fbpx

4 טעויות נפוצות בעיצוב ותוכן האתר שמרחיקות ממך לקוחות פוטנציאליים

נכנסתי לעולם בניית האתרים ב-2008, לפני קצת יותר מעשור ואני יכולה להגיד בבטחון שראיתי את הטוב, הרע, המכוער והמכוער במיוחד!

חלק מהפגמים האלה גורמים לי לצחוק בקול רם, חלק גורמים לי לדפוק את הראש בקיר או פשוט לסגור את הדפדפן כשטעם רע נותר בפי. 

האמת היא שיש מעט מאוד בעלי עסקים שמצליחים מהפעם הראשונה לבנות אתר יפייפה, אפקטיבי שמצליח להמיר גולשים ללקוחות חוזרים…

החלק הכי גרוע בכך, שהרבה אנשים פשוט לא יודעים שהם ביצעו את אחת “העבירות רשת” הנפוצות ביותר שגורמות לגולשים לברוח במקום להישאר, ללמוד עליהם ולרכוש מהם.

במהלך השנים בניתי אתרים יפייפים וממירים עבור יזמים שעושים רווח של 6,7 ואפילו 8 ספרות בשנה ואני יכולה להגיב בוודאות שאני יודעת דבר או שניים על מה עובד ומה לא עובד – כשאנחנו מדברים על עיצוב אתר ותוכן משכנע. 

אני רוצה שתראו בפוסט זה את המדריך למאחורי הקלעים שיציג את הטעויות הכי גדולות שאנשים עושים באתר שלהם. 

אלו הם הטעויות “החבויות” שהופכות יזמים חכמים ומוכשרים לרק “‘wanna be” בגלל הדרך שבה הם בנו את האתר שלהם.

אנשים שחשובים שיש להם אתר מושך, אפקטיבי בידיים שלהם, אבל מה שבאמת יש להם, מעצבן ומרחיק את הלקוחות הפוטנציאלים שלהם. 

אני בהחלט לא רוצה שזה יקרה לכם, לכן בואו נצלול פנימה 🙂

Disappointed businesswoman looking at business results on laptop screen in the office.

טעות #1: להיות קלישאה

האם אי פעם מצאתם את עצמכם באחד האתרים הקסומים האלה, עם פיות ופרפרים? מה לגבי אתרים סופר גבריים, עם מלא טוסטסטרון?

אני מדברת על אותם אתרים שמלאים בקלישאות סופר נשיות או גבריות כמו פרפרים וחדי קרן או מטוסים פרטיים ונשים יפייפיות. 

אם את מטפלת הוליסטית והאתר שלך מלא בחדי קרן וקשתות בענן או פיות, או אם אתה מאמן עסקי והאתר שלך מלא במכוניות יוקרה ומטוס פרטי או נשים בביקיני, לאנשים יהיה קשה לקחת אותך ברצינות ולהתחבר אליך. 

וזה אומר שהעסק שלך לא יחזיק מעמד יותר מידי זמן.

הנה מה שעליכם לעשות אם אתם לא רוצים לבנות אתר קלישאתי…

חשבו על הנוכחות שלכם ברשת ועל איך שאתם רוצים שיראו אתכם, לפני שאתם עושים החלטות עיצוביות באתר שלכם. 

מה התדמית שאתם רוצים לשדר? איך אתם רוצים שהלקוחות שלכם יראו אתכם? האם אתם רוצים  להיות סופר מקצועיים? האם אתם רוצים להיות חכמים ונועזים? האם את רוצים לשדר רוך ואיכפתיות?

לא משנה מה תחליטו, חשוב שתזכרו…

חדי קרן מנצנצים, פיות מרקדות ומכוניות ספורט אדומות שייכות לארגז כלים של סטודנטים בשנה א’ – לא לדף הבית שלכם. 

טעות #2: להישמע מתנשא/ת

בואי נדבר על אתר שכולם אוהבים לשנוא…

זה אתר שבערך כל עמוד מלא בתמונות של בעלת העסק, כשהיא עושה את אחד מהדברים הבאים (ולפעמים את כולם ביחד):

  • היא מצטלמת בבקיני בזמן שיט על ספינה פרטית
  • היא מסתובבת עם אנשים סוג של ממפורסמים (או פשוט ידועני רשת)
  • היא יושבת מול נוף משגע עם קוקטייל ביחד

ברמת העיקרון אנחנו מדברות על סצנריו בו אנשים אמורים להגיד “וואוו, מדהים! הלוואי וזו הייתי אני…”

רק כדי להיות ברורה…

אם את יזמית בתחום של לייפסטייל או אושיית רשת, לפרסם המון תמונות שלך חייה חיים מדהימים בסגנון “היפים והעשירים”, זה לא בהכרח דבר רע. 

זה מה שנשים משפיעות כמו בר רפאלי וגל גדות עושות, כי זו הקריירה שלהן, זה העיסוק שלהן. 

אבל, יש קו דק מאוד בין לנסות להוכיח את האמינות שלך, לבין להיות מתנשאת או אפילו קצת מזויפת. 

אם את אשת עסקים שמתמחה למשל בשיווק ברשת, לפרסם תמונות שלך בביקיני באיים המלדיביים, בכל עמוד באתר העסקי שלך, פשוט לא מתאים.  

כשהאתר שלך מלא בתמונות שלך כשאת עושה חיים, הגולשים לא הולכים לראות הוכחה וויזואלית שאת יזמית מצליחה…

הם יחשבו שאת מתנשאת שמרוכזת בעצמה. 

בסופו של דבר, את עלולה לפגוע במוניטין שלך ובשורה התחתונה, אף אחד לא רוצה לעשות עסקים עם אנשים שמאמינים שהם מגניבים יותר או טובים יותר מכולם. 

לכן, כשאתם מפרסמים תמונות שלכם באתר שלכם (זה לפעמים נכון גם למדיה החברתית), תשאלו את עצמכם: 

איך הקהל שלי יקבל מזה תועלת? האם אני משתפת את החיים שלי בצורה אותנטית או האם אני מתחננת לתשומת לב, מתרברבת ומתפארת? 

אם התשובה הכנה שלכם היא שהקהל שלכם לא יקבל תועלת מהתוכן שלכם, תעשו  טובה לעצמכם ואל תפרסמו את זה. 

Woman with hat at beach pool in Maldives

טעות #3: להכות בגולש עם כמות בלתי נגמרת של מילים

הנה אמת סופר מפתיעה…

אנשים לא הולכים לקרוא את התוכן באתר שלכם.

איך אני יודעת את זה?

בגלל שאנשים ללא קוראים אונליין – הם סוקרים, מרפרפים – ויש הבדל עצום בין השניים.

למרבה הצער, הרבה יזמים לא מבינים את זה.

הם שופכים את הלב והנשמה שלהם בתוכן שלהם ובסוף, האתר שלהם נראה סופר מסיבי ומשעמם בגלל אותה כמות עצומה של תוכן.

מבקרים מגיעים לאתר, מעיפים מבט ולוחצים על כפתור back תוך שניות בודדות.

לכן, כשאתם מוכנים לכתוב תוכן לאתר שלכם, אל תמלאו את הדף בכמויות עצומות של טקסט. אם תעשו זאת, סיכוי גדול שתאבדו את העיניין של הגולש מאוד מהר.

מחקרים מראים שרוב האנשים קוראים פחות מ-50% מהתוכן – לרוב קרוב יותר ל 20% – מהתוכן של דף האינטרנט ופשוט סורקים את השאר.

הטריק הוא לחשוב על מה אתם חייבים להגיד – מה אנשים חייבים לדעת – כדי להתרגש מכם, ממה שאתם עושים ומהמוצרים והשירותים שלכם.

למשל, תת הכותרת של דף הבית שלי יכלה להיות: “איך תוכלו למשוך אליכם את הלקוחות הנכונים, לגרום למסר שלכם להיראות ולהישמע ולבנות עסק מצליח אונליין כשיש מיליוני אתרים שם בחוץ בדיוק כמו שלכם?”

הנה דרך טיפה יותר טובה ומזוקקת לכתוב את המסר הזה: “איך תוכלו לבלוט מבין מיליוני האתרים הקיימים ברשת?”

זה נקי, פשוט ומגיע ישר לנקודה. תוכלו להבין את המסר גם אם רק תסרקו את המילים של המשפט ולא ממש תקראו.

לכן כשאתם עובדים על התוכן של האתר שלכם, תחדדו ממש את המסר שלכם ומה אתם רוצים להגיד.

תזקקו רעיונות ומסרים מעורפלים עד המהות שלהם, ולאחר מכן כתבו אותם באתר.

הנה כמה רעיונות איך אפשר לשבור את רצף המילים באתר שלכם ולהפוך את התוכן לבר סריקה ונעים לקריאה ורפרוף:

  1. תשברו שורה בסיום כל משפט ובדקו היכן אתם יכולה להוסיף טקסט בולט, טקסט נטוי וקו תחתון, במשפטים שתרצו שהקהל שלך יתמקד בהם.
  2. תוסיפו רשימות ותת כותרות כדי לשבור את תוכן העמוד לפיסות קטנות.

 תוכלו לראות איך זה עובד באתר שלי, תראו איך חילקתי את הפוסט הארוך הזה לפיסות מידע קטנות. 

Starting The Book

טעות #4: תפסיקו להתרכז בעצמכם ובעסק שלכם

התרכזות בעצמנו הוא משהו שקורה כשכל התוכן והעיצוב של האתר מסתובב סביבנו וסביב מה שאנחנו רוצים וחולמים עליו.

יזמים שמרוכזים בעצמם בוחרים את הצבעים האהובים עליהם, את פונט האהוב עליהם ובכללי – רק מה שהם אוהבים.

הם שוכחים לשאול מה לקוחות שלהם רוצים לקבל מהם.

לא בטוחים האם אתם מרוכזים יותר מידי בעצמכם באתר שלכם?

הנב שלושה סימנים שכדאי שתשימו אליהם לב: 

  • התוכן של כל האתר שלכם – לא רק דף האודות – הוא כולו מרוכז בכם, לא בקהל שלכם ובמה אתם יכולים לעשות עבור הלקוחות שלכם.
  • יש יותר מ-5 תמונות שונות שלכם בכל עמוד באתר.
  • כל החלטות העיצוב שלכם מבוססות על מה שאתם אוהבים ולא במה שעובד עבור הקהל שלכן ומה שנכון למותג שלכם.

אם יש חוק זהב שתקף לבניה של אתרי אינטרנט מעולים, הוא זה: תפסיקו להתרכז בעצמכם ותתחילו להתרכז בלקוחות שלכם.

תקבלו החלטות לגבי התוכן, העיצוב והמראה הכללי של האתר שלכם, בזמן שאתם חושבים על הלקוח האידיאלי שלכם.

תתמקדו בלבנות חווית משתמש טובה עבור כל מי שנוחת באתר שלכם…

חוויה שתעורר בהם השראה ללמוד עוד עליכם ועל מה שיש לכם להציע…

חוויה שבסופו של דבר תוביל את הגולש לשכור את שירותיכם ולקנות מכם.

הערה אחרונה…

אנשים נמשכים ליזמים ובעלי עסקים אמיתיים שבולטים באנרגיה שלהם, באנושיות שלהם ובאותנתיות שלהם.

זה קורה כשהאנרגיה הנכונה עוברת בתוכן שלכם, בעיצוב ובמיתוג ובמראה הכללי של האתר שלכם…

יכול להיות לכם אתר מנצח שבצורה עקבית מושך אליכם את הלקוחות האידיאליים ושגורם להם לחזור אליכם שוב ושוב.

אז שימו לב שהחוויה שאתם מייצרים באתר שלכם תואמת את האנשים שאתם רוצים למשוך לעסק שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא