fbpx

נגמרו הרעיונות לתוכן? 3 דרכים לייצר שפע של רעיונות חדשים לפוסטים ותכנים לעסק

האזוני לפודקאסט גם דרך:

בתור בעלי עסקים בעידן הדיגיטלי, יש עלינו לחץ מתמיד לייצר תוכן –  פוסטים למדיה החברתית, לבלוג, לרשימת תפוצה, לפודקאסט ועוד.

הדבר הזה יכול לייצר לא מעט לחץ, נכון?

איך עלינו למצוא כל הזמן רעיונות טריים וחדשים לתוכן? ומה לעשות אם אנחנו נתקעים בקיר ופשוט אין לנו מה להגיד או לכתוב?

על זה נדבר היום חברים, פתיח קצר ואנחנו מתחילים. 

ברוכים הבאים לפשוט להצליח בדיגיטל, אם יש לכם ערך רב להביא לעולם ובוער בכם להקים עסק רווחי ומצליח סביב הדבר שאתם הכי אוהבים לעשות, הגעתם למקום הנכון. 

הי חברים, כאן מאשה בר ואיזה כיף שהצטרפתם לעוד פרק של הפודקאסט שלי בו אנחנו מדברים על מיתוג ושיווק בדיגיטל לעסקים קטנים. 

היום אנחנו בנושא של איך למצוא רעיונות לתוכן וחברים יקרים, המאבק הזה הוא אמיתי.

אני מכירה הרבה מאוד נשים עצמאיות שכל הזמן מעבירות על עצמן ביקורת שהן לא עובדות בקצב ולא מוציאות מספיק תוכן החוצה. 

לא מעט פעמים אני בעצמי נתקעת מול המסך, בוהה במסמך וורד ריק והמילים פשוט לא יורדות על הדף.

העניין הוא, כדי לצאת מהלופ הזה עלינו לסגל הרגלים ומיינסט נכון שישאירו אותנו בעשיה וימנעו מאיתנו להישחק.

 הנה החדשות הטובות: זה ממש לא חייב להמשיך ככה. בתור מישהי שכבר הרבה מאוד שנים בעולם העסקי והיו לי לא מעט עליות וירידות עם העניין הזה של לייצר תכנים, אני מדברת מניסיון. 

יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי להתמודד עם תחושת ה “אין לי רעיונות על מה לכתוב” ולסגל לעצמנו הרגלים שישאירו אותנו בשגרת יצירה. 

בסופו של דבר להיות עקביים עם יצירת התוכן הוא דבר שחשוב לעבוד עליו, זה אחד הגורמים הגדולים ביותר שמשפיעים על הרווחים שלנו בתור בעלי עסקים. 

אז כדי להכניס אותנו למוד הנכון אני הולכת לחלוק איתכם 3 מנטרות, 3 גישות שעוזרות לי במיוחד ברגעי משבר.

בנוסף, שבוע הבא תחכה לכם באתר שלי רשימה ענקית של רעיונות לתכנים שתוכלו תמיד לשלוף כדי לחשוב על רעיון חדש. ככה שאתם אף פעם לא תתקעו מול דף לבן או סטטוס ריק לעולם. 

Navyandmustard1

מנטרה #1 - תמיד יש עוד מילים בבאר התוכן שלנו

כשאני צריכה למצוא רעיונות לדבר עליהם, ללמד, להדריך או לכתוב אני באמת מאמינה אין דבר כזה שאין על מה לכתוב, כי תמיד יש עוד שפע ועוד רעיונות ועוד אפשרויות. 

ב NLP יש 4 עקרונות יסוד שאני מאוד אוהבת, זו מנטרה שאימצתי לעצמי לחיים: 

“המפה היא לא השטח”
“השטח מלא באפשרויות”
“תמיד יש עוד אפשרויות”
“יש לנו את כל המשאבים”

הכוונה היא שהזווית ראיה שלנו, האמונות שלנו, הדרך שבה אנחנו רואים את המציאות – זו אינה המציאות. זו התפיסת העולם המוגבלת שלנו מתוך הניסיון חיים שלנו. 

המציאות היא שונה מהמערכת אמונות שלנו, היא מלאה באפשרויות ותמיד יש עוד אפשרויות.

אז גם לגבי עולם התוכן לנו ועל מה לכתוב, העולם מלא באפשרויות ולתמיד יש עוד ועוד אפשרויות.

ואם נריץ לנו בראש את המנטרה הזו, פתאום נפתח לאפשרויות שיש שפע של אפשרויות לפנינו, שפע של רעיונות לתוכן אנחנו רק צריכים להיפתח אליהם.

אם נמשיך להריץ לנו את הסרט בראש “אין לי על מה לכתוב” אז זו תהיה המציאות שלנו.

אבל אם נקח רגע, ננשום ונגיד לעצמנו “המפה היא לא השטח, השטח מלא באפשרויות, תמיד יש עוד אפשרויות ויש לי את כל המשאבים”.

לי אישית קורה איזה קסם שפתאום המוח מתחיל לחשוב פתאום אני מתחילה לראות הזדמנויות בכל מקום. פתאום זה שנתקעתי מול דף נייר בלי רעיונות הפך לרעיון שעליו אני כותבת. 

תראו העולם שלנו מלא באירועים, מלא במידע, מלא תוכן ובאמת שיש אין סוף נושאים לכתוב עליהם. אבל זה לא אומר שאני לא מרגישה לפעמים שנגמרו לי הרעיונות. 

תאמינו לי יש לי רגעים שאני מרגישה שאני לא יודעת מה לכתוב על הדף. 

אבל אני יודעת שזו לא האמת. זו רק ההרגשה שלי. אז אני מוציאה את המנטרה שלי, השטח מלא באפשרויות ותמיד יש עוד אפשרויות. 

זה משנה את התמונה ברגע כי  אני יודעת שתמיד יש סיפור שאני יכולה לספר מהחיים שלי, תמיד יש דרך אחרת לשרת את הלקוחות שלי, תמיד יש זווית אחרת לסיפור שלי, למסר שלי, לערך שלי .

לפעמים זה מספיק לפרסם ציטוט שאנחנו אוהבים, משפט מספר שכתבנו, רעיון שקראנו עליו, באמת שהשפע אין סופי השאלה אם אנחנו רואים אותו ומאפשרים לו להיכנס לתודעה שלנו

מהמקום הזה שתמיד יש עוד אפשרויות, רעיונות גדולים מגיעים.

זה התפקיד שלנו להשאיר את הצינור שלנו פתוח ולתת לשפע המידע והרעיונות והערך שלנו לזרום החוצה. העניין פה לתרגל את עצמנו בתודעה של שפע במקום מחסור.

אם תאמינו שרעיונות חדשים תמיד בדרך אליכם, הם יבואו. 

Navyandmustard5

מנטרה #2 - כל הרעיונות כבר נמצאים שם בחוץ, צריך רק לקטוף אותם

לא, הכוונה היא לא לגנוב רעיונות מאנשים אחרים – לא, לא, לא, לא, לא BIG NONO.

הכוונה היא במקום לאמץ את המוח הגדול ויפה שלנו ולנסות להכריח את עצמנו למצוא רעיונות חדשים, אפשר לקטוף רעיונות חדשים מסביבנו.

החיים שלנו, היומיום שלנו מכיל שפע של רעיונות לתוכן. דברים שאנחנו שומעים בטלויזיה, בשיח בין אנשים, בחדשות, משהו שאנחנו שמים לב אליו מחוץ לחלון, אולי מילים של שיר, סצנה בסדרה אהובה, אינטרקציה מקרית עם המוכר בחנות, חוויות החיים שלנו, העבר שלנו, החלומות והעולם הפנימי שלנו.

 תוכן נמצא בכל מקום, תוכן הוא כל חווית החיים שלנו.

הנה דוגמה שקרתה לי השבוע. נתקלתי במקרה באלבום החדש של טיילור סוויפט RED, זה אלבום שהיא הקליטה מחדש בעקבות זה שהפסידה במאבק משפטי מול חברת התקליטים הישנה שלה שלא אפשרה לה לרכוש מחדש את הזכויות על האלבומים הישנים שלה.

רק מהחוויה שלי מול האלבום הזה ומהסיפור של טיילור יכולתי לכתוב 10 פוסטים. 

למשל: על זה שהנסיבות החיים יכולים להיות קשים ומאכזבים וזו הבחירה שלנו מה לעשות איתם. טיילור בחרה לא להיכנע ובמקום לבכות על ההפסד, היא בחרה לנצח ולהקליט את כל השירים שלה מחדש. 

למשל על זה שבכיתי כששמעתי את השיר ALL TO WELL כי זה הזכיר לי את האהבה הראשונה שלי ומה היא לימדה אותי על מערכות יחסים ועל המערכת היחסים הכי חשובה שלנו בחיים -המערכת יחסים עם עצמנו.

ויכולתי לקחת ציטוט שאני אוהבת במיוחד מהאלבום ולשתף מה הוא אומר בישבילי. 

אפשר להמשיך את זה עד אין סוף ולקחת את זה גם לזווית עסקית למשל מה אני חושבת על הצעד הזה של טיילור מזווית עסקית. 

או לדבר על איך טיילור גאון שיווקי דרך זה שהיא מקשיבה לקהילה שלה ונותנת להם בידיוק את מה שהם מבקשים.  

הנה עוד דוגמה.

ניפגשתי עם חברה פה בבית קפה השכונתי בקרית גת והיא שיתפה אותי כמה קשה לה בהתחלה להחליט מה הצעד הראשון ואיפה כדאי לשווק את העסק – הפייסבוק או באינסטגרם וכו’. כתוצאה מזה נולדו בבלוג שלי 4 מאמרים חדשים על איך להתחיל לשווק את העסק בפייסבוק, באינסטגרם, בטיקטוק ועוד מאמר על איך לבחור מביניהם.  

נכון שזה מטורף? הרעיון לתוכן נקטף ונגנב.

אתם לא חייבם כמוני לקחת רעיון וישר לכתוב עליו או לצלם עליו סרטון. ההמלצה שלי להחזיק רשימה של רעיונות חיים ושל סיפורים שקרו לכם ולשלוף משם כל פעם רעיון בעת הצורך. 

עכשיו הנקודה הזו סופר חזקה כי היא הופכת את התוכן שלכם למקורי ולכזה שקל להתחבר אליו כי הוא מדבר בידיוק לדברים שקורים בחיים של הלקוחות שלכם. 

יכולתי להגיד “זה חשוב לקחת שליטה על החיים שלנו” אבל זה משהו שכל אחד יכול להגיד, נכון? אבל אם הייתי מספרת את הסיפור של טיילור סוויפט ומה למדתי ממנו ושזה הזכיר לי כמה חשוב לקחת שליטה על החיים שלנו ולבחור מה לעשות עם הנסיבות שהחיים מנחיתים עלינו. 

זה שהתחלתי מהסיפור שמאוד מדובר עכשיו בחדשות ואני יודעת גם שהלקוחות שלי אוהבים שירים של הזמרת, זה ישר מייצר הרבה יותר עניין ושיח. לכולם יש מה להגיד על טיילור, נכון?

עכשיו תראו עוד משהו. לספר סיפורים מהחיים שלנו, סיפורים אמיתיים שקרו לנו, זה דבר מאוד מושך ואנחנו ישר מתמגנטים לתוכן כזה. למה? בידיוק מאותה הסיבה שאנחנו אוהבים רכילות או עוקבים אחרי אנשים בפייסבוק. כי זה נותן מבט לחיים האמיתיים שלנו, זה גורם לחיבור רגשי איתנו. 

אז תאמצו את המנטרה הזו “ כל הרעיונות כבר נמצאים שם בחוץ, צריך רק לקטוף אותם” ותזכרו לתעד מידי יום את החוויות שלכם, דברים שקורים לכם, תובנות שלמדתם מהיום, אם אתם עובדים עם מאמן או מטפל אז מסקנות מהתהליך. זה זהב טהור ליצירת תוכן.

coffee friends13

מנטרה #3 - אני כאן כדי לשרת

תראו, אם תמקדו את כל התשומת לב שלכם בעצמכם ובמחשבות כמו “אוי מה הולך לייצר לי מלא לייקים?” “מה יגורם להם לדבר עלי?” “מה יגרום לי להיות יותר מפורסמת או רלוונטית?” או גרוע מזה “מה החברים שלי יחשבו?” או “אויי מה אם דודה שלי תראה את זה”, זה לא יעזור לכם לייצר תוכן, להפך.

אתם חושבים על תוכן מזווית לא נכונה.

בין אם אתם שמים לזה לב או לא, אתם שמים את החשיבות העצמית שלכם במקום הראשון במקום לתת מקום ללקוחות שלכם ובלשרת אותם. 

אתם חושבים על מה תקבלו במקום מה יש לכם לתת.

זה נכון במיוחד במדיה החברתית, אם אתם נמצאים בנקודת מבט של “מה איתי? אני אני אני”, אתם תמיד תרגישו נואשים, מלאי חרדה ולא מוערכים.

קשה מאוד לייצר רעיונות טובים לתוכן כשאתם מרגישים נואשים, מבואסים או לא מוערכים מספיק.

עכשיו אל תבינו אותי לא נכון, זה לא אומר שאתם תמיד צריכים להיות במצב רוח נהדר או לתת מלא מלא מלא ערך בלי לבקש תמורה. 

אפשר לתת ערך במלא דרכים שונות. אפשר לתת ערך בעזרת זה שאתם גורמים למישהו לחייך או לצחוק.

אפשר לעורר השראה, ללמד או להפנות אותם למשהו שימושי שמצאתם בראש. אפשר לספר על ספר מצויין שקראתם, אמן שאתם אוהבים, מתכון שניסיתם. 

אפשר לתת ערך דרך זה שאתם גורמים למישהו להרגיש הקלה, שהוא לא לבד או שהוא לא מוזר כי גם אתם מוזרים או עושים משהו מוזר.

הנה משהו ממש  נהדר בלהיות בנתינה ולשרת את הלקוחות שלנו.

זה לא אומר שכולם צריכים לאהוב או לקבל משהו מהתוכן שלכם. גם אם רק בן אם אחד אומר “זה בידיוק מה שהייתי צריך לשמוע היום” התוכן שלכם עשה את העבודה

תכנסו למיינסט הנכון כלפי התוכן שלכם, תנסו להיות כמה שיותר במקום של נתינה. תתמקדו במה שאתם יכולים לתת ולא מה שתקבלו בחזרה. 

לסיכום

אוקי, אז עד עכשיו הבנו כמה דברים מאוד חשובים.

דבר ראשון תמיד יש שפע של רעיונות לתוכן סביבנו. אנחנו רק צריכים לקטוף את הרעיונות מהחיים סביבנו ולשתף אותם ולעשות את זה ממקום של נתינה. 

אבל איך הופכים את הסיפורים השרירותיים שקורים סביבנו לרלוונטים לעסק שלנו? איך הופכים את זה לתוכן שמוכר את השירות או המוצר שלי?

הרי אנחנו לא עושים את כל זה בחינם, נכון?

שאלה נהדרת חברים.

התשובה היא ש 80% מהזמן אנחנו נרצה לתת ערך בלי לבקש תמונה, פשוט לשרת ולהיות בנתינה. ו 20% מהזמן נרצה לפרסם תוכן שמוכר מניע לפעולה כמו להירשם לוובינר, לרכוש מוצר, לצור קשר וכו. 

ואל תשכחו ששבוע הבא יחכה לכם מאמר מאוד מקיף במגזין שלי 100 רעיונות לתוכן בו אני חולקת למעלה מ 100 רעיונות שונים לתכנים שאתם יכולים לייצר. 

אם אהבתם את הפודקאסט, שתפו אותי בתגובות או במייל איזו מנטרה הכי אהבתם? לשם מה תשתמשו בה? כדי לייצר תוכן לפייסבוק? לבלוג? פודקסאט ועוד

שתפו אותי בתגובות. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא