fbpx

דף נחיתה או אתר עסקי – מה העסק שלך צריך באמת?!

אתם בטח כבר יודעים שהאתר שלכם יכול להיות כלי רב עוצמה. אפשר לומר שזה האיש המכירות הפרטי שלכם, שפועל במשך 24/7 שעות ביממה כדי לעזור לכם למשוך לידים, לטפח אותם ולעזור לכם להמיר אותם ללקוחות. 

יש שני אמצעים שיכולים לספק את התוצאות האלו – דף נחיתה ואתר. אבל…איך יודעים מה העסק שלכם צריך? בפוסט הזה אתם תגלו מה העסק שלכם צריך. שנתחיל? 😊

מועדון לקוחות בחנות דיגיטלית

נתחיל מהיסודות, מה זה אתר?

אתר אינטרנט זה קבוצה של דפים שמקושרים זה לזה עם פרטים ותוכן על העסק שלכם. באופן כללי, אתרים עסקיים מספרים על העסק שלכם, מה הוא עושה, אילו מוצרים ושירותים זמינים שם ועוד.

אתר יכול לכלול דפים מיוחדים כמו הבלוג העסקי שלכם, דף הבית, דפי שירות שונים ועוד מגוון רחב של פונקציות שונות. המטרה העיקרית של אתר היא לתאר ולהסביר על העסק שלכם ו/או להעניק למשתמשים גישה ישירה לשירות/מוצר.

בקיצור:

מה זה דף נחיתה?

דף נחיתה הוא דף אינטרנט יחיד שהגולשים “נוחתים” בו מקישור שמגיע ממודעות, פרסומים, באנרים וכו’. המטרה של דף נחיתה היא למקד את תשומת לבו של הגולש בשירות או מוצר מסוים שאנחנו מציעים לו ולהניע אותו לפעולה הרצויה.

הנה כמה דוגמאות לפעולות שנרצה לייצר בדף נחיתה: יצירת קשר, רכישה, השארת פרטים ועוד. בדרך כלל אין בו כפתורי ניווט או קישורים אחרים והוא ממוקד מאוד.

בקיצור:

smartmockups kfr6gwoh
גם דף מכירה שתפקידו למכור קורס או מוצר הוא סוג של דף נחיתה

סיכום של כל המאפיינים

אתר אתר דף נחיתה

מספר דפים

5 או יותר
דף אחד שמחובר לדף תודה

ניווט

כל הדפים נגישים לגולש
ניווט מוגבל

מטרה

להציג עסק/ארגון, למכור מוצרים/שירותים
למכור מוצר/שירות ספציפי או ללכוד לידים

מתי צריך אתר?

חשוב לי להדגיש – אתר היא מילה והגדרה מאוד רחבה, תחתיה יש סוגים שונים של אתרים: החל מבלוגים, אתרי תדמית ועד לאתרי מסחר, פורטלים, חנויות מקוונות וכו’. כל אחד מהם עונה על צרכים מסוימים ובשיחת אפיון עם המפתח שלכם תוכלו להבין איזה סוג אתר יהיה הכי טוב בשבילכם. 

תוכלו לקרוא עוד על סוגי אתרים שונים
והעלויות שלהם במאמר הבא.

יש כמה סיבות אפשריות לכך שאתם צריכים אתר ולא דף נחיתה.
הנה כמה מהן:  

  • לספר את הסיפור שלכם

    אתר אינטרנט מאפשר לספר את הסיפור של העסק שלכם. מי אתם? מה אתם מציעים ובמה אתם שונים משאר המתחרים שלכם? איך הכול התחיל? ועוד.

    בין אם אתם חנות שמוכרת נעליים מעוצבות או שאתם צריכים אתר תדמיתי להצגת העבודות שלכם – עם אתר תוכלו להרשות לעצמכם "להתפזר" יותר בניגוד לדף נחיתה שמחייב אתכם להישאר ממוקדות ומאוד שיווקיות.

  • להציג ולמכור מוצרים/שירותים

    אם העסק שלכם מוכר מספר שירותים/מוצרים, דף נחיתה לא יוכל לעזור לכם במטרה הזו (זוכרים? אמרנו שהוא ממוקד במוצר/שירות אחד). באתר אינטרנט תוכלו לארגן את המוצרים לפי הסוג, מותג ולמעשה בכל דרך שתרצו. תוכלו גם לפרט על כל מוצר בנפרד, לענות על שאלות ולהדגיש תכונות עיקריות.

  • שימוש בפונקציות מתקדמות יותר

    יש פונקציות ותוספות מסוימות שלא ניתן לכלול טכנית בדף נחיתה. לדוגמה, אם אתם צריכים לקבוע פגישה, להציע קורס מסוים להורדה – אתם כנראה תזדקקו ליותר מדף אחד.

    בעלי אתרים שרוצים להגדיר פרטיות מסוימת באמצעות פרטי כניסה פרטיים, תזמון פגישות, מכירת מוצרים בטוחה, ספריית מאמרים / ספרים / קורסים דיגיטליים להורדה או אם אתם רוצים שהגולשים שלכם יוכלו להשאיר תגובות ולהתחיל דיונים על פוסט מסוים – לכל אלה אתם תזדקקו לאתר.

  • קידום SEO

    אם אתם מעוניינים לעזור לגולשים למצוא את האתר שלכם בגוגל באמצעות הכנסת שאילתות שמכילות מילות מפתח שרלוונטיות לעסק שלכם – אתם תצטרכו אתר.

    קידום אתרים בגוגל הוא חלק חיוני בכל עסק ובלעדיו יהיה לכם קשה מאוד לייצר תנועה טבעית וקבועה לאתר (ושלא עולה לכן כסף). קידום דף נחיתה בגוגל הוא לא כל כך יעיל כי רוב הסיכויים שאתם תהיו מוגבלות במספר מילות המפתח שאתם יכולות לקדם בדף אחד, לעומת זאת באתר אינטרנט השמים הם הגבול.

    באתר לכל עמוד תוכלו להתאים מילות מפתח שרלוונטיות לשירות/מוצר שלכם, להזין תכנים מעניינים בבלוג שעוסקים בנישה שלכם ובכך לקדם את האתר לעמודים הראשונים בתוצאות החיפוש וליהנות מתנועה אורגנית ורלוונטית.

בניית אתר מסחר אלקטרוני
מכירת מוצרים היא סיבה טובה לבנות אתר במקום דף נחיתה

מתי צריך דף נחיתה?

  • פרסום ממומן PPC

    גוגל "שופטת" מודעות תשלום לפי לחיצה (PPC) בין היתר על פי הרלוונטיות שלהן ולדף שהן מקושרות – ודף נחיתה שנבנה סביב מודעה יהיה רלוונטי יותר מדף מוצרים או שירותים כללי. המשמעות היא שרוב הסיכויים שדף נחיתה יעניק לגולשים את המענה המושלם שהם חיפשו ולכן העלות פר קליק תהיה יותר נמוכה.

    אתם יכולים להשתמש בפרסום דף נחיתה וPPC לכל אחת מהאפשרויות הבאות ואפילו יותר:

    1. השקת מוצר חדש – אם אתם משיקים מוצר או שירות חדש, דף נחיתה יאפשר לכן להתחיל למכור אותו על ידי הדגשה ומיקוד במוצר הספציפי הזה, בלי הסחות דעת.
    2. אירוע – אומנם זה חכם גם להציג השקה של אירוע באתר שלכם עבור הלקוחות והעוקבים הקובעים, אך דף נחיתה יוכל להגיע למשתמשים שמחפשים להשתתף באירוע מסוג מסוים בלי להכיר את העסק הספציפי שלכם.
    3. מיקום חדש – אם פתחתם סניף חדש, עברתם למקום חדש – שילוב של דף נחיתה עם קמפיין PPC יאפשר לכם להיחשף לקהלים ממוקדים ורלוונטיים כבר מההתחלה.
  • מיקוד גולשים

    ללא לחצני ניווט, קישורים, בלוגים או הסחות דעת אחרות – דף נחיתה שומר ומכווין את תשומת ליבו של הגולש טוב יותר מאשר כל אתר. כאשר משתמש מגיע לדף נחיתה, הוא לא יכול ללכת לאיבוד– עומדות בפניו שתי אפשרויות: להשלים את הפעולה (רכישה/השארת פרטים) או לחזור לתוצאות החיפוש.

ולפעמים אפשר ורצוי לשלב בין שניהם!

חשוב לזכור שאין פה שחור ולבן 😊 אני מכירה לקוחות שהתחילו מדף נחיתה ושדרגו לאתר ואני גם מכירה לקוחות שהתחילו עם אתר אינטרנט וכשהזדקקו לדחוף שירות או מוצר מסוים – בנינו גם דף נחיתה. לצורך העניין אני עובדת בעיקר עם האתר שלי, אבל כשאני צריכה לקדם קורס או שירות מסוים – אז אני נעזרת בדף נחיתה שמאפשר להיות ממוקדת ולפנות לקהלים שאני מחפשת.

עדיין לא סגורים מה העסק שלכם צריך? אתם יותר ממוזמנים להתייעץ איתי! אפשר למלא את הפרטים ואני אדאג לחזור אליכם כשנוח לכם, או שאתם יכולים גם ליצור איתי קשר עם הודעה או צלצול.

לפני שאתם הולכים! 😊 אם הפוסט הזה עניין אותך…
יש מצב שתעופו גם על אלה:

10 אלמנטים שיגדילו את כמות הלידים בטפסי הרשמה ויצירת קשר >>
אחת ולתמיד וויקס או וורדפרס – מה עדיף? >>
למה העסק שלך חייב אתר עסקי – גם אם משווקת בפייסבוק ואינסטגרם? >>  

תמר ונהודה - בניית אתר תדמית
מוכנים לבנות דף נחיתה או אתר עסקי מושלם לעסק שלכם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא