כשאנחנו מגיעים לנקודה בה אנחנו מחליטים להקים אתר שישמש את העסק כחנות דיגיטלית, אנחנו עושים החלטה מודעת לעבר התרחבות העסק.
נכון, השקעה בחנות אונליין היא נמוכה יותר מאשר חנות פיזית לכל המשתמע מכך, אך היא עדיין השקעה לכל דבר ועניין.
על מנת שההשקעה תשתלם לנו לטווח הארוך, חשוב לעשות את זה נכון. בדיוק בשביל זה הקמנו עבורכם את הצ’ק ליסט המלא ליצירת אתר ECOM.
הצ’ק ליסט כולל בתוכו את שלב ההכנה, בחירת האדם המתאים לעבודה, ומה האתר צריך לכלול על מנת לעבוד בצורה אופטימלית.
יש לכם עוד רעיונות נוספים להוסיף לצ’ק ליסט? כתבו לנו בתגובות למטה ואולי נכניס גם את הטיפ שלכם.
מה צריך להכין לפני שניגשים להקמת חנות דיגיטלית?
- תוכן - מידע על מוצרים, תיאור המוצרים, תוכן לדף הבית, בלוג וכו'.
- קצת אודות - מידע על היסטורית החברה/ סיפור אישי על בעלי העסק
- תמונות של כל המוצרים - עם רקע לבן בגודל אחיד, תמונות מקצועיות עדיפות.
- מדיניות משלוחים / החזרים / ביטולים - מסמך משפטי (להתייעץ עם עו"ד)
- המלצות - לאסוף לפחות שלושה ממליצים המסכימים לפרסם את שמם ואת תמונתם.
תוספים שחייבים להכיר
בנוסף להוצאות על הקמת אתר, חייבים להיות מודעים להוצאות על התוספים שאנחנו חייבים לרכוש כדי שהאתר יעבוד. ההוצאות אינן גבוהות מאוד, מדובר על כמה עשרות עד מאות שקלים בודדים בחודש.
חלק מן התוספים הכרחיים לתפקודו הרציף והחלק של האתר וחלקם בגדר מותרות. אנחנו נתמקד בעיקר בתוספים שהם בגדר “חובה” ובתוספים שהם “מומלצים מאוד”. על התוספים שהם בגדר מותרות, נוותר כי יש המון והם משתנים כל הזמן.
מתכנת טוב יידע את הלקוח לגבי תוספים רלוונטיים עבורו, בהתאם למה שחדש בשוק באותו הזמן.
- שם דומיין - חובה
- שרת לאחסון האתר - חובה
- מערכת סליקה - חובה - לא כל מערכת סליקה מתאימה לוורדפרס (הפלטפורמה האידיאלית כיום לבניית ותחזוקת האתר). יש לבחור במערכעת הסליקה שתואמת את המערכת עליה בנוי האתר שלכם.
- תעודת SSL - חובה - לרוב שרת האחסון שלכם חייב לתת לכם תוכנת הגנה שתשמור ותגן על הפרטים האישיים הבנקאיים שהלקוחות מספקים לכם. חשוב לחשוף את הסמל של התוכנה ללקוחות בעת הרכישה על מנת שירגישו מספיק בטוחים לקנות מכם.
- מינוי למערכת המספקת חשבונית דיגיטלית - מערכת מסוג כזה עוזרת לכם לעקוב אחרי הכנסות, לשלוח חשבוניות, ולסדר פלט מסודר לרואה החשבון. (מומלץ מאוד)
- חיבור לרשימת דיוור/ רשימת תפוצה (טלפון/ אימייל) כדוגמת רב מסר (מומלץ מאוד) - יש כאלו שיאמרו שזה לא חובה וכאלו שכן. אנחנו מאמינים שזה די הכרחי על מנת לשמר לקוחות, לייצר לקוחות חוזרים ולשיווק העסק.
- תוספים לשיפור מהירות האתר כדוגמת: NitroPack ו-WpRocket - משפרים מהירות של אתר, לכן גם משפר דירוג בגוגל (מומלץ מאוד)
מה האתר צריך לכלול על מנת לשמש כחנות אונליין מניבה?
- צור קשר- כדי לגרום ללקוח לקנות מאיתנו הוא צריך להאמין שאנחנו לא עוקצים אותו. צור קשר גדול וברור בתפריט האתר, נותן לו תחושת ביטחון שיש מישהו שניתן לדבר איתו אם משהו משתבש.
- "מכירת" הרישום לרשימת תפוצה - יחסית בקדמת האתר. רשימת התפוצה שלכם, היא הדרך שלכם לשמר לקוחות, למכור את המוצר שוב/ להעמיק מכירות בעתיד ולפתח את העסק לטווח הארוך. כדי למכור אותה ביעילות צריך לתת ללקוח משהו בתמורה לאימייל/ טלפון- סוג של "מתנה חינמית" שווה במיוחד.
- שיווק חוזר - לתייק בפיקסל תג מנג'ר של גוגל כדי לעשות פרסום חוזר בגוגל ובפייסבוק. ברגע שהלקוח נוחת באתר, הוא מתחיל לקבל פרסומות ברחבי הרשת שמחזירות אותו פנימה לתהליך הרכישה. זכרו שלקוח צריך לראות אותנו מספר פעמים לפני שהוא מחליט לרכוש מכם.
- ככל שהמוצר יותר יקר דרוש יותר מידע טכני עליו - ככל שהוא יותר זול, צריך פחות מידע. חשוב שהמידע צריך להיות תואם למה שהגולש מחפש על המוצר לפני שהוא מחליט לרכוש.
- SEO וקידום אורגני - יש לבצע מחקר שוק ומחקר מילות מפתח כדי לוודא אילו ביטויים הלקוחות שלכם מחפשים ולהכניס את הביטויים האלה לתכנים של האתר ולמקומות הרלוונטים אותם גוגל ומנועי חיפוש אחרים סורקים.
איך לייצר חווית לקוח מיטבית שמעודדת רכישה?
- חווית משתמש - חשוב מאוד שנחשוב על כל חווית הלקוח מהרגע שהוא נוחת באתר, גולש בין המוצרים, בוחר את המוצר, קונה והחוויה שנשארת לו לאחר הקנייה. אם משהו בתהליך הזה לא נעים, משובש ומקרטע- סיכוי הצמיחה של העסק קטן. חווית המשתמש לא חייבת להיות מושלמת, אבל אתם בתור בעלי חנות אינטרנטית חייבים תמיד לשאוף לשם.
- מסר - כשהלקוח נוחת באתר הוא צריך להבין תוך פחות מ- 5 שניות לאיפה הוא הגיע, מה המוצרים / הפתרון שאתם מציעים לבעיה שלו.
- סדר וניקיון - העיצוב הוא חשוב מאוד, הניקיון והסדר אף יותר. האתר צריך להיות קריא וברור.
- התמצאות באתר - חשוב מאוד שיהיה תפריט מסודר. מומלץ להוסיף אלמנט "חיפוש חופשי". אסור לתת ללקוח להתברבר באתר על מנת למצוא את מה שהוא מחפש אצלכם. תוך שלוש קליקים הוא אמור למצוא כבר את המוצר/ השירות שלמענו הגיע.
- התאמה למובייל - חובה!!! - 75% מכלל הגלישות באינטרנט ובחנויות בפרט הם לא מהמחשב אלא מהסלולרי.
- עריכה גרפית לתמונות - משקל התמונות לא יכול להיות גבוה מידי. תמונות המוצרים צריכות להיות באותו סגנון ומוצגות בצורה טובה ואמינה לגודל המקורי שלהם במידת האפשר.
- זמן טעינה -לקוחות שמגיעים מהאינטרנט אין סבלנות, אם האתר איטי, הם נוטשים את האתר במהירות, לכן חשוב לדאוג שהאתר נטען הכי מהר שאפשר.
איך נבחר את בעל המקצוע הנכון לבניית החנות שלנו?
- קודם כול חובה לבחון את תיק העבודות של איש המקצוע, יש כאלו שמחליטים לפרסם רק את הטובים ביותר ולא להציג מיליון פרויקטים בתיק. מה שקובע הוא האיכות, לא הכמות.
- לבדוק ממליצים ואפילו ליצור קשר עם חלקם ולשאול על התהליך.
- איך האתר שלו - יפה? נגיש? מעודכן? לטעמכם? אם האתר של בעל המקצוע לא מוצא חן בעיניכם, יש סיכוי גבוה שלא ימצא חן בעיניכם האתר שהוא יבנה עבורכם.
- כימיה - חשוב מאוד למצוא בעל מקצוע שקל לכם לדבר איתו. מישהו שהוא מובן וחשוב מאוד שיהיה גם מישהו שלא תפחדו לפנות אליו או לשאול אותו שאלות כשמשהו לא ברור.
- שליטה על החומרים - האם במהלך/ סוף הפרויקט אתם תקבלו מהמתכנת את כל הסיסמאות וגישה מוחלטת לכל דף באתר שלכם? אם לא- אמורה להידלק אצלכם נורה אדומה.
- הדרכה - חשוב לשאול את המתכנת האם בסוף הפרויקט תקבלו הדרכה והסברים על התוכנה בה בנו את האתר שלכם? ( וורדפרס/ וויקס ). אם זה כולל גם הדרכה מוקלטת/ מודפסת זה יתרון.
- התאמה והתמחות - האם יש תוכנה מסוימת שאתם מעדיפים להקים בה את האתר שלכם? האם בעל המקצוע מתמחה במערכת שאתם רוצים? אם אינכם יודעים איזו מערכת זו, ניתן לבדוק ולהתייעץ עם כמה אנשי מקצוע שונים לפני שמגיעים להחלטה. הרוב הגדול בסופו של דבר בוחר בתוכנת בוורדפרס בגלל גודל האפשרויות שיש שם.
- שיווק - האם בניית האתר כוללת בתוכה קידום אורגני? חיבור טכנולוגי לפיצ'רים שונים של שיווק כמו רב מסר? דפי נחיתה/ בנארים וכדומה?
- שינויים - כמה סבבי תיקונים ניתן לעשות לאחר בניית האתר? האם יש על כך תוספת תשלום? לרוב מקובל שיהיו לפחות שני סבבי תיקונים ללא תוספת תשלום, מעל לכך בדרך כלל נוהגים לגבות על פי שעת עבודה.
- תחזוקה - לאחר שנתיים- שלוש צריך לרוב לעשות סבב לתחזוקת האתר. האם מי שבנה לכם את האתר מוכן לעשות זאת? האם ניתן לפנות אליו לאחר סיום הפרויקט להוספת פיצ'רים חדשים או אפליקציות? כל זה כמובן מותנה לרוב בתשלום נוסף.
יצרנו עבורכם צ’קליסט שלם עם כל הטיפים והכלים שיהפכו את החנות אינטרנטית שלכם לנכס מניב שמייצר רווחים לאורך זמן. אנו ממליצים להדפיס את הצ’קליסט ולבחון שאכן כל הפרמטרים מתקיימים בחנות שלכם.