בפוסט האחרון שלי, למדנו מה היא פסיכולוגיית צבעים במיתוג, למה היא חשובה וסקרתי את משמעות הצבעים הפופולריים במיתוג (למי שפספס, אפשר לקרוא את הפוסט המלא כאן).
קיבלתי מבול של שאלות מכן על משמעות של צבעים נוספים שלא הופיעו (כמו סגול, זהב, חום) וגם את השאלה החשובה מכולן – איך אני יודעת לבחור את פלטת הצבעים המושלמת לעסק? כל התשובות מגיעות בהמשך ובסוף מחכה לכם הפתעה שווה! בואו נתחיל
אז כמו שאמרנו, צבעים נמצאים בכל מקום – בין אם אתם מודעים לכך באותו רגע או לא, כל אחד מהם מעניק לכם חוויה רגשית.
ירוק וכחול מעוררים תחושות של רוגע והרמוניה וצהוב יכול לעורר בכם אופטימיות (ורעב!). הבנת הפסיכולוגיה של הצבע היא נכס יקר – המשמעות של בחירת צבעים נכונה היא שהקהל שלכן יידע מיד מי אתם ובמה אתם עוסקים. וגם…בלי צחוק, בחירת צבעים לא נכונים עלולה להבריח מכן לקוחות.
אז בואו נבחן את משמעות הצבעים שלא הספקתי לגעת בהם במאמר הקודם.
#1 סגול
משמעות של צבע סגול במיתוג עסקי
הצבע הסגול הוא שילוב של כוח, אנרגיה והעוצמה של האדום יחד עם האמת והרוגע של הכחול. מבחינה פסיכולוגית, הצבע הסגול מציג יוקרה ואיכות, יחד עם זאת – שימוש לא נכון בצבע עלול לגרום למותג להיראות “זול” יותר מכל צבע אחר.
בשיווק, סגול מקושר לעיתים קרובות לחוכמה, כבוד, עצמאות, יצירתיות, מסתורין, קסם וגם רוחניות, מלוכה ועושר.
סגול לילך מעניק אנרגיה נשית יותר, סגול ויולט מבטא עושר וכוח בעוד שגוונים כהים יותר של סגול מעלים בנו יותר תחושות של עצב או תסכול. מותגי שוקולד יוקרתיים ומוצרי קוסמטיקה לנשים משתמשים לעיתים קרובות בגוונים סגולים כדי לציין מוצר איכותי ומשובח במיוחד.
אם אתן מעניקות שירותים, תוכלו להשתמש בצבע הסגול כדי לציין את שירותי הפירימיום שלכם.
סיכום תכונות של צבע סגול:
השפעות חיוביות:
- חוכמה
- מותרות
- עושר
- רוחניות
- תחכום
- מסתורין
השפעות שליליות:
- הסתגרות
- שחיתות
- הדחקה
- נחיתות
- פזרנות
- דכדוך
#2 זהב
משמעות של צבע זהב במיתוג עסקי
הזהב הוא הצבע של העושר, השפע, ההצלחה אבל גם של הפזרנות. בגלל שהוא סוג של בן דוד של הצהוב והכתום, הוא חולק איתם כמה תכונות משותפות כמו אהבה, תשוקה, שמחה, חוכמה וקסם.
זהב היא מתכת יקרה שקשורה לעושר, פאר ושגשוג, הוא נותן לנו אסוציאציות למתנות יקרות ומשפחתיות. זה הצבע שמזכיר לנו ניצחון מתוק, ומכאן השימוש שלו במדליות וגביעים למנצחים בתחרויות.
מומלץ לא לתת לו יותר מדי דומיננטיות בעיצוב כיוון שהוא יכול מאוד “לעייף” אבל אפשר ורצוי לשלב אותו יחד צבעים אחרים כדי לשקף את תכונות העסק שלכן. לדוגמה, כאשר משלבים זהב עם סגול זה יכול להצביע על עושר, אסתטיקה ויופי. בשילוב עם כחול זה יכול להעיד כנות, אמינות והצלחה.
שילוב של זהב עם שחור יכול להצביע על שפע, אלגנטיות, תחכום ועושר ושילוב עם לבן ייצור רושם אלגנטי יותר.
השפעות חיוביות:
- עושר ושגשוג
- איכות
- יוקרה
- חשיבות
- אושר
- מצוינות
- חוכמה
השפעות שליליות:
- בזבזנות
- יומרנות
- אינטנסיביות
- פזרנות
#3 טורקיז
משמעות של צבע טורקיז במיתוג עסקי
טורקיז הוא צבע טרנספורמטיבי שמגלם בתוכו תכונות כמו ביטחון ואמינות שמגיעות אלינו מהצבע הכחול לבין הקלילות שמגיעה מהצבע הירוק.
טורקיז מרמז על בהירות מחשבה, יצירתיות ותקשורת. זה צבע שמעורר בנו השראה, קשור לטעינה מחודשת של הרוח, לחידוש רמות אנרגיה ויש לו נטייה לעורר מחשבות חיוביות.
לעיתים קרובות נמצא את צבע הטורקיז בעסקים שקשורים לתקשורת, חינוך, מדיה וטכנולוגיות. בנוסף, זה צבע שיכול להשתלב היטב במוצרי קוסמטיקה שונים כיוון שהוא מזכיר לנו ניקיון, טוהר מבלי להיות סטרילי מדי.
שימו לב, שבצד השני של הסקאלה טורקיז עשוי להצביע גם על חוסר החלטיות.
השפעות חיוביות:
- תקשורת
- בהירות
- רוגע
- השראה
- ריפוי
השפעות שליליות:
- חוסר אמינות
- סודיות
- חוסר החלטיות
#4 חום
משמעות של צבע חום במיתוג עסקי
צבע חום במיתוג מרמז על ביטחון, נוחות וביתיות. הוא מזכיר לנו את האדמה, העצים ואפילו יכול לתת לנו אסוציאציות של שוקולד ואגוזים.
מחקרים שונים מראים שגברים רבים אוהבים את הצבע החום בזכות הכוח, הביטחון והפרקטיות שהוא משדר. בעוד שהוא נקשר במהירות לכל תחומי הטבע – עיצוב עם צבע חום נחשב למאתגר יותר מהסיבה ששימוש לא נכון עשוי לגרום לו להיתפס בקלות כמשעמם.
מותגי אוכל רבים משתמשים בצבע חום – מותגי קפה ומסעדות זו דוגמה מצוינת לאופן שבו חמימות, איזון וביתיות יכולים בקלות להיות קשורים לצבע זה.
השפעות חיוביות:
- רצינות
- חמימות
- ארציות
- אמינות
- תמיכה
- אותנטיות
השפעות שליליות:
- חוסר הומור
- חוסר תחכום
- שמרנות
- לכלוך
- עצב
#5 אפור
משמעות של צבע אפור במיתוג עסקי
הצבע אפור בפסיכולוגיית הצבעים נחשב בהחלט ל”אזור האפור”. אפור יכול לרוקן מאיתנו אנרגיה ויכול להפוך בקלות לצבע מדכא אבל בו זמנית למרומם – תלוי בגוון שלו ובשילובי צבעים נוספים.
הוא משמש רקע טוב לצבעים אחרים בגלל שהוא לא מושך תשומת לב ומאפשר לשאר הצבעים להתבלט. האפור מתקשר לתכונות כמו ביטחון, אמינות, צניעות ובגרות. הרבה מותגים טכנולוגים יוקרתיים משתמשים בצבע האפור כיוון שהוא יכול לרמז גם על מודרניות, עוצמה ותחכום.
השפעות חיוביות:
- איזון
- מודרניות
- תחכום
- אינטליגנציה
- כוח
- אמינות
השפעות שליליות:
- חוסר אנרגיה
- עייפות
- דיכאון
- חוסר גמישות
איך אני יוצרת פלטת צבעים מושלמת למותג שלי?
אז איך מוציאים לפועל את כל מה שלמדתם? יש נוסחה נהדרת ליצירת פלטת צבעים למותג שלכם. ההמלצה היא שפלטת הצבעים תכלול לפחות 5 צבעים, זה יאפשר לכם להשתמש במגוון תכונות שלהם תוך שמירה על עקביות והכרה במותג שלכם.
אז איך עושים את זה? זה די פשוט!
שלב ראשון | למצוא תמונות השראה לצבעי המותג שלכם
זה שלב ממש כיפי! אני ממליצה לכן בחום להשתמש ב- Pinterest להגדיר לוח סודי ולהתחיל לשמור כל תמונה שאתם מרגישים בה ויברציות של המותג שלכם. זכרו את “מילות הבאז” של המותג, אשר אמורות לתאר את המשימה, הערכים העיקריים ואת קהל היעד שלכם. לשמור, לשמור ולשמור!
שלב שני | קבצו את הצבעים יחד
עכשיו זה זמן לעשות קצת סדר וארגון. גוללו בתמונות שבחרתן וחפשו את הצבעים, האלמנטים והרגשות שחוזרים על עצמם. לאחר מכן תנסו להבין מה המכנה המשותף של התמונות שבחרתם. שימו לב שאתם רוצים לשמור על קו אחיד בהתאם לצבע המועדף עליכם. לדוגמה, אל תיקחו תמונה עם ספה אדומה אם צבעי הנושא שלכם הם שחור, לבן וכחול.
שלב שלישי | תתחילו לדגום צבעים שאתם אוהבים מהתמונה
לבעלות הפוטושופ, באמצעות כלי הטפטפת תתחילו לדגום צבעים מהתמונה (או מכמה) וצרו לוח צבעים שכולל 5-6 גוונים. שלב זה יכול לקחת זמן עד שתמצאו את השילוב שהכי מוצא חן בעינכם. אם אתם לא עובדים עם פוטושופ, גם לכם יש פתרון – תוכלו להשתמש בכלי הנפלא colormind שדוגם אוטומטית צבעים מהתמונה שבחרתם לעלות.
הנוסחה האהובה עלי ליצירת פלטת צבעים מוצלחת: 1 צבע עיקרי + 1 צבעי משני + 2/1 נטרלים כהים + 1/2 נטרלים בהירים.
שלב רביעי | חתמו את פלטת הצבעים החדשה של המותג שלכם!
ברגע שאהבתם את קומבינציית הצבעים, הוסיפו את הצבעים הניטרליים והנה לכם פלטה לתפארת! העצה הכי טובה שלי היא להקפיד להישאר איתה. אל תוסיפו צבעים אקראיים לגרפיקות, למיילים או לתמונות בבלוג שלכם. השתמשו באופן עקבי בצבעים מהפלטה שיצרתם.
כמה מילים אחרונות וההפתעה השווה שהבטחתי לכם...
בין אם אתם מותג חדש שמעוניין לפתח ערכת צבעים או מותג מבוסס שצריך ריענון המראה – תמיד חשוב לחשוב על הצבע ועל התפקיד שהוא ממלא בשיווק הוויזואלי שלכם. בחירת צבעים נכונה יכולה להשפיע על המסר ולהכווין את הלקוחות הנכונים לעסק שלכם.
ועכשיו להפתעה – במיוחד בשבילכן הכנתי ספרון מתנה שווה במיוחד שכולל פלטות צבעים מוכנות למיתוג עסקי! לקבלת הספרון החינמי מלאו את הטופס שמצורף פה למטה.
אשמח לשמוע מכם אם המדריך הזה עזר לכם ואל תהססו ליצור איתי קשר בתגובות, או בפייסבוק כדי לקבל טיפים ומידע נוסף למיתוג העסקן שלכם
מחפשים שילוב צבעים מנצח לעסק שלך?
מלאו את הטופס הבא
3 תגובות על “מה הצבע שלך אומר עלייך? המדריך לבחירת צבעי מותג – חלק 2”
ממש עזר לי המידע על הצבע זהב
תודה רבה
המידע ממש תרם לי לצבעים שהתענינתי בהם טורכיז
וזהב , תודה רבה !!
עזר לי מאד!
תודה רבה