נראות ויזואלית עקבית, או בשמה המקצועי זהות מותג, עוזרת ללקוחות שלכם לזהות אתכם בקלות, מבלי לראות את השם שלכם. במילים אחרות היא הופכת אתכם למותג מוכר ומובהק בעני הלקוחות שלכם.
קנבה היא כלי נהדר שיוכל לעזור לכם לצור נראות ויזואלית עקבית, כלומר לעצב את זהות המותג שלכם, מבלי להיות תלויים במעצבים גרפיים.
מותג טוב צריך לא רק לאפשר לאנשים לזכור מי אתם, אלא גם לשקף את כל המהות, ההיסטוריה והערכים שלכם בבת אחת.
אז איך עושים את זה? הכנתי לכן מדריך מפורט.
למה לעצב זהות מותג דווקא ב-Canva?
Canva זה כלי שיווקי נהדר עבור עסקים קטנים.
מדובר בפלטפורמה אינטואיטיבית, משתלמת שמקלה מאוד על יצירת עיצובים לעסק שלך. Canva קלה מאוד לשימוש ומאפשרת לכל אדם גם בלי רקע בעיצוב גרפי להתחיל לעצב ומכסה את כל היסודות שעסק קטן זקוק להם לשיווק העסק בצורה אפקטיבית.
בנוסף, מתוך האפליקציה אפשר לפרסם ולתזמן תוכן לכל הרשתות החברתיות ואפילו להכין את העיצוב לדפוס.
מהי זהות מותג ומדוע כל עסק חייבת לבנות זהות מותגית ייחודית?
אתם בטח כבר יודעים שקשה לתפוס את תשומת ליבו של הלקוח המודרני.
בשוק דיגיטלי צפוף, העסקים והזהויות שלנו יכולים להיבלע מידית בין מיליוני פיסות התוכן שמושכות יותר את העין.
בין אם אתם עסק קטן שמייצר נעליים בעיצוב אישי או שאתם בעלים של בית קפה מקומי – היעדר מיתוג יעיל כמעט מבטיח שתפלו במהירות לאפלוליות של הרשת.
אם המסר שלכם לא מועבר במהירות ובזווית מרתקת, סביר להניח שתתאמצו לבנות קהל או שתאבדו את רוב הקהל הקיים שלכם בדרך.
מיתוג עוזר לייצר רושם ראשוני נהדר אצל הלקוחות שלכם. הוא עוזר להציג אתכם בצורה אפקטיבית בפני קהל היעד שלכם: מה אתם עושים ואיך עושה את זה אחרת.
מיתוג מעביר ללקוחות סט רגשות ומחשבות – במה אתם מאמינים? מה את מייצגים? אם קיים מיתוג קולע, ניתן לענות על כל השאלות הללו במבט מהיר על לוגו או דף האינטרנט שלכם – וזה בדיוק כוחו של המיתוג.
מה כוללת זהות מותג?
לוגו ופלטת צבעים בלבד אינם קובעים זהות המותג.
כשאתם מעצבים את הזהות שלכם, עליכם ליצור שפה ויזואלית מקיפה שניתנת ליישום על דפי נחיתה, האתר, הפרופילים החברתיים ועד לאריזה של המוצרים שלכם.
בהתאם למותג שלכם (וסוג התוכן שאת מתכננת ליצור), הצרכים עשויים להיות רחבים יותר, אך זהות מותג בסיסית כוללת את הדברים הבאים:
- לוגו
- צבעים
- טיפוגרפיה
- אלמנטים גרפים
- תמונות
- טקסטורות
- אייקונים
- אריזות
- לרשתות חברתיות
- דף נחיתה
- אתר האינטרנט
- כרטיס ביקור
- פלייר
- ועוד
שפת מותג מתורגמת לתוצרים גרפים
איך עיצוב של זהות המותג עובד בתוך אפליקציית Canva?
#1 בחרו את הטיפוגרפיה הנכונה
טיפוגרפיה אולי נראית כמרכיב פשוט בזהות המותג הכוללת, אבל זה יכול להיות מסובך למצוא את הגופן המדויק שיתאים למותג שלכם ושמעביר את מה שאתם רוצים להעביר.
לכל פונט יש אישיות משלו וכיום בקאנבה פרו יש מבחר ענק של גופנים נהדרים לבחירה, אבל יש גם הרבה שפחות יתאימו לעסק שלכם.
כמה דברים שכדאי לזכור:
- הימנעו מ-"גימיקים" - אם השתמשתם בגופן מסוים כדי לכתוב את העבודה שלכם בבית ספר או בתואר, רוב הסיכויים שזו בחירה לא הולמת אם אתם רוצים שזהות המותג שלכם תהיה בעלת אורך חיים ארוך, הימנעו מבחירת גופנים טרנדיים או מצועצעים והיצמדו לגופנים קלאסיים, נקיים ונצחיים.
- היצמדו לשניים עד שלושה גופנים - גופן ראשי אחד לכותרות ראשיות ואחד או שניים לגוף הטקסט בלבד. יותר מידי גופנים שונים יוצר עומס ויזואלי וחוסר אחידות.
- ודאו שהוא קריא בקלות – יש פונטים מהממים, אבל שגם בו זמנית מקשים על הקריאה ועלולים לפספס את המסר שלכם. טיפוגרפיה טובה וקריאות עוזרת לספק את חווית המשתמש הטובה ביותר ללקוחות שלכם.
#2 בחירת פלטת צבעים
צבע נותן למותג שלכם את היכולת להביע מצבי רוח שונים ולעורר רגשות.
למעשה, יש לו את הכוח לבטא את תכונותיו וערכיו של המותג, ועל פי מחקרים, להגדיל את ההכרה במותג בעוד 80% (!).
בשימוש יעיל, פלטת הצבעים של המותג אמורה לעורר רגש שמשקף את זהות המותג שלכם. הנה כמה דוגמאות למשמעויות צבעים במיתוג:
- כתום - כתום הוא אחד הצבעים אנרגטיים ומשדרים ידידותיות, משחק ותחכום.
- צהוב - גוון שטוף שמש זה מסמן עליזות, הנאה ושמחת חיים.
- ירוק - הירוק נוטה לסמל לחלק מהאנשים טבע ולחלק גם כסף, אך מה שבטוח זה שהוא נחשב לצבע מרגיע שמעורר אמינות.
- סגול - הסגול נחשב לצבע מלכותי, כך שאם אתן הולכים על תחושה יוקרתית במיתוג שלכם, זה הימור בטוח.
רוצה להכיר את כל המשמעויות של צבעים במיתוג? הכנתי מדריך מפורט על פסיכולוגיית הצבעים ובחירת הפלטה המושלמת, לחצי כאן כדי לעבור למדריך.
#3 עיצוב לוגו
עיצוב הלוגו הוא אבן דרך חשובה בזהות המותג שלכם!
ללוגו תהיה השפעה עצומה על הרושם הראשוני שהעסק שלכם ייצור: זה יעניק ללקוחות שלכם מידע על המותג ויידע אותם אם זה מתאים להם.
זה הדבר הראשון שהלקוחות שלכם יראו באתר האינטרנט, על האריזות וכרטיסי הביקור שלכם. בנוסף לכך שהוא הולך לייצג את מה שאתם עושים ואת מהות העסק – הוא הולך להיות גם חלק משמעותי ברושם הראשוני ויעזור לכם להתבלט בין המתחרים.
בגלל שהלוגו הוא דבר כל כך חיוני במותג שלכם, סביר להניח שתרצו לוודא שהוא נעשה בדרך הכי מקצועית – לכן, אם אין לכם יותר מדי ניסיון בעיצוב, אני כן ממליצה לשקול להיעזר במעצב גרפי מקצועי שיוכל לעצב לכם באופן המדויק ביותר לוגו נהדר שתואם את העסק שלכם.
אם אתם מתכננים לעצב לוגו יחסית פשוט ומעדיפים לעשות את זה לבד, עם קאנבה זה אפשרי ואפילו פשוט יותר! תוכלו להשתמש בתבניות ואלמנטים מוכנים שאתם רק צריכים לגרור לדף שלכם.
זכרו שהלוגו שלכם צריך:
- לתקשר בבירור מי אתם ומה אתם עושים
- למשוך ויזואלית - לשמור על קוים פשוטים, נקיים ומסודרים.
- לעצב את זה קלאסי ולא טרנדי – בדומה לפונטים, הדבר האחרון שאתם רוצים שהלוגו שלכם ייצא מהאופנה בעוד חצי שנה.
#4 צורה
כשמדובר בעיצובים שלכם, אתם גם רוצים לחשוב על הצורה שתייצג את המותג שלכם. אלמנט עדין אך יעיל זה שניתן להשתמש בו כדי לחזק את התגובה הרצויה מלקוחותיך. לדוגמה, לוגו שמורכב בעיקר מעיגולים וקצוות רכים יעורר תגובה מאוד שונה מלוגו חד ומרובע.
צורה מסוימת לא תתבטא רק בלוגו שלכם, אלא גם בשאר העיצובים, באתר, במודעות, בפוסטים ועוד. זוכרים שדיברנו על חשיבות העקביות במותג? צורה היא חלק משמעותי בכך.
מה משמעות הצורות במיתוג?
- צורות עגולות - כמו עיגולים ואלפיסות - כולן קשורות לחמימות ולמלאות. מותגים המשלבים צורות עגולות יכולים ליצור תחושות של קהילה, אחדות ואהבה. ניתן לראות את הקצוות המעוגלים גם כנשיים.
- צורות עם קצוות ישרים - כמו ריבועים, מלבנים ומשולשים - גורמים לאנשים לחשוב על חוזק ויעילות. זה מעניק תחושה של יציבות ואמינות, אך שימו לב - אם הצורות אינן מאוזנות עם משהו מהנה כמו צבעים דינמיים, זה עלול להרגיש נוקשה מדי והלקוחות שלכם עשויים לא להתחבר למיתוג.
- אנכי או אופקי - קווים אנכיים מצביעים על גבריות ועוצמה ואילו קווים אופקיים מרמזים על שלווה ועל ויברציות רכות.
#5 הרחיבו את המותג שלכם בעזרת הדפסים ותמונות
בשלב זה עליכם להמשיך להרחיב את המותג שלכם על ידי חשיבה על אלמנטים חזותיים אחרים כמו הדפסים ותמונות.
בעוד שהלוגו, הצבעים והגופים שלכם עשויים להישאר קבועים בתכנים השיווקיים ובאתר שלכם, התמונות שבהם אתם תשתמשו כדי להעביר מסרים מסוימים, כמו מבצעים מיוחדים, מודעות או אריזות ספציפיות, ישתנו בהכרח.
כשאתם משתמשים בתמונות שונות, עליכם לוודא קודם כל שיש ביניהן אלמנט של עקביות. לדוגמה, זה יכול לבוא לידי ביטוי בגוונים מסוימים בתמונות שחוזרים על עצמם, בסגנון הצילום, אלמנט ייחודי מסוים שחוזר על עצמו.
כמה מילים אחרונות...
זהות המותג שלכם היא זו שמבדילה אתכם מהים האינסופי של המתחרים שלכם ומראה ללקוחותיכם מי אתם ומה הם יכולים לצפות מהעבודה אתכם.
אם אתם רוצים שהמותג שלכם ייתפס באור חיובי, חשוב שתהיו עקביים עם זהות המותג שלכם ושתייצרי עיצובים שמתאימים ומספרים את הסיפור שלכם בדרך המדויקת ביותר.
עכשיו כשאתם יודעים איך להגדיר את הזהות שלכם, הגיע הרגע להתחיל לעבוד
אם אלה צעדיכם הראשונים ואתם מעוניינים ללמוד איך להפוך מאנונימיים למותג, אני מזמינה אתכן להירשם לקורס CANVA הדיגיטלי שלי, בו תלמדו שלב אחר שלב איך להשתמש בקאנבה כדי לייעל את עבודתכם, לייצר נראות אחידה ועקבית למותג שלכם ולעצב כל דבר בעסק, בקלות.
לפרטים נוספים לחצו כאן.
אשמח לשמוע ממך אם המדריך עזר לכם? האם יש אתגרים מסוימים שאתם נתקלתים בהם בעיצוב בCanva? יש מדריך מסוים שהייתם רוצים שאני אכין?
שתפו אותי בתגובות!