אוטוטו ראש השנה מגיע יחד עם כל חגי תשרי. אני באופן אישי מאוד אוהבת את התקופה הזו כי סוף סוף מתפנה לי כל הזמן שבעולם למשפחה, בילויים משותפים והמון מנוחה…וכמובן ריח הבישולים הנפלא שמציף את כל הבית.
אבל בשלב מסוים, אני דואגת לפנות את השולחן ולפתוח לוח שנה – זה גם הרגע שאני מתחילה לחלום על מה אני אעשה ואשיג, מה המטרות החדשות שלי? מה היעדים שאני מכוונת אליהם? ובאיזה סוג של תוכן הכי כדאי לי להתרכז במהלך השנה הקרובה?
אם אתם בעלי בלוג או אתר, מנהלים עמוד פייסבוק או רשימת תפוצה ואתם מתלבטים איך לתכנן ולפרסם תוכן אסטרטגי בלוח זמנים קבוע – במאמר הבא אני אגלה לכם את כל הסודות שלי
#1 הגדירו יעדים לתוכן שלכם
לפני שאנחנו פותחים יומן או מחברת חדשה כדי לרשום את כל הרעיונות שיש לנו בראש – אנחנו צריכים להבין מה המטרות שלנו. תתחילו בבחינת היעדים העסקיים הכוללים שלכם – מה אתם רוצים להשיג השנה כדי לעזור למותג שלך לצמוח? יותר מודעות? יותר מעורבות מצד העוקבים? בניית אמון ונאמנות? לייצר יותר לידים, המרות ולקוחות? כל התשובות נכונות?
יעדי התוכן שלכם אמורים לעזור לכם להשיג את היעדים העסקיים האלה – כדי לקבוע יעדי תוכן איכותיים תנסו להשתמש במודל הבא (מבוסס על מודל SMART):
- תהיו ספציפיים לגבי המטרות שאתם רוצים להשיג השנה.
- תוודאו שהמטרות שלכם מדידות, איך תדעו שהגעתם ליד?
- האם אתם מציבים מטרות מציאותיות? או שאתם מכוונים גבוה מדי?
- האם המטרות שהצבתם רלוונטיות להצלחה שלכם? האם הן יעזרו להגיע למטרות העסקיות שלכם?
- איך הלו”ז שלכם עובד? האם למטרות שלכם יש דד ליין ברור?
לדוגמה: להגדיל את כמות המנויים ברשימת התפוצה שלכם ב-20% תוך 60 ימים באמצעות יצירת יותר תוכן חינמי ופרסום ממומן.
לאחר שתגדירו יעדים – תוכלו להתמקד ביצירה ופרסום של תוכן ממוקד שיעזור לכם לממש את כל המטרות.
#2 הגדירו/רעננו את הקהל שלכם
כדי שתוכלו להפיק את המקסימום מהתוכן השיווקי, עליכם לדעת מי הוא קהל היעד שלכם ומה האינטרסים והצרכים שלו. מידע זה יאפשר לכם ליצור תוכן רלוונטי יותר, טוב יותר שמניב תוצאות (קליקים, תנועה, הורדות, המרות, מעורבויות וכו’).
תחשבו על האנשים השונים שאליהם אתם רוצים לכוון והרכיבו אישיות לכל קהל. למרות שכל אחד הוא שונה ומיוחד…יש קווי דמיון בין קבוצות קוראים. על ידי הרכבת האופי של הקהל שלכם – אתם מציירים תמונה ברורה של הלקוח שאתם רוצים למקד אליו את התוכן שלכם.
לצורך ההמחשה, ניקח דמות מהקהל שלי – קוראים לה טלי, היא בת 22 ולומדת עיצוב פנים והום סטיילינג והיא חולמת לבנות עסק משלה. מה היא תרצה לקרוא? מה היא מצפה למצוא באתר שלכם שיוכל לעזור לה להשיג את המטרה שלה? הענקת שם, פנים ואישיות לקוראים שלכם יאפשר לכם להבין מה הם רוצים/צריכים מהאתר/בלוג שלכם.
#3 צרו לוח שנה
הצבתם את המטרות שלכם ואתם יודעים בדיוק לאיזה קהל לכוון. עכשיו אתם מוכנים ליצור את יומן התוכן שלכם! ראשית פתחו תבנית ריקה ב – Google Sheets או ב- Excel. התחילו להזין רעיונות לסוגי התוכן שלכם.
כדי לשמור על עניין אצל הקהל שלכם – חשוב לגוון בסוגי התוכן שאתם מייצרים. הנה כמה דוגמאות כלליות שאולי יוכלו לתת לך השראה:
מדריכים, מאמרי דעה, מאמרים אינפורמטיביים, ביקורות על מוצרים, טיפים, מקרה בוחן, סרטונים, ראיונות, סיפורי לקוחות, פודקאסטים, יומן מסע, תוכן אינטראקטיבי כמו חידונים, סקרים, מבחני אישיות, מבחני התאמה וכו’, פרסום מחקרים בנישה שלך, סיפורים אישיים והרשימה לא נגמרת.
יוצרים לוח שנה שיווקי באקסל
כעת הוסיפי 12 גיליונות חדשים לחודשי השנה השונים(באקסל או Google Sheets) כדי להקל על ארגון התוכן.
בשלב הבא, הוסיפו את העמודות הבאות לגיליון:
- תאריך לפרסום
- מועד אחרון לטיוטה ראשונה
- כותרת הפוסט בבלוג
- מי הכותב
- מילות מפתח שאת רוצה למקד בכל פוסט
- איזה סוג של קריאה לפעולה תהיה?
- האם התמונות עבור הפוסט מוכנות?
ערכו רשימת אירועים וחגים
בכל שנה מלבד חגים יש תאריכים חשובים בתכנון השנתי שלנו כמו:
- אירועים עסקיים חשובים – מוצר חדש? אירוע? הפקת קורס/סדנה? יום הולדת לעסק?
- ימים מיוחדים (אגיע לזה בהמשך)
רשמו את כל התאריכים לחגים והאירועים בלוח שנה שלכם – זה יוכל להכווין אתכם ליצור באותם ימים תוכן מיוחד שמותאם לאותו חג/אירוע.
אם אתם רוצה לגלות את הימים הכי מיוחדים (וגם כאלה הזויים ומצחיקים ) אתם יכולים להיכנס לאתר הבא שמכיל את כל החגים הבינלאומיים והאירועים שקורים ברחבי העולם ולבחור מה שרלוונטי לעסק שלכם.
קביעת לו"ז פרסום
מומלץ ליצור לוח זמנים לפרסום עקבי ולעמוד בו. בין אם מדובר בפוסט חדש פעם בשבוע או במספר פוסטים ביום, שמירה על לוח זמנים קבוע תסייע לכם לבנות את קהל הקוראים הקבוע שלכם.
#4 תתחילי לחשוב על רעיונות לבלוג
עכשיו הגיע הרגע הכיפי והמאתגר – סיעור מוחות לרעיונות בשביל פוסטים לבלוג. להגיע לנושאים המעניינים ביותר ייקח זמן וידרוש ממך מאמץ – אך זה יוכל לחסוך לך המון כאב ראש ולחץ בעתיד.
הקפידי לזכור את המטרות ואת האישיות של הקהל שלך – כל תוכן שאת מייצרת צריך להיות אסטרטגי ולעזור לך לממש את היעדים שלך.
כך תביאי רעיונות לתוכן מעניין:
- חקר תוכן בנישה שלך – התבונני לעומק בתחום שלך כדי להבין איזה סוג תוכן מקבל את התגובות והתוצאות הטובות ביותר. את יכולה להיכנס למתחרים ולבלוגרים שמעוררים בך השראה כדי לקבל רעיונות. אל תגבילי את עצמך בפלטפורמות: פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, יוטיוב ואפילו טיקטוק. תראי מה הקהל הפוטנציאלי שלך אוהב.
- מחקר מילות מפתח באדוורדס בתחום שלך –חיפוש מילות מפתח שקשורות לנישה/תחום העיסוק שלך יוכלו לעזור לך להבין מה הגולשים שלך מחפשים וגם להכניס מילות מפתח רלוונטיות לתוכן שיקדם את האתר שלך במנוע החיפוש. מייני את התוצאות לפי גובה החיפושים והכניסי אותם בטבלה השנתית שלך בנושאי המאמרים הרלוונטיים.
- עייני בתגובות של הקוראים – אם יש לך בלוג שכבר היה פעיל השנה, עברי על התגובות שהשאירו לך בכל הפוסטים הקודמים (גם אם ענית להם בעבר). פעמים רבות שאלות שנשאלו בתגובות יכולות להיות רעיון נהדר לפוסט בבלוג. מומלץ לבדוק תגובות גם בבלוגים של המתחרים שלך.
-
שאלי את הקהל שלך – אם יש לך כבר קהל, תוכלי לעלות סקר באחת מהרשתות החברתיות ולבדוק מה הם היו רוצים לראות השנה בבלוג שלך. מומלץ להציג זאת כשאלה אמריקאית עם אפשרויות ולא שאלה פתוחה (יגביר את הסיכוי לשיתוף פעולה).
כמו כן, אל תעמיסי על הקהל שלך עם המון שאלות ואל תעשי את הסקר שלך ארוך מדי. טיפ: כדי לעודד שיתוף פעולה, תוכלי להציע לקוראים שלך תמריץ כמו מדריך חינמי שהם יקבלו במייל, קוד קופון וכו'.
#5 הוסיפו את הרעיונות ליומן שלכם
כעת הוסיפי את כל הרעיונות לפוסטים ליומן שלך עם תאריך יעד אחרון לפרסום. במידה ואת נעזרת בכותבי תוכן חיצוניים, תוכלי לקבוע גם את המועד לשליחת בריף כדי שהם ידעו מבעוד מועד מה עליהם לעשות ומתי.
כמה מילים אחרונות,
תכנון תוכן שנתי יוכל לעזור לך להישאר ממוקדת ביעדים העסקיים שלך.
תחשבי על זה ככה: כמה פעמים היית צריכה לעלות רעיון לפרסום בבלוג ברגע האחרון? כמה פוסטים בבלוג כתבת ופרסמת רק בשביל “לפרסם משהו”? ברגע שאת יוצרת תכנון שנתי – את תוכלי להימנע מהבעיות הללו, לפרסם בעקביות ולהתמקד בתוכן שמביא לך תוצאות.
אם אהבת את התוכן אולי תאהבי גם..