fbpx

כמה עולה לבנות אתר? מחירון בניית אתרים מעודכן ל-2021

כשאני חושבת על השאלה “כמה עולה לבנות אתר?”, זה דומה קצת לשאלה “כמה עולה בית?”. התשובה תלויה בהרבה גורמים שמשתנים בהתאם לצרכים והעדפות שלכם. באיזה מיקום יהיה הבית? כמה חדרים יהיו בו? איזה קומה? איזה סוג ריצוף? מה גודל המטבח? 

בטח תפסת את הרעיון…אין לזה תשובה חד משמעית! במאמר הבא אני הולכת לפרק את העלויות של יצירת האתר ותחזוקתו ב-2021 ואילך. תוכלו להחליט האם כדאי לכם לעשות זאת בעצמכם והאם בכלל כדאי לכן להיעזר בשירותי בניית אתרים. הולך להיות מעניין, אז בואו נצלול פנימה 😊

איך נוצר מחירון בניית אתרים
מחיר בניית האתר משתנה בהתאם לסוג האתר

אני יודעת, זה יכול להיות ממש מעצבן כשאתם רוצה לדעת מחיר של משהו, אבל כל מה שאתם מקבלים בחזרה זה יותר ויותר שאלות. אני לגמרי מבינה.

אבל…

קשה גם לתת תשובה מדויקת לשאלה “כמה עולה לבנות אתר” מבלי לדעת מידע נוסף על הפרויקט הספציפי שלכם.

יש כל כך הרבה דרכים שונות ומגוונות לבנות אתר, לצורך העניין – כל אתר הוא שונה וייחודי ומורכב מכל כך הרבה אספקטים שאני אשתדל, לעבור על רובם במאמר הזה.

אז בואי נתחיל מהדבר הראשון…

האם אתם באמת צריכים אתר?

זה הדבר הראשון שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו – האם אתם באמת צריכים אתר אינטרנט? אם תשאלו אותי, אני באופן אישי חושבת שכל עסק קטן זקוק לאתר – כי אין דרך טובה יותר להפיץ את הבשורה שלכם.

לעיתים קרובות אנשים מגיעים אלי עם המחשבה – “העסק שלי מתנהל אך ורק דרך הפייסבוק, אני ממש לא צריכ/ה אתר!” אבל…אי אפשר לטעות יותר מזה. הסיבה לכך נובעת מהעובדה שאתם לא יכולות להסתמך על פלטפורמות שאינכם שולטים בהן כדי לשווק את העסק שלכם – זו תוכנית לקויה.

מה תעשו אם פייסבוק ייסגר? מאוד לא סביר, אני יודעת. אבל…

זוכרים את התקופה, לפני כמה שנים שדפים עסקיים לא היו זקוקים בכלל לקידום ממומן, כל דף היה מקבל חשיפה גבוהה מאוד עד ש…היה שינויים באלגוריתם ופייסבוק החליטה לשנות לחלוטין את חוקי המשחק. 

היום, דף עסקי בפייסבוק הוא לא מספיק כדי לקדם עסק בצורה אורגנית, צריך להשקיע הרבה מחשבה וכסף בקמפיינים. בשורה תחתונה – העולם הזה דינאמי מאוד ושינויים מתרחשים כל הזמן, לא כדאי לשים את כל הביצים בסל אחד ועוד אחד שהוא כלל לא שלך?

אתר אינטרנט, זו פלטפורמה שאתם שולטים בה והיא תשתנה רק כשתרצו, לא אמורות להיות הפתעות לא נעימות!

אז מוכנים לשאלה הבאה?

מה המטרה של האתר שלכם?

השאלה כמה עולה אתר היא בסיסית וגנרית מדי, אנחנו צריכים להיות יותר ספציפיים מזה כדי לענות עליה. השאלה הבאה שכדאי לשאול היא “מה אני רוצה שהאתר שלי יעשה עבור העסק שלי?”. 

אם אתם מעצבי פנים למשל אולי אתם רוצים לבנות בית לעבודות שלכם ולהציג גלריה מרהיבה של הבתים והחללים שעיצבתם. אולי אתם יוצרים של קורסים ומוצרים דיגיטליים ואתם מחפשים להקים בלוג שיציג את התכנים שלכם, יבנה רשימת תפוצה ובהמשך יהווה בית לקורסים והדרכות שלכם. 

אם אתם מטפלים או מאמנים, חשוב לכם להציג את השירותים שלכם, להראות את סיפורי ההצלחה של הלקוחות שלכם ולהוביל את הגולשים לשיחת אבחון והתאמה. אולי אתם בכלל עוסקים במכירת מוצרים פיזיים ואת מחפשים לבנות חנות דיגיטלית למכירה של המוצרים שלכם אונליין. 

כל מטרה שהזכרתי דורשת סוג שונה לחלוטין של אתר. ברגע שהמטרה/החזון שלכם ברורים – זה יהיה הרגע להמשיך הלאה לשאלה הבאה…

מחירון בניית אתרים
מטרת האתר הולכת להשפיע רבות על סוג האתר שתבנו

איזה סוג אתר אתם צריכים?

עלות האתר תשתנה בהתאם לסוג האתר שדרוש לכם. לדוגמה, אתר של שופרסל הרבה יותר מאסיבי ומורכב, לכן הוא יעלה יותר מעיצוב של אתר תדמית של מספרה מקומית. יש סוגים רבים של אתרים, בואו נסתכל על הפופולריים בניהם:

  • אתר תדמית – זה סוג האתר הבסיסי ביותר, אפשר לומר שזה סוג של כרטיס ביקור דיגיטלי. באתר כזה תוכלו למצוא כמה עמודים שמציגים את העסק ואת השירותים שהוא מספק, עם עמוד אודות, צור קשר ולפעמים גם בלוג.
  • אתר מכירות – חנות וירטואלית או אתר מכירות אלו אתרים עם מטרה למכור מוצרים אונליין. אתר מכירות מגיע במגוון גדלים ויכולות – בין אתר קטן עם כמה עשרות מוצרים לאתר עצום עם עשרות אלפי מוצרים. 
  • אתר פורטפוליו – אתר תיק עבודות הוא סוג של אתר תדמית שמעוצב באופן ויזואלי יותר. לרוב הוא מכיל יותר עמודים מאתר תדמית סטנדרטי או מעמוד אחד עם לינקים לגלריות. אתר זה מתאים לצלמים, אומנים, מעצבים, אדריכלים, בוני אתרים ועוד.
  • פורטל – פורטלים הם אתרים גדולים שמתמקדים בתחומים ספציפיים, לדוגמה: פורטל פיננסי, פורטל משפטים, פורטל אירועים ועוד. אתרים אלו אומנם עוסקים בתחום אחד אך מכילים את כל האינפורמציה שהגולשים זקוקים לה: סקירות מוצרים/שירותים, המלצות, מאמרים, פורמים, מחירונים ועוד.
  • בלוג – בבלוג התוכן הוא המלך והמטרה כאן להציג את התוכן בצורה מושכת ומעניינת. כמו כן נרצה לייצר קוראים קבועים ולכן המיקוד הוא בבנייה של רשימת תפוצה ושיווק של מוצרים או שירותים בתוך תוכן הבלוג.
  • אתר קורסים –  היום אנו חיים בעידן בו הלמידה עברה לדיגיטל ולכן קמים המון אתרים שכל תפקידם להוות בית ספר דיגיטלי בו תלמידים יכולים לצרוך תכנים, לרכוש קורסים וללמוד מרחוק – מהמחשב הביתי או הטלפון הנייד שלהם בכל מקום וזמן. 

עכשיו כשהבנו והכרנו סוגים שונים של אתרים, כדאי להתחיל לחשוב על כסף וכמה עולה לבנות כל סוג אתר…

מה התקציב שלכם?

ברגע שיש לך תמונה ברורה על סוג האתר שאתם צריכים, עליכם להתחיל לחשוב ברצינות על התקציב שלכם. ההיררכיה של תמחור אתרים הולכת להיראות פחות או יותר ככה (כשהראשון הוא הזול ביותר):

  • אתר עם עמוד יחיד (דף נחיתה)
  • בלוג
  • אתר תדמית
  • אתר פורטפוליו
  • אתר קורסים
  • אתר מסחר אלקטרוני (חנות)
  • פורטל תוכן

בשלב זה, כדאי להיות ראליים ולהבין מה אתם יכולים לממן ועבור מה אתם מוכנים לשלם. אם אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לפחות 3,000 ₪ לאתר תדמית, הייתי אומרת שכדאי לכם לחסוך עוד כסף מאשר להתפשר על אתרים זולים (שתאמינו לי, מניסיון – אתם עלולים לשלם עליהם ביוקר בהמשך).

טיפ ממני 😊 – כדי לנסות לאמוד את מחיר האתר שלכם תנסו לשאול את השאלה הבאה: “איפה יהיה האתר שלי בעוד שנה? שנתיים ושלוש?” אם התשובה תהיה “כנראה שזה יהיה אתר פשוט” – אז אתם יכולות להרשות לעצמכם להשקיע פחות. 

אבל אם יש לך שאיפות, מטרות (כמו לדוגמה, להפוך עוד שנתיים לחנות אונליין) – אז כדאי שהשקעה הראשונית תהיה גבוהה יותר.

כמה עולה לבנות אתר?
התקציב שלכם ישפיע מאוד על איכות האתר שתוכלו לבנות

מי הולך לבנות את האתר?

ישנן מספר אפשרויות בכל הקשור לבניית האתר שלך.

עשו זאת בעצמכם – רוצה ללמוד לקודד הכול בעצמך? לא נדיר למצוא אתרים שנבנו על ידי בעלי עסקים, יחד עם זאת אני ממליצה לכם לשקול את האופציה הזאת בכובד ראש. 

בדיוק כמו שלא הייתם מרצפים גג או עושות עבודת אינסטלציה מורכבת באמבטיה, לא תמיד כדאי לבנות אתר לבד. כמובן שיש שפע מדריכים ברשת אבל אם אתם רוצים שהאתר שלכם יראה טוב ויתפקד כראוי צריך להשקיע זמן ומאמץ רב בבניית האתר ובלמידה של כלים לבניית אתרים. קחו בחשבון שהתוצאות לא בטוח יהיו מושלמות וזה עשוי לקחת הרבה זמן.

לשכור בונה אתרים – אני אולי יכולה להישמע קצת משוחדת, אבל בכנות – אם העסק שלך זקוק לאתר יחסית מורכב (שכולל פונקציות מתקדמות) אז אני ממליצה בחום לא לשבור את הראש וליצור קשר עם בונה אתרים שיעזור לכם לעצב ולהתאים לכם את האתר המושלם.

רוצים שאבנים לכם אתר משגע? למידע נוסף על שירותי בניית אתרים לחצו כאן.

שימוש בבילדרים – כיום יש בילדרים שמסייעים לאנשים שמגיעים גם בל ידע קודם לבנות אתרים. הקוד כבר בנוי מראש עבורכן, כל מה שנותר לעשות הוא להתאים אישית את העיצוב של האתר ואת התוכן שלו. כמובן שבילדרים מגיעים בכל מיני צורות וחבילות עם עלויות שונות. למידע נוסף על הבילדר האהוב עלי elementor לחצו כאן.

שימו לב שבחלק הבא של המאמר אני בחרתי להתייחס בעיקר לעלויות אתר עם איש מקצוע – זו יכולה להיות סוכנות, חברת עיצוב אתרים, פרילנסר וכו’

מה עוד משפיע על מחיר האתר?

בניית אתרים כוללת בתוכה אספקטים רבים שעשויים להשפיע על המחיר. בהמשך לסעיפים הקודמים, חשוב להבין שיש סוגי אתרים (בעיקר תדמית ובלוגים) שאפשר לעצב עם תבניות מוכנות ולהתאים אותן אישית, אך יש גם אתרים שדורשים עיצוב מאפס והכנסת פונקציות מורכבות שצריכות הטמעה שלהן בקוד – מה שעשוי לייקר את התהליך. 

הנה עוד כמה דברים שעשויים להשפיע על המחיר של האתר שלכם:

  1. עיצוב: עיצוב אתרים זה מושג מאוד רחב, לפעמים גם כולל בתוכו את כל נושא עיצוב חווית משתמש שמשפיע משמעותית על המחיר וכן התאמת האתר לגלישה דרך ניידים (עיצוב רספונסיבי). ישנם עוד גורמים שעשויים להשפיע על המחיר של האתר, כמו לדוגמה – האם אתם זקוקים לשירותי מיתוג כחלק מבניית האתר העסקי? אם כן, קחו בחשבון שזה יהיה כרוך בתוספת במחיר.

  2. סוג מערכת התוכן: מערכת ניהול תוכן היא סוג של פלטפורמה שנועדה לפשט את כל תהליך בניית ותחזוקת אתרים וכיום תוכלו למצוא המון סוגי מערכות ניהול תוכן כאלה – יש הבדלים רבים בניהן והן עשויות להשפיע על המחיר של בניית האתר. לדוגמה, אם תבחרו במערכת ניהול תוכן פחות מוכרת- ייתכן ותצטרכו לשלם יותר על הפיתוח של האתר.

  3. תוכן – מכירים את המשפט – “תוכן הוא המלך”? זו אולי כבר הפכה לקלישאה בעולם הדיגיטל, אבל יש לכך סיבה טובה. תוכן הוא אחד החלקים העיקריים באתר שלכם ובעל השפעה עצומה על הקשר מול הגולשים שלכם. חברות בניית אתרים רבות לא כוללות יצירת תוכן כתוב במסגרת שירותי הליבה שלהם, אז עומדות בפניכן 2 אופציות שישפיעו על המחיר: לכתוב את התוכן בעצמכם, או לקבל איזה שהיא הצעת מחיר מחברת הבנייה שלכם עבור תוכן, לרוב תהיה כמובן התגמשות במחיר.

  4. אחסון – הקוד שלך (האתר) צריך לגור איפשהו כדאי שאנשים אחרים יוכלו לבקר בו, זה יהיה ככל הנראה בחוות שרתים, שהם למעשה שטח שחברה מספקת לכם תמורת תשלום חודשי או שנתי. חשבו על זה כמו לשכור שטח עבור הנכס המקוון שלכם. מחירי אחסון אתרים יכולים להתחיל בסכומים נמוכים מאוד ולהגיע גם למחירים גבוהים יחסית.

  5. שם הדומיין: עכשיו, כשלאתר יש שטח דיגיטלי, הוא זקוק לדלת כדי שאנשים יוכלו לגשת אליו וזה למעשה, שם הדומיין שלכם או הכתובת שתקלידו כדי לגשת לאתר. טווח המחירים של דומיינים הוא רחב מאוד ותלוי בגורמים רבים. בגדול המחירים יכולים להתחיל ב50 ₪ עד 100 ₪ לשנה עבור רכישת דומיין ישראלי ואף אלפי שקלים לרכישת דומיין מבוקש עם וותק וקידום אורגני קיים.

  6. שירותים נוספים: אחד הדברים שחשוב מאוד לבדוק, האם חברת בניית האתרים שבחרתם לעבוד איתה מספקת במסגרת ההסכם העבודה שירותים כמו תמיכה טכנית ועדכונים שנדרשים לעשות באתר אחת לכמה זמן. חלק מהחברות יכולות לכלול את הסעיף הזה בהצעת מחיר וחלק לוקחות על כך תשלום נוסף.

כמה עולה לבנות אתר אצלי בסטודיו?

המחיר משתנה בהתאם לכל הפרמטרים שהזכרתי קודם אבל הנה המחירון שלי ל-2021:

  • בניית דף נחיתה קצר לאיסוף לידים – החל מ 750 ועד 1200.
  • בניית אתר OnePage – החל מ 1500 ועד 2500.
  • בניית אתר תדמית –  החל מ 5,500 ועד ₪8,500.
  • בניית בלוג – החל מ ₪4,500 ועד ₪6,500.
  • בניית פורטפוליו – החל מ 5,500 ועד 7,500.
  • בניית חנות דיגיטלית – החל מ 6,500 ועד 14,000.
  • בניית אתר קורסים – החל מ-₪5,500 ועד 9,500.
  • בניית פורטל תוכן – החל מ-₪7,500 ועד ₪20,000.

כל האתרים אצלי בסטודיו נבנים על מערכת וורדפרס עם תוסף Elementor Pro וכוללים עיצוב בהתאמה אישית, התאמת העיצוב לטלפון והדרכה ב-ZOOM על ניהול ועדכון האתר. בנוסף ניתן לרכוש שירותי כתיבת תוכן, שירותי מיתוג וגרפיקה, אחסון, תחזוקת אתר ועוד. 

כמה מילים אחרונות

אז הצלחנו לפרק חלק גדול מהפרמטרים שמשפיעים על תמחור עיצוב ובניית אתרים. למרבה הצער, אין מחשבון שמראה כמה עולה לבנות אתר – המחיר בהחלט עשוי להשתנות החל מ1000 ₪ ועד 20 אלף ₪. חשוב להבין, שבכל הנוגע לאתרים ונוכחות דיגיטלית – לכל עסק יש מערכת צרכים ודרישות משלו וזאת אחת הסיבות שלא ניתן לתת מענה לשאלה כזו כללית במאמר כזה, אלה יש צורך לקבל הצעת מחיר מותאמת אישית.

אם אתם רוצים להבין כמה יעלה לכן בדיוק אתר שמותאם לעסק שלכם – אתם מוזמנים תמיד ליצור איתי קשר ויחד נבין מה אתם בדיוק צריכים.
אני כאן בשבילכם, בכל שאלה!
😊

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא