fbpx

פרק #2 -לנהל עסק מצליח כשהילד חולה ונמצא איתך בבית

האזוני לפודקאסט גם דרך:

יום ראשון בבוקר, שבוע חדש, קמתי לי מלאה באנרגיה ובהתרגשות לעשות, לצור, לעצב, לייצר מוצרים חדשים, להיפגש עם לקוחות ולעשות את מה שאני אוהבת.

אז עוברות כמה שעות ואני מקבלת טלפון מהגן… “היי הילדה שלך לא מרגישה טוב, יש לה חום, היא חטפה וירוס, תבואי לקחת אותה”. 

באותו הרגע אני מבינה שהשבוע הנפלא שתכננתי לי הולך להיזרק לפח והולך להיות פה משהו אחר לחלוטין. נשמע מוכר? אם אתם הורים עצמאיים אני די בטוחה שכן.

מה לעשות? איך להתמודד? איך להישאר באנרגיה גבוהה? כל זה הפרק של היום, בואו נתחיל.

Sick child resting

שלום חברים, כאן מאשה בר, יועצת ומאמנת עסקית, בעלים של סטודיו למיתוג ובניית אתרים, ויוצרת של קורסים ומוצרים דיגיטליים. המטרה שלי כאן להפוך את תהליך המיתוג והשיווק בדיגיטל לפשוט וקל עבור בעלי עסקים. 

כמו שהבנתם אני אמא עצמאית, אני עובדת מהבית יחד עם בעלי אלי ושנינו מנהלים את העסק שלנו מהבית ביחד. ברגע שהילדה שלנו חולה, זה משבית אותנו לחלוטין.

אומנם אנחנו שנינו בבית ואנחנו שני ההורים אחראים שמתחלקים באחריות, אבל עדיין זה סוחט לגמרי רגשית. זה לא שיש לנו 50 אחוז מהזמן לעבוד, 50% לי ו 50% לבעלי, כי אנחנו מתחלקים, הטיפול בילדה כל כך סוחט שזה משאיר לנו מעט מאוד זמן באמת להיות פעילים בעסק.

זה מייצר הרבה מאוד תסכול, כי לשנינו יש מטרות לשנינו יש לקוחות לטפל בהם, לשנינו יש דברים שרצינו לעשות. המצב הזה שפתאום אנחנו מושבתים הוא לא קל רגשית ופיזית. 

הלקוחות מתקשרים וצריכים יחס ואין לנו אפשרות לתת מענה. 

זה לא זה לא קל בכלל ואני חושבת שזה משהו שהרבה אומרים עצמאים חווים כשהילד חולה. זה פתאום משבית אותם ופתאום יש בפנים מן מאבק כזה, האם להיות עם הילדה או הילד שלנו או האם להשקיע בעסק. 

בעצם כשאנחנו עם הילד, כשהוא חולה, מנסים לטפל בו ואנחנו הכי רוצים שהוא ירגיש טוב ויחלים כמה שיותר מהר. אבל בפנים יש לנו קול שאומר “אבל רגע, יש לך את העסק ויש את הדברים שאמרת שאת עושה היום ואני לא מספיקה ומה יהיה”. 

תמיד יש את הקול הזה שמלווה אותנו גם שאנחנו אמורים להיות 100% נוכחים עם הילדים. זה בדיוק מה שקרה לי שבוע שעבר וכמובן שהייתי מאוד מאוד מתוסכלת. 

ביום הראשון הייתי עצבנית וככה עם מערבולת של רגשות בפנים. אז נזכרתי שלמדתי הרבה מאוד על אימון לאפקטיביות ושינוי הגלים, למדתי על פסיכולוגיה חיובית ו-NLP. הכלים המדהימים האלה מעולם ההתפתחות האישית עוזרים לנו להתמודד עם סיטואציות כאלה ולנהל את הרגשות שלנו במקום לתת להם לנהל אונתו. 

פתחתי את ארגז הכלים שלי והתחלתי להוציא משם כלים ודברים שיעזרו לי להרים את עצמי אנרגטית כדי שאני אוכל להיות יותר נוכחת ולתת יותר תשומת לב לבית וגם לעסק. וגם כדי לסיים בסוף את השבוע בצורה שהספקתי את מה שהיה חשוב ודחוף ושהכל מתפקד ועובד למרות שאני בסוג של יום מחלה כזה עם הילדה.

מה עזר לי ומה עבד עבורי השבוע?

1. מסגור מחדש

דבר ראשון מסגור מחדש לסיטואציה. כשקורה משהו כזה לא נעים, לא צפוי שמכניס אותנו למערבולת רגשית, אני אוהבת להסתכל על זה בצורה חיובית ולשאול את עצמי מה טוב בזה שזה קרה. 

מה הדברים החיוביים שאני יכולה לראות בסיטואציה? כי זה מוציא אותי מפוקוס של מרמור, למשהו חיובי יותר. במקרה שלי, מה שהיה טוב בסיטואציה הזאת שהייתי בבית, זה שביליתי זמן איכות עם הילדה שלי. היא כל הזמן בגן ואני לא מבלה איתה כבר ימים שלמים מהבוקר עד הערב כמו כשהייתה ממש תינוקת. פתאום היה לנו זמן להיות ביחד ולבלות זמן ביחד ולתת לה תשומת לב. 

גם הענקתי לעצמי קצת מנוחה לגוף ולנפש כי אני כל הזמן עובדת עובדת עובדת בסטרס כזה, פתאום היה לי זמן להוריד אנרגיות ולנוח ופתאום היה לי זמן לראות סדרה. בגלל שאני במינסט שאני צריכה לנצל את הזמן צורה אפקטיבית, אני משתדלת לא לבזבז זמן מול הטלוויזיה, אז פתאום היה לי זמן לראות סדרה והנה זה העלה לי את התדר .

2. לעלות אנרגיה

דבר שני שעשיתי שככה התאפסתי על עצמי, שאלתי את עצמי “מה אני יכולה לעשות כדי להעלות לעצמי את האנרגיה?”, איך אני יכולה לפנק את עצמי קצת? איך אני יכול לעשות לעצמי טוב? מה יגרום לי להרגיש טוב?

אז אמרתי אני חייבת לצאת החוצה להתאוורר. אז לקחתי את הילדה לפארק, נשמתי אוויר, הסתכלתי על הטבע, הציפורים, על הטיפות הראשונות של גשם ונשמתי את האוויר בחוץ, זה מילא אותי אנרגטית ואז חזרתי הביתה הרבה יותר נוכחת. עשיתי דברים שמילאו אותי אנרגטית, בין אם זה בזמן שהילדה ישנה עשיתי לעצמי ארוחה מפנקת ושתיתי בערב שוקו חם וטעים ומתוק.

 בערב במקום לשבת לעבוד ולפצות על היום של הספקתי, נחתי רגל על רגל מול הטלוויזיה מול סדרה שאני ממש אוהבת. האמת זה היה שידור של התוכנית הזמן במסכה שאני חולה עליה. אז נתתי לעצמי לראות את התוכנית הזאת בכיף, בלי רגשות אשם וכבר האנרגיה שלי עלתה ביום למחרת שבו הייתי צריכה להיות בבית עם הילדה אבל הייתי כבר באנרגיות יותר טובות כי דאגתי לעצמי, כי מילאתי לעצמי את המצבורים. 

3. שיח פתוח

ניהלתי שיח פתוח עם בעלי, מה עושים, איך אנחנו מתחלקים בזמנים, מתי אני עם הילדה ומתי אני עם הילדה כדי ששנינו נספיק את מה שחשוב לנו. דיברנו על זה בצורה פתוחה והעלנו את הדברים שמפריעים לנו לא בצורה של כעס אלא בצורה של שיח חברי וזה כבר משפר את האווירה בבית ובכלל.

4. להיות נוכחת

דבר רביעי אמרתי לעצמי שאם אני כבר עם הילדה ואני מטפלת בה, אני חייבת להיות נוכחת. אני לא יכולה להיות חצי בראש בעבודה וחצי איתה, חצי בטלפון וחצי איתה. זה רק מתסכל אותי יותר ויותר אז ניסיתי להיות כמה שיותר נוכחת ברגע ולתת לה את התשומת לב שהיא צריכה. 

medium shot happy family indoors

5. לבקש עזרה מהמשפחה

ככה הגענו לסוף שבוע וליאנה עדיין לא הרגישה כל כך טוב. זה וירוס כזה מתמשך עם הקאות שלשולים, לא עבר לה אחרי שבוע. אז בסוף שבוע למרות שהיא לא הגישו טוב בכל זאת החלטנו לנסוע להורים של בעלי כדי שיורידו מאיתנו קצת עומס, הם פינקו אותנו בארוחה טעימה ונתנו לנו קצת מנוחה. אז זה היה עוד משהו שמילא אותי אנרגטית. 

6. דברים קטנים שמרימים אנרגיה

לסיכום מה שהייתי אומרת לכם לקחת מזה, כשקורות תקופות כאלה שפתאום הילד חולה וזה משבית אותכם, אז נסו  למלא את עצמכם אנרגטית כמה שיותר, אל תתנו לעצמכם להיות מותשים שאין לכם כבר מה לתת למשפחה שלכם אנרגטית.  חייבים למלא את עצמינו קודם כל כדי שיהיה לנו מה לתת לאחרים. 

אז זה משהו שהוא מאוד מאוד חשוב. ממש לבדוק במהלך היום, באם לעשות רגע רבע שעה של כושר ירים אותי למעלה, האם ללכת לאכול משהו טעים ירים אותי למעלה, האם לצאת רגע לבית קפה לקנות איזה מאפה טעים ירים אותי למעלה ולעשות את הדברים האלה.

לפעמים זה דברים קטנים שיכולים לעשות שינוי ממש ממש ממש גדול בהתנהלות שלנו.

7. לטפל רק במה שחשוב ודחוף

דבר נוסף זה לטפל רק במה שחשוב ודחוף . אתם מכירים את הטבלאות האלה של ניהול זמן, חשוב, לא חשוב, דחוף, לא דחוף. אז ממש לטפל רק במה שחשוב ודחוף.

 כל שאר הדברים שאפשר לדחות לאחר כך והוא לא קריטי, אז לדחות כי כי אין מה לעשות. 

למשל פיתוח מוצר חדש, אם אין איזשהו דד ליין ואני לא מחוייבת מול לקוח, אני יכולה לדחות בשבוע והעולם לא יתמוטט בגלל זה. 

נכון שיש לי את החוסר סיפוק שלי, שאני לא עומדת ביעדים של עצמי אבל אפשר להיות סלחניים רגע כלפי עצמנו, לנשום לתוך זה ולשחרר.   

במידה ויש לכם מחוייבות ללקוחות אז לא לחכות לרגע האחרון, להציף מראש, להודיע מראש שצריך להזיז פגישות, לתת פיצוי מסוים אם יש אפשרות על על זה שלא עמדתם ביעדים או במחויבות שלכם. פשוט לשחרר את הפרפקציוניזם שאתם חייבים להיות מושלמים ולעשות הכל בצורה מושלמת ובזמן.    

זו גם הנטייה שלי לנסות להיות מושלמת בהכל, הכי טובה בהכל וזה גורם להרבה תסכול ורגשות אשם ותחושה שאני לא מספיק טובה. צריך לשחרר את זה ולהבין שיש תקופות שבהם אנחנו לא יכולים להיות מושלמים בהכל ולהספיק הכל. 

צריך לשחרר ולסלוח לעצמנו ולהבין שזה בסדר גמור שאנחנו לא עומדים ביעדים, זה בסדר גמור שהדברים לא הכי מושלם השבוע כי יש נסיבות מסויימות שגורמות לנו לעצור רגע וזה בסדר גמור. בואו ננשום לזה רגע ונגיד לעצמנו הכל בסדר, זה לא נורא שזה לא מושלם וכשאוכל אני אפצה על זה ואגרום לזה להיות הכי טוב שאפשר.  

זה דברים שעבדו לי, להיות מודעים לזה שעכשיו רגע, השבוע הזה אני אשים את העסק על הולד, להיות מודעים לזה, לקבל את זה מאוד עוזר כי אין לנו מלחמה פנימית בין המציאות שאומרת לנו לעצור לבין החוויה שלנו שדוחפת אותנו להתקדם קדימה. 

8. עסק דיגיטלי שלא תלוי 100% רק בי

משהו נוסף שאני אגיד לכם באופן כללי העסק שלי בתור עסק דיגיטלי, יש לי תהליכי שיווק ותהליכי מכירה שעובדים על אוטומט, שלא דורשים את הזמן שלי. יש לי מוצרים דיגיטליים שנמכרים בעזרת קמפיין שלא דורש את הנוכחות הפיזית שלי. יש לי קמפיין שרץ ומייצר לי לידים ומתעניינים לבניית אתר שלא דורש את הנוכחות הפיזית שלי, חוץ מלדבר עם הלקוח.

 זה שהכל אוטומטי ולא מצריך ממני עכשיו לייצר פוסטים ולכתוב תוכן ולהיות ממש ממש בעשייה מטורפת כדי לייצר לקוחות, זה מאפשר לי לקחת את ההפסקות האלה בלי להיפגע כלכלית.

הקמפיין שמוכר לי את המוצר הדיגיטלי הוא רץ, הוא עובד, המוצר נמכר על אוטומט בלי שאני נמצאת שם וזה מאפשר לי לייצר כסף בזמן שאני עם המשפחה שלי ובלי שאני ממש ממש נוכחת כל הזמן בעסק. זה משהו שמאוד מאוד חשוב, שיהיה לכם תהליכי שיווק ומכירה אוטומטיים שיאפשרו לכם לייצר הכנסות גם כשאתם מושבתים.

אתם יודעים, תמיד יש תקופות שאנחנו חולים, שיש איזה שהוא וירוס ואנחנו צריכים להיות ערוכים מראש למקרים האלה ולייצר מנגנונים שיגרמו לעסק לעבוד  גם בלי שאנחנו עובדים בעסק. זה משהו שמאוד מאוד חשוב והוא מאוד מתאפשר עכשיו בעזרת מוצרים דיגיטליים, בעזרת פרסום ממומן, בעזרת תכנון מראש והכנה מראש. 

אז זה משהו שבזכות זה שהעסק שלי מאוד מאוד דיגיטלי ועובד מאוד על אוטומט גם בלעדיי אז זה משהו שמאוד עזר לי השבוע, כי זה אפשר לי להיות רגועה ולדעת שבסוף השבוע אני עדיין אייצר רווחים והכנסות בלי שאני אהיה שם ב 100%. 

ברור שכשאני נוכחת בעסק ומפרסמת תוכן מידי יום, אני מצליחה הרבה יותר, ואני מקבלת הרבה יותר יותר פניות והתעניינות. אבל גם אם לא, גם אם אני לא שם, יש מנגנון שעובד בשבילי וזה משהו שאני מאוד מאוד אוהבת בעולם הדיגיטל וממליצה לכל עסק שיהיה לכם מנגנון שיווק ומכירה אוטומטי שמייצר ההכנסות גם כשאתם לא נוכחים בעסק וגם שאתם לא ממש פעילים.

 זה טוב לחופשת לידה, זה טוב לחופשות בכלל, זה טוב בתקופות שקורים משברים כאלה ואחרים שמשביתים אתכם ובכלל זה פשוט משחרר אותכם ומאפשר לכם לחיות בחופש ולעשות את מה שאתם רוצים ואוהבים ועדיין להכניס כסף בסוף החודש.

לסיכום

 זה דברים חשובים מאוד שעבדו לי  ואני חושבת שהם יכולים לעזור לכל בעל או בעלת עסק כמוני שקורה משהו לילד או בכלל בחיים ואתם נאלצים לקחת הפסקה.

 שתפו אותי בבקשה בפייסבוק, באימייל, איפה שאתם פוגשים אותי מה חשבתם על הפרק. ממש אשמח לשמוע איזה דברים לקחתם, איזה דברים אתם עושים כדי להמשיך לתפקד בזמן שהילדים שלכם חולים, מה אתם עושים כדי להרגיש טוב וכדומה.

אשמח מאוד לשמוע ולקבל רעיונות גם מכם. 

זהו נתראה בפרק הבא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא