fbpx

האם הגיע הזמן לעצב את האתר שלך מחדש? 9 סימנים שהגיע הזמן לרענן את העיצוב שלך

לפעמים זה קשה להודות שאתר האינטרנט שלנו כבר לא נראה כל כך טוב ושיש סיכוי שצריך להיפרד ממנו לטובת אחד חדש.

אחרי הכול זה התינוק הדיגיטלי שלכם, שלקח שעות על גבי שעות של מחשבה ויצירתיות לייצר. עמלתם על בחירת הצבעים והתמונות, אולי שילמתם סכומי כסף גבוהים למעצב או רכשתם מדריכים שסייעו לכם לעשות זאת בעצמכם. אבל רוב הסיכויים שאם הגעתם למאמר הזה, אולי יש בזה מן האמת…

המחשבה על להתחיל מחדש את התהליך הזה עשויה להרתיע. יחד עם זאת, תפעול אתר מיושן או לא תקני זו לא רק החלטה שפוגעת באסתטיקה הכללית של האתר, אלא גם כזו שיכולה לפגוע בסיכויים לקבל לידים ופניות מהאתר.

אז איך אתם יכולים באמת לדעת אם האתר שלכם צריך מייקאובר רציני? ריכזתי לכם בפוסט הזה את כל התסמינים 😉

שדרוג אתר
האם זה הזמן לעשות מהפך באתר שלך?

אז נכון, עיצוב אתר מחדש זה לא תמיד תהליך פשוט ועדיין… חשוב לזכור שהמטרה של כל אתר היא בסופו של דבר להמיר את המבקרים ללקוחות. אם מסיבה מסוימת המבנה או העיצוב מהווה מחסום מסוים בדרך למטרה הזו– אז כדאי לטפל בזה ויפה שעה אחת קודם. 

הנה כמה מהתסמינים שעשויים להעיד שהאתר שלך כבר מיושן:

#1 שיעורי יציאה גבוהים מהדף

אם אתם שמים לב שהאתר שלכם סובל משיעור יציאה גבוה, כנראה הגיע הזמן לרענן אותו (אתם יכולים לראות את הנתון הזה בגוגל אנליטיקס). 

כשהנתון הזה גבוה, זה בעיקר מעיד על כך שיש חווית משתמש לקויה – כלומר, ברגע שאין למבקר שלך חוויה חיובית בזמן ניווט ושימוש באתר שלך, הוא או היא עשויים להתאכזב ולנטוש את האתר מבלי להיכנס לעמודים אחרים.

#2 האתר נטען מאוד לאט

אפשר לומר שזה הדבר הכי מעצבן שיכול לקרות לגולשים שלכם.  אתם יכולים לבדוק את מהירות טעינת האתר שלכם בקישור הזה או באתרים כמו tools.pingdom.com כדי לראות את המהירות שלו. 

באופן כללי, אם הטעינה לוקחת יותר משלוש שניות – הגיע הזמן להשתדרג. מחקרים מצאו שכמעט מחצית מהמבקרים נוטשים אתרים שלוקח להם יותר משלוש שניות להיטען ומחקר נוסף מצא כי כל שניה נוספת לזמן הטעינה של האתר הביאה ל-7% פחות המרות.

#3 האתר כבר לא תואם את המותג שלכם

האתר שלנו צריך להיות מותאם למותג שלנו ולדבר את השפה שלו – ואם אתם מרגישים שזה לא המצב, עליך לעדכן אותו. החל מהלוגו, הכותרות ועד הגופן והעיצוב, כל רכיב באתר חייב לשקף את המותג של העסק שלכם. אחרת, מבקרים פשוט לא יוכלו לזכור אתכם. 

מהפך עיצובי לאתר יכול לגזול זמן, אבל זה חיוני ליצירת זהות ייחודית לעסק שלך. תזכרו שמבקרים שנתקלים באתר שלכם ונחשפים לאלמנטים עיצוביים שחוזרים על עצמם, משייכים את זה בסופו של דבר באופן לא מודע לעסק שלכם.

smartmockups kg1e681n
האם האתר שלך מותאם לגלישה מהנייד?

#4 האתר שלך לא רספונסיבי

הידעתם ששלושה מכל חמישה משתמשים שגולשים באתר שלכם עושים זאת ממכשיר נייד? אם האתר שלכם מסיבה מסוימת לא מותאם לגלישה מניידים, הגולשים שלכם עשויים לנטוש אותו ובכך לגרום לשיעורי יציאה גבוהים מהאתר (זוכרים את סעיף 1?) ☹.  החדשות הטובות הן שאפשר לתקן את זה ומפתח מקצועי יוכל להנגיש לכם את האתר לכל סוגי המכשירים.

#5 האתר שלך בן יותר מ-5 שנים

חמש שנים זה מספיק זמן בשביל שטכנולוגית האתר לא תהיה רלוונטית ומותאמת לשינויים. יחד עם זאת, חשוב לי לחדד: אין באמת כלל שקובע מה הוא אורח חייו של אתר, אבל אחת לכמה שנים רצוי להתייעץ עם מישהו מקצועי שיוכל לבדוק את האתר ולומר לכם אם אתם זקוקים לכמה שינויים ועדכונים קלים או אולי אתר חדש לחלוטין.

#6 אתם מתפדחים למסור את כתובת האתר שלכם

האתר שלכם זה הפנים הדיגיטליות של העסק שלכם ואתם צריכים להיות גאים שהוא מייצג אתכם. אם זה לא המצב ואתם מוצאים את עצמכם ממציאה תירוצים לאנשים ובעיקר לעצמכם – זה סימן ברור שהגיע הזמן לפתח אתר חדש וחתיך 😊

pengportal 5
חווית לקוח היא קריטית כדי להשאיר את הגולשים בתוך האתר שלך

#7 הלקוחות לא מוצאים מידע בקלות באתר שלכם

אלמנט סופר חיוני בעיצוב האתר שלכם זה כל מה שקשור לחוויית משתמש (UX) שמטרתה לשפר את הממשקים הפנימיים באתר כדי להקל על המבקרים שלכם בגישה למידע רלוונטי וניווט לעמודים החשובים. 

88% מהצרכנים דיווחו שהם נוטים לא לחזור לאתר לאחר חוויה גרועה. אם הלקוחות שלכם לא מצליחים למצוא מידע באתר שלכם בקלות – זה כסף שנזרק לפח. ריענון העיצוב יוכל לשפר את חווית המשתמש ולהאריך את משך הזמן שאנשים מבלים באתר שלכם, כי יהיה להם כיף ופשוט למצוא כל המידע שהם זקוקים לו באותו רגע.

#8 אתם לא מופיעים בתוצאות החיפוש

האם האתר שלכם מותאם טכנית למנועי החיפוש? אומנם חשוב לפרסם תוכן עשיר במילות מפתח בבלוג שלכם, אבל זה רק מנקודת הנחה שלאתר שלכם יש בסיס טכני יציב לעבודת SEO. 

אתר שמותאם טכנית לקידום אתרים יוכל לאפשר למנועי החיפוש לסרוק ולאנדקס אותו בקלות ובמהירות רבה יותר, אז אם אתם מעוניינים לקבל דירוג גבוה יותר – יש סיכוי שצריך לעשות שיפוץ קטן באתר.

#9 העסק שלכם מוכן לצמוח

גם אם האתר שלכם מרגיש “מספיק טוב” אבל מתחשק לכם לייעל ולשדרג את הנוכחות המקוונת כדי שהמותג שלכם יוכל להמשיך לגדול – ייתכן וגם כאן יש מקום לשקול ריענון לעיצוב או אתר חדש. מוזמנים להתייעץ איתי בנושא 😊

smartmockups keg8us83

אז...יש מצב שהאתר שלי צריך שדרוג, מה עכשיו?

אז זהו, רגע לפני שאנחנו מתבאסים– זה שהאתר שלך עונה על כמה מהנקודות שציינתי, זה לא בהכרח מעיד שאתם צריכים אתר חדש. 

לדוגמה, אם לאתר שלכם לוקח הרבה זמן להיטען זה לא אומר שצריך לשרוף את הכול ולבנות מאפס אתר חדש, ניתן לפתור זאת בקלות עם מפתח שיבדוק מה מכביד על האתר ולפתור את זה. בנוסף, אם שיעורי היציאה גבוהים באתר שלכם – יכול להיות שזה בכלל לא קשור לעיצוב שלו אלא לתוכן שמופיע באתר. במצבים כאלה, חידוש התוכן יוכל לעשות פלאים.

אז בשורה תחתונה – כן, אחת לכמה שנים רצוי לעצור ולבדוק האם האתר שלנו עונה על הצרכים שלנו? האם הגולשים והלקוחות שלנו מקבלים ממנו את מה שהם צריכים? האם הוא משקף את המותג שלי? האם אנחנו אוהבים אותו? 

אלה שאלות חשובות ובשילוב הסעיפים למעלה זה יוכל לסייע לכם להגיע להחלטה אם לעצב את האתר שלכם מחדש. אם אתם לא סגורים על זה – תרגישו חופשי להתייעץ איתי, אפשר בתגובות, בטלפון או בהודעות 😊

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא