fbpx

דף נחיתה או אתר עסקי – מה העסק שלך באמת צריך?!

אתן בטח כבר יודעות שהאתר שלכן יכול להיות כלי רב עוצמה. אפשר לומר שזה האיש המכירות הפרטי שלכן, שפועל במשך 24/7 שעות ביממה כדי לעזור לכן למשוך לידים, לטפח אותם ולעזור לכן להמיר אותם ללקוחות. 

יש שני אמצעים שיכולים לספק את התוצאות האלו – דף נחיתה ואתר. אבל…איך יודעים מה העסק שלכן צריך? בפוסט הזה אתן תגלו מה העסק שלכם צריך. שנתחיל? 😊

מועדון לקוחות בחנות דיגיטלית

נתחיל מהיסודות, מה זה אתר?

אתר אינטרנט זה קבוצה של דפים שמקושרים זה לזה עם פרטים ותוכן על העסק שלכן. באופן כללי, אתרים עסקיים מספרים על העסק שלך, מה הוא עושה, אילו מוצרים ושירותים זמינים שם ועוד.

אתר יכול לכלול דפים מיוחדים כמו הבלוג העסקי שלכן, דף הבית, דפי שירות שונים ועוד מגוון רחב של פונקציות שונות. המטרה העיקרית של אתר היא לתאר ולהסביר על העסק שלכן ו/או להעניק למשתמשים גישה ישירה לשירות/מוצר.

בקיצור:

מה זה דף נחיתה?

דף נחיתה הוא דף אינטרנט יחיד שהגולשים “נוחתים” בו מקישור שמגיע ממודעות, פרסומים, באנרים וכו’. המטרה של דף נחיתה היא למקד את תשומת לבו של הגולש בשירות או מוצר מסוים שאנחנו מציעים לו ולהניע אותו לפעולה הרצויה.

הנה כמה דוגמאות לפעולות שנרצה לייצר בדף נחיתה: יצירת קשר, רכישה, השארת פרטים ועוד. בדרך כלל אין בו כפתורי ניווט או קישורים אחרים והוא ממוקד מאוד.

בקיצור:

smartmockups kfr6gwoh
גם דף מכירה שתפקידו למכור קורס או מוצר הוא סוג של דף נחיתה

סיכום של כל המאפיינים

אתר אתר דף נחיתה

מספר דפים

5 או יותר
דף אחד שמחובר לדף תודה

ניווט

כל הדפים נגישים לגולש
ניווט מוגבל

מטרה

להציג עסק/ארגון, למכור מוצרים/שירותים
למכור מוצר/שירות ספציפי או ללכוד לידים

מתי צריך אתר?

חשוב לי להדגיש – אתר היא מילה והגדרה מאוד רחבה, תחתיה יש סוגים שונים של אתרים: החל מבלוגים, אתרי תדמית ועד לאתרי מסחר, פורטלים, חנויות מקוונות וכו’. כל אחד מהם עונה על צרכים מסוימים ובשיחת אפיון עם המפתח שלכן תוכלו להבין איזה סוג אתר יהיה הכי טוב בשבילכן. 

תוכלו לקרוא עוד על סוגי אתרים שונים
והעלויות שלהם במאמר הבא.

יש כמה סיבות אפשריות לכך שאתן צריכות אתר ולא דף נחיתה.
הנה כמה מהן:  

  • לספר את הסיפור שלכן

    אתר אינטרנט מאפשר לספר את הסיפור של העסק שלכן. מי אתן? מה אתן מציעות ובמה אתן שונות משאר המתחרים שלכן? איך הכול התחיל? ועוד. בין אם אתן חנות שמוכרת נעליים מעוצבות או שאתן צריכות אתר תדמיתי להצגת העבודות שלכן – עם אתר תוכלו להרשות לעצמכן "להתפזר" יותר בניגוד לדף נחיתה שמחייב תתכן להישאר ממוקדות ומאוד שיווקיות.

  • להציג ולמכור מוצרים/שירותים

    אם העסק שלכן מוכר מספר שירותים/מוצרים, דף נחיתה לא יוכל לעזור לכן במטרה הזו (זוכרות? אמרנו שהוא ממוקד במוצר/שירות אחד). באתר אינטרנט תוכלו לארגן את המוצרים לפי הסוג, מותג ולמעשה בכל דרך שתרצו. תוכלו גם לפרט על כל מוצר בנפרד, לענות על שאלות ולהדגיש תכונות עיקריות.

  • שימוש בפונקציות מתקדמות יותר

    יש פונקציות ותוספות מסוימות שלא ניתן לכלול טכנית בדף נחיתה. לדוגמה, אם את צריכה לקבוע פגישה, להציע קורס מסוים להורדה – אתן כנראה תזדקקו ליותר מדף אחד. בעלי אתרים שרוצים להגדיר פרטיות מסוימת באמצעות פרטי כניסה פרטיים, תזמון פגישות, מכירת מוצרים בטוחה, ספריית מאמרים/ספרים/קורסים דיגיטליים להורדה או אם אתן רוצות שהגולשים שלכן יוכלו להשאיר תגובות ולהתחיל דיונים על פוסט מסוים – לכל אלה אתן תזדקקו לאתר.

  • קידום SEO

    אם אתן מעוניינות לעזור לגולשים למצוא את האתר שלכן בגוגל באמצעות הכנסת שאילתות שמכילות מילות מפתח שרלוונטיות לעסק שלכן – אתן תצטרכו אתר. קידום אתרים בגוגל הוא חלק חיוני בכל עסק ובלעדיו יהיה לכן קשה מאוד לייצר תנועה טבעית וקבועה לאתר (ושלא עולה לכן כסף) קידום דף נחיתה בגוגל הוא לא כל כך יעיל כי רוב הסיכויים שאתן תהיו מוגבלות במספר מילות המפתח שאתן יכולות לקדם בדף אחד, לעומת זאת באתר אינטרנט השמים הם הגבול ולכל עמוד תוכלו להתאים מילות מפתח שרלוונטיות לשירות/מוצר שלכן, להזין תכנים מעניינים בבלוג שעוסקים בנישה שלכן ובכך לקדם את האתר לעמודים הראשונים בתוצאות החיפוש וליהנות מתנועה אורגנית ורלוונטית.

בניית אתר מסחר אלקטרוני
מכירת מוצרים היא סיבה טובה לבנות אתר במקום דף נחיתה

מתי צריך דף נחיתה?

  • פרסום ממומן PPC

    גוגל "שופטת" מודעות תשלום לפי לחיצה (PPC) בין היתר על פי הרלוונטיות שלהן ולדף שהן מקושרות – ודף נחיתה שנבנה סביב מודעה יהיה רלוונטי יותר מדף מוצרים או שירותים כללי. המשמעות היא שרוב הסיכויים שדף נחיתה יעניק לגולשים את המענה המושלם שהם חיפשו ולכן העלות פר קליק תהיה יותר נמוכה.

    אתן יכולות להשתמש בפרסום דף נחיתה וPPC לכל אחת מהאפשרויות הבאות ואפילו יותר:

    1. השקת מוצר חדש – אם אתן משיקות מוצר או שירות חדש, דף נחיתה יאפשר לכן להתחיל למכור אותו על ידי הדגשה ומיקוד במוצר הספציפי הזה, בלי הסחות דעת.
    2. אירוע – אומנם זה חכם גם להציג השקה של אירוע באתר שלך עבור הלקוחות והעוקבים הקובעים, אך דף נחיתה יוכל להגיע למשתמשים שמחפשים להשתתף באירוע מסוג מסוים בלי להכיר את העסק הספציפי שלכן.
    3. מיקום חדש – אם פתחתן סניף חדש, עברתן למקום חדש – שילוב של דף נחיתה עם קמפיין PPC יאפשר לכן להיחשף לקהלים ממוקדים ורלוונטיים כבר מההתחלה.
  • מיקוד גולשים

    ללא לחצני ניווט, קישורים, בלוגים או הסחות דעת אחרות – דף נחיתה שומר ומכווין את תשומת ליבו של הגולש טוב יותר מאשר כל אתר. כאשר משתמש מגיע לדף נחיתה, הוא לא יכול ללכת לאיבוד– עומדות בפניו שתי אפשרויות: להשלים את הפעולה (רכישה/השארת פרטים) או לחזור לתוצאות החיפוש.

ולפעמים אפשר ורצוי לשלב בין שניהם!

חשוב לזכור שאין פה שחור ולבן 😊 אני מכירה לקוחות שהתחילו מדף נחיתה ושדרגו לאתר ואני גם מכירה לקוחות שהתחילו עם אתר אינטרנט וכשהזדקקו לדחוף שירות או מוצר מסוים – בנינו גם דף נחיתה. לצורך העניין אני עובדת בעיקר עם האתר שלי, אבל כשאני צריכה לקדם קורס או שירות מסוים – אז אני נעזרת בדף נחיתה שמאפשר להיות ממוקדת ולפנות לקהלים שאני מחפשת.

עדיין לא סגורות מה העסק שלכן צריך? אתן יותר ממוזמנות להתייעץ איתי! אפשר למלא את הפרטים ואני אדאג לחזור אליכן כשנוח לכן, או שאתן יכולות גם ליצור איתי קשר עם הודעה או צלצול.

לפני שאת הולכת! 😊 אם הפוסט הזה עניין אותך…
יש מצב שתעופי גם על אלה:
10 אלמנטים שיגדילו את כמות הלידים בטפסי הרשמה ויצירת קשר >>
אחת ולתמיד וויקס או וורדפרס – מה עדיף? >>
למה העסק שלך חייב אתר עסקי – גם אם משווקת בפייסבוק ואינסטגרם? >>  

smartmockups kiuvn6vb

מוכנה לבנות דף נחיתה או אתר עסקי מושלם לעסק שלך?

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
גלילה למעלה