fbpx

סודות המיתוג של פראדה – 4 עקרונות לבניית מותג שעובד

מהו מותג טוב? 

לכל איש שיווק מצליח יש רעיון משלו למה זה אומר, אבל ישנם כמה עקרונות שמשמשים מחנה משותף לכל המותגים הגדולים בשוק. 

במאמר הזה ננסה למנות אותם יחד העקרונות הבונים מותג מצליח ולהבין כיצד העקרונות הללו באים בהם לידי ביטוי בכול אחד מהמותגים הגדולים בנפרד. 

אז מהן ארבעת העקרונות למיתוג מנצח?

prague czech republic city stay at home covid 19 corona virus outdoor luxury boutique facade

עקרון מספר 1:
למותג איכותי יש אישיות משלו

מיתוג עסקי צריך “לדבר” ללקוח שלנו כמו חבר או בן משפחה. המיתוג צריך לשדר את האופי של העסק שלנו ולהתחבר ללקוחות שלנו בפן הרגשי, בכדי ליצור קהל נאמן לאורך זמן.

פראדה, ללין, נייק – לכל המותגים האלו יש אישיות בפני עצמה, תכונות אופי אנושיות שניתן להתחבר אליהן, להזדהות איתן ולפתח אליהן חיבה, כמו לחבר קרוב וטוב. 

קוקה קולה מצטיירת כ”טיפוס” קליל, בליין, צעיר עם מודעות לאיכות הסביבה ונתינה לקהילה. איך הם עושים את זה? אירועי מוזיקה לגילאי 16 ומעלה, פסטיבל מחזור ונתינה לקהילה, תחרויות נתינה לקהילה וכו’. 

קוקה קולה בודקים את הטרנדים של הגילאים אליהם הם פונים ואם זה מתכתב עם האישיות של קוקה קולה הם דואגים להפיק תכנים ואירועים על פי כן בהתאם. 

איך הפן העיצובי נכנס כאן לתפקיד?
בטיפוגרפיה 
– בחירת הפונטים הנכונים יכולים להעביר את האישיות של המותג באופן שהכי מתכתב עם המסר אישיות המותג מנסה להעביר. כך גם בחירת הצבעים שלנו, התמונות והגרפיקה. 

מותג בוחר את הצבעים המזוהים אתו דרך תכונות אישיות מסוימות:

  • שחור(עסקי, רציני מקצועי)
  • צהוב (קליל, קופצני, מודרני)
  • ורוד (ילדותי, עדין, תמים, נשי)

האם הצבע של המותג שלכם משדר את האישיות המתאימה לקהל שלכם?

חנות אינטרנטית סוויצ' - מתוך תיק העבודות שלנו

עקרון מס 2: סיפור, נרטיב

לכל מותג ידוע יש סיפור קצר, מרגש ומוכר עם המותג. 

כולם מכירים את הסיפור של המתכון המסתורי והסודי של קוקה קולה. המתכון התחיל בכלל כתרופה לכאבי בטן ואיך שהוא קוקה קולה הפכה להיות משקה בבר שמערבבים עם סודה. עד היום יש רק שלושה אנשים בעולם המכירים את הנוסחה הסודית לטעם שלה. 

הסיפור של הספר והמותג הארי פוטר – ג’י.קיי רולינג כתבה חלק מהסיפור הכי פופולרי בעולם על מפיות במסעדה בה עבדה (כי היא הייתה אם חד הורית ענייה) ולאחר מכן המשיכה אותו בבית. 

היא האמינה שיש בידה סיפור טוב, הלכה לחברות הוצאה לאור ולא פחות מ-12 חברות סירבו לפרסם את הסיפור שלה, עד שאחד אמר לה כן- והשאר היסטוריה. 

אפל- המסע המרגש של סטיב ג’ובס של תשוקה והגשמה עצמית, אמונה בחדשנות ולתת לאנשים את החשק להגיע ולהשיג את “הדבר הגדול הבא” בכל פעם מחדש. 

הסיפור צריך להיות קצר (פסקה אחת תמציתית, של לא יותר מ-300 מילה), עקבי, מעורר השראה, ייחודי וזכיר.

תוכלו לשלוף את סיפור המותג שלכם ולהשתמש בו בהמון הזדמנויות שיווקיות. אם הוא יהיה עקבי, קצר וקולע, תאפשרו למותג שלכם להיראות יותר אנושי ולעזור לקדם את המותג בקלות יותר. 

איפה משתמשים בסיפור המוג? באודות באתר, ברשתות החברתיות בהזדמנויות שונות, בראיונות בטלוויזיה, כתבות יח”צ, אירועים חברתיים וכו’. 

tekoye2

עקרון מס 3: בהירות, עקביות וצלילות המסר

ככל שהמסר והפנייה ללקוחות היא יותר ממוקדת, כך הסיכוי לשיווק יעיל ואפקטיבי גדול יותר. 

מורה לפילאטיס שמשווקת את עצמה כ”מאמנת לגוף בריא בנפש בריאה”- הסיכוי שלה לפרסום יעיל נמוך יותר ממדריכת פילאטיס המשווקת עצמה כ”מומחית לשיקום רצפת האגן אחרי לידה”, או ל”מומחית לפציעות ספורט” או אפילו למדריכת פילאטיס “לחיטוב גוף בסגנון ברזילאי”. 

הסיבה? רוב הלקוחות מחפשים איש שירות או מוצר שיענה להם לבעיה ספציפית מאוד שהם מחפשים לפתור. 

נכון, רוב מדריכות הפילאטיס לומדות את אותה הכשרה, אותן תרגילים לרובן יש יכולות די דומות בטיפול. למרות זאת, אם מדריכה מציגה את עצמה כמומחיות לבעיה מאוד ספציפית הסיכוי שיפנו אליה יותר לקוחות גדולה יותר, מאשר אם היא תציג את עצמה כאחת שנותנת פתרון לכל הבעיות. 

כשמדריכת הפילאטיס ממקדת את הפרסום שלה לנישה מאוד ספציפית היא בעצם מבדלת את עצמה בצורה כזו שאחרות לא מהוות לה תחרות כי היא בעצם “מוציאה עצמה” מהשוק. 

היא יוצרת לעצמה שוק משל עצמה ששם יש הרבה פחות תחרות – זה נקרא “אסטרטגית הים הכחול” למי שרוצה להעמיק – ספר מומלץ מאוד. 

תוכלו למקד את המיתוג שלכם על פי תגובות של הלקוחות שלכם – מה הם הכי רוצים שיצא להם מהעסקה אתכם? 

לדוגמה למדריכת הפילאטיס הייתי ממליצה לשים לב להערות של הלקוחות שלה: על מה הם מעירים? הגוף החטוב? פתרון לכאב? ממה הוא התחיל, מי בא אליה יותר? נשים? גברים? ספורטאים? נשים אחרי לידה? ולמקד את המסר בהתאם לכך.

אין לכם מספיק לקוחות ספציפיים? לכו על אסטרטגית החיוך – במה אתם הכי אוהבים להתעסק בעסק שלכם? תמקדו את כל הפרסום שלכם שם. 

חשוב להבין את עקרון בהירות, עקביות וצלילות המסר גם בסגנון העיצוב באתר.

המלל צריך להיות קריא וברור והוא חשוב מהעיצוב של הרקע. הצבעים, הסגנון העיצובי של המותג צריכים לחזור על עצמם בכל האתר ובכל דרך ופלטפורמה בה תחליטו לשווק את המותג שלכם. 

ברגע שהלוגו והצבעים מזוהים כבר עם העסק, העסק הופך למותג. 

smartmockups kfuaj6uz

עקרון מס 4: הסתגלות, שינוי תנועה

המסר צריך להיות עקבי ובהיר, העיצוב של הלוגו והסיפור צרכים לחזור על עצמם. אבל אופי המותג, השיווק, האישיות, והטכנולוגיה צרכים להיות בהתפתחות מתמדת

חשוב מאוד מידי פעם לחדש ולעדכן את חווית השירות בחברה, את סגנון השיווק ואת הפנייה ללקוחות על מנת להצטייר כמותג מתפתח, מתקדם ורלוונטי. כי “מי שלא מתקדם- נמק” (ציטוט של טוני רובינס) זה נכון במיוחד לעסקים.

הלוגו צריך להיות גם מספיק טוב להתנוסס על פוסטר ענק בנתיבי איילון ומעולה בתור טיקט של חולצה או כרטיס ביקור קטן. כל אלו צרכים להיכנס לתוך השיקול של מיתוג מחדש.

מומלץ שהלוגו יהיה מספיק קלאסי אך גם מספיק מודרני, כדי שכאשר תחליטו בו שינויים קלים – כתוצאה משינויים באופי השיווק או בקמפיין חדש (צבע/ תוספת עיצובית וכו’), הוא עדיין יראה מוכר וידוע ללקוחות הוותיקים שלכם לצד משיכת לקוחות חדשים. 

והכי חשוב – אתם חייבים להתאהב בלוגו שלכם! כי הוא ילווה אתכם בכל תהליכי השיווק והתבגרות של העסק. לכן במידה ואתם עושים מיתוג חדש לעסק, קחו את הזמן ועשו זאת עם בעל מקצוע שאתם בוטחים בידע השיווקי שלו של מיתוג נכון ובטעם העיצובי שלו. 

רוצים שנעזור לכם לבנות מותג מנצח?

השאירו פרטים בטופס הבא ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ והתאמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא