתכנת טוב יידע את הלקוח לגבי תוספים רלוונטיים עבורו, בהתאם למה שחדש בשוק באותו הזמן.
- שם דומיין - חובה - זו בעצם הכתובת של האתר שלכם.
- שרת לאחסון האתר - חובה - זה המחשב בענן שישמור את כל הקבצים שלכם.
- תעודת SSL - חובה - לרוב שרת האחסון שלכם חייב לתת לכם תוכנת הגנה שתשמור ותגן על הפרטים האישיים והבנקאיים שהלקוחות מספקים לכם.
- מערכת סליקה - רשות - רלוונטי במידה ונפרסם באתר קורסים / ספרונים / מנויים בתשלום לסליקה עצמית באתר.
- חיבור לרשימת דיוור/ רשימת תפוצה (טלפון/ אימייל) כדוגמת רב מסר (מומלץ מאוד) - יש כאלו שיאמרו שזה לא חובה וכאלו שכן. אנחנו מאמינים שזה די הכרחי על מנת לשמר לקוחות, לייצר לקוחות חוזרים ולשיווק העסק.
- תוספים לשיפור מהירות האתר כדוגמת: NitroPack ו-WpRocket - משפרים מהירות של אתר, לכן גם משפר דירוג בגוגל (מומלץ מאוד)
מה האתר צריך לכלול על מנת לשמש ככלי שיווק מניב?
- מסר - כשהלקוח נוחת באתר הוא צריך להבין תוך פחות מ- 5 שניות לאיפה הוא הגיע, מה המוצרים / השירות / הפתרון שאתם מציעים לבעיה שלו.
- צור קשר- כדי לגרום ללקוח לקנות מאיתנו הוא צריך להאמין שאנחנו לא עוקצים אותו. צור קשר גדול וברור בתפריט האתר, נותן לו תחושת ביטחון שיש מישהו שניתן לדבר איתו אם משהו משתבש.
- "מכירת" הרישום לרשימת תפוצה - יחסית בקדמת האתר. רשימת התפוצה שלכם, היא הדרך שלכם לשמר לקוחות, למכור את המוצר שוב/ להעמיק מכירות בעתיד ולפתח את העסק לטווח הארוך. כדי למכור אותה ביעילות צריך לתת ללקוח משהו בתמורה לאימייל/ טלפון- סוג של "מתנה חינמית" שווה במיוחד. מדריך מתנה, שאלון אישיות וכו'.
- שיווק חוזר -לתייק בפיקסל ותג מנג'ר של גוגל כדי לעשות פרסום חוזר בגוגל ובפייסבוק. אם בדף הבית אני נותן מדריך מתנה- זו אחלה אסטרטגיה זולה ופשוטה לעלות את המכירות.
- מידע מפורט על השירותים - ככל שהשירות יותר יקר דרוש יותר מידע עליו, ככל שהוא יותר זול, צריך פחות מידע. חשוב שהמידע צריך להיות תואם למה שהגולש מחפש על המוצר לפני שהוא מחליט לרכוש.
- SEO וקידום אורגני - יש לבצע מחקר שוק ומחקר מילות מפתח כדי לוודא אילו ביטויים הלקוחות שלכם מחפשים ולהכניס את הביטויים האלה לתכנים של האתר ולמקומות הרלוונטים אותם גוגל ומנועי חיפוש אחרים סורקים.
איך לייצר חווית לקוח מיטבית שמעודדת יצירת קשר?
- חווית משתמש - חשוב מאוד שנחשוב על כל חווית הלקוח מהרגע שהוא נוחת באתר, גולש בין השירותים, בוחר את המוצרים, קונה והחוויה שנשארת לו לאחר הקנייה. אם משהו בתהליך הזה לא נעים, משובש ומקרטע- סיכוי הצמיחה של העסק קטן. חווית המשתמש לא חייבת להיות מושלמת, אבל אתם בתור בעלי אתר המספק שירותים חייבים תמיד לשאוף לשם.
- סדר וניקיון - העיצוב הוא חשוב מאוד, הניקיון והסדר אף יותר. האתר צריך להיות קריא וברור, כל נושא צריך להיות בדף נפרד.
- התמצאות באתר -- חשוב מאוד שיהיה תפריט מסודר. מומלץ להוסיף אלמנט "חיפוש חופשי". אסור לתת ללקוח להתברבר באתר על מנת למצוא את מה שהוא מחפש אצלכם. תוך שלוש קליקים הוא אמור למצוא כבר את המוצר/ השירות שלמענו הגיע.
- התאמה למובייל - חובה!!! - 75% מכלל הגלישות באינטרנט ובחנויות בפרט הם לא מהמחשב אלא מהסלולרי. חשוב שהאתר יהיה נגיש ונוח לשימוש מהניד, אפילו יותר מהמחשב.
- עריכה גרפית לתמונות - משקל התמונות לא יכול להיות גבוה מידי אך האיכות צרכה להית מיטבית. תמונות צריכות להיות באותו סגנון ומוצגות בצורה טובה ואמינה לגודל המקורי שלהם במידת האפשר.
- זמן טעינה -לקוחות שמגיעים מהאינטרנט אין סבלנות, אם האתר איטי, הם נוטשים את האתר במהירות, לכן חשוב לדאוג שהאתר נטען הכי מהר שאפשר.
איך נבחר את בעל המקצוע הנכון לבניית האתר שלנו?
- קודם כול חובה לבחון את תיק העבודות של איש המקצוע, יש כאלו שמחליטים לפרסם רק את הטובים ביותר ולא להציג מיליון פרויקטים בתיק. מה שקובע הוא האיכות, לא הכמות.
- לבדוק ממליצים ואפילו ליצור קשר עם חלקם ולשאול על התהליך.
- איך האתר שלו - יפה? נגיש? מעודכן? לטעמכם? אם האתר של בעל המקצוע לא מוצא חן בעיניכם, יש סיכוי גבוה שלא ימצא חן בעיניכם האתר שהוא יבנה עבורכם.
- כימיה - חשוב מאוד למצוא בעל מקצוע שקל לכם לדבר איתו. מישהו שהוא מובן וחשוב מאוד שיהיה גם מישהו שלא תפחדו לפנות אליו או לשאול אותו שאלות כשמשהו לא ברור.
- שליטה על החומרים - האם במהלך/ סוף הפרויקט אתם תקבלו מהמתכנת את כל הסיסמאות וגישה מוחלטת לכל דף באתר שלכם? אם לא- אמורה להידלק אצלכם נורה אדומה.
- הדרכה - חשוב לשאול את המתכנת האם בסוף הפרויקט תקבלו הדרכה והסברים על התוכנה בה בנו את האתר שלכם? ( וורדפרס/ וויקס ). אם זה כולל גם הדרכה מוקלטת/ מודפסת זה יתרון.
- התאמה והתמחות - האם יש תוכנה מסוימת שאתם מעדיפים להקים בה את האתר שלכם? האם בעל המקצוע מתמחה במערכת שאתם רוצים? אם אינכם יודעים איזו מערכת זו, ניתן לבדוק ולהתייעץ עם כמה אנשי מקצוע שונים לפני שמגיעים להחלטה. הרוב הגדול בסופו של דבר בוחר בתוכנת בוורדפרס בגלל גודל האפשרויות שיש שם.
- שיווק - האם בניית האתר כוללת בתוכה קידום אורגני? חיבור טכנולוגי לפיצ'רים שונים של שיווק כמו רב מסר? דפי נחיתה/ בנארים וכדומה?
- שינויים - כמה סבבי תיקונים ניתן לעשות לאחר בניית האתר? האם יש על כך תוספת תשלום? לרוב מקובל שיהיו לפחות שני סבבי תיקונים ללא תוספת תשלום, מעל לכך בדרך כלל נוהגים לגבות על פי שעת עבודה.
- תחזוקה - לאחר שנתיים- שלוש צריך לרוב לעשות סבב לתחזוקת האתר. האם מי שבנה לכם את האתר מוכן לעשות זאת? האם ניתן לפנות אליו לאחר סיום הפרויקט להוספת פיצ'רים חדשים או אפליקציות? כל זה כמובן מותנה לרוב בתשלום נוסף.
יצרנו עבורכם צ’קליסט שלם עם כל הטיפים והכלים שיהפכו את האתר העסקי שלכם לנכס מניב שמייצר פניות של מתעניינים ורווחים לאורך זמן. אנו ממליצים להדפיס את הצ’קליסט ולבחון שאכן כל הפרמטרים מתקיימים באתר שלכם.