fbpx

מדריך קידום אתרים למתחילים: SEO ב-5 דקות

הרבה בעלי עסקים שיצא לי לדבר איתם על קידום בגוגל, תמיד אמרו לי שהם עסוקים מדי כדי לעשות SEO בעצמם, כי הם יוצאים מנקודת הנחה שזה משהו שצריך לעבוד עליו 24/7. 

אומנם זו תפיסה מאוד פופולרית, אבל היא כבר לא נכונה. 

קידום האתר שלכם הוא משהו שאתם יכולים לעשות לבד, בעזרת כמה פעולות פשוטות במהלך החודש. 

אם נדייק, מספיק חצי שעה ביום, שלוש ארבע פעמים בשבוע בכדי שתוכלו לשפר את הדירוג של האתר שלכם – 30 דקות זה מחיר טוב בשביל להביא עוד לקוחות פוטנציאלים, לא? 

אם התשובה שלכם היא “כן, אני רוצה לקדם את האתר שלי בעצמי!” אני מזמינה אתכם לקרוא את המדריך למקדם המתחיל – מוכנים? יצאנו לדרך!

SEO - אופטימיזציה למנועי חיפוש
SEO - אופטימיזציה למנועי חיפוש

הצעדים שיובילו אותך לדירוג גבוה יותר בגוגל

#1 הכל זה עניין של מילות המפתח

מחקר מילות מפתח הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר של קידום אתרים.

זה צריך להיות הדבר הראשון שעליכם לבדוק כשאתם מתכוונים ללמוד כיצד לפתח את האתר שלכם.

על ידי התמקדות במילות מפתח נכונות – תוכלו לעזור לגוגל להבין במה התוכן שלכם עוסק וזה מגדיל את הסיכוי שיותר גולשים יגיעו לאתר שלכם. 

את מחקר מילות המפתח ניתן לבצע על כל מיני אפליקציות / תוספים / אתרים ייעודים לכך, אנחנו ממליצים לפנות לאתרים המוכרים והטובים בתחום כמו: AdWords, SEMRUSH, Ahrefs

יש כמובן עוד כלים נוספים והכל עניין של נוחות ובחירה שלכם. 

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתמקד במילות המפתח הנכונות:

  • בכל מאמר שמופיע בבלוג שלכם, תשתדלו להתמקד (בתור התחלה) במילת מפתח אחת בלבד.
     
  • אם האתר של בנוי על וורדפרס, תוסף Yoast SEO או Rank Math(אם אין לכם, זה הזמן להוריד!) יחייב אתכם לבחור במילת מפתח כשאתם מפרסמים תוכן ויבדוק שאתם משתמשים במילה הזו כראוי בתוכן שאתם מעלים לאתר. 

  • הבינו את “כוונת המשורר”– כדי שתצליחו בקידום האתרים, זה לא מספיק להזין מילות מפתח עם נפחי חיפוש גבוהים, עליכם להבין מה הגולשים ציפו למצוא כאשר הם הקלידו את מילות המפתח בשורת החיפוש של גוגל.

    עליכם למקד את מילות המפתח על סמך זה. דוגמה, אם אתם מוכרים תמונות מעוצבות לקיר באתר, כדי לשלב ביטויים בתוכן הקיים בבלוג הכוללים את הביטויים האלו– “איך בוחרים תמונות מעוצבות לקירות?”, “רעיונות לעיצוב הבית עם תמונות מעוצבות” ועוד.

    כך תוכלו למשוך אליכם גולשים המתעניינים במוצר להגיע לחנות באתר שלכם. 

#2 יותר קל להתחיל לבצע קידום אתרים למילות מפתח עם תחרות נמוכה

תחרות על מילת מפתח היא מדד חשוב שעליכם לקחת בחשבון כשאתם בוחרים את הביטויים שתקדמו באתר.

ככל שיש יותר חיפושים למילה מסוימת, כך התחרות לדירוג גבוה בגוגל היא קשה יותר. כלל האצבע הוא למצוא את הביטויים שיש להם נפח חיפוש יפה אבל עם תחרות יחסית נמוכה.

לדוגמה – ביטוי מסוים כמו “בגדי מעצבים לנשים” עשוי להיות עם נפח חיפוש אסטרונומי, לעומת “בגדי מעצבים לנשים בחולון”.

אני לא אומרת לעזוב לגמרי את “הביטויים השמנים”, אבל בתור התחלה ההמלצה היא לקדם ביטויים עם תחרות נמוכה עד שהאתר שלכם יתחיל לצבור יותר תנועה חודשית. 

קידום אתרים מתחיל מלהבין מה המשתמש רוצה
קידום אתרים מתחיל מלהבין מה המשתמש רוצה

#3 השתמשו במילות המפתח שלכם בכותרות ובכותרות המשנה

בחרתם מילות מפתח ממוקדות? מצוין! עכשיו שימו לב שאתם משתמשים בכמה וריאציות בכותרות הראשיות וגם בכותרות משנה. 

שימו לב שאתם גם לא מגזימים כדי שלא תגיעו למצב שמכונה “too much SEO” – עשו זאת במחשבה תחילה, בטאקט, בצורה טבעית (אל “תאנסו את הטקסט”).

גוגל עלולה “להעניש” אתרים המגזימים עם מילות מפתח או לא משתמשים במילות המפתח כמו שצריך. 

#4 השקיעו בכותרות ובתיאורי מטא לקידום אתר בתוצאות חיפוש

תיאורי מטא הוא ההסבר המופיע לגולש על האתר ברשימה המוצגת לו בדף התוצאות של גוגל, מתחת לכותרת. לכל עמוד באתר שלכם יש כותרת ותיאור מטא שונה ואחוז גבוה מאוד מהגולשים נכנסים לאתר בגלל כותרות המטא ולוו דווקא בגלל הכותרת. 

האם ידעתם ששיעור הקליקים (CTR) על הדף שלך בתוצאות החיפוש הוא גם אחד השיקולים בדירוג האתר שלכם בגוגל? לדוגמה, אם המאמר שלכם מופיע במקום השלישי בביטוי מסוים והצלחתם לקבל יותר קליקים מהראשון, בסופו של דבר אתם תעלו למיקום השני או הראשון! 

על מנת לקבל שיעור קליקים גבוה ולהבטיח שתישארו במקום גבוה, יהיה עליכם לכתוב כותרות ותיאורים שתופסים את תשומת ליבו של הגולש ומפתים אותו להקליק. זכרו שבשביל הכותרת ותיאורי המטא יש לכם רק 55 תווים, לכן עליכם להקדיש מחשבה לפני שאתם כותבים אותם. 

הדברים שעליכם לזכור כשאתם כותבים כותרות ותיאורי מטא לעמוד:

  • אל תכתבו יותר מדי – אחרת הכותרת והתיאור של התוכן שלך ייחתכו בתצוגה של גוגל, הקפידו להיות מדיוקים וקולעים למטרה, עשו זאת קצר וקולע. 

  • אל תשכחו להוסיף את מילות המפתח בכותרת ובתיאור. 

  • לעולם אל תדחפו סתם מילות מפתח – הכתיבה שלכם חייבת להרגיש טבעית הגיונית וזורמת.
דוגמה לכותרת ותיאור בתוצאות חיפוש
דוגמה לכותרת ותיאור בתוצאות חיפוש

#5 בצעו אופטימיזציה לתמונות באתר

הנה סוד שרוב בעלי האתרים לא מודעים אליו: חיפוש תמונות בגוגל יכול לשלוח תנועה רבה לאתר, זאת מנקודת הנחה שאתם מייעלים ומבצעים אופטימיזציה נכונה בתמונות המופיעות שם! 

כל שעליכם לעשות הוא להוסיף טקסט לכל התמונות באתר, לשם כך – היכנסו לגלריה של התמונות והזינו בכל תמונה תיאור רלוונטי. 

הפעולה עוזרת לגוגל לזהות במה מדובר ולעזור לקוראים הפוטנציאלים שלכם למצוא אותם כשהם מבצעים חיפושי תמונות. 

 

מלבד תיאורי תמונות – חשוב שתוודאו שהתמונות שלכם נטענות מהר, למטרה זו אני ממליצה להתקין תוסף וורדפרס בשם ShortPixel שתפקידו לדחוס את כל התמונות באתר ולגרום להן להיטען מהר יותר. 

אופטימיזציה לתמונות באתר
הנה דוגמה לאופטימיזציה של תמונות למטרות SEO

#6 שפרו את מהירות הטעינה של האתר שלכם

מהירות טעינת האתר שלכם היא אחד הגורמים החשובים בדירוג בגוגל, כלומר – אם אתם רוצים לעקוף את המתחרים שלכם, תצטרכו קודם כל לדאוג שכל הדפים באתר נטענים מהר. 

איך בודקים את המהירות? בקלות – דרך הכלי הזה

מה קורה במצב בו אתם מגלים שהאתר שלכם ממש איטי? אז קודם כל, פייג’ ספיד נותן את פירוט והמלצות שאתם זקוקים על מנת לשפר את המהירות בעמוד הבעייתי. 

בנוסף, תוכלו להתקין תוספים שמטרתם לשפר את המהירות על ידי צמצום עומסים, הוספת Cache (זיכרון מטמון) לגולשים ועוד. 

התוספים המומלצים על ידינו הם: NiroPack, Clean Header, Autoptimize ו WP-Rocket . (הערה חשובה – אל תשכחו לבצע גיבוי לאתר לפני שאתם מפעילים אותם!). 

#7 תורידו או תעבו תוכן דליל כדי לבצע אופטימיזציה לקידום אתר במנועי חיפוש

תוכן דליל (בבלוג לדוגמה) הוא כל תוכן המכיל 300 מילים או פחות. סוגים אלו של תכנים לא מציעים ערך בעיני גוגל ואם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם, חשוב שתדעו שגוגל אוהב תכנים ארוכים. 

כמה ארוכים? יש אומרים שלמעלה מ-600 מילה ועדיף קרוב ל-1000. 

אם אתם לא מתכוונים להוסיף ולעבות את תוכן מסוים המופיע אצלכם באתר, עדיף שתסירו אותו לגמרי. 

כתבו תוכן איכותי לקידום אורגני בגוגל
כתבו תוכן איכותי לקידום אורגני בגוגל

#8 בניית פרופיל קישורים איכותי

אתם לא יכולים לקבל דירוג גבוה בגוגל אם אין לכם קישורים נכנסים. אבל לפני שאסביר איך משיגים אותם – אני רוצה להתייחס לשאלה למה אתם צריכים אותם בכלל. 

בדף התוצאות של גוגל יש למעלה מ 130 טריליון דפי אינטרנט מאונדקסים. כדי שתוכלו לקבל דירוג גבוה יותר, אתם זקוקים לקישורים נכנסים שלמעשה מגדירים אתכם כ”ברי סמכא”.

מה הכוונה? ברגע שאתר אחר ממליץ עליך בנושא מסוים ומוציא אליך קישור מעמוד אצלו, גוגל רואה את זה בעין חיובית ולמעשה נותנת לו עוד אישור שהתוכן שלך מהימן ומקצועי ולכן רלוונטי לביטוי שאתם בוחרים לקדם. 

אז איך משיגים קישורים? יש את “שיטת ההחלפה” – הרבה מקדמים מחליפים בינם לבין עצמם קישורים, העיקרון הוא פשוט: אתם כותבים מאמר ומוציאים קישור מהאתר שלכם לעמוד של מקדם אחר – והוא עושה את אותו הדבר עבורכם. 

הפתרון השני – “רכישת קישורים”. יש חברות המתמחות במכירת קישורים יוצאים, הם מקדמים מספר רב של אתרים ומוציאים מהאתרים שלהם (שהם בדרך כלל מאוד חזקים בנישה) קישורים לאתר שלך. 

המחיר של קישור יכול לנוע בין 150 עד 300 ₪ וזה תלוי בחברה, בדירוג ובאיכות האתר ממנו יוציאו את הקישור. 

#9 שפרו את חווית המשתמש

חווית משתמש טובה קשורה ישירות לדירוג גבוה בגוגל והשגת תנועה אורגנית איכותית לאתר. חווית משתמש מבוססת על דברים רבים כמו למשל:

  • השארת “פירורי לחם” לגולשים ברחבי האתר –  “פירורי לחם” הם כפתורים וקיצורי דרך הנמצאים בדף אחד שלוקחים את הגולש לדף אחר שדומה או משלים את הנושא הקיים בדף הראשון.

    המושג של “פירורי לחם” נלקח מתוך המחשבה שהמטרה כאן היא להוביל את הגולש “מסע” שיקח אותו לאן שהוא צריך להגיע לפני שהוא בעצמו יודע שהוא רוצה להגיע לשם. אותם “פירורי לחם” מלבד שהם צופים מראש את התנהגות הלקוח, הם פשוט עוזרים לו לנווט את דרכו בקלות יותר בתוך האתר.  

  • נראות האתר – התאמה למובייל, שפה אחידה וברורה בתוכן, מבנה תוכן המחולק נכון (הכוונה היא לחלוקת התוכן לפסקאות קצרות וקריאות, עם כותרות ובולטים) וכמובן מהירות טעינה כל אלו הם קריטיים לחווית משתמש טובה ואיכותית. 

רוצים לדעת מה לעשות על מנת ליצור חווית משתמש כיפית ואיכותית יותר באתר שלכם? גלשו באתרים אחרים ברחבי האינטרנט ורשמו לעצמכם מה הפריע לכם במהלך הגלישה ומה היה לכם כיף וחוויתי.

נסו להעתיק את מה שעשה לכם “כיף” לאתר שלכם ולוודא שמה שעושה לכם “פחות כיף” לא קיים אצלכם.

אם האתר שלכם לא יספק לגולשים חווית משתמש טובה, אתם מסתכנים בכך שהאלגוריתם של גוגל יבין שמשהו באתר לא נעים לגולש וכתוצאה מכך יוריד אותך בדירוג בדף התוצאות (במילים אחרות, הוא בעצם לא ימליץ עלייך לגולשים). 

כמעט סיימנו!

אני מקווה שהמדריך היה שימושי עבורכם – עכשיו כל שנותר הוא להתחיל ליישם את הטיפים הללו באתר. 

זכרו שיישום הטיפים הללו לא יקחו אותכם למקום ראשון בין לילה, כשמדובר בקידום אתרים בגוגל אתם תהיו חייבים לגלות סבלנות ורצון ללמוד כל הזמן.

כמובן שעולם ה-SEO מורכב וכולל עוד אלפי פרמטרים משפיעים על איכות הדירוג, רוצים מדריך מעמיק ומפורט יותר? אשמח אם תכתבו לי בתגובות 😊 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא