fbpx

5 סיבות טובות להתחיל למתג את העסק שלך כבר היום

מיתוג – מושג כל כך מוכר, מורכב, מרתק ולפעמים נשמע גדול מכדי להבין.

יצא לי להכיר באופן אישי הרבה בעלות עסקים בתחילת דרכן שלא הבינו בכלל את החשיבות העצומה שבדבר ואף היו בטוחות שמיתוג מסתכם ביצירת לוגו לעסק וזהו, או שמיתוג הוא לא בשביל עסקים קטנים.

אז תנו לי לעצור אתכן כאן – כי למיתוג של העסק שלכן יש משמעות והשפעה רבה. איך, מה ולמה? והאם אפשר לעשות את זה לבד? אני הולכת לספר הכול במאמר הבא. מתחילים עכשיו.

מיתוג הוא הרבה יותר מלוגו וסט צבעים

אז מהו בעצם מותג?

הסיבה שמיתוג הוא מושג שכל כך קשה להסביר היא בגלל שהוא קשור ביסודו לרגש… ורגשות הם דברים בלתי מוחשיים שקשה מאוד לכמת במספר מילים.

הדרך הקלה ביותר להסביר מה הוא מיתוג היא בעצם לחשוב על מותג כאישיות של העסק שלך. הלוגו, התוכן והצבעים הם כולם דרכים פיזיות לייצג ולהעביר את אותה אישיות ומאפיינים לאחרים – קצת דומה לאופן בו אנחנו יכולים לבטא את האישיות שלנו דרך הבגדים שאנחנו לובשים.

היתרון במיתוג עסקי הוא שתוכלו לשלוט במידה מסוימת על האישיות של העסק שלכן ושתוכלו להשתמש בלוגו, בתוכן ובקו העיצובי כדי להבטיח שהלקוחות שלכן יקבלו תחושה ברורה מי אתן ומה אתן באות לחלוק עם העולם.

If you don't give the market the story to talk about, they'll define your brand's story for you.

- David Brier -

בואו ניקח לדוגמה את המותג פראדה – Prada, מה אתן חושבות עליו?

ייתכן שלחלקכן עולות תחושות מאוד חיוביות כשאתן חושבות על המותג הזה. בגדים מהממים, תיקים מהפנטים, סטייל נצחי ועוד.

ואולי בכלל זה מעלה בכן רגשות שליליים? שזה מחירים מוגזמים, מקושר לתרבות קפיטליסטית ובזבוז כסף מיותר…

אבל, אני בטוחה שיש דבר אחד שמשותף לכולן – אתן ידעתן טוב מאוד על מי אני דיברתי ובאופן כזה או אחר המחשבה על מוצרי יוקרה עלתה לראשכן. 

אם נתתן למחשבה הזו צ'אנס נוסף, סביר להניח שגם הגיעו אסוציאציות שקשורות לאורח חיים יוקרתי, תיקי גוצ'י, חנויות מפוארות ואולי גם הסרט סקס והעיר הגדולה 😉

דוגמה למיתוג יוקרתי דרך פראדה
פראדה = מותג שמשדר עושר, מותרות, פאר

פראדה אומנם לא יכולים לשלוט על אופן בו אתן מגיבות למיתוג שלהם – אבל הם כן דאגו שהמותג שלהם יתקשר למותרות ולעושר

אתן כבר לא חושבות שזה קשור רק לזה שראיתן את הלוגו שלהם, נכון? הסיבה לכך היא בגלל שהם עיצבו את הזהות של העסק שלהם דרך הפרסומות, הדגמים, מוצרים, לוקשיינים לצילומים וכל זה בשביל שתמשיכו לשייך את המותג שלהם לאורח חיים יוקרתי. 

בקיצור – מיתוג עסקי זה לא אלמנט אחד בלבד אלא מספר אלמנטים שכולם משתלבים זה בזה וחוזרים על עצמם בעקביות כדי לבנות סיפור לעסק.

למה אתן צריכות למתג את העסק שלכן?
5 סיבות טובות להתחיל כבר היום

סיבה #1 - אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני

הידעתן שבממוצע עומדות לרשותכן בין 10 ל15 שניות בלבד לשכנע את הגולשים להישאר באתר ולצרוך את התוכן שלכן או שהם ייעלמו לתמיד.

ללא ספק מדובר בזמן מאוד קצר והשאלה שנשאלת היא – מה אתן יכולות לעשות עם אותן 15-10 שניות כדי להבטיח שהגולשים שלכן יישארו באתר? 

התשובה לכך היא די פשוטה: תצטרכו לתקשר עם הגולשים חזותית ובאופן הזה להעביר להם על מה העסק שלכן ולמה כדאי לגולש הזה להישאר. 

המוח האנושי מעבד תמונות במהירות פי 60 יותר מטקסטים. לכן, בהתחשב בפרק הזמן הקצר שעומד ברשותכן – תוכלו לומר הרבה על העסק שלכן עם וויזואליות מאשר עם טקסט. 

אתר שמעוצב נכון וממותג היטב יוכל לספק לגולש את הסיפור של העסק שלכן עוד לפני שהוא נכנס לקרוא עליו ולהותיר רושם חיובי.

סיבה #2 - בניית מערכת יחסים

כשדיברנו על פראדה שוחחנו מעט על ערכי המותג שלהם. אם הייתן רואות את הלוגו שלהם באינסטגרם או באיזה שהוא בלוג הייתן יודעות למה לצפות כשתלחצו עליו. אותו דבר עם עסקים או בלוגים. 

כשתראו מודעה או פוסט מעסק שאתן מכירות וסומכות עליו – יש סיכוי שתרגישו בנוח ללחוץ עליו. 

הסוד נעוץ בעובדה שאתן מזהות את זה. בשביל שהקהל הרחב יכיר את המותג שלכן תצטרכו לשמור על מיתוג עסקי ועל נראות עקבית בכל מקום שאתן מפרסמות – אותו סגנון תמונות, אותה פלטת צבעים, ככה שוב ושוב עד שהלקוחות יתחילו לשייך את העסק הנפלא שלכן לגרפיקה מאוד מסוימת שבחרתן בקפידה.

מיתוג מאפשר לשלוט ברושם הראשוני ולצור מערכת יחסים עם הלקוח

סיבה #3 - יצירת תחושת ביטחון ואמון

מיתוג שמתבצע נכון יצליח לבטא בוויזואליות את הנישה המדויקת שלכן בשביל שהגולשים/העוקבים/הקוראים ירגישו בנוח וידעו למה לצפות מכן – גם מבחינת התוכן וגם מבחינת הסטנדרט. 

באמצעות מיתוג תוכלו לקשר את העסק שלכן לאמונות ורעיונות ספציפיים ומסוימים. כפי שכבר ציינתי, אחד המרכיבים המרכזיים במיתוג מוצלח זה עקביות – ואם מישהו ירצה לרכוש מכן מוצר או שירות הם יחפשו קודם כל ביטחון וודאות.

 באמצעות מיקוד, מסר ברור ועקביות במיתוג הקהל שלכן ירגיש בנוח וידע שתישארו "באותו נושא" ושלא תערערו את עולמו. כן, הרבה פסיכולוגיה עומדת מאחורי המיתוג 😊

סיבה #4 - בידול וייחודיות

מה הופך את העסק שלך לשונה מהמתחרים שלך? 

יצא לי לדבר עם מספר בעלות עסקים ופעמים רבות השאלה הזו מפחידה אותן ובצדק. בשביל גולש שלא מכיר את העסק שלך – את בסופו של אחת מתוך עשרות, מאות ובתחומים מסוימים אלפים. 

גם אם את יודעת היטב מה מייחד אותך, רצוי שתדעי גם איך לבטא ולהראות את זה בפועל וכמו שדיברנו בסעיף 1- מהירות היא שם המשחק. מיתוג זו ההזדמנות שלך לקחת את השאלה הגדולה הזו ולמנף את העסק קדימה. כך תוכלי לבדל את עצמך ולפתח לעסק שלך זהות עיצובית ולהשאיר אבק למתחרים.

מיתוג זה הרבה יותר מלוגו

סיבה #5 - חיבור עמוק עם הלקוחות

אם תשימו לב, המותגים הגדולים והפופולאריים ביותר מנסים להתחבר ללקוחות הפוטנציאלים שלהם ברמה העמוקה ביותר ולצלול לתוך הרגשות שלהם בשביל ללחוץ על טריגר שיעודד את הצרכן לפעול ועכשיו.

ככל שתגרמו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם להיות אמוציונליים יותר כשהם חושבים על העסק שלכן– כך תוכלו להפוך אותם ללקוחות קבועים. 

חשוב להבין שתהליך רכישת מוצר או שירות הוא רגשי וצרכנים רוצים להרגיש שהמוצר או השירות שאתן מציעות יביאו שיפור לחיים שלהם בדרך כלשהי. כאן המיתוג נכנס לתמונה – הגדרת השפה העיצובית שלכן תעזור לכן להבין איזה רגש תרצו לעורר אצל הלקוחות ולגרום להם להרגיש תחושות חיוביות ולהזדהות עם המותג.

המותג שלכם הוא מה שאנשים אחרים אומרים עליכם כשאתם לא בחדר

- ג'ף בזוס -

לסיכום

דיברנו רק על 5 סיבות להתחיל תהליך מיתוג עסקי אבל יש עוד הרבה. בכל מקרה חשוב להבין שמיתוג הוא המפתח לכל הצלחה עסקית. זאת ההזדמנות ליצור רושם מתמשך על הלקוחות הקבועים והפוטנציאלים שלכן. 

המיתוג הוא הזהות של העסק שלכן והוא נמצא בכל רגע – כשאתן מדברות עם הלקוחות שלכן, שאתן מפרסמות מודעות או כותבות בלוג באתר.

למעשה, כל פעם שאתן מתקשרות עם העולם החיצוני – מיתוג מסייע לאנשים לזהות את הקול הייחודי של העסק שלכן – כך אתם יוצרות רושם חיובי ומסר עוצמתי.  

בין אם את בעלת עסק שיש לה מיתוג קיים או שאת בתחילת דרכך ואת רוצה לבנות את המיתוג שלך מאפס באופן עצמאי – את לא חייבת מעצבת גרפית בשביל לעשות זאת. 

אני מציעה קורס דיגיטלי שילמד אותך לעצב תוכן שיווקי לעסק שלך בקלות עם שמירה על עקביות שתהפוך את העסק שלך למותג ותגרום לך להיראות ייחודית בכל סוגי המדיה. 

מעניין אותך לשמוע עוד? בואי לקרוא על זה כאן >>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
גלילה למעלה