fbpx

למה אנשים לא קוראים את התוכן שלך? הכירו 6 טעויות נפוצות

אני כותבת פוסטים לבלוג שלי כבר כמה חודשים ולא ראיתי שום השפעה על התנועה באתר שלי. האם זה אומר שתוכן שיווקי פשוט לא עובד, או שאני עושה משהו לא בסדר?” השאלה הזו מצלצלת לכם מוכר? כי זו אחת הנקודות הכואבות והנפוצות שאני שומעת מלקוחות שלי.

בדרך כלל מדובר בבעלי עסקים ששמעו שבלוגים הם הדרך המוצלחת ביותר להישאר רלוונטיים ותחרותיים בעידן הדיגיטלי, מה שגרם להם לפתוח בלוג ולעלות תכנים למשך תקופה מסוימת…אבל עדיין, הם מעולם לא ראו תוצאות משביעות רצון. 

כאן חשוב לי לחדד – תוכן שיווקי הוא אחת ההשקעות החכמות ביותר שאתם יכולים לבצע בעסק שלכם, אך אנשים רבים שמגיעים ללא ניסיון עלולים ליפול לאחת הטעויות שגורמות לגולשים לנטוש את האתר שלהם עוד לפני שהגיעו לפסקה השנייה. 

היום אני אעבור אתכם על 6 הטעויות הנפוצות ביותר בכתיבת תוכן וכל הדרכים להתגבר עליהן. קדימה, בואו נצלול פנימה!

Social Squares
למה אנשים לא קוראים את התוכן שלך? הנה 6 טעויות נפוצות

#1 בחירת נושאים לא נכונה

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שאני רואה בבלוגים זה שבעלי העסקים לא כותבים על הנושאים שרלוונטיים לקהל שלהם – הם לא משתמשים בבלוג שלהם כדי לענות על השאלות שיש שללקוחות הפוטנציאלים שלהם כשהם מנווטים את דרכם בהחלטת רכישה. 

אנשים רבים משתמשים בבלוג כדי לדבר על עצמם ולא כותבים תוכן שמעניק ערך לקוראים. חשוב להבין שהגולשים שלכם רוצים רק דבר אחד וזה לפתור את הבעיות שיש להם באותו רגע, לקבל תשובה לשאלה מסוימת ולא לקרוא תוכן שיווקי ריקני על המותג שלכם. 

אז מה עושים? תבדקו מה הלקוחות שלכם שואלים בפגישות מכירה, מה החששות העיקריים שעולים להם? כל שאלה של לקוח פוטנציאלי הוא נושא כתיבה נהדר לבלוג. 

#2 אתם לא מפרסמים בעקביות

אם אתם רוצים בלוג שעובד טוב – אתם חייבים להקדיש לזה תשומת לב ולעשות את זה על בסיס קבוע. אם אתם מפרסמים רק פעם בחודש או שאתם מעמיסים המון פוסטים לאורך תקופה ואז מפסיקים – אתם לא תראו תוצאות טובות. 

ללקוחות שעובדים איתי, אני ממליצה תמיד לקדם לפחות מאמר אחד בשבוע ואם אפשר יותר – זה מבורך. 

למה כדאי לפרסם לעיתים קרובות? בתור התחלה, פרסום עקבי תורם לדירוג שלכם בגוגל וחושף אתכם בפני קהל חדש. הלקוחות הפוטנציאלים שלכם חוקרים המון לפני כל רכישה שלהם באינטרנט ויש להם המון שאלות, ככל שאתם עונים על יותר שאלות – כך גדל הסיכוי שתביאו אותם לאתר שלכם. 

פרסום תוכן על בסיס קבוע מראה לגוגל שלאתר שלכם יש דופק בריא והוא אחד ההיבטים החשובים בדירוג של האתר שלכם. 

אז מה עושים? תעשו רשימה של נושאים לתכנים שיכולים לעניין את קהל שלכם והגדירו לעצמכם כמה פוסטים בחודש אתם רוצים לעלות באתר, ההמלצה שלי היא בין 4-6 מאמרים. אתם יכולים לכתוב אותם חודש מראש או להיעזר בכותב תוכן שאתם רק תספקו לו את הנושאים ואז יישאר לכם רק לדאוג שהוא עולה פעם בשבוע (או בכל תדירות שתעדיפו).

הנה מאמר שכתבתי על יצירת תוכנית תוכן שנתית ויכול לעזור לכם להתחיל.

IMG_5698
עקביות זה סוד ההצלחה

#3 המאמרים לא מקיפים מספיק

כאן חשוב לי לחדד – מאמר מקיף זה לא אומר מאמר ארוך. 

המון לקוחות מספרות לי “עניתי על כל השאלות בבלוג שלי, אבל אני עדיין לא מקבלת תנועה לכתבות האלה”. כשאני נכנסת לקרוא את המאמרים שלהן, לעיתים קרובות אני מוצאת אותם קצרים מאוד, עם חומר יבש, טכני מדי ולא מספק. 

טיפ שלי: אל תתמקדו באורך של המאמר – התמקדו במענה מלא על השאלה שעומדת על הפרק. הגולשים שלכם לא צריכים לסיים את המאמר שלכם ולהישאר בלי תשובות, אם זה המצב – הם יעזבו את האתר שלכם וימשיכו בחיפושים שלהם.

נכון להיום, מנועי החיפוש מעדיפים מאמרים ארוכים בבלוג, אבל למרות האורך – המאמר חייב להיות מקיף ולהעניק את כל התשובות שנוגעות לשאילתה של הגולש. לדוגמה, אם יש לכם חנות צעצועים לילדים ונושא המאמר שבחרתם הוא  “איך בוחרים קורקינט לילדים” – אבל בפועל התוכן עוסק בעיקר בקידום המותג שלכם או דגמים ספציפיים בלי לתת מענה קונקרטי על השאלה, הגולש שחיפש את השאלה הזו בעיקר יתעצבן ויעזוב את האתר שלכם.

אז כמה מילים מומלץ לכתוב? לצערי אין תשובה חד משמעית, ההמלצה הגורפת היא שתוכן תמיד יהיה למעלה מ-750 מילים, אבל אני תמיד אומרת ללקוחות שלי לכתוב עד שירגישו בטוחים שהם ענו לגמרי על השאלה 😊

#4 התוכן מעוצב בצורה גרועה

נושא מעניין ורלוונטי? צ’ק. מענה על השאלה שלשמה התכנסנו? צ’ק. אז למה אנשים עדיין לא נשארים לקרוא את התוכן שלנו? ☹ 

לפעמים, גם כשיש תוכן נפלא, מעניין ועשיר – אם הוא מעוצב בצורה לא טובה, אף גולש לא הולך לקרוא אותו. 

מה זה אומר עיצוב גרוע? אני מדברת בעיקר על בלוקים של טקסט, חוסר בכותרות, בלי בולטים, פסקאות מסודרות ועוד – בשביל הקהל שלכם זה עונש לקרוא תוכן כזה וסביר להניח שהם יברחו מהאתר שלכם עוד לפני שהם קראו את המשפט הראשון במאמר. 

זכרו, רוב האנשים מסתכלים על הטקסט לפני שהם מחליטים לקרוא אותו – הקדישו תשומת לב לחלק הזה והקפידו ליצור תחושה אוורירית ונעימה בתוכן.

אז מה עושים? חלקו את הטקסט שלכם לפסקאות רלוונטיות, ערכו כותרות שידריכו את הקוראים שלכם, הדגישו משפטים חשובים וערכו נקודות (בולטים) כדי למשוך תשומת לב לנקודות המפתח במאמר.

הרגישו בנוח להשאיר מרווחים לבנים בין הפסקאות. אם תשימו לב, גם הטקסט שלי מחולק לפסקאות רבות – זה נותן תחושה שהמאמר קל יותר לקריאה.

#5 אין הנעה לפעולה

כשאתם כותבים מאמר, אתם צריכים לזכור מה הפעולה שאתם רוצים שהקוראים שלכם יבצעו אחריה. האם יש עוד מאמרים שעליהם לקרוא? האם יש לכם תוכן למנויים בלבד שיש בו ערך עבורם? האם יש קורס אונליין שהם יכולים להירשם אליו?

 פעמים רבות, מאמרים בבלוג מסתיימים בלי שום פעולה. מנקודת הנחה שהגולשים שלכם לא מבצעים רכישה באותו דף – זה לא אמור להיות סוף המסע, שמרו עליהם מעורבים ותנו להם ללמוד מכם עוד. תוכלו לקשר אותם למאמרים נוספים שיכולים לעניין אותם, להירשם לניוזלטר השווה שלכם או להיכנס לחנות האונליין. הכול תלוי במטרה שלכם.

הנה מאמר מעולה על איך להניע גולש לפעולה בעזרת טפסי יצירת קשר

עיצוב ללא שם (33)
זכרו להניע לפעולה בסוף כל מאמר

#6 כותרות לא טובות

כותרות במאמרים משרתות שתי פונקציות חשובות לקוראים ולמנוע החיפוש. הן מספרות לאנשים על מה התוכן, הן מפתות מספיק כדי לגרום להם ללחוץ מלכתחילה על המאמר ומסקרנות כדי לגרום להם להמשיך לקרוא אותו. 

לצערי יוצא לי לראות הרבה בעלי עסקים שמשקיעים בכתיבת תוכן קפדני לבלוג שלהם, אבל לא משקיעים כלל מחשבה בכותרות.

אז מה עושים? ריכזתי לכם כמה טיפים לכתיבת כותרות מנצחות: 

  1. השתמשו במילות מפתח שלכם.
  2. הכותרת צריכה לתת מושג על מה המאמר הולך לדבר.
  3. תעוררו סקרנות מבלי להישמע יותר מדי שיווקיים (אנשים לא אוהבים שמוכרים להם).
  4. השתמשו בשאלות – איך, למה, מה, איפה, זה יוכל למקד את הגולש.
Breakfast and Baking styled stock photography by Shay Cochrane for the SC Stockshop.
זה לא מספיק לכתוב מאמר מעולה - צריך לתת לו כותרת מזמינה שמייצרת רצון וסקרנות להמשיך לקרוא

כמה מילים אחרונות...

יש עוד כמה טעויות שחשוב להימנע מהם כמו שגיאות כתיב והקלדה. לעולם אל תפרסמו תוכן ברגע שסיימתם אותו, אני עובדת בשיטה הבאה: אני כותבת את המאמר ונותנת לו “להתקרר”, כעבור יומיים קוראת אותו שוב, מתקנת שגיאות וניסוחים. נותנת לו להתקרר עוד יום ועושה לו פינישים אחרונים. 

תאמינו לי שתמיד מוצאים טעויות שאנחנו לא שמים לב אליהן והצעד הזה יסייע לכם למגר אותן. אם תעקבו אחרי הצעדים האלו, אני מבטיחה לכם שאתם תראו מהר מאוד תוצאות חיוביות מהמאמרים שלכם בבלוג – תנועה באתר, לידים ומכירות.

מתחשק לך ללמוד עוד על כתיבת תוכן אפקטיבית? אולי המאמר הזה יוכל גם לעזור לך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא