מארק מורגן פורד, סופר אמריקאי ויזם מצליח,
אמר 3 דברים חשובים על מכירות:
- אנשים לא אוהבים שמוכרים להם.
- אנשים קונים דברים בגלל סיבות רגשיות, לא רציונליות.
- ברגע שמכרו להם, אנשים מחפשים לרצות את ההחלטה הרגשית שלהם בעזרת הגיון.
אתם בטח שאולים,
מה הקשר בין קופרייטינג או כתיבה שכנועית לבין מכירות?
המטרה של התוכן השיווקי שלנו הוא להניע לפעולה!
בין אם זה לעשות לייק, לעקוב אחרינו או לקנות מאיתנו.
כלומר…
אנחנו כל הזמן מוכרים ללקוח פעולה מסוימת שאנחנו רוצים שיבצע.
זו הסיבה למה חשוב שתכירו את שלושת החוקים האלה ותיישמו אותם בגישה שלכם – גם בכתיבה וגם בעסק בכלל.
חוק #1 אנשים לא אוהבים שמוכרים להם
חשבו על סצנריו טיפוסי – אתם הולכים לקנות רכב. אחד הדברים שכולנו אוהבים לעשות, נכון? טוב, כמה תאהבו את החוויה תהיה תלויה בגישה של איש המכירות שלכם.
נניח מגיע איש מכירות והוא מאוד דוחף ולוחץ. הוא אומר “וואו אני יכול לראות אתכם ברכב הזה” או “איזה יופי, הוא יקר אבל בנוי בשבילך”. כנראה אתם תתעצבנו ותלכו משם עם תחושת גועל.
אבל מה אם מגיע איש מכירות נחמד ושואל “מה מחפש? איזה רכב אתה אוהב? מה אתה רוצה שיהיה ברכב שלך?”
זו גישה הרבה יותר נחמדה כי היא בנויה על הקשבה והבנה במקום על דחיפה.
אנשים לא אוהבים שמוכרים להם – זה נכון בהחלט.
חוק #2 אנשים קונים דברים בגלל סיבות רגשיות, לא רציונליות
לכולנו יש ברז בבית, נכון? זה מוצר מדף סטנדרטי. אבל איזה ברז יש לכם בבית? ברז סטנדרטי או מעוצב ויוקרתי?
אתם יכולים לקנות ברז פשוט ב 100 שקל והוא ייעשה את העבודה, נכון?
אבל מה אם אתם הולכים לחנות ורואים ברז מוזהב ויפייפה. הוא נראה יוקרתי וואוו, איך זה ישדרג את המראה של חדר האמבטיה.
הברז היוקרתי עולה 500 שקל לפחות והוא עושה את אותה העבודה כמו ברז רגיל. אבל, הוא הרבה יותר מרגש והוא גורם לכם לרצות לקנות.
כבעלי בית, אתם שהבית שלכם יראה יפייפה, מזמין ושכיף להתארח בו. לכן זו החלטת קנייה רגשית לגמרי.
זה ברז יקר בעליל וברור שגם הברז הזול גם יעשה את העבודה. אתם תחליטו לקנות את הברז היקר, רק בגלל הרגש שהוא מעורר בך.
#3 ברגע שמכרו להם, אנשים מחפשים לרצות את ההחלטה הרגשית שלהם בעזרת הגיון
אז החלטתם שאתם רוצים את הברז היקר והיפה הזה, מה קורה בראשכם עכשיו?
עכשיו אתם הולכים להסביר את ההחלטה הרגשית בצורה רציונלית.
אתם תגידו לעצמכם – יש לברז אחריות הרבה יותר ארוכה. אם הוא כזה יקר, כנראה הוא לא ישב. בגלל החומרים הטובים של הברז הזה, הוא לא יחליד ונצטרף לנקות אותו פחות.
כשאתם כותבים את התוכן השיווקי שלכם, חשבו על שלושת האלמנטים האלה. דבר ראשון, על תדחפו – תגרמו ללקוח לרצות את המוצר שלכם, דרך זה שאתם מתחברים לרצונות שלו וכאילו קוראים את מחשבותיו בתוכן שלכם.
לסיכום
כשאתם כותבים את התוכן השיווקי שלכם, חשבו על שלושת האלמנטים האלה. דבר ראשון, אל תדחפו – תגרמו ללקוח לרצות את המוצר שלכם, דרך זה שאתם מתחברים לרצונות שלו וכאילו קוראים את מחשבותיו בתוכן שלכם.
דבר שני – תעוררו רגש, זה מה שגורם ללקוח לרצות.
ולבסוף, תצדיקו את הרצון לרכוש בהסברים לוגיים ורציונליים שיתמכו בהחלטת הקניה.
אז אלה 3 החוקים לכתיבה משכנעת ומוכרת.
אהבתם?
זה הזמן להגיב לפוסט ולשתף אותו עם החברים שלכם.