fbpx

7 טעויות קריטיות בבניית אתרים שעלולות לפגוע לך במכירות

מזל טוב! החלטת לבנות אתר חדש לבייבי שלך. 

בין אם את עושה את התהליך באופן עצמאי או נעזרת בחברה מקצועית, אני מאמינה שחשוב לך שהכול יבוצע באופן הטוב ביותר. 

הדבר האחרון שתרצי זה לבצע טעויות קריטיות בניית האתר בזמן שאת משיקה את הנוכחות הדיגיטלית שלך ומרחיבה את המותג שלך ברשת.

 ריכזתי לך 7 טעויות נפוצות בבניית אתר עסקי וכל הדרכים להימנע מהן.

smartmockups k75zbkg8
אתר חייב להיות מושך ויזואלית אבל גם ממיר ורווחי

לפני שנתחיל חשוב לזכור – כולנו רוצות שהאתר שלנו יהיה מושך ויזואלית ואסתטי, אבל הוא חייב להיות גם ממיר ורווחי. 

לצערי, זו עדיין טעות נפוצה של עסקים רבים שבוחרים להתמקד בעיצוב שנראה טוב ולא בכזה שממקסם את שיעורי ההמרה של האתר – כלומר כמות המתעניינים והלקוחות שהאתר מייצר.

הטעויות האלה אומנם נראות מינוריות – אך הן גורמות לנזק רבהן מקשות על לקוחות לבצע רכישה, הן מציפות התנגדויות אצל הגולשים וממש דוחפות אותם החוצה ישירות למתחרים שלך. 

עם תשומת לב ומאמץ עקבי תוכלי להגדיל באופן דרמטי את כמות התנועה והמכירות שלך והכול מתחיל בדבר אחד: זיהוי אותן טעויות שפוגעות לך באתר. 

בואי נתחיל!

טעות #1 - הנעה לפעולה לא ברורה

הנעה לפעולה לא ברורה או לא מובנת לגולש, היא כנראה אחת הטעויות הגדולות ביותר של אתר עסקי. זכרי שחווית משתמש טובה מספקת לגולש שלך מושג על – מה, איפה ואיך. מה לעשות? לאן ללכת? איך להרגיש?

רגע, מה זה הנעה לפעולה?
הנעה לפעולה (CTA) גורמת למבקרים להתמקד בצעד הבא שלהם באתר. זו היא סוג של פקודה שנכתבת באופן משכנע ומסקרן ואליה מצטרף קישור או כפתור.

כשאת כותבת הנעה לפעולה חשוב להשתמש בתוכן שנוגע במוצרים ובשירות שלך ולהביא לידי ביטוי נימה משכנעת שמבקשת מהגולש לנקוט בפעולה. 

חשוב להיות ברורים עם השפה ולא ליצור בלבול אצל הגולש. אל תנסי להתחכם ולהיות יצירתית בנוסח כי זה יכול רק לפספס את המטרה האמיתית.

המלצה שלי היא לשמור על הנעה לפעולה פשוטה ותמציתית, לדוגמה: הוספת פריט לעגלה, בואו נתחיל, צרו קשר עוד היום, כן, תרשמו אותי, למעבר לתשלום לחצו כאן ועוד.

smartmockups k6zk1hl6
טופס יצירת קשר זו דוגמה מצויינת להנעה לפעולה

טעות #2 אתר לא רספונסיבי

הדבר הכי נורא בערך שיכול לקרות לאתר אינטרנט הוא חוסר רספונסיביות. מה זה אומר? שהאתר לא גמיש לכל סוגי המכשירים ובמיוחד למובייל.

הידעת?
57% מהמשתמשים אומרים שהם לא ימליצו על עסק עם אתר שלא מתאים לטלפון הנייד.
40% מהמשתמשים עוברים לאתר מתחרה לאחר חוויה סלולרית לא טובה.
67% מהמשתמשים אומרים שהם נוטים יותר לקנות מוצר מאתר ידידותי לנייד.

תנסי לדמיין לעצמך סיטואציה: הגולש מגיע לאתר שלך ורוצה לבצע רכישה של אחד המוצרים שאת מציעה, אהמהמה…הוא נכנס דרך הנייד ומהר מאוד מתגלה בפניו אתר שבור עם רזולוציות לא הגיוניות, אלמנטים שעולים זה על זה, תמונות וסרטונים בגודל לא פרופורציונאלי ועוד 🤯 

התסריט הוא ברור לכולנו: הגולש שלך פשוט יצא אחרי מספר שניות מהאתר שלך כי זה מאוד מעצבן לגלוש באתר שלא מגיב לסמארטפון או לכל מכשיר אחר ממנו אנחנו גולשים. 

אתרים לא רספונסיבים הם אחת הסיבות המובילות לנטישת גולשים וכדאי לדעת שגוגל גם “מעניש” אתרים כאלו. אז אם את מקדמת את עצמך במנוע החיפוש ייתכן ולא תופיעי בעמודים הראשונים מהסיבה הזו. 

לכן, בפיתוח האתר חשוב לוודא שהאתר שלך משיג את כל המטרות שלו בכל סוגי המכשירים תוך שמירה על חווית משתמש אידאלית.

בניית דפי נחיתה
התאמת האתר למגוון מכישירים היא קריטית לחווית משתמש טובה

טעות #3 יותר מידי מידע

גולשים שלא מבינים תוך מספר שניות מרגע כניסתם לאתר מי את ואיך את יכולה לעזור להם, יעזבו את האתר ולא יחזרו. 

איך להימנע ממצב כזה? לדייק את המסר המרכזי בכל עמוד, לא לבחור בעיצובים עמוסים ומבלבלים, לא לפוצץ את האתר בתמונות, הקפידי לשמור על צבעים אחידים שתואמים את המותג שלך וכן גודל אחיד של פונטים (מלבד כותרות). 

אתר עמוס ודחוס בפרטים עלול לבלבל את הגולשים שלך ולגרום להם פשוט לרצות לברוח.

טעות #4 פחות מידי מידע

אם חשבת בעקבות הסעיף הקודם ללכת על אתר מינימליסטי כדאי לך לקרוא את הסעיף הזה טוב טוב. 

אני אחזור על זה שוב – המטרה שלך היא שהגולשים שיכנסו לאתר יבינו מיד על מה מדובר. לכן, אם האתר שלך לא יכיל כמעט מידע, זה מציב אותו בצד השני של הספקטרום.

מינימליזם בעיצוב אתרים הוא טרנד פופולארי מאוד בשנים האחרונות והוא עובד כשהוא נעשה נכון. אל תשאירי יותר מדי מקום לדמיון – הגולשים ירצו לדעת מי את ואיך העסק שלך יכול לעזור להם. הסתמכות על תמונות פשוטות בלי כיוון ברור יותירו אותם באפלה וזה לא דבר חיובי.

טעות #5 תמונות לא רלוונטיות

תמונות וגרפיקה הן חלק בלתי נפרד מעיצוב האתר שלך. הן יכולות להעביר מחשבות מורכבות במהירות מבלי שיהיה צורך לקרוא טקסט. יחד עם זאת, עסקים רבים בוחרים להשתמש (מסיבה לא ברורה) בתמונות לא רלוונטיות או בתמונות באיכות מאוד מאוד ירודה. 

מצב כזה עלול לבלבל את הגולשים שלך ולעשות להם turn off רציני. הקפידי להשתמש בתמונות איכותיות ברזולוציה גבוה ובגרפיקה נקייה ואסתטית.

בניית אתר עבור ירין טרנוס
האם התמונה באמת מתאימה ותמכת בתוכן? זו השאלה...

טעות #6 חוסר בפרטי יצירת קשר

מה?! כן, שמעת נכון. באופן מאוד מוזר, היעדר מידע ליצירת קשר היא אחת הטעויות הנפוצות בבניית אתרים. 

הרגע בו הגולש שלך מחליט לבצע רכישה או להשתמש בשירותים שלך הוא קריטי. חובה שיהיה להם את פרטי ההתקשרות הנדרשים ברגע שהם מחליטים שאת העסק המתאים עבורם. 

אם לא יהיה להם טופס יצירת קשר ברור ונגיש – הם פשוט יעזבו את האתר שלך וזה פספוס ענק! כדאי לשים את הטופס במרחק של לחיצה אחת וכן שיופיעו פרטים נוספים (כמו כתובת וטלפון) בפוטר (תחתית העמוד).

טעות #7 אתר איטי מדי

אומרים שאם רוצים לגלות את צדדיו האפלים ביותר של האדם – שימי לפניו אתר שנטען מאוד ל-א-ט. כמעט כל אחד בסיטואציה הזו יכול לקבל עצבים ו90% שהוא יעזוב את האתר.

מה זה אתר שנטען לאט? אם לוקח לו יותר מ-3 שניות להיטען זה סימן לא טוב. אנחנו חיים בעולם מהיר ואנשים מצפים מהאתרים להיטען מייד, בלי המתנה. 

אם את רוצה לבדוק מה קצב הטעינה שלך האתר שלך תוכלי להשתמש בכלי הזה של גוגל: Page Speed Insights.

לסיכום

כבעלת עסק אני יודעת שזמן הוא עניין כואב ועם כל הדברים שצריך לעשות, אולי כדאי לך לשקול להעסיק מעצב אתרים מקצועי שיוכל להבטיח לך שהאתר שלך יהיה ממיר תוך מתן חווית משתמש אידאלית ללקוחות שלך והכי חשוב – הוא יעזור לך להימנע מכל הטעויות הנפוצות שדיברנו עליהם.

אשמח לעזור לך עם זה! אני מזמינה אותך לקרוא על תהליך בניית האתר אצלי. למידע נוסף לחצי כאן

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
גלילה למעלה