fbpx

מה צבעי המותג שלך אומרים על העסק? משמעות צבעים במיתוג עסקי

חשבת פעם מה הצבע של הלוגו שעיצבת מספר על העסק שלך? האם יש משהו שעומד מאחורי הבחירה שלך, או שהלכת לפי תחושת הבטן? או…שאולי אפילו בחרת בו כי זה הצבע הכי אהוב עליך?

שימוש נכון במשמעות צבעים היא המפתח במיתוג מדויק וביצירת נראות ויזואלית מושכת ומוכרת. 

צבע ממלא תפקיד חשוב באופן שבו מותג נתפס בעניי הלקוח. בין אם יש לך סטודיו לעיצוב פנים שפונה למשפחות שרוצות לעצב בית או חנות לציוד רפואי שמנסה לחזק את האמון מול הלקוחות – חשוב ללמוד את משמעות הצבעים כדי לסייע לך למשוך ולהתחבר ללקוחות האידאלים של העסק שלך.

למעשה, יש ממש תחום שלם שנקרא פסיכולוגיית הצבעים שכל מטרתו לחקור את השפעות הצבעים על אנשים ומשתמשים. במאמר הבא אני אסביר בדיוק מה היא פסיכולוגיית הצבעים ואספר לך על משמעותיות הצבעים הפופולריים ביותר. הולך להיות מעניין! שנתחיל? 😊

abstract colored dust explosion black
הפסיכולוגיה של הצבע וההשפעה שלה על התודעה שלנו

מהי הפסיכולוגיה של הצבע?

פסיכולוגיית צבעים זה אחד התחומים המרתקים ביותר בו חוקרים כיצד הצבעים משפיעים על תפיסות והתנהגויות. 

בשיווק ובמיתוג, פסיכולוגיית הצבעים מתמקדת באופן בו צבעים משפיעים על הצרכנים ועל הדרך בה הם תופסים מותגים. אחרי הכול, לצבעים יש השפעה חזקה על הרגשות שלנו והרגשות הללו ממלאים תפקיד מרכזי באופן שבו נתנהג כצרכנים בעולם הפיזי וגם ברחבי הרשת. 

בעוד שההשפעה שיש לצבעים על הרגשות משתנה מאדם לאדם על סמך הקשר המגדרי, התרבותי, החוויה האישית ועוד – ישנם מחקרים רבים שהובילו למסקנות כלליות שרלוונטיות לכולם. ההבנה של המסקנות האלו תעניק לך כלי נוסף למיתוג אפקטיבי של העסק שלך ולחיבור הלקוחות למותג שלך. 

אתם בטח מודעים לכך שצבע אדום הוא צבע שיכול לעורר תחושות של רומנטיקה או לחילופין סכנה. או שכחול יכול לעורר בנו תחושה של שלווה, קרירות ורוגע. אבל מה עם כתום? או ורוד? ואילו צבעים יכולים לעורר תקווה? או הרמוניה? אנחנו נגיע לכל זה בהמשך, מבטיחה 😉

למה הבנת משמעות צבעים חשובה לשיווק העסק?

כמו שאמרנו, צבע מעורר תחושה וזה לא שונה כשמדובר בבחירת צבעים לעסק שלכם. בחירת צבעים הנכונים למיתוג ולשיווק שלכם יכולה להיות ההבדל בין מותג שיבלוט לקהל, לבין אחד שיבלע בו. 

ברגע שתבחרו את הצבעים שלכם נכון –תוכלו לגרום לקהל שלכם לראות מה שאתם רוצים שיראה ולעזור לו לתפוס אתכם באופן מכוון. זו הסיבה, שהבנת פסיכולוגיית הצבעים יכולה להיות כל כך שימושית בשיווק שלכם.

בעוד שבחירת צבעים מדויקת יכולה לשפר את תפיסת המותג שלכם, בחירת צבעים לקויה עלולה לגרום נזק לתדמית שלכם. למשל, אם תבחרו את הצבעים הלא נכונים עבור התוכן או הלוגו שלכם – התוכן יהיה פחות קריא והקהל יתקשה להבין את המסר.

אנשי שיווק משתמשים בצבעים כדי להשפיע על האופן בו אנשים חושבים, מפרשים ומרגישים את המותג. בחירת צבעים תוכל לעזור ללקוחות להחליט מה לחשוב עליך ובדיוק גלל זה – כל בעל עסק צריך להבין מה היא המשמעות של הצבעים השונים.

אז עכשיו כשהגענו לחלק הכי מעניין של הפוסט, בואו נתחיל לסקור את משמעות הצבעים הפופולריים ביותר במיתוג ושיווק 😊

#1 אדום

משמעות של צבע אדום במיתוג עסקי

הפסיכולוגיה של צבע אדום
הפסיכולוגיה של צבע אדום

צבע אדום נועד לתפוס את תשומת הלב שלנו. המשמעות שלו קשורה להתרגשות, תשוקה, סכנה, אנרגיה ופעולה. לא סתם מותגים רבים משתמשים בצבע הזה בשביל כפתורי הנעה לפעולה כמו “הזמן עכשיו” או כרקע לכיתוב שיווקי כדי להתבלט על המדף.

בפסיכולוגיית הצבעים, האדום הוא הצבע העז ביותר וכתוצאה מכל הוא יכול לעורר רגשות חזקים במיוחד. לכן, בהקשר למיתוג, ההמלצה היא להשתמש בו בשיקול דעת ובזהירות.

סיכום תכונות של צבע האדום:

השפעות חיוביות:

  • כוח
  • תשוקה
  • אנרגיה
  • התרגשות
  • תיאבון

השפעות שליליות:

  • כעס
  • סכנה
  • אזהרה
  • התנגדות
  • תוקפנות

#2 כתום

משמעות של צבע כתום במיתוג עסקי

משמעות של צבע כתום
כתום - צבע של אומץ ואנרגיה

בין האדום והצהוב, אנחנו נמצא את הצבע הכתום. כתום מעורר תחושות של התרגשות, התלהבות וחום. זה הוא גוון אנרגטי ומהנה שניתן למצוא אותו במיתוג של קבוצות ספורט רבות. 

בדומה לצבעים אדום וצהוב – גם הכתום משמש כדי למשוך תשומת לב והוא מוסיף קצת כיף לכל תמונה, אתר אינטרנט או תוכן שיווקי בו הוא נמצא. 

למרות שהוא קרוב משפחה של האדום – הוא לא פיקודי וחד כמוהו. בנוסף לכל זה, הצבע הכתום מעורר שובבות, הרפתקנות ויצירתיות רבה ולכן מותגי ילדים רבים משתמשים בו.

השפעות חיוביות:

  • אומץ
  • אמון
  • חום
  • חדשנות
  • יצירתיות
  • אנרגיה

השפעות שליליות:

  • תסכול
  • קלות ראש
  • חוסר בגרות
  • בורות

#3 צהוב

משמעות של צבע צהוב במיתוג עסקי

flat lay desk composition
זה הזמן לאופטימיות - הפסיכולוגיה של צבע צהוב

נראה שלצהוב יש את מועדון האוהדים הקטן ביותר מכל שאר הצבעים (ואולי כאן אצליח לשנות את דעתכן 😊). הצהוב, נחשב לשמח ביותר מכל הצבעים – אחרי הכול צהוב מזכיר לנו את השמש, הוא יכול לעורר בנו תחושות אושר, חיוביות, אופטימיות וקיץ אך בסיטואציות מסוימות גם הונאה ואזהרה מפני סכנה.

מחקרים מסוימים מראים שתינוקות וילדים פחות אוהבים את הצבע הזה והוא אף עלול לגרום להם לבכות (למקרה שחשבתם לצבוע את הקיר של הילדים בצהוב…). אבל הוכח שהצהוב גם מגביר את חילוף החומרים ויכול להעלות את ההערכה העצמית כשמשתמשים בו נכון.

הוא משמש מותגי יוקרה רבים כמו פרארי (כי אין כמו לנהוג ברכב יוקרתי לאור שקיעה קיצית). גם איקאה משתמשים בצבע הצהוב שכן אנשים רבים שעוברים לבית חדש או קונים אחד, ילכו כנראה לאיקאה להתחדש ברהיטים, מה שמעורר בנו תחושה אופטימית ואושר לקראת השינוי החדש…גאוני, נכון? (ויכול להסביר עכשיו למה אנחנו כל כך מאושרות אחרי קניות באיקאה 😉). 

השפעות חיוביות:

  • אופטימיות
  • אושר
  • יצירתיות
  • חוכמה

השפעות שליליות:

  • חוסר הגיון
  • חרדה
  • זהירות
  • תסכול

#4 ירוק

משמעות של צבע ירוק במיתוג עסקי

Flay-lay of green vegetables and greens on wooden board
ירוק - צבע של טבע, כסף, צמיחה, בריאות ועוד

בפסיכולוגיית הצבעים, הירוק קשור מאוד לטבע אך גם לכסף. צמיחה, פוריות, בריאות ונדיבות הן רק חלק מהמשמעויות החיוביות של הצבע. אבל יש לו גם כמה אסוציאציות שליליות כמו קנאה. 

אם המותג שלכם קשור לבריאות, כושר וחקלאות – מומלץ להשתמש בו כצבע ללוגו וגם בפלטת הצבעים של האתר. כשמשתמשים נכון בצבע הירוק, הוא מעורר בצרכנים תחושות רוגע, נינוחות ואיזון.

השפעות חיוביות:

  • בריאות
  • טריות
  • טבע
  • צמיחה
  • שגשוג

השפעות שליליות:

  • שעמום
  • קיפאון
  • קנאה
  • שמרנות

#5 ורוד

משמעות של צבע ורוד במיתוג עסקי

Pink heartshaped sunglassess in stylish pink and white peonies frame on pink paper
ורוד - צבע נשי, רך ועדין

ורוד הוא צבע פופולרי בקרב מותגים שפונים בעיקר לקהל הנשי. בפסיכולוגיית הצבעים המשמעות של הצבע סובבת סביב נשיות, רוך, שובבות, חוסר בגרות ואהבה ללא תנאי. 

יש מותגים רבים שבוחרים בצבע הוורוד לאריזת צעצועי ילדים, בעוד שמותגים אחרים מדגישים את הצבע הוורוד בלוגו שלהם, בעיצוב האתר או כדי להדגיש מסרים מרכזיים. 

מכיוון שמשמעות הצבע הוורוד מתקשרת אצל רבים כמשהו “נשי” זה לא מפתיע בכלל שמותגים גדולים כמו ויקטוריה סיקרט וברבי משתמשים הרבה בצבע הזה.

ובהזדמנות זו, חשוב לי לציין משהו – למרות שצבע הוורוד נתפס ברמה המגדרית “כצבע נשי” – זה ממש לא אומר שמותגים שפונים לגברים לא יכולים להשתמש בו, ההפך! בשנים האחרונות חל שינוי תודעתי בתפיסת הצבעים וגם מותגים שפונים לקהל הגברי משתמשים בצבע הנפלא הזה.

השפעות חיוביות:

  • תשוקה
  • נשיות
  • אסתטיקה
  • איזון
  • רוגע
  • אהבה ורומנטיקה

השפעות שליליות:

  • ילדותיות
  • אימפולסיביות
  • קלות דעת
  • אי התאמה
  • פזרנות

#6 כחול

משמעות של צבע כחול במיתוג עסקי

Yacht and sea. Sea landscape from the air. Croatia
כחול - מסמל רוגע, יציבות, בטחון ושלווה

בפסיכולוגיית הצבעים, משמעות הצבע הכחול קשורה לים ולשמיים. יציבות, הרמוניה, שלווה, רוגע ואמון הן רק חלק מהתחושות שהלקוח שלכן ירגיש כלפי המותג שלכן אם תשלבו את הצבע הכחול במיתוג שלכן.

אבל, שימו לב שכחול יכול לשאת גם כמה משמעויות שליליות כמו דיכאון או תחושת קרירות. מותגים רבים כמו פייסבוק, טוויטר וסקייפ משתמשים לעיתים קרובות בכחול בשיווק שלהם כסימן לתקשורת ואמינות.

השפעות חיוביות:

  • אמון
  • נאמנות
  • היגיון
  • ביטחון
  • רוגע
  • יושרה

השפעות שליליות:

  • קרירות
  • לא ידידותי
  • חוסר רגשות
  • שקט
  • חוסר החלטיות

#7 לבן

משמעות של צבע לבן במיתוג עסקי

white
לבן - ניקיון או היעדר צבע

שחור, קולט את כל האור והוא התגלמות כל הצבעים ולבן לעומת זאת – זה השתקפות והיעדר צבע. מסיבה בו, בפסיכולוגיית הצבעים לבן מייצג תמימות, טוב לב, ניקיון וענווה. 

בחלקים מסוימים של העולם, לצבע הלבן יש משמעות הפוכה – הוא יכול לסמל סטריליות וקור (ולכן, מותגי ניקיון ובריאות רבים משתמשים בו) באתרי מסחר אלקטרוני לבן נוטה להיות הצבע השולט ביותר. 

לבן הוא גם הצבע של ASOS ואדידס גם משתמשים בו לשיווק שלהם. המותג אפל משתמש בו כדי לבטא סגנון אופנתי, מתוחכם וטכנולוגי. זה הוא הצבע המינימלי ביותר אך בעל השפעה רחבה כשמשתמשים בו באופן מדויק.

השפעות חיוביות:

  • טוהר
  • בהירות
  • פשטות
  • תחכום
  • תמימות
  • פתיחות
  • תקווה

השפעות שליליות:

  • קרירות
  • סטריליות
  • בידוד
  • ריקנות
  • לא ידידותי

#8 שחור

משמעות של צבע שחור במיתוג עסקי

Young handsome businessman in black shirt and black suit
שחור - מסתורין, עוצמה, אלגנטיות ותחכום

כאמור שחור הוא צבע “שסופג” את כל הצבעים יחדיו. לעובדה זו יש השלכה פסיכולוגית עמוקה בדרך בה אנשים תופסים את הצבע הזה. הוא מסמל מסתורין, עוצמה, אלגנטיות ותחכום. לעומת זאת, השחור גם יכול לעורר רגשות כמו עצב וכעס. 

מותגי אופנה רבים משתמשים בשחור בלוגו שלהם. שחור הוא גם צבע פופולרי בטקסטים בגלל שהוא הצבע שהכי קל וברור לקריאה.

השפעות חיוביות:

  • כוח
  • תחכום
  • אלגנטיות
  • מסתורין
  • יוקרה
  • מסתורין
  • סמכות

השפעות שליליות:

  • קרירות
  • כבדות
  • רוע
  • דיכאון
  • איום

כמה מילים אחרונות

למרות שפסיכולוגיית הצבעים נחקרת ומנותחת כבר שנים רבות – עדיין יש ויכוחים רבים על ההשפעה המדויקת שיש לכל צבע על בני אדם. חשוב לזכור שהמשמעות של כל צבע משתנה בהתאם למיקום, לתרבות וכמובן…לחוויות האישיות של כל אחד ואחת מאיתנו.

עכשיו כשלמדתן קצת מהי פסיכולוגיית צבעים ומה המשמעויות של הצבעים הנפוצים – הגיע הזמן ליישם זאת במותג שלכם. 

למרות שפעמים זה נראה שיש צבעים שמשויכים לנישות מסוימות, (כמו לדוגמה כחול לשירותי בריאות), אתם לא צריכים לעקוב אחר הכללים. בחרו צבעים שמייצגים את המותג שלכם ואת מה שהייתם רוצים שהלקוחות שלכם ירגישו בזמן שהם גולשים באתר/בעמוד שלכם.

אשמח לשמוע מכם, האם הפוסט הזה חידש לכם משהו? אם כן שתפו אותי בתגובות. באילו צבעים אתם משתמשים כרגע במותג שלכם והאם אתם שוקלים לשנות משהו עכשיו?

פסיכולוגיה של הצבע ושילובי צבעים להורדה 2

מחפשים שילוב צבעים מנצח לעסק שלך?

להורדת אוסף שילובי הצבעים ליצירת מיתוג עסקי בולט ומושך
מלאו את הטופס הבא

3 תגובות על “מה צבעי המותג שלך אומרים על העסק? משמעות צבעים במיתוג עסקי”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא