fbpx

איך ליצור פיד מושלם באינסטגרם? 4 כלים שאתם חייבים להכיר

מכירים את הפידים האלה באינסטגרם שאתם מגיעים אליהם במקרה – וגוללים אותם במשך שעות ומשתוקקים לקפוץ לתוך כל תמונה מרוב התפעלות? אתם בטח חושבים שזה מצריך שעות של תכנון, צילום, עריכה – אבל האמת? שזה די פשוט. 

בין אם אתם מודים בזה או לא, כמעט כל אחד ואחת רוצה את הפיד המושלם. לאחרונה קיבלתי הרבה שאלות בנושא הזה – אז החלטתי להקדיש פוסט שלם שחושף את כל הטיפים והטריקים שלי 😊

האמת, כל אחד יכול ליצור פיד חלומי באינסטגרם – כן גם אתם! אבל יש כמה דברים שכדאי לדעת לפני, המשיכו לקרוא וגלו את כל התשובות.

פיד באינסטגרם
גם את יכולה יכולה ליצור פיד חלומי באינסטגרם

עבור עסקים, אינסטגרם מהווה ללא ספק הזדמנות מצוינת לשווק את המוצרים שלהם לקהל ממוקד – זו עובדה.

מלבד האלמנטים העיקריים כמו ביו, תמונת פרופיל מושכת, האשטגים שמסייעים לכם להיות בולטים יותר בנוף – הפיד שלכם היא נקודת ההתחלה, כי זה מה שישיג לכן תשומת לב מיידית מעוקבים פוטנציאלים. ברגע שאתם יוצרים פיד אחיד ואסתטי – אנשים ילמדו לשייך את זה למותג שלכם.

אז איך מתחילים?!

#1 תכנון, תכנון ותכנון!

אוהבים לעלות תמונות באופן ספונטני לפיד שלכם באינסטגרם? האם אתם נוטים לעלות כמה תמונות רצוף ואז להיעלם לתקופה עד גל התמונות הבא? תרשו לי לעצור אתכם כאן כי גם אני נוטה לפול לטעות האיומה הזו😊 

למרות שאינסטגרם אכן התחילה כפלטפורמה שספונטניות הייתה שם המשחק – כיום הפיד שלנו צריך להיות מתוכנן ומדוגם כמו שעון שוויצרי. עליכם לחשוב כל פעם איזו תמונה משתלבת, מומלץ ליצור “גריד” ולשחק עם הסדר של התמונות מראש, כדי לייצר זרימה, סדר ואחידות. 

והספונטניות מה איתה?! 

היא עברה לסטורי, שם “אין חוקים” ותוכלי להרגיש חופשי להעמיס בכל סוגי התוכן 24/7 שעות ביממה.

אז איך עושים את זה? כיום יש המון אפליקציות חיצוניות שמאפשרות לתכנן את הפיד מראש, לסדר את התמונות לפי הסדר הרצוי ואפילו לתזמן אותן יחד עם טקסט והאשטגים רלוונטיים. הנה כמה מהאפליקציות שאני באופן אישי ממליצה: PLANOLY, PREVIEW, LATER.

#2 תאמצו פלטת צבעים

כשאתם מצלמים תמונות – נסו לבחור פלטת צבעים שמשקפת את האישיות והסגנון של המותג שלכם. אתם יכולים לעשות זאת באמצעות שימוש באקססוריז ופריטי עיצוב בצבעים משלימים. 

לדוגמה, אם אתם מתחום האופנה והסטיילינג – תוכלו להשלים את האאוטפיט בתמונה עם כובע בצבע אדום, תיק יד או נעל בצבע שחוזר על עצמו. 

אם אתם מתחום הפודיז ומצלמים הרבה אוכל טעים, שימוש באותן צלחות וסכו”ם (ורצוי שיהיה להם קטע מעניין), יעזור לכם ליצור עקביות גם כאשר האוכל שאתם לוכדים בעדשה משתנה מבחינת צבע ומרקם. 

אפשר ורצוי להחליף אחת לכמה זמן את פלטת הצבעים כדי להכניס רוח רעננה לפיד.

smartmockups kh18rjsz
פלטת צבעים ועריכה גרפית ייחודית לפיד מושלם

#3 תתחילו לערוך תמונות

אם אתם רוצים ליצור פיד מושלם ואחיד באינסטגרם שלכם, חשוב מאוד לערוך ולעשות התאמות לכל התמונות כדי להוציא מהן את המיטב.

למה הכוונה? לפני שאתם מעלים את התמונות לפיד, בחרו בפילטר קבוע שיעניק לכל התמונות שלכם “שכבה” אחידה שתאזן את הצבעוניות של כל התמונות ותייצר תחושה הרמונית. 

תוכלו לעשות זאת באמצעות אחד הפילטרים שאינסטגרם מציעה באפליקציה, או לחילופין להשתמש באחת מהאפליקציות החיצוניות הפופולריות כמו Lightroom, VSCO או Snapseed. 

בהתחלה תבחרו בפילטר שמתאים לדעתכם, אם אתם שמים לב לתמונה מסוימת שהצבעוניות שלה לא מסתדרת עם שאר התמונות, תוכלו לשחק עם עוצמת הפילטר כדי לדייק אותה.

#בונוס למתקדמים 😉
אם אתם מעוניינים ליצור לעצמכם פילטר ייחודי (ליצור מספר אלמנטים זהים שמתאימים את עצמם לכל תמונה) תוכלו לעשות זאת באמצעות אפליקציית lightroom ולייצר לעצמכם מה שנקרא preset (פריסט). 

הפריטס למעשה שומר את כל ההגדרות שאתם בוחרים: משחק עם הטמפרטורה, ניגודיות, תאורה, גוונים ועוד. אם מתחשק לכם שאני אעשה לכן מדריך לאיך להכין פריסטים תכתבו לי בתגובות 😊

כתבתי פוסט שלם על אפליקציות לאינסטגרם שמסייעות לייצר פיד אחיד ומושלם. מוזמנים לקרוא את הפוסט המלא כאן >>

smartmockups kh192y7k
נסו לשלב סוגי תוכן שונים - תמונות, טקסט וסרטונים

#4 אל תשכחו את הסרטונים

אם תשימו לב, וידיאו נמצא בכל מקום באינסטגרם – בין אם אתם צופים בסרטוני לייב, בסטורי או בIGTV. לא משנה באיזה תחום העסק שלכם – אתם חייבים לעלות מדי פעם סרטוני וידיאו כי הפופולריות שלהם רק הולכת וצוברת תאוצה. 

חשוב לזכור גם להתאים אותם אסתטית לפיד. החדשות הטובות הן שסרטונים ממש קלים לעריכה בדיוק כמו תמונות ומומלץ לבצע גם להם התאמת פילטר ותיקונים במידת הצורך.

עוד כמה טיפים חשובים לפיד חלומי!

לעולם אל תתפשרו על איכות התמונות שיופיעו אצלכם בפיד

זכרו שהפיד שלכם זה הדבר הראשון שהמבקרים רואים, הוא חייב להיות מתוקתק ומדוגם. מעבר לכל עיצוב, פילטר והתאמת צבעים – אל תעלו תמונות באיכות ירודה, זה לא נראה מקצועי ובעיקר פוגע ברושם הראשוני.

צלמי רק באור טבעי

בין אם אתם משתמשים בטלפון או במצלמה DSLR תקפידו לצלם תמיד עם תאורה של אור יום, בדרך זו תקבלו תמונות מהממות שזקוקות לעריכה מינימלית.

כמה זמן לתכנן מראש?

ההמלצה שלי כמה שיותר, אבל שיהיו לך לפחות 9 תמונות ערוכות ומוכנות מראש, מבחינת תדירות פרסום זה כמובן מאוד תלוי בעסק שלכם, ברוב המקרים אין צורך ביותר מ-3 פוסטים בשבוע (ויש יגידו שגם זה הרבה מאז שהסטוריז נכנסו לחיינו)

תסתכלו על התמונה הגדולה

איזו מטרה התוכן שלכם נועד לשרת? האם אתם רוצים לבסס את עצמכם כמשפיענים? להשיג יותר מכירות? שיתופי פעולה? המטרה הגדולה שלכם היא זו שאמורה להשפיע על סוג התוכן שאתם מייצרים – לכן תהיו אסטרטגיות לגביו.

smartmockups kh19lm6r

עכשיו תורכם!

יש לכם טיפים באינסטגרם שעובדים לכם טוב? אשמח לשמוע עליהם 😊

מכירים חשבונות מיוחדים שמעוררים בכם השראה? מה עוד הייתם רוצה לדעת? איזה שאלות נשארו לכם פתוחות? (מלבד משמעות החיים אה? 😉)

מוזמנים לשלוח לי הודעה ואשמח לצור תוכן משלים עבורכם. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא