fbpx

מדריך שיווק בפייסבוק – איך לעשות אופטימיזציה לעמוד העסקי בפייסבוק?

אם פתחתם עמוד עסקי בפייסבוק אבל אתם לא לגמרי יודעים איך להשתמש בו, אתם בחברה טובה. יותר מ 80% מהעסקים שאני רואה בפייסבוק, לא עושים אופטימיזציה בסיסית כדי לקדם את העמוד שלהם בפייסבוק. 

עמוד עסקי בפייסבוק הוא כלי נהדר ליצירת חשיפה לעסק שלנו, אבל כדי שהעמוד שלנו יהיה כמה שיותר אפקטיבי, מומלץ לבצע בו מספר הגדרות הכרחיות.

אז איך לשדרג את העמוד העסקי שלנו בפייסבוק כדי להיחשף ליותר אנשים ולהמיר אותם למתעניינים ולקוחות משלמים? בדיוק על זה אדבר במאמר הזה.

הדמיה6

הצ'קליסט השלם לאופטימיזציה של עמוד עסקי בפייסבוק

#1 וודאו שאכן יש לכם עמוד עסקי ולא רק פרופיל אישי

בעלי עסקים רבים מתחילים לשווק את העסק שלהם דווקא מהפרופיל האישי שלהם. 

הפרופיל האישי הוא כלי נהדר לשיווק אורגני ושיווק בקבוצות פייסבוק, אבל הוא מצריך השקעה של זמן רב. 

המטרה של פייסבוק שתשמשו בפרופיל העסקי (ולא אישי) לשיווק העסק וליתר דיוק שתשלמו על לפייסבוק על פרסום. כדי לעודד עסקים להשתמש בפרסום ממומן, פייסבוק חושפת את התכנים העסקיים שלנו רק לכמות ממש קטנה של אנשים בחינם (כ-2.5% מהעוקבים בלבד). 

במילים אחרות, רוצים עוד חשיפה? תשלמו כסף על פרסום ממומן. 

אם צריך לשלם לפייסבוק על פרסום, למה בכלל לפתוח פרופיל עסקי? כי הצמיחה בעמוד האישי שלכם מוגבלת ובשלב מסויים תגיעו לתקרת זכוכית שקשה מאוד לפרוץ. 

כדי להכין את העסק לפרסום ממומן בעתיד, מומלץ לפתוח עמוד עסקי מהיום הראשון ולהתחיל לבנות שם קהל של עוקבים. שימו לעצמכם מטרה להניע אנשים מהעמוד האישי שלכם לעמוד העסקי ולאט לאט העמוד שלכם יגדל. 

נקודה חשובהלפי התנאי השימוש של פייסבוק, לשווק את העסק בעמוד האישי שלכם הוא אסור. אם תעשו את זה, אתם עלולים להיחסם ולכן זה לא מומלץ. 

אז אם עד היום לא פתחתם עמוד עסקי, זה הצעד הראשון. 

#2 צרו כתובת עמוד מותאמת אישית

אופטימיזציה של כתובת עמוד

תעזרו ללקוחות למצוא אתכם בפייסבוק בעזרת שם משתמש ממותג ומותאם אישית. שם המשתמש שתבחרו יופיע גם בכתובת העמוד שלכם.

נקודה חשובה: תוודאו שהשם משתמש שאתם בוחרים תואם לשם העסק שלכם כדי לא ליצור בלבול. הנה דוגמה מהעמודים:

  • השם של העסק שלי הוא מאשה בר – פשוט להצליח בדיגיטל. בגלל שהשם משתמש mashabar@ היה תפוס, ניסיתי למצוא שם אחר שקרוב לשם העסק שלי. ככה בחרתי mashabar.biz@, ולכן עכשיו כתובת העמוד שלי היא: 
    facebook.com/mashabar.biz
  • שם הסטודיו שלי למיתוג ובניית אתרים הוא DesignPlusMore לכן שם המשתמש של העמוד שלי הוא designplusmore@ וכתובת הדף היא:
    facebook.com/designplusmore
תנסו להפוך את זה לכמה שיותר פשוט עבור הלקוחות שלכם למצוא אותם ברשתות החברתיות. מומלץ אפילו להשתמש באותו שם המשתמש בכל הרשתות החברתיות שלכם: פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדאין, טיקטוק וכו’.

#3 תעלו תמונת פרופיל ותמונת נושא לעמוד פייסבוק

הדרך השלישית לעשות אופטימיזציה לעמוד פייסבוק העסקי שלכם היא בעזרת שימוש בתמונות איכותיות. 

דבר ראשון, בואו נדבר על התמונת נושא (Facebook Page Cover).  

תמונת נושא היא שטח פרסום ענק וחינמי שיש לכם בעמוד שיכול לקדם כל דבר שתרצו בעסק שלכם. 

בתמונת נושא תוכלו להסביר בחצי משפט מי אתם ומה אתם עושים, למנות את השירותים שלכם, להניע להירשם למתנה חינמית שאתם מקדמים, להציג מבצע שיש כרגע באוויר ועוד. 

היופי בתמונת נושא שתמיד אפשר להחליף ולעדכן אותה.

למשל, אם החודש יש כנס שאתם מקדמים, תפרסמו אותו בתמונת נושא. חודש הבא, יש וובינר חינמי שאתם מעלים? תפרסמו אותו בתמונת נושא. 

יש כל כך הרבה אפשרויות וזה פשוט שטח נדל”ן לא מנוצל. כדי לעזור לכם לעצב תמונת נושא מנצחת, הנה מדריך שצילמתי לאפליקציית קנבה.

אוסף התבניות שלי לתמונת נושא מנצחת בפייסבוק, זמין לכם לרכישה ממש כאן. 

עכשיו בואו נעבור לתמונת פרופיל שלכם.

תמונת פרופיל היא תמונה עגולה שמופיעה בצד שמאלי של העמוד למעלה וזו גם התמונה המוקטנת שמופיעה בתוצאות חיפוש ובכל פעם שאתם כותבים פוסט או מגיבים לפוסט.

האופציה הכי פופולארית היא לשים תמונת פנים של בעל העסק בתור תמונת פרופיל, על מנת להראות מי נמצא מאחורי המותג שלכם. 

אישית זו גם האופציה המועדפת עלי כי זו הזדמנות ליצור חיבור אישי אתכם ולתת לקהל הזדמנות לראות מי נמצא מאחורי העסק. 

תחשבו ל זה רגע.

זה קשה ליצור חיבור אישי ואמיתי עם מישהו שאין לכם מושג איך הוא נראה. 

אם אין לכם תמונת פרופיל איכותית, זה בסדר גמור. תוכלו להשתמש בתמונה של הלוגו שלכם בתור תמונת פרופיל. 

האופציה השלישית והאחרונה היא להשתמש בתמונה ממאגרי תמונות. צלם יכול להשתמש בתמונה של מצלמה, מעצב פנים בתמונה של בית שהוא עיצוב. 

אבל תמונה גנרית ממאגר תמונות לא אומרת הרבה על העסק שלכם ונראית מאוד לא אמיתית, לכן זה הכי פחות מומלץ.

VS2 e1638737936725

#4 הוסיפו תיאור לתמונת פרופיל ולתמונת נושא

הרבה מאוד משתמשים לוחצים על התמונה פרופיל שלנו או על התמונת נושא כדי לקבל מידע נוסף עלינו. 

יש לנו הזדמנות לשתף מידע נוסף על העסק שלנו ואפילו להניע לפעולה בתיאור של התמונות שאנחנו מעלים.

העלתם תמונת נושא לעמוד ולא הוספתם תיאור? אל דאגה! אפשר לתקן את זה. ערכו את התמונה של העמוד והוסיפו את התיאור שלכם. 

אז מה כדאי לכתוב בתיאור של התמונת נושא או הפרופיל? אפשר לספר על מתנה חינמית שאתם מציעים, לספר על מבצע מוגבל בזמן, אירוע או שירות שאתם מקדמים. 

אפשר אפילו להוסיף קישור לקבוצת פייסבוק שלכם, קישור שמתחיל איתכם שיחת וואסטאפ ועוד. כל האפשרויות פתוחות לפניכם. 

רק שימו לב לכוכבית קטנה.

מומלץ להוסיף תיאור שתואם את התמונה כדי שזה לא יראה תלוש מהמקום. הוסיפו הקדמה קצרה, ספרו את סיפור המותג שלכם ובסוף הניעו לפעולה. 

#5 הוסיפו כפתור שמניע לפעולה

כפתור קריאה לפעולה (נקרא גם CTA) הוא כפתור כחול שממוקם ישירות מתחת לתמונת נושא בעמוד שלכם. 

הכפתור הקטן והעוצמתי הזה יכול לשלוח את הגולשים בדף לכל מקום שתבחרו. 

רוצים שהגולשים ירשמו למתנה חינמית שבונה רשימת תפוצה? רוצים שהם ירשמו לפגישת יעוץ? יצטרפו לקבוצת פייסבוק שלכם?

יש אין סוף אפשרויות.

כדי למנוע בלבול מיותר, כדאי להתאים בין הכפתור לבין ההנעה לפעולה שמיקמתם בתמונת נושא שדיברנו עליה בסעיף הקודם. 

למשל, זה יהיה קצת מוזר אם תקדמו בתמונת נושא שלכם מתנה חינמית, אבל הכפתור הנעה לפעולה יוביל לדף הבית שלכם.

זכרו לשמור על עקביות ובהירות, זה המפתח.

קריאה לפעולה

#6 הציגו את פרטי העסק שלכם

הנה משהו שאתם חייבים לדעת! מוכנים?

חלקים מהעמוד העסקי שלכם יכולים להופיע בתוצאות חיפוש בפייסבוק וגוגל.

אם אתם רוצים לקבל חשיפה טובה יותר במנועי חיפוש של גוגל ופייסבוק ולקבל יותר תנועה לעסק שלכם בחינם, עליכם להזין מילות חיפוש רלוונטיות בכל התכנים שאתם מזינים בעמוד.

במילים אחרות, עליכם לעשות SEO לעמוד פייסבוק שלכם. 

הזינו ביטויים שהלקוחות שלכם מחפשים בתור המידע על החברה שלך, בתיאור עמוד, בהגדרות מיקום ועוד. 

תשתמשו במילות חיפוש קצרות וארוכות (shot-tail & long-tail keywords) כדי לעלות את החשיפה במנועי חיפוש. 

הנה דודמה פרקטית מהעסק שלי.

השירות המרכזי שלי הוא בניית אתרים, לכל בעמוד של הסטודיו שלי אני כתבתי בשם של העמוד “DesignPlusMore – סטודיו למיתוג ובניית אתרים”.

הוספתי את הביטויים “מיתוג ובניית אתרים” בכוונה כדי לעלות את החשיפה לעסק שלי עבור אנשים שמחפשים בניית אתרים במנועי חיפוש. 

בנוסף בפסקת אודות על החברה ורשימת שירותים הוספתי ביטויים כמו “בניית אתר עסקי, בניית אתר קורסים, בניית חנות דיגיטלית” כדי לקבל דירוג בביטויים של זנב ארוך. 

#7 כתבו את הפסקת אודות והסיפור שלכם

נכון להיום בעמוד פייסבוק עסקי יש שני מקומות לכתוב את פסקת האודות שלך. כדי לא ליצור בלבול מיותר, בואו נבהיר מה ההבדל בין שני החלקים.

פסקת האודות הראשונה מאפשרת לכתוב משפט קצר, סוג של סיסמה שמסבירה במה העסק שלנו עוסק. 

פסקת האודות השנייה מאפשרת לכתוב את הסיפור של העסק שלנו בהרחבה וממש לספר את הסיפור של העסק שלנו. 

לבסוף יש לנו אפשרות להדגיש את הפרטי קשר הבסיסיים של העסק שלך כמו:

  • מספר טלפון
  • זמן תגובה
  • האתר שלך
  • תחום עיסוק
  • שעות פתיחה
  • עמוד אינסטגרם ועוד
אודות

ההמלצה שלי לנצל את כל האפשרויות שפייסבוק מציעה ולהכניס מילות חיפוש רלוונטיות לפסקת אודות, לסיפור שלכם וכמובן לצרף קישור לאתר שלכם.

8# התאימו את הלשוניות המוצגות בעמוד

אחת האפשרויות שפייסבוק מציעה לנו היא לבחור אילו לשוניות, כלומר תת עמודים, יופיעו בעמוד העסקי שלנו.

יכול להיות שיש לשוניות שלא רלוונטיות לעסק שלכם ולכן כדאי להסיר אותם. מצד שני יש לשוניות שמומלץ מאוד להוסיף. 

אם אתם מוכרים מוצרים פיזיים, מומלץ להוסיף לשונית של חנות. אם אתם מציעים שירותים, מומלץ להוסיף לשונים שמונה את רשימת השירותים שלכם. 

השינוי הקטן הזה ברשימת הלשוניות יכול לעשות הבדל עצום בביצועים של הדף שלכם.

זכרו שעליכם לעשות את זה כמה שיותר פשוט ונוח ללקוחות שלכם למצוא את מה שהם מחפשים בעסק שלכם. 

#9 הגדירו תגובה אוטומטית בצ'אט או השתמשו בצ'אטבוט

אם עדין לא שמעתם על זה, צ’אט בפייסבוק זו אחת הדרכים הטובות ביותר לייצר חיבור עם הלקוחות שלכם. 

יחד עם זאת…לפתח צ’אטבוט דורש לו מעט עבודה.

אם אתם עדין לא בשלים להתקין שירות ליצירת צ’אט בוט כמו ManyChat, תוכלו להגדיר ישירות בפייסבוק איזו הודעה אוטומטית הלקוחות שלכם יקבלו ברגע שילחצו על כפתור “שלח הודעה”. 

זה משהו שממש קל להגדיר בפייסבוק ומהיום יהיה לכם עוזר דיגיטלי שיגיב לכל הודעה ויצור חווית לקוח הרבה יותר נעימה. 

chatbot

#10 הוסיפו את רשימת השירותים שלכם לעמוד העסקי

זוכרים שהזכרתי שאפשר להוסיף לשונית בה אפשר למנות את רשימת השירותים שלנו? בידיוק על זה אני מדברת.

המטרה שלנו להנגיש כמה שיותר את המידע שחשוב ללקוחות שלנו. 

ראיתי אינספור עמודים עסקיים שלא משתמשים ביכולת המדהימה הזו בפייסבוק וזה פשוט פספוס.

אם אני רוצה לשכור את השירותים שלך כדי לעצב את הגבות שלי למשל, אני רוצה לראות שהעסק שלך מציע שירות כזה לפני שאני יוצרת קשר. 

אחרת, אני צריכה להתקשר אליך ולשאול או לחפש את האתר שלך ולנסות למצוא את המידע שם. זה תהליך ארוך ומעיק והרבה יותר פשוט אם זה היה רשום בעמוד העסקי שלך.

לסיכום

אני ממליצה לכם לעבור על 10 השלבים שציינתי כדי לעשות אופטימיזציה לעמוד שלכם בפייסבוק וכדי לקבל תוצאות טובות יותר ממאמצי השיווק בפייסבוק. 

התמקדו קודם כל במה שהכי קל ולא דורש מאמץ רב. למשל, הוסיפו קודם כל את רשימת השירותים, כתבו את פסקת האודות שלכם ולאחר מכן עברו לדברים היותר מורכבים כמו לעצב תמונת נושא מנצחת.

1 תגובה על “מדריך שיווק בפייסבוק – איך לעשות אופטימיזציה לעמוד העסקי בפייסבוק?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email