רוצים להקים אתר אינטרנטי טוב שממיר גולשים ללקוחות? כדי ורצוי לעשות את זה על ידי אלו שכבר עשו את זה ובאמת הצליחו.
במאמר זה אנסה להראות לכם שלא צריך להמציא את הגלגל מחדש. צריך לדעת על מה להסתכל, אילו שאלות לשאול כשרוצים להקים אתר אינטרנט שעובד.
בתור אשת מקצוע, חשוב לי ללמד אתכם על מה להסתכל, מה חשוב באמת שיהיה לכם באתר על מנת להפוך אותו למכונת שיווק.
מאמר זה אעזור לכם:
- לקצר את תהליך בניית האתר
- לשלוט על הבנייה בצורה חכמה שגם תועיל לעסק שלכם בהמשך
- לדעת מה לדרוש ממתכנת / בונה האתרים שלכם
- לזהות אנשי מקצוע מהימנים מול אלו שפחות…
- והכי חשוב לעזור לכם לשאול את השאלות הנכונות שיכוונו אתכם לאן שתרצו לקחת את האתר שלכם בהמשך.
לכן בפוסט זה אקח שני אתרים מעולים, מניבים שעושים את העבודה – כמקורות השראה, ומתוך זה אראה לכם מה חשוב לזכור כשאתם מקימים אתר אינטרנט.
דוגמה א': האתר של תמר ונהודה
האתר הראשון שנדבר עליו הוא של תמר ונהודה. האתר כולו מא' ועד ת' נבנה אך ורק סביב צרכי הלקוח ובמחשבה ממוקדת וספציפית עליו.
תמר היא פיזיותרפיסטית מומחית להקלה בכאב.
איך שנכנסים אליו בפעם הראשונה מרגישים בדיוק את המסר שהיא רצתה להעביר ללקוחותיה – רוגע, שלווה ונחת. בדיוק מה שלקוחות המתמודדים עם כאב מחפשים – הקלה ופתרון לבעיה כאן ועכשיו!
האתר פוגע בכך בול למטרה, מדבר לכאבם, לליבם, מראה מקצועיות ואמינות ועוזר להם לקבל החלטה במהירות ולבצע פעולת התקשרות – בדיוק לכך הוא נבנה והוא עושה 100% את העבודה.
על מה חשבנו כשבנינו לתמר אתר עסקי?
- מיתוג המדבר לליבם של לקוחות היעד - צבעים מרגיעים- סגול וטורקיז
- ניקיון וסדר המשדרים מינימליזם, לא מעמיס ושליו.
- בחירת תמונות - שמראות את שיטת העבודה והטיפול. המטפלת בפנים גלויות ובשם גלוי, הדבר מפתח אמון שיש בן- אדם שניתן לפנות אליו.
- נגישות האתר - תפריט נקי ומסודר, יצירת קשר קלה, מכוון לבעיה שבגללה הגעתי, מדבר ללב הלקוחות ולסוג הלקוחות (גיל הזהב וכו') וכו'.
- הקריאה לפעולה ברורה - בכל עמוד יש טופס השארת פרטים כאשר הכותרת קשורה לבעיה ולכאב הספציפי שמוצג בעמוד שבגללה הגולש הגיע לכאן.
- פנייה ישירות ללב ולכאב הלקוח הספציפי - בכל עמוד יש פתרון לכאב של הלקוח. תמר מזדהה עם הסממנים שמביאים את הלקוח אליה ובכך מייצרת חיבור עם הגולש ונותנת לו תחושת הקלה.
- טלפון גדול ברור מוצג בצד ימין המאפשר התקשרות מידית בכל זמן! לא צריך לחפש דרכי התקשרות או לחכות למענה, אפשר לעשות את הצעד הראשון כאן ועכשיו.
- אנושיות - באתר מפוזרים ציטוטים מעוררי השראה, האני מאמין של בעלת העסק, התנדבויות למען הקהילה ותמיכה במטרות חברתיות נוספות.
- מדריך חינמי - נותן תוצאה ללקוח מראש, בלי התחייבות מצידו. במקום לשאול על הניסיון שלי, תראו מה אני יודעת בעצמכם - בחינם (צעד חזק ומעורר אמון). מדריך החינמי מגדיל את כמות הפניות מהאתר וממיר חלק גדול יותר מהגולשים למתעניינים שמשאירים פרטי קשר.
- הסבר על התהליך - ברור ללקוח מה הצעד הבא, נותן וודאות ללקוח.
- מגוון דרכי התקשרות - אפשר לצור קשר בטלפון, וואטסאפ, מייל או כל דרך שנוחה ללקוח.
- המלצות - המלצות הן דרך נהדרת לפתור התנגדויות מראש, בכך שאנחנו מראים וממחישים את התוצאות שאנחנו יכולים לייצר ללקוח.
דוגמה ב': האתר של ליאת שפר
האתר המצוין השני שאנחנו הולכים לדבר עליו הוא האתר של ליאת שפר.
אז מי זו ליאת? ליאת היא מטפלת אלטרנטיבית המתמקדת בתודעה, ליצירת השינוי הרצוי בחיינו. ליאת פיתחה את שיטת המאסטרס, שיטה יעילה ליצירת שינוי בחיים- מדיאטה, ליווי לשינוי כלכלי, זוגי ואפילו בריאותי. היא עובדת גם עם ילדים ומתעסקת בטיפול בפרחי באך.
האתר המחודש של ליאת היה צריך להכיל המון רבדים שונים של העסק– קורסים אונליין, סל קניות, בלוג, פודקאסט, חיבור לרשתות החברתיות, מנגנון התומך בדפי נחיתה ועוד.
כשליאת הגיעה אלינו לראשונה, היה לה אתר, אך הוא לא עבד יחד איתה אלא נגדה. הוא לא היה מעודכן, איטי, תפריט היה שבור, לא היה ניתן לבצע דרכו רכישות, או ליצור קשר. לא היה איזה שהוא מנגנון לשימור לקוחות כמו מועדון חברים והתוספים לא היו מעודכנים.
גולשים שהגיעו לאתר, גם אם הכירו ואהבו את ליאת התייאשו מהאיטיות התקלות הרבות שבו ונטשו אותו.
כיום האתר עובד כמו מכונת כסף משומנת היטב ומשמש גם כ"לוח האם העיקרי" לתפעול העסק – בפן השיווקי, הכלכלי, הקמעונאי ועוזר להעמקת הקשר מול הלקוחות לצד התרחבות העסק, בעיקר בזכות הבנה של צרכי העסק ויישום הצרכים האלה באתר עצמו.
על מה חשבנו כשחידשנו לליאת את האתר?
- מה הצרכים של העסק? איזה מוצרים קיימים? מהם המוצרים הכי פופלארים? התאמנו וסידרנו את הניווט באתר כדי להדגיש את המוצרים והשירותים הנמכרים ביותר.
- חלוקת תכנים לפי תחומי עניין - הלקוח יכול להעמיק בנושא שמעניין אותו בקלות, לכל תחום עניין יש דף בית משלו המרכז את התכנים הרלוונטיים במקום אחד.
- מועדון חברים - האתר מכיל מגוון מתנות חינמיות לפי תחומי העניין השונים שמניעים להרשמה למועדון לקוחות. בכך ניתן ללכוד לקוחות מתלבטים ולשמור ולהעמיק איתם את הקשר ולמכור להם מוצרים ושירותים רלוונטים בהמשך.
- מערכת קורסים - האתר מאפשר למכור מגוון רחב של קורסים דיגיטליים ולנהל את מערך השיעור. לאחר הרכישה הלקוח יכול להתחבר לאתר, לראות את הקורסים אליו הוא רשום ולצרוך את התכנים בצורה עצמאית, לשלוח שאלות ואפילו להגיש מטלות.
- מערכת דפי נחיתה - בעקבות ריבוי המוצרים והצורך לבנות תהליכי שיווק נפרדים לכל מוצר ומוצר, היה צורך לתכנן מערכת דפי נחיתה שקל לתפעל ולנהל צינור שיווק לכל מוצר בנפרד.
- חנות דיגיטלית - החנות באתר מאפשרת סריקה של כל המוצרים הקיימים וחשיפה למוצרים חדשים. בנוסף החנות מאפשרת לליאת לשלוט בכל המערך הקמעונאי של העסק דרך האתר, למכור מוצרים פיזיים ודיגיטליים כמו ספרים, תמציות, קורסים, ערכות, טיפולים ועוד.
לסיכום,
כשבונים אתר, חשוב לבנות אותו מכוון לקוח עד לפרט הכי קטן מבחינת סידור התפריט, נגישות, תחומי עניין, נקודות כאב, הצגת פתרון רצוי, הנעה לפעולה וכדומה. מצד שני, חשוב לשים לב לצרכי העסק המשתנים במהלך בניית האתר ולהציג את השירותים והמוצרים העדכניים, להכניס מערכות שתומכות בשיווק ומכירה של מוצרים רלוונטיים, לוודא עדכניות של האתר, גמישות ויכולת שינוי בהמשך.
בנו אתר שיהיה לכם נוח לתפעול, מותאם לצרכי העסק ומדבר לליבו של הלקוח.