fbpx

5 סיבות טובות להתחיל למתג את העסק שלך כבר היום

מיתוג – מושג כל כך מוכר, מורכב, מרתק ולפעמים נשמע גדול מכדי להבין.

יצא לי להכיר באופן אישי הרבה בעלי עסקים בתחילת דרכם שלא הבינו בכלל את החשיבות העצומה שבדבר ואף היו בטוחים שמיתוג מסתכם ביצירת לוגו לעסק וזהו, או שמיתוג הוא לא בשביל עסקים קטנים.

אז תנו לי לעצור אתכם כאן – כי למיתוג של העסק שלכם יש משמעות והשפעה רבה. איך, מה ולמה? והאם אפשר לעשות את זה לבד? אני הולכת לספר הכול במאמר הבא. מתחילים עכשיו.

2285 scaled e1591008243389
מיתוג הוא הרבה יותר מלוגו וסט צבעים

אז מהו בעצם מותג?

הסיבה שמיתוג הוא מושג שכל כך קשה להסביר היא בגלל שהוא קשור ביסודו לרגש… ורגשות הם דברים בלתי מוחשיים שקשה מאוד לכמת במספר מילים.

הדרך הקלה ביותר להסביר מה הוא מיתוג היא בעצם לחשוב על מותג כאישיות של העסק שלכם. הלוגו, התוכן והצבעים הם כולם דרכים פיזיות לייצג ולהעביר את אותה אישיות ומאפיינים לאחרים – קצת דומה לאופן בו אנחנו יכולים לבטא את האישיות שלנו דרך הבגדים שאנחנו לובשים.

היתרון במיתוג עסקי הוא שתוכלו לשלוט במידה מסוימת על האישיות של העסק שלכם ושתוכלו להשתמש בלוגו, בתוכן ובקו העיצובי כדי להבטיח שהלקוחות שלכם יקבלו תחושה ברורה מי אתם ומה אתם באים לחלוק עם העולם.

If you don't give the market the story to talk about, they'll define your brand's story for you.

בואו ניקח לדוגמה את המותג פראדה – Prada, מה אתם חושבים עליו?

ייתכן שלחלקכם עולות תחושות מאוד חיוביות כשאתם חושבים על המותג הזה. בגדים מהממים, תיקים מהפנטים, סטייל נצחי ועוד.

ואולי בכלל זה מעלה בכם רגשות שליליים? שזה מחירים מוגזמים, מקושר לתרבות קפיטליסטית ובזבוז כסף מיותר…

אבל, אני בטוחה שיש דבר אחד שמשותף לכולם – אתם ידעתם טוב מאוד על מי אני דיברתי ובאופן כזה או אחר המחשבה על מוצרי יוקרה עלתה לראשכם. 

אם נתתם למחשבה הזו צ’אנס נוסף, סביר להניח שגם הגיעו אסוציאציות שקשורות לאורח חיים יוקרתי, תיקי גוצ’י, חנויות מפוארות ואולי גם הסרט סקס והעיר הגדולה 😉

דוגמה למיתוג יוקרתי דרך פראדה
פראדה = מותג שמשדר עושר, מותרות, פאר

פראדה אומנם לא יכולים לשלוט על אופן בו אתם מגיבים למיתוג שלהם – אבל הם כן דאגו שהמותג שלהם יתקשר למותרות ולעושר

אתם כבר לא חושבים שזה קשור רק לזה שראיתם את הלוגו שלהם, נכון? הסיבה לכך היא בגלל שהם עיצבו את הזהות של העסק שלהם דרך הפרסומות, הדגמים, מוצרים, לוקשיינים לצילומים וכל זה בשביל שתמשיכו לשייך את המותג שלהם לאורח חיים יוקרתי. 

בקיצור – מיתוג עסקי זה לא אלמנט אחד בלבד אלא מספר אלמנטים שכולם משתלבים זה בזה וחוזרים על עצמם בעקביות כדי לבנות סיפור לעסק.

למה אתם צריכים למתג את העסק שלכם?
5 סיבות טובות להתחיל כבר היום

סיבה #1 - אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני

הידעתם שבממוצע עומדות לרשותכם בין 10 ל15 שניות בלבד לשכנע את הגולשים להישאר באתר ולצרוך את התוכן שלכם או שהם ייעלמו לתמיד.

ללא ספק מדובר בזמן מאוד קצר והשאלה שנשאלת היא – מה אתם יכולים לעשות עם אותם 15-10 שניות כדי להבטיח שהגולשים שלכם יישארו באתר? 

התשובה לכך היא די פשוטה: תצטרכו לתקשר עם הגולשים חזותית ובאופן הזה להעביר להם על מה העסק שלכם ולמה כדאי לגולש הזה להישאר. 

המוח האנושי מעבד תמונות במהירות פי 60 יותר מטקסטים. לכן, בהתחשב בפרק הזמן הקצר שעומד ברשותכם – תוכלו לומר הרבה על העסק שלכם עם וויזואליות מאשר עם טקסט. 

אתר שמעוצב נכון וממותג היטב יוכל לספק לגולש את הסיפור של העסק שלכם עוד לפני שהוא נכנס לקרוא עליו ולהותיר רושם חיובי.

סיבה #2 - בניית מערכת יחסים

כשדיברנו על פראדה שוחחנו מעט על ערכי המותג שלהם. אם הייתם רואים את הלוגו שלהם באינסטגרם או באיזה שהוא בלוג הייתם יודעים למה לצפות כשתלחצו עליו. אותו דבר עם עסקים או בלוגים. 

כשתראו מודעה או פוסט מעסק שאתם מכירים וסומכים עליו – יש סיכוי שתרגישו בנוח ללחוץ עליו. 

הסוד נעוץ בעובדה שאתם מזהים את זה. בשביל שהקהל הרחב יכיר את המותג שלכם תצטרכו לשמור על מיתוג עסקי ועל נראות עקבית בכל מקום שאתם מפרסמים – אותו סגנון תמונות, אותה פלטת צבעים, ככה שוב ושוב עד שהלקוחות יתחילו לשייך את העסק הנפלא שלכן לגרפיקה מאוד מסוימת שבחרתם בקפידה.

תיאום ציפיות בינך לבין המעצב זה המפתח להצלחת הפרוייקט
מיתוג מאפשר לשלוט ברושם הראשוני ולצור מערכת יחסים עם הלקוח

סיבה #3 - יצירת תחושת ביטחון ואמון

מיתוג שמתבצע נכון יצליח לבטא בוויזואליות את הנישה המדויקת שלכם בשביל שהגולשים/העוקבים/הקוראים ירגישו בנוח וידעו למה לצפות מכם – גם מבחינת התוכן וגם מבחינת הסטנדרט. 

באמצעות מיתוג תוכלו לקשר את העסק שלכם לאמונות ורעיונות ספציפיים ומסוימים. כפי שכבר ציינתי, אחד המרכיבים המרכזיים במיתוג מוצלח זה עקביות – ואם מישהו ירצה לרכוש מכם מוצר או שירות הם יחפשו קודם כל ביטחון וודאות.

 באמצעות מיקוד, מסר ברור ועקביות במיתוג הקהל שלכן ירגיש בנוח וידע שתישארו “באותו נושא” ושלא תערערו את עולמו. כן, הרבה פסיכולוגיה עומדת מאחורי המיתוג 😊

סיבה #4 - בידול וייחודיות

מה הופך את העסק שלך לשונה מהמתחרים שלך? 

יצא לי לדבר עם מספר בעלי עסקים ופעמים רבות השאלה הזו מפחידה אותם ובצדק. בשביל גולש שלא מכיר את העסק שלכם – אתם בסופו של אחד מתוך עשרות, מאות ובתחומים מסוימים אלפים. 

גם אם אתם יודעים היטב מה מייחד אתכם, רצוי שתדעו גם איך לבטא ולהראות את זה בפועל וכמו שדיברנו בסעיף 1- מהירות היא שם המשחק. מיתוג זו ההזדמנות שלכם לקחת את השאלה הגדולה הזו ולמנף את העסק קדימה. כך תוכלו לבדל את עצמכם ולפתח לעסק שלכם זהות עיצובית ולהשאיר אבק למתחרים.

smartmockups k6w66zre
מיתוג זה הרבה יותר מלוגו

סיבה #5 - חיבור עמוק עם הלקוחות

אם תשימו לב, המותגים הגדולים והפופולאריים ביותר מנסים להתחבר ללקוחות הפוטנציאלים שלהם ברמה העמוקה ביותר ולצלול לתוך הרגשות שלהם בשביל ללחוץ על טריגר שיעודד את הצרכן לפעול ועכשיו.

ככל שתגרמו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם להיות אמוציונליים יותר כשהם חושבים על העסק שלכם – כך תוכלו להפוך אותם ללקוחות קבועים. 

חשוב להבין שתהליך רכישת מוצר או שירות הוא רגשי וצרכנים רוצים להרגיש שהמוצר או השירות שאתם מציעים יביאו שיפור לחיים שלהם בדרך כלשהי. כאן המיתוג נכנס לתמונה – הגדרת השפה העיצובית שלכם תעזור לכם להבין איזה רגש תרצו לעורר אצל הלקוחות ולגרום להם להרגיש תחושות חיוביות ולהזדהות עם המותג.

המותג שלכם הוא מה שאנשים אחרים אומרים עליכם כשאתם לא בחדר

לסיכום

דיברנו רק על 5 סיבות להתחיל תהליך מיתוג עסקי אבל יש עוד הרבה. בכל מקרה חשוב להבין שמיתוג הוא המפתח לכל הצלחה עסקית. זאת ההזדמנות ליצור רושם מתמשך על הלקוחות הקבועים והפוטנציאלים שלכם. 

המיתוג הוא הזהות של העסק שלכם והוא נמצא בכל רגע – כשאתם מדברים עם הלקוחות שלכם, שאתם מפרסמים מודעות או כותבים בלוג באתר.

למעשה, כל פעם שאתם מתקשרים עם העולם החיצוני – מיתוג מסייע לאנשים לזהות את הקול הייחודי של העסק שלכם – כך אתם יוצרות רושם חיובי ומסר עוצמתי.  

בין אם אתם בעלי עסק שיש לו מיתוג קיים או שאתם בתחילת דרכם ואתם רוצים לבנות את המיתוג שלם מאפס באופן עצמאי – אתם לא חייבים מעצב גרפי בשביל לעשות זאת. 

אני מציעה קורס דיגיטלי שילמד אתכם לעצב תוכן שיווקי לעסק שלכם בקלות עם שמירה על עקביות שתהפוך את העסק שלכם למותג ותגרום לכם להיראות ייחודיים בכל סוגי המדיה. 

מעניין אתכם לשמוע עוד? בואו לקרוא על זה כאן >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא