fbpx

4 טעויות נפוצות בעיצוב ותוכן האתר שמרחיקות ממך לקוחות פוטנציאליים

נכנסתי לעולם בניית האתרים ב-2008, לפני קצת יותר מעשור ואני יכולה להגיד בבטחון שראיתי את הטוב, הרע, המכוער והמכוער במיוחד!

חלק מהפגמים האלה גורמים לי לצחוק בקול רם, חלק גורמים לי לדפוק את הראש בשולחן או פשוט לסגור את הדפדפן כשטעם רע נותר בפי. 

האמת היא שיש מעט מאוד יזמים שמצליחים מהפעם הראשונה לבנות אתר יפייפה, אפקטיבי שמצליח להמיר גולשים שרירותיים ללקוחות חוזרים…

החלק הכי גרוע בכך, שהרבה אנשים פשוט לא יודעים שהם ביצעו את אחת “העבירות רשת” הנפוצות ביותר שגורמות לגולשים לברוח במקום להישאר, ללמוד עליהם ולרכוש מהם.

במהלך השנים בניתי אתרים יפייפים וממירים עבור יזמים שעושים רווח של 6,7 ואפילו 8 ספרות ואני יכולה להגיב בוודאות שאני יודעת דבר או שניים על מה עובד ומה לא עובד – כשאנחנו מדברים על עיצוב אתר ותוכן משכנע. 

אני רוצה שתראו בפוסט זה את המדריך למאחורי הקלעים שיציג את הטעויות הכי גדולות שאנשים עושים באתר שלהם. 

אלו הם הטעויות “החבויות” שהופכות יזמים חכמים ומוכשרים לרק “וואנה בי” בגלל הדרך שבה הם בנו את האתר שלהם.

אנשים שחשובים שיש להם אתר מושך, אפקיבי בידיים שלהם, אבל מה שבאמת יש להם, מעצבן ודוחה – את הלקוחות הפוטנציאלים שלהם. 

אני בהחלט לא רוצה שזה יקרה לך, לכן בואו נצלול פנימה 🙂

Disappointed businesswoman looking at business results on laptop screen in the office.

טעות #1: להיות קלישאה

האם אי פעם מצאת את עצמך באחד האתרים הקסומים האלה, עם פיות ופרפרים? מה לגבי אתרים סופר גבריים, עם מלא טוסטסטרון?

אני מדברת על אותם אתרים שמלאים בקלישאות סופר נשיות או גבריות כמו פרפרים וחדי קרן או מטוסים פרטיים ונשים יפייפיות. 

פעם חברה אמרה לי שכשהיא רואה משהו כזה היא אומרת “מזל טוב, את רשמית הפכת לקלישאה”. 

אני גם מרגישה ככה 🙂 

אם את מאמנת עסקית והאתר שלך מלא בחדי קרן וקשתות בענן או פיות, או אם אתה מאמן עסקי והאתר שלך מלא במכוניות יוקרה ומטוס פרטי או נשים בביקיני, לאנשים יהיה קשה לקחת אותך ברצינות. 

וזה אומר שהעסק שלך לא יחזיק מעמד יותר מידי זמן.

הנה מה שעליך לעשות אם את לא רוצה לבנות אתר קלישאתי…

חשבי על הנוכחות שלך ברשת ועל איך שאת רוצה שיראו אותך, לפני שאת עושה החלטות עיצוביות באתר שלך. 

מה התדמית שאת רוצה לשדר? איך את רוצה שהלקוחות שלך יראו אותך? האם את רוצה להיות סופר מקצועית? האם את רוצה להיות חכמה ונועזת? 

לא משנה מה תחליטי, חשוב שתזכרי…

חדי קרן מנצנצים, פיות מרקדות ומכוניות ספורט אדומות שייכות לארגז כלים של סטודנטים בשנה א’ – לא לדף הבית לך. 

טעות #2: להישמע מתנשאת

בואי נדבר על אתר שכולם אוהבים לשנוא…

זה אתר שבערך כל עמוד מלא בתמונות של בעלת העסק, כשהיא עושה את אחד מהדברים הבאים (ולפעמים את כולם ביחד):

  • היא מצטלמת בבקיני בזמן שיט על ספינה פרטית
  • היא מסתובבת עם אנשים סוג של ממפורסמים (או פשוט ידועני רשת)
  • היא יושבת מול נוף משגע עם קוקטייל ביחד

ברמת העיקרון אנחנו מדברות על סצנריו בו אנשים אמורים להגיד “וואוו, מדהים! הלוואי וזו הייתי אני…”

רק כדי להיות ברורה…

אם את יזמית בתחום של לייפסטייל או אושיית רשת, לפרסם המון תמונות שלך חייה חיים מדהימים בסגנון “היפים והעשירים”, זה לא בהכרח דבר רע. 

זה מה שנשים משפיעות כמו בר רפאלי וגל גדות עושות, כי זו הקריירה שלהן, זה העיסוק שלהן. 

אבל, יש קו דק מאוד בין לנסות להוכיח את האמינות שלך, לבין להיות מתנשאת או אפילו קצת מזויפת. 

אם את אשת עסקים שמתמחה למשל בשיווק ברשת, לפרסם תמונות שלך בביקיני באיים המלדיביים, בכל עמוד באתר העסקי שלך, פשוט לא מתאים.  

כשהאתר שלך מלא בתמונות שלך כשאת עושה חיים, הגולשים לא הולכים לראות הוכחה וויזואלית שאת יזמית מצליחה…

הם יחשבו שאת מתנשאת שמרוכזת בעצמה. 

בסופו של דבר, את עלולה לפגוע במוניטין שלך ובשורה התחתונה, אף אחד לא רוצה לעשות עסקים עם אנשים שמאמינים שהם מגניבים יותר או טובים יותר מכולם. 

לכן, כשאת מפרסמת תמונות שלך באתר שלך (זה לפעמים נכון גם למדיה החברתית), תשאלי את עצמך: 

איך הקהל שלי יקבל מזה תועלת? האם אני משתפת את החיים שלי בצורה אותנטית או האם אני מתחננת לתשומת לב, מתרברבת ומתפארת? 

אם התשובה הכנה שלך היא שהקהל שלך לא יקבל תועלת מהתוכן שלך, תעשי  טובה לעצמך ואל תפרסמי את זה. 

Woman with hat at beach pool in Maldives

טעות #3: להכות בגולש עם כמות בלתי נגמרת של מילים

הנה אמת סופר מפתיעה…

אנשים לא הולכים לקרוא את התוכן באתר שלך.

איך אני יודעת את זה?

בגלל שאנשים ללא קוראים אונליין – הם סוקרים, מרפרפים – ויש הבדל עצום בין השניים.

למרבה הצער, הרבה יזמים לא מבינים את זה.

הם שופכים את הלב והנשמה שלהם בתוכן שלהם ובסוף, האתר שלהם נראה סופר מסיבי ומשעמם בגלל אותה כמות עצומה של תוכן.

מבקרים מגיעים לאתר, מעיפים מבט ולוחצים על כפתור back תוך שניות בודדות.

לכן, כשאת מוכנה לכתוב תוכן לאתר שלך, אל תמלאי את הדף בכמויות עצומות של טקסט. אם תעשי זאת, סיכוי גדול שתאבדי את העיניין של הגולש מאוד מהר.

מחקרים מראים שרוב האנשים קוראים פחות מ-50% – לרוב קרוב יותר ל 20% – מהתוכן של דף האינטרנט ופשוט סורקים את השאר.

הטריק הוא לחשוב על מה את חייבת להגיד – מה אנשים חייבים לדעת – כדי להתרגש ממך, ממה שאת עושה ומהמוצרים והשירותים שלך.

למשל, תת הכותרת של דף הבית שלי יכלה להיות: “איך תוכלי למשוך אליך את הלקוחות הנכונים, לגרום למסר שלך להיראות ולהישמע ולבנות עסק מצליח אונליין כשיש מיליוני אתרים שם בחוץ בידיוק כמו שלך?”

הנה דרך טיפה יותר טובה ומזוקקת לכתוב את המסר הזה: “איך תוכלי לבלוט מבין מיליוני האתרים הקיימים ברשת?”

זה נקי, פשוט ומגיע ישר לנקודה. תוכלי להבין את המסר גם אם רק תסרקי את המילים של המשפט ולא ממש תקראי.

לכן כשאת עובדת על התוכן של האתר שלך, תחדדי ממש את המסר שלך ומה את רוצה להגיד.

תזקקי רעיונות ומסרים מעורפלים עד המהות שלהם, ולאחר מכן כתבי אותם באתר.

הנה כמה רעיונות איך אפשר לשבור את קיר המילים באתר שלך ולהפוך את התוכן לבר סריקה ונעים לקריאה ורפרוף:

  1. תשברי שורה בסיום כל משפט ובדקי היכן את יכולה להוסיף טקסט בולט, טקסט נטוי וקו תחתון, במשפטים שתרצי שהקהל שלך יתמקד בהם.
  2. תוסיפי רשימות ותת כותרות כדי לשבור תוכן בעמוד לפיסות קטנות.

 תוכלי לראות איך זה עובד באתר שלי, תראי איך חילקתי את הפוסט הארוך הזה לפיסות מידע קטנות. 

Starting The Book

טעות #4: תפסיקי להתרכז בעצמך ובעסק שלך

התרכזות בעצמך הוא משהו שקורה כשכל התוכן והעיצוב של האתר שלך מסתובב סביבך ומה שאת רוצה וחולמת עליו.

היזמים שמרוכזים בעצמם בוחרים את הצבעים האהובים עליהם, את פונט האהוב עליהם ובכללי – רק מה שהם אוהבים.

הם שוכחים לשאול מה לקוחות שלהם רוצים לקבל מהם.

לא בטוחה האם את מרוכזת יותר מידי בעצמך באתר שלך?

הנב שלושה סימנים שכדאי שתשימי אליהם לב: 

  • התוכן של כל האתר שלך – לא רק דף האודות – הוא כולו מרוכז בך, לא בקהל שלך ובמה את יכולה לעשות עבור הלקוחות שלך.
  • יש יותר מ-5 תמונות שונות שלך בכל עמוד באתר.
  • כל החלטות העיצוב שלך מבוססות על מה שאת אוהבת ולא מה במה שעובד עם הקהל שלך ומה שנכון למותג שלך.

אם יש חוק זהב שתקף לבניה של אתרי אינטרנט מעולים, והוא זה: תפסיקי להתרכז בעצמך ותתחילי להתרכז בלקוחות שלך.

תקבלי החלטות לגבי התוכן, העיצוב והמראה הכללי של האתר שלך, בזמן שאת חושבת על הלקוח האידיאלי שלך.

תתמקדי בלבנות חווית משתמש טובה עבור כל מי שנוחת באתר שלך…

חוויה שתעורר בהם השראה ללמוד עוד עליך ועל מה שיש לך להציע…

חוויה שבסופו של דבר תוביל את הגולש לשכור את שירותיף ולקנות ממך.

הערה אחרונה…

אנשים נמשכים ליזמים ובעלי עסקים אמיתיים שבולטים באנרגיה שלהם, באנושיות שלהם ובאותנתיות שלהם.

זה קורה כשהאנרגיה הנכונה עוברת בתוכן שלך, בעיצוב ובמיתוג ובמראה הכללי של האתר שלך…

יכול להיות לך אתר מנצח שבצורה עקבית מושך אליך את הלקוחות האידיאליים ושגורם להם לחזור איך שוב ושוב.

אז שימי לב שהחוויה שאת מייצרת באתר שלך תואמת את האנשים שאת רוצה למשוך לעסק שלך.

רוצה ללמוד לעומק איך לבנות דף בית מנצח לעסק שלך? הורידי את המדריך מתנה שלי לדפי בית מעולים שממרים גולשים ללקוחות משלמים.

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
גלילה למעלה