מחקר האשטגים זה אחד הצעדים החשובים ביותר ליצירת צמיחה של החשבון שלכם באינסטגרם. בעזרת האשטגים רלוונטיים, משתמשים חדשים יכולים למצוא אתכם באינסטגרם וכתוצאה מכך הם יכולים לבקר בפרופיל שלכם ואולי להפוך ללקוחות שלכם.
האשטג או בעברית תיוג או סולמית, מעניק הזדמנות נהדרת עבור עוקבים חדשים להיחשף לתוכן שלנו ולכן כדאי ללמוד את המיומנות למציאת האשטגים מושלמים.
בפוסט הזה אני הולכת להראות לכם איך לעשות מחקר האשטגים מעמיק כדי לגדול בצורה הרבה יותר מהירה באינסטגרם.
אני אראה לכם איך אני עושה מחקר בתחום של שיווק דיגיטלי ואני מאוד ממליצה לכם לעקוב אחרי ההוראות ולעשות את המחקר בתחום שלכם יחד איתי.
השתמשתי בשיטה שאני הולכת להראות לכם בפרופיל שלי ומיד ראיתי שהכמות עוקבים שלי מתחילה לעלות.
בדקתי את הכמות אנשים שהפוסטים שלי מגיעים אליה לפני ואחרי ההטמעה של השיטה הזאת, וראיתי שינוי גדול בצמיחה של כמות העוקבים בחשבון שלי.
אם תעקבו אחרי ההוראות במדריך הזה, בסיום יהיו לכם 5 קבוצות של האשטגים שתוכלו להשתמש בחשבון שלכם באינסטגרם.
מוכנים? יאלה בואו נתחיל!
תבנית למחקר האשטגים במתנה
מלאו את הטופס הבא ואשלח לכם את הקובץ Excel שלי למחקר האשטגים.
איך האשטגים עובדים באינסטגרם?
כדי לעשות מחקר האשטגים נכון, כדאי קודם כל להבין איך האשטגים עובדים באינסטגרם.
עוקבים שלי באינסטגרם שאלו אותי המון שאלות על האשטגים:
- כמה האשטגים כדאי להוסיף?
- האם כדאי להוסיף בתגובה הראשונה או בגוף הפוסט?
- מהי האסטרטגיה הכי טובה לבחירת האשטגים?
לכן החלטתי להכניס לפוסט הזה גם את האסטרטגיה שלי לבחירה של האשטגים והסבר מפורט על איך הם עובדים ואיך להשתמש בהם כדי לקבל חשיפה מקסימלית.
מה זה האשטג, תגית או תיוג?
האשטגים הם סוג של תגיות שמסווגות את הפוסטים שלנו לפי נושאים ותחומי עניין. משתמשים באינסטגרם יכולים לעקוב אחרי תגיות או לבצע חיפוש לפי תגית כדי להגיע לתוכן שמעניין אותם.
כשאנחנו מתייגים את התוכן שלנו בהאשטג מסוים, אנחנו מסווגים את הפוסט שלנו תחת ההאשטג שבחרנו. כל מי שיחפש את ההאשטג יוכל להיחשף לפוסט שלנו דרך תוצאות החיפוש.
המטרה של בחירת האשטגים לפוסטים שלנו היא למשוך אלינו את האנשים הנכונים שיהפכו לחלק מהקהילה שלנו ושבאמת מעוניינים בתוכן שלנו. לכן חשוב מאוד להשתמש בהאשטגים הנכונים כדי להיחשף לאנשים הנכונים.
אם תבחרו להשתמש בתגיות רנדומליות כמו “#אהבה” או “#לייקתמורתלייק”, אתם עלולים למשוך את האנשים הלא נכונים לחשבון שלכם וזה לא מה שאנחנו רוצים.
נכון, התגיות האלה מאוד כלליות והן יכולות למשוך עוקבים רבים לחשבון שלכם, אבל אלה עוקבים לא איכותיים שלא הולכים להיות מעורבים בתוכן שלנו ולהפוך ללקוחות.
בכמה האשטגים כדאי להשתמש?
חשוב לזכור כשאתם בוחרים האשטגים לעסק שלכם הוא שיש מגבלה של 30 האשטגים פר פוסט מבחינת כמות התיוגים שמותר להכניס בכל פוסט.
יש אנשים שאומרים שזה לא נראה טוב אם אתם משתמשים בכל ה-30 האשטגים. אני אומרת תשתמשו בכמה שיותר, כל עוד הם באמת רלוונטיים לתוכן שלכם.
כל האשטאג שאתם מכניסים, זו הזדמנות לקבל צפיות בפוסט שלכם, לכן ככל שתכניסו יותר האשטגים ככה תקבלו יותר חשיפה.
אני משתדלת להכניס כמה שיותר תגיות רלוונטיות, מומלץ לפחות 15 ויותר קרוב ל 30.
איך עוקבים מגיעים מההאשטג לחשבון שלי?
יש שני דרכים מרכזיות בהם יכולים לגלות את החשבון שלכם דרך האשטגים:
- פוסטים אחרונים (RECENT)
- פוסטים מובילים (TOP)
פוסטים אחרונים(RECENT) מסודרים לפי הסדר הכרונולוגי, לכן הפוסט הכי חדש יופיע למעלה והפוסט הכי ישן למטה. כמו הזמן שהפוסט שלך יופיע למעלה תלוי בתדירות שאנשים מפרסמים תוכן עם ההאשטג הזה או כמה הוא פופולרי.
יש האשטגים גדולים ופופולריים ויש האשטגים יותר קטנים ופחות פופולריים.
עוד קטוריה שאתם רואים כשאתם מקליקים על האשטג הוא פוסטים מובילים (TOP), אלה הם פוסטים מובילים שייצרו הכי הרבה מעורבות בהאשטג הספציפי הזה. כאן רואים את הפוסטים הפופולריים בהאשטג שנקבעים לפי האלגוריתם של אינסטגרם.
הדבר הכי חשוב שקובע האם הפוסט יהיה למעלה או לא הוא המעורבות. ככל שיותר אנשים יאהבו את תוכן שלכם, ככה אינסטגרם תנסה להראות אותו ליותר אנשים.
מה שמומלץ לעשות הוא לנסות לקבל דירוג גבוהה בהאשטגים נישתיים וקטנים. ברגע שאתם תקבלו דירוג גבוהה באשטגים הקטנים, תתחילו אוטומטית להתקדם בהאשטגים היותר גדולים ובתקווה בסוף תצליחו לקבל דירוג גבוהה בהאשטגים הכי גדולים.
מדובר על ממש אפקט של כדור שלג וכדי שהוא יקרה עליכם לשלב באסטרטגיה שלכם האשטגים מגדלים שונים: קטנים, בינוניים וגדולים.
אם אפקט כדור השלג לא קורה, זה עדין בסדר גמור כי הפוסטים המובילים בתגיות הקטנות יכולים להישאר במקום הזה במשך שבועות ואפילו חודשים וזה יכול לייצר החשיפה גבוהה עבור הפרופיל שלכם לאורך זמן.
איפה כדאי לפרסם את ההאשטגים?
בכותרת או בתגובות?
בספטמבר 2021, אינסטגרם הודעה רשמית שכדי להגיע לתוצאות הכי טובות יש לשים את ההאשטגים בכותרת ולא בתגובות.
בזמן ששתי השיטות עובדות, להוסיף האשטגים בכותרת יותר יעיל.
למה? כי ברגע שאתם מוסיפים את ההאשטג בכותרת, הפוסט שלכם אוטומטית יופיע בפוסטים האחרונים(RECENT) תחת אותו האשטג.
ההופעה בפוסטים האחרונים תלויה בזמן פרסום הפוסט ולא בזמן הוספת ההאשטג.
אם תוסיפו את ההאשטגים רק אחר כך בתגובה, תפספסו את ההזדמנות להיות בראש רשימה של התכנים כי יעבור זמן מהרגע שתכתבו את הפוסט ועד שתוסיפו את התגובה.
בנוסף אם אתם שמים את ההאשטגים בתגובות, אין לכם אפשרות לראות כמה אנשים חדשים הגיעו מההאשטגים ב Insights (נכון לרגע כתיבת הפוסט).
מומלץ מידי חודש לעבור על ה Insights באינסטגרם ולראות איפה פוסטים היו פופולריים, איזה הגיעו לחשיפה טובה ללקוחות חדשים ומאיפה הלקוחות הגיעו.
אפשר להשוות סטים של האשטגים מפוסטים שונים כדי להבין מה עובד הכי טוב.
יש אנשים שאומרים שלשים את ההאשטגים בכותרת עצמה לא נראה טוב. לדעתי זה לא נראה כזה רע ואין שום בעיה עם זה. אפשר להחביא את ההאשטגים בקלות עם אקסטרה ריווחים בסוף התוכן.
איך תוכלו לדעת איזה האשטגים קטנים, בינוניים או גדולים?
כנסו לאינסטגרם ותתחילו לכתוב את ההאשטאג שלכם בחיפוש. לצד ההאשטג תראו מספר והמספר הזה אומר כמה פוסטים מתוייגים בהאשטג הזה. ככל שהמונח רחב יותר, ככה יהיו בו יותר פוסטים.
האשטג רחב כמו #אהבה יכיל כמות מאודאוד גדולה של פוסטים ויהיה מאוד קשה להגיע למקומות המובילים בו. אם תכתבו #אסטרטגיהבאינסטגרם יהיה בו ממש מעט פוסטים.
מומלץ להסתכל על האשטגים תחת 3 דליים עיקריים:
- קטנים (עד 1K פוסטים)
- בינוניים (1K – 10K פוסטים)
- גדולים (10K – 100K פוסטים)
גודל הדלי ישתנה לפי התחום שלכם. למשל בתחום השיווק בישראל, רוב ההאשטגים מגיעים רק עד ל 100K לכן אין סיבה לייצר דליים גדולים יותר. בתחום ההתפתחות האישית הם מגיעים ל 200K וכו’.
יכול להיות שבתחום שלכם הדליים השונים יראו ככה:
- קטנים (עד 10K פוסטים)
- בינוניים (50K – 10K פוסטים)
- גדולים (500K – 50K פוסטים)
האשטגים שיש בהם יותר ממיליון פוסטים לא רלוונטים כי זה פשוט לא אפשרי להגיע ל-TOP שלהם ולהישאר לאורך זמן.
במידה ואתם פונים רק לקהל ישראלי, לא מומלץ להשתמש בהאשטגים גדולים מחו”ל כי הקהל שלהם ברוב הפעמים פשוט לא רלוונטי לישראל.
בנוסף, תוודאו שההאשטגים שלכם רלוונטיים ובאמת מתארים את מה שיש בתמונה שלכם.
אם תוסיפו האשטגים שרירותיים שלא קשורים לנושא של הפוסט, האנשים שמחפשים את הביטוי הזה לא יכנסו לתוכן שלכם או לא יראו מעורבות כי זה לא מה שהם חיפשו.
כשאנשים נכנסים לפוסט שלכם ולא מראים מעורבות, זה אומר לאלגוריתם שהתוכן שלכם לא מעניין ושלא כדאי לקדם אותו.
איך עושים מחקר האשטגים?
המטרה של מחקר האשטגים היא לייצר סטים של תגיות שאפשר להשתמש בהן בפוסטים שלכם. אנחנו נרצה לייצר לפחות 5 סטים של האשטגים, כשבכל סט יש מיקס של האשטגים שונים וערבוב של גדלי האשטגים שונים.
הדבר הראשון שאני ממליצה לעשות זה לפתוח מסמך Excel או Google Sheets. תכניסו למסמך 4 עמודות: “קטגוריה”, “קטן”, “בינוני” ו-“גדול” אפשר לכתוב לצד שם העמודה את הטווח של הפוסטים שלה (למשל: קטן 1K-10K) כדי שיהיה לכם קל לקטלג.
יצרתי עבורכם תבנית לקובץ שבו תוכלו לבצע את המחקר שלכם, מוזמנים להוריד אותו דרך הטופס הבא שנמצא מתחת לתמונה.
תבנית למחקר האשטגים במתנה
מלאו את הטופס הבא ואשלח לכם את הקובץ Excel שלי למחקר האשטגים.
בשלב הבא בתוך המסמך נרצה להגדיר את 5 הקטגוריות של ההאשטגים שלנו לפי הנושאים עליהם אנחנו מדברים בעמוד שלנו.
אלו יהיו 5 הנושאים העיקריים עליהם אנחנו נכתוב, כלומר אלו יהיו עמודי תווך של התוכן שלכם. למשל בתחום של שיווק בדיגיטל זה יכול להיות:
- שיווק בפייסבוק
- שיווק באינסטגרם
- בניית מותג
- אפליקציות
- כתיבת תוכן
מומלץ להוסיף למסמך שלכם גם האשטגים משלימים, למשל:
- שם המותג שלכם או טרנד שהתחלתם (#פשוטלהצליחבדיגיטל או #מאשהבר)
- המיקום שלכם – מתאים לעסקים מקומיים (למשל ספר ב-#תלאביב).
- יום מיוחד או אירוע (#חגשמח).
- האשטגים שקשורים לקהילה שלכם (#עצמאיים, #עצמאיות)
- התחום שלכם (#בנייתאתרים, #מיתוג, #שיווקדיגיטלי)
- הנישה שלכם (#אתריוורדפרס, #מיתוגאישי, #שיווקבפייסבוק).
איך ממלאים את המסמך?
עכשיו זה הזמן למלא את המסמך בתגיות רלוונטיות לפי הגדלים השונים של כמות פוסטים שנמצאים תחת ההאשטג הזה. אני ממליצה לעשות את זה דרך אינסטגרם למחשב, זה יחסוך לכם הרבה זמן.
אל תשכחו להוסיף לכל עמודה את הסדרי גודל של ההאשטגים שיהיה לכם קל לחלק את התוצאות שתמצאו.
עכשיו תקחו את ההאשטגים הרלוונטים שמצאתם ותכניסו אותם לעמודה הנכונה.
אם נגמרו לכם הרעיונות, כנסו לאחד ההאשטגים שמצאתם ולמספר פוסטים מובילים בהאשט. תבדקו איזה תגיות נוספות נמצאות בפוסטים האלה, תבדקו האם יש שם דברים דלוונטים בישבילכם.
תמיד תזכרו את השאלה הבאה: “מה הלקוחות שלי מחפשים?” ותוסיפו את הנושאים הרלוונטים. זה יכול לקחת זמן אבל אתם עושים את זה פעם אחת או פעם בכמה חודשים, אז זה לגמרי שווה את ההשקעה.
מה שנשאר לנו לעשות הוא לייצר מתוך המחקר שלנו סטים של האשטגים לפי הנושאים השונים שאנחנו מפרסמים. כדאי להכין לפחות סט של האשטגים אחד לכל קטגוריה של התוכן שלנו.
איך יוצרים מתוך המסמך סטים של האשטגים?
אחרי שמילאנו את כל המסמך ומצאנו לפחות 60 האשטגים שונים, זה הזמן לייצר מספר סטים של האשטגים לפי הנושאים השונים שבחרנו במסמך.
את הסטים השונים שניצור יש לשמור במסמך Google Doc או Keep כדי שנוכל לגשת אליהם במהירות לפני פרסום הפוסט שלנו.
חשוב לבחור גדלים שונים של האשטגים בכל סט לפי הגודל של החשבון שלנו.
- 0-1K עוקבים – 20 קטנים ו 10 בינוניים.
- 1K-10K עוקבים – 20 קטנים, 8 בינוניים ו 2 קטנים.
- 10-50K עוקבים – 15 קטנים, 10 בינוניים ו 5 גדולים.
- 50K+ עוקבים – 10 קטנים 15 בינוניים ו 5 גדלים.
זה כמובן לא מדע מדוייק ואפשר לסטות קצת ימינה או שמאלה ולגוון בכל פוסט.
לסיכום
האשטגים הם אכן כלי חיוני כדי לקדם את התוכן שלנו באינסטגרם. מומלץ בכל פוסט שאתם מפרסמים לשלב את הסטים שונים של האשטגים שמצאתם, הכמות המומלצת היא לפחות 15 ויותר לכיוון ה 30 ביטויים שונים. הכי מומלץ לשלב אותם בגוף הפוסט ולא בתגובות, ככה תקבלו חשיפה מקסימלית.
אני מקווה שביצעתם יחד איתי את המחקר שלכם ואני מזמינה אותם להוריד את המסמך שיצרתי עבורכם למחקר האשטגים כדי לחסוך זמן בנייה של מסמך משלכם.