fbpx

תכנון שנה שיווקית – איך עושים את זה? המדריך שלי לתכנון תוכן שנתי

אוטוטו ראש השנה מגיע יחד עם כל חגי תשרי. אני באופן אישי מאוד אוהבת את התקופה הזו כי סוף סוף מתפנה לי כל הזמן שבעולם למשפחה, בילויים משותפים והמון מנוחה…וכמובן ריח הבישולים הנפלא שמציף את כל הבית.

אבל בשלב מסוים, אני דואגת לפנות את השולחן ולפתוח לוח שנה – זה גם הרגע שאני מתחילה לחלום על מה אני אעשה ואשיג, מה המטרות החדשות שלי? מה היעדים שאני מכוונת אליהם? ובאיזה סוג של תוכן הכי כדאי לי להתרכז במהלך השנה הקרובה?  

אם אתן בעלות בלוג או אתר, מנהלות עמוד פייסבוק או רשימת תפוצה ואתן מתלבטות איך לתכנן ולפרסם תוכן אסטרטגי בלוח זמנים קבוע – במאמר הבא אני אגלה לכן את כל הסודות שלי 😊

Ivory Mix Stock

#1 הגדירי יעדים לתוכן שלך

לפני שאנחנו פותחות יומן או מחברת חדשה כדי לרשום את כל הרעיונות שיש לנו בראש – אנחנו צריכות להבין מה המטרות שלנו. תתחילי בבחינת היעדים העסקיים הכוללים שלך – מה את רוצה להשיג השנה כדי לעזור למותג שלך לצמוח? יותר מודעות? יותר מעורבות מצד העוקבים? בניית אמון ונאמנות? לייצר יותר לידים, המרות ולקוחות? כל התשובות נכונות?

יעדי התוכן שלך אמורים לעזור לך להשיג את היעדים העסקיים האלה – כדי לקבוע יעדי תוכן איכותיים תנסי להשתמש במודל הבא (מבוסס על מודל SMART):

  1. תהיי ספציפית לגבי המטרות שאת רוצה להשיג השנה.
  2. תוודאי שהמטרות שלך מדידות, איך תדעי שהגעת ליד?
  3. האם את מציבה מטרות מציאותיות? או שאת מכוונת גבוה מדי?
  4. האם המטרות שהצבת רלוונטיות להצלחה שלך? האם הן יעזרו להגיע למטרות העסקיות שלך?
  5. איך הלו”ז שלך עובד? האם למטרות שלך יש דד ליין ברור?

לדוגמה: להגדיל את כמות המנויים ברשימת התפוצה שלך ב-20% תוך 60 ימים באמצעות יצירת יותר תוכן חינמי ופרסום ממומן. 

לאחר שתגדירי יעדים – תוכלי להתמקד ביצירה ופרסום של תוכן ממוקד שיעזור לך לממש את כל המטרות.

#2 הגדירי/רענני את הקהל שלך

כדי שתוכלי להפיק את המקסימום מהתוכן השיווקי, עליך לדעת מי הוא קהל היעד שלך ומה האינטרסים והצרכים שלהם. מידע זה יאפשר לך ליצור תוכן רלוונטי יותר, טוב יותר שמניב תוצאות (קליקים, תנועה, הורדות, המרות, מעורבויות וכו’). 

תחשבי על האנשים השונים שאליהם את רוצה לכוון והרכיבי אישיות לכל קהל. למרות שכל אחד הוא שונה ומיוחד…יש קווי דמיון בין קבוצות קוראים. על ידי הרכבת האופי של הקהל שלך – את מציירת תמונה ברורה של הלקוח שאת רוצה למקד אליו את התוכן שלך.

לצורך ההמחשה, ניקח דמות מהקהל שלך – קוראים לה טלי, היא בת 22 ולומדת עיצוב פנים והום סטיילינג והיא חולמת לבנות עסק משלה. מה היא תרצה לקרוא? מה היא מצפה למצוא באתר שלך שיוכל לעזור לה להשיג את המטרה שלה? הענקת שם, פנים ואישיות לקוראים שלך יאפשר לך להבין מה הם רוצים/צריכים מהאתר/בלוג שלך.

#3 צרי לוח שנה

הצבת את המטרות שלך ואת יודעת בדיוק לאיזה קהל לכוון. עכשיו את מוכנה ליצור את יומן התוכן שלך! ראשית פתחי תבנית ריקה ב – Google Sheets או ב- Excel. התחילי להזין רעיונות לסוגי התוכן שלך. 

כדי לשמור על עניין אצל הקהל שלך – חשוב לגוון בסוגי התוכן שאת מייצרת. הנה כמה דוגמאות כלליות שאולי יוכלו לתת לך השראה:

מדריכים, מאמרי דעה, מאמרים אינפורמטיביים, ביקורות על מוצרים, טיפים, מקרה בוחן,  סרטונים, ראיונות, סיפורי לקוחות, פודקאסטים, יומן מסע, תוכן אינטראקטיבי כמו חידונים, סקרים, מבחני אישיות, מבחני התאמה וכו’, פרסום מחקרים בנישה שלך, סיפורים אישיים והרשימה לא נגמרת. 

יוצרים לוח שנה שיווקי באקסל

כעת הוסיפי 12 גיליונות חדשים לחודשי השנה השונים(באקסל או Google Sheets) כדי להקל על ארגון התוכן.

פךשממןמע
תיאום ציפיות בינך לבין המעצב זה המפתח להצלחת הפרוייקט

בשלב הבאהוסיפי את העמודות הבאות לגיליון:

ערכי רשימת אירועים וחגים

בכל שנה מלבד חגים יש תאריכים חשובים בתכנון השנתי שלנו כמו:

  • אירועים עסקיים חשובים – מוצר חדש? אירוע? הפקת קורס/סדנה? יום הולדת לעסק?
  • ימים מיוחדים (אגיע לזה בהמשך)

רשמי את כל התאריכים לחגים והאירועים בלוח שנה שלך – זה יוכל להכווין אותך ליצור באותם ימים תוכן מיוחד שמותאם לאותו חג/אירוע.

אם את רוצה לגלות על הימים הכי מיוחדים (וגם כאלה הזויים ומצחיקים 😊) את יכולה להיכנס לאתר הבא שמכיל את כל החגים הבינלאומיים והאירועים שקורים ברחבי העולם ולבחור מה שרלוונטי לעסק שלך.

קביעת לו"ז פרסום

מומלץ ליצור לוח זמנים לפרסום עקבי ולעמוד בו. בין אם מדובר בפוסט חדש פעם בשבוע או במספר פוסטים ביום, שמירה על לוח זמנים קבוע תסייע לך לבנות את קהל הקוראים הקבוע שלך.

#4 תתחילי לחשוב על רעיונות לבלוג

עכשיו הגיע הרגע הכיפי והמאתגר – סיעור מוחות לרעיונות בשביל פוסטים לבלוג. להגיע לנושאים המעניינים ביותר ייקח זמן וידרוש ממך מאמץ – אך זה יוכל לחסוך לך המון כאב ראש ולחץ בעתיד.

הקפידי לזכור את המטרות ואת האישיות של הקהל שלך – כל תוכן שאת מייצרת צריך להיות אסטרטגי ולעזור לך לממש את היעדים שלך.

כך תביאי רעיונות לתוכן מעניין:  

#5 הוסיפי את הרעיונות ליומן שלך

כעת הוסיפי את כל הרעיונות לפוסטים ליומן שלך עם תאריך יעד אחרון לפרסום. במידה ואת נעזרת בכותבי תוכן חיצוניים, תוכלי לקבוע גם את המועד לשליחת בריף כדי שהם ידעו מבעוד מועד מה עליהם לעשות ומתי.

IMG_5698
זה הזמן לשבץ את התכנון השנתי שלך ביומן

כמה מילים אחרונות,

תכנון תוכן שנתי יוכל לעזור לך להישאר ממוקדת ביעדים העסקיים שלך. 

תחשבי על זה ככה: כמה פעמים היית צריכה לעלות רעיון לפרסום בבלוג ברגע האחרון? כמה פוסטים בבלוג כתבת ופרסמת רק בשביל “לפרסם משהו”? ברגע שאת יוצרת תכנון שנתי – את תוכלי להימנע מהבעיות הללו, לפרסם בעקביות ולהתמקד בתוכן שמביא לך תוצאות.

אם אהבת את התוכן אולי תאהבי גם..

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
גלילה למעלה