fbpx

פרק #1 – הסיפור מאחורי העסק שלי ואיך הכל התחיל

האזוני לפודקאסט גם דרך:

תמלול הפרק

ברוכים הבאים לפשוט להצליח ודיגיטל. אם אתם מצוינים במה שאתם עושים ובוער בכם להקים עסק גדול רווחי ומצליח סביב הדבר שאתם הכי אוהבים לעשות, הגעתם למקום הנכון.

 אני מאשה בר, יועצת ומאמנת עסקית, יוצרת של קורסים ומוצרים דיגיטליים, ובעלים של סטודיו למיתוג ובניית אתרים והכי חשוב אני אמא עצמאית שמאוהבת בעולם הדיגיטלי ומלאת תשוקה להנגיש את כל עולם המיתוג והשיווק בדיגיטל, לבעלי עסקים קטנים בישראל. 

הקמתי את הפודקאסט הזה כי הרבה זמן חיפשתי פלטפורמה שבה אני אוכל לחלוק איתכם דברים שקורים בעסק שלי ביום יום. תובנות, מסקנות מקמפיינים שאני מעלה, כלים שאני פתאום מגלה או דברים שאני לומדת. 

יש לי, אתם יודעים, עמוד פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם וגם רשימת תפוצה והרבה פעמים להפיק תוכן לוקח הרבה זמן. אני פשוט רוצה פשוט לפתוח את המיקרופון ולדבר איתכם, לשתף אתכם דברים בצורה הכי ישירה שאפשר, וזו המטרה של הפודקאסט הזה. 

אני מרגישה שזו הדרך שלי לדבר אתכם בצורה אותנטית, לשתף מחשבות בדיוק איך שהן עוברות אצלי בראש, בלי איזשהו עיבוד מיוחד. אז זו המטרה שלי לפודקאסט, פשוט לשתף אתכם את הידע שלי בצורה הכי ישירה שאפשר.

אני רוצה לנצל את הפרק הראשון של הפודקאסט כדי לספר לכם קצת את הסיפור שלי, איך הקמתי את העסק, מה התהליך שעברתי, מה הדברים שעשיתי שגרמו לי לפרוץ קדימה ולבנות מותג. כי היום אני באמת רואה את העסק שלי כי הוא מותג, ואנשים כבר מכירים את השם שלי, יודעים מי אני וכדומה. 

אז בכנות, אני מאמינה שאם אני הצלחתי ובניתי עסק רווחי, שאני מאוהבת בו ומלאת תשוקה אליו, גם אתם יכולים, וזה לא איזה סיסמה שאני זורקת לכם. לא הייתה לי נקודת מוצא יותר טובה משאנשים אחרים, אני עולה מברית המועצות, המשפחה שלי ממש לא מבוססת. 

העסק שבניתי נוצר בזכות עבודה, עבודה שעשיתי על העסק ועל עצמי, ואני אסביר. 

שאני חושבת על זה, על הנקודת מוצא שלי, המקום שבו הייתי היה די גרוע. היו לי חובות של כמעט מאה אלף שקל על לימודים. למדתי במכללה למינהל שזו מכללה פרטית, שכל שנה שם עולה משהו כמו 35 אלף שקל, לקחתי הלוואות כדי לממן את הלימודים ואת המחיה, ואת הרמת חיים שהיה לי אז. 

נכנסתי לחובות ובסוף בזכות זה שהתקבלתי לעבודה בהייטק והמשכורות שלי הייתה גבוהה, הצלחתי לא לקרוס כלכלית. לא היה לי כסף למינוף או כדי להשקיע בעסק כדי לפרוץ איתו קדימה.

מעבר לזה, גם בפן האישי.  בכנות, אני במקום הטבעי שלי, אני בן אדם מופנם. אתם אולי לא מרגישים את זה כי אני מקשקשת אתכם פה ובזה, אבל נולדתי דיי מופנמת. כשאני חושבת הילדות שלי, היתה לי רק חברה אחת ממש ממש טובה או שתי חברות. 

כל התיכון הייתי הילדה הזאת היא שאף אחד לא מזמין אותה למסיבות, זאת שאף פעם לא בוחרים אותה במשחק מחניים. חברתית הייתי על הפנים, לא ידעתי איך לתקשר עם אנשים אחרים, לא ידעתי איך לייצר קשרים, לא יודעת איך לייצר חברויות, וכל הפן הזה של התקשורת הצריך ממני עבודה פנימית מאוד מאוד גדולה. 

עברתי תהליך התפתחות אישית מאוד מאוד גדול. בניתי את הביטחון העצמי. עבדתי על הקטע הזה של ערך עצמי, לקבל את עצמי כמו שאני, ובזכות כל הדברים שעברתי, בניתי את האומץ לשים את עצמי בפרונט של העסק. בזכות העבודה שעשיתי הרגשתי בנוח לשים את הפנים שלי בתור המותג, בתור הפנים של העסק שלי. 

למה אני מספרת את זה? יכול להיות שגם אתם נמצאים בנקודה הזאת בעסק, כשאתם יודעים שאתם צריכים לכתוב תכנים, אתם יודעים שאתם צריכים לצלם סרטונים. אתם יודעים שאתם צריכים לשים את עצמכם בפרונט ואתם לא מרגישים בנוח. 

תדעו שזה הכי טבעי בעולם. אבל ההצלחה שלכם לפריצת דרך נמצאת מעבר לאי נוחות הזאת נמצאת מעבר לדבר הזה, מעבר לפחד הזה שאתם חווים וברגע שתתחילו להוציא תכנים החוצה, לאט לאט אתם תראו שאנשים אוהבים אתכם, אוהבים את התכנים שלכם, מתחברים אליכם ורוצים להיות חלק מהסיפור שלכם

אם זה משהו שאתם מזדהים איתו, זה בסדר גמור להרגיש לא בנוח לשחרר תוכן. זה בסדר גמור להרגיש שזה לא מושלם ולא מספיק טוב ועדיין אתם צריכים להוציא את הדבר הזה החוצה. שם נמצא המפתח להצלחה שלכם. אתם צריכים לאזור אומץ ופשוט להוציא את זה החוצה וזה בדיוק מה שעשה את השינוי גם בעסק שלי. 

כשהתחלתי, בשנים הראשונות, העסק שלי היה מבוסס בעיקר על לקוחות שהגיעו מפה לאוזן. לקוחות שהכירו אותי או הכירו את בעלי, המליצו עלינו לבניית אתר וכך הגיעו לקוחות. פה ושם הגבתי בקבוצת פייסבוק, השתתפתי בפעילות בפייסבוק שאפשרה לי להציג את השירות שלי וזהו. שם נגמר. 

לא ממש יצרתי תוכן, לא ממש בניתי מותג, לא השקעתי בקמפיין ממומן וכדומה. מה עשה את השינוי בעסק הוא שבניתי קורס דיגיטלי והבנתי שאני רוצה למכור אותו כי לייצר הכנסה פסיבית. 

באותה תקופה בדיוק נכנסתי להיריון ואמרתי לעצמי עוד תשעה חודשים, עוד שמונה חודשים יוצאת ילדה נפלאה לעולם, ואני רוצה להיות מאה אחוז אימא. לא היה לי באמת זמן לתת שירות בעסק. אני צריכה שיהיה לי מוצר שימכור את עצמו, שייצר לי הכנסות בזמן שאני אמא במשרה מלאה. 

אז ככה, בתחילת הריון התחלתי לעבוד על המוצר, בניתי אותו, השקתי אותו וכדי שהוא באמת יתחיל להימכר אני צריכה להתחיל לצלם סרטונים ולייצר מודעות ולייצר קמפיינים ולעלות מדרגה, לעשות את זה בענק. לא להסתתר מאחורי הקלעים.

הבנתי שאין לי בררה כי ההריון מתקדם ועוד מעט חופשת לידה. אם אני רוצה שיהיה לי ביטחון כלכלי ויכולת להיות אמא בלי לחזור להיות שכירה, אני צריכה לעשות את זה. 

אז התחלתי לפרסם סרטונים, התחלתי לעשות מודעות, התחלתי לשים את עצמי מאה אחוז בפרונט. עשיתי את הכל בשביל עצמי, בניתי לעצמי את הדף נחיתה, עשיתי לעצמי את כל במודעות, עשיתי לעצמי את כל המיילים, הקמפיינים, הכל.

הקמפיין הראשון שעשיתי לקורס לא היה הכי מוצלח. אבל הקמפיין השני והמהלכים הבאים שעשיתי היו סיפור הצלחה, ולאט לאט הדבר הזה התחיל להתרומם. 

אנשים התחילו להמליץ עליי והתחילו להכיר אותי. המודעות שלי נחשפו למאות אלפי אנשים בישראל. זה הגיע לקבוצה מטורפת של אנשים והמותג שלי התחיל להיבנות.

מה שעוד קרה במקביל למכירות של הקורס שאנשים שהתחילו להכיר אותי. אנשים שראו סרטונים שלי התחילו לפנות אלי גם לבניית אתר, כי הם נחשפו גם לדברים נוספים שאני עושה מעבר לקורס, וכל הדבר הזה התחיל להתגלגל ולהעלות מדרגה. 

כשאני שואלת מה אפשר לזה לקרות? מה בי אפשר לזה לקרות? למה לי זה עבד? התשובה שאני מקבלת שוב ושוב כי אני בן אדם נורא, נורא טכני, ואני יודעת לעשות את הכל בעצמי. 

יכלתי בעצמי לעצב את הקורס, לבנות את הדף נחיתה, לעצב את התכנים של הקורס, לכתוב את התוכן, להרים את הקמפיין, להרים מודעות, להבין מה עובד ומה לא עובד. בזכות הידע הטכני שלי והבנה בעולם השיווק הדיגיטלי, יכולתי לגרום לזה לקרות נורא, נורא מהר. 

אני רואה את הבעיה הזאת היא שוב ושוב אצל בעלי עסקים קטנים ואצל לקוחות שלי. 

לבעל עסק יש פה שתי אפשרויות: או לפנות לאיש מקצוע חיצוני שיעשה לו את השיווק בשבילו או שהוא יכול לעשות את זה בעצמו. 

לבעל עסק קטן, בדיוק כמו לי אין את הכסף לאיש מקצוע החיצוני.  יש חובות, יש הלוואות, יש משכנתא, הוצאות, יש ילדים. אין את היכולת להשקיע את הכסף באיש מקצוע, לוקח הרבה מאוד זמן לחסוך את הכסף לאיש מקצוע. אז בעל עסק, כן, אין לו גם את הידע והכלים לעשות הדבר הזה בעצמו והוא תקוע במקום. 

הוא גם לא מוציא את העבודה החוצה וגם לא עושה בעצמו. ככה העסק לא מתרומם. זה מה שעשה את ההבדל בעסק שלי, שהיה לי את הידע לעשות השיווק של עסק שלי בעצמי, וזו הסיבה למה החלטתי בעסק שלי ללמד בעלי עסקים, לשווק ולעצב בעצמם. 

עסק שידע לעשות את זה בעצמו יוכל לבנות מותג הרבה יותר מהם מהר, הוא יוכל לפרוץ עם העסק שלו הרבה יותר מהר ואחר כך שהעסק יתבסס, אפשר להוציא את כל הדברים האלה החוצה ולהגיע למצב שיש לי עובדים ואני עושה רק את מה שאני אוהבת. 

הדברים האחרים שאני שונאת מישהו אחר עושה. אני אישית אוהבת את העיצוב, השיווק. אני חיה בשביל זה, אבל בעלי עסקים אחרים היו מעדיפים להוציא את זה החוצה, אבל זה יתאפשר רק אחרי שהעסק מתורמם, רק אחרי שיש הכנסות וצריך לייצר את הדבר הזה. 

לכן בתחילת הדרך בעל העסק צריך לדעת לעצב, למתג, לשווק בעצמו, לייצר תוכן וכדומה. וזו הסיבה למה אני מלמדת את מה שאני מלמדת ועושה את מה שאני עושה. 

כך הגענו לסוף של הסיפור מאחורי ההקמה של העסק שלי ואיך העסק שלי נוצר. אז חברים, הגענו לסוף של הפרק הראשון של הפודקאסט פשוט להצליח בדיגיטיל. תודה שהאזנתם לפרק, ואני ממש מתרגשת מחכה לכם בפרק הבא. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא